Meillä ei luultavasti tuu vielä tarpeeksi maitoa ja eilen olin käytännössä koko ajan vauva rinnalla (lapsentahtisesti ja neuvolan ohjeen mukaan). Varmasti tarvitsee ravintonsa, mutta selkeästi käyttää minua tuttina ja alkaa huutamaan, ellei näin saa tehdä. Huoh, toivon että maitoa alkaa tulla pian riittävästi, että lapsi pysyy tyynempänä. En haluaisi tuttia antaa (tai korvikettakaan), mutta tissit on kyllä arkana taukoamattomasta lutkutuksesta, että kokeilin eilen tuttia. Kelpasi heti ja sammui kuin saunalyhty syliin. Pelkään antavani sieluni paholaiselle jos annan tutin, mutta kova imemistarve tuolla tytöllä näyttää olevan.
Tässä oli olevinaan just yösyöttö, mutta en kyllä havainnut oikeaa ruokaimuttelua. Lisääkö tissitutittelu kuitenkin maidontuotantoa? Käytössä on kotikalja ja imetystee asian edistämiseksi. Maidontuotanto ei kyllä minusta vastaa kysyntää. Alkuviikosta annettiin lisänä korviketta, kun selkeästi nälkäiseksi jäi pieni vaikka pitkiä pätkiä rinnalla.
Mulla on kilpparivaiva ja jossain vihkossa luki, että se voi sotkea imetyksen (plus kaiken muun se on jo sotkenut hedelmällisyyteen yms liittyen).
Katjusha ja tyttö 1 vko