Imetysjutut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sakura
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mullakaan ei kilot ole mennyt minnekään. Viimeksi kun kävin vaa'alla olin yhä samassa kuin sairaalasta tullessa. Ja kumminkin täysimetyksellä pojan syötän ja on kasvanut hyvin.

Meillä on ruvettu viimepäivinä raivoamaan rinnalla. Vähän aikaa syödään tyytyväisenä, mutta sitten alkaa välillä venkoilu ja huudetaan kuin syötävä. Kiitos Itu linkistä. Diagnosoin sen avulla että kyse voisi olla siitä että vatsa tulee nopeammin täyteen kuin uskonkaan ja sitten kiukuttaa kun houkuttelen syömään tai sitten asento ei ole hyvä. Nenä hänellä myös on välillä tukkonen, mikä voi olla yksi tekijä. En vaan tiedä onko hänellä nuha vai tekeekö vaan kuiva ilma sen.

Mulle oli tullut pari kiloa lisää painoa, hups... On herkut maistuneet :wink Joulun jälkeen aloitan taas tarkemmin katsomaan, mitä syön, ja vähennän niitä herkkuja. Jouluna on tarjolla niin paljon kaikkea hyvää, ettei silloin pidä syömisiä karsia tai kiloja tuijottaa!

Mä olen niin onnellinen, että olen perinyt mun äidin geenit tässä asiassa. Lihoin raskauden aikana melkein 20 kiloa, mutta nyt niistä on pudonnut jo melkein kaikki pelkän imetyksen voimalla. :)
Jouluna tulee varmasti takapakkia, kuten Tekah totesi. Jouluna kuuluu herkutella.

Huh lohdullista etten ole ainoa jolla imetys ei ole tehnyt ihmeitä!Vaikka luulisi että silti lenkkeily ja suht terveellinen sapuska tekisi jotain..Kapinoin joulukuun ja kokeilen josko suklaadieetti toimisi paremmin. ;)

Mulle ei mahdu mitkään omat vaatteet, erityisesti housut, joten käytän ihmisten ilmoille mennessä äitiysfarkkuja ja kotona lökägollegehousuja... Näytän kohta siltä että meille on jo toinen tulossa. Mutta tankkaaminen on kannattanut. 8päivässä oli tullut 240g lisää painoa vauvalle ja nyt ei syytä huoleen. Kun vaan jatkan samalla tavalla hyvin syöden ja juoden.

Juomisesta tulikin mieleen että uskallanko juoda viikonloppuna kaverin synttäreillä yhden siiderin ja silti vielä samana iltana myöhemmin imettää?

mulla oli jälkitarkastuksessa paino sama kuin ennen raskautta, mut sais viel vähän pudota ku on ollu jo ennestään hiukan ylimäärästä. nyt kyllä on jotenki semmonen olo et ois jo vähän tullu taas takas :D

Syysmorsian, kyllä yhden voi hyvin juoda. alkoholia on rintamaidossa yhtä paljon kuin sun veressä, eli yhden jälkeen ihan mitätön määrä (tää sanottiin siinä tv2:n imetysohjelmassa). itse kun oon yhden juonu niin oon odottanu pari tuntia sen jälkeen ja sitten taas imettäny normaalisti, ihan vaan oman mielenrauhan vuoksi, vaikka periaatteessahan ei tarvis ees odottaa sitä paria tuntia.

Mä olen sen lasin viiniä saattanut juoda ruualla ja imettää,tosin yleensä tähtään silti syötön ennen tuota niin tulee vähän väliä.Tekisin niin kyllä myös siksi että saa syödä itse rauhassa. :D Sama homma saunakaljan kanssa.Tosin ostan usein alkoholitonta tai ykköstä nykyään kun alkoholittoman makuun ehti raskausaikana tottua.

Hah, eka siideri, minkä join raskauden jälkeen, oli pahaa ja viini oli ihan kamalaa! Kyllä niihin alkoholittomiin ehti 9kk aikana tottua :wink

Mä ostin joskus raskauden puolivälissä pikkupullon punaviiniä sitä varten, että nautiskelen sen sitten kun vauvan syntymän jälkeen alkaa tehdä mieli. Tuolla se on kaapissa vieläkin, samoin kuin lonkero jonka tässä jollain kauppareissulla nappasin hetken mielijohteesta mukaan, ja viini- ja glögipullot joita tutut on tuoneet viime viikkoina lahjaksi... Alkoholitonta olutta sen sijaan tekee välillä oikein mieli. Halvemmaksi tietysti tulee ja pysyvät kilotkin paremmin kurissa näin, mutta toivottavasti ei kamalasti omatunto soimaa sitten kun saan sen ensimmäisen lasillisen juotua. Jos vaikka uutenavuotena sentään vähän skumppaa!

Mun suuhun viini maistui kyllä oikein hyvältä. :D Mutta mitään baareilua tai sen villimpää juopottelua ei ole tullut ikävä.Ei kyllä jaksaisikaan kun väsymys on muutenkin jatkuvaa.

Joo, ei paljon kiinnostaisi olla enää krapulassa kun muutenkin on pönttö olo yöheräilyjen takia. Itse tyydyn pikkujouluissa pelkkään glögiin ja kotiudumme aikaisin koska pikkulapset ei anna aamulla armoa.

Oon alkanut miettiä maidonnousua öisin. Siis, toissayönä maitoa nousi niin paljon, että oli pakko pumpata yöllä vähän pois. Viimeyönä taas rinnat ei tulleet edes pinkeiksi. Ootteko muut huomanneet vastaavaa? Musta tuntuu, että neiti söi vielä samanverran molempia öitä edeltävänä iltana. Vaikuttaako siis se, mitä syö/juo illalla ennen nukkumaanmenoa, maidonnousuun näin paljon?

Sama täällä Tekah, välillä saa vaihtaa yöllä litimärät liivinsuojat pariin kertaan ja välillä rinnat ei tunnu edes täysiltä vaikka imetysväli olisi 3--4 tunnin luokkaa. Viime yö oli jälkimmäistä lajia, vaikka söin ja join eilen mielestäni tavallista paremmin ja pikkutyyppi piti illalla tavallista pitemmät imusessiot. En ymmärrä, eikä kai sillä olisi väliäkään, ellei sitä sitten taas hetken pelkäisi maidon loppumista!

Mulla ei ole sitä pinkeyttä tuntunut enää pitkiin aikoihin,tarkoittaa vaan sitä että tuotanto on tasaantunut mut välillä tietty alkaa huolestuttaa tuleeko sitä maitoa sittenkään tarpeeksi kun tyyppi on levoton öisin.Eipä tässä oikein näe paljonko sitä maitoa vauvaan uppoaa,en haluaisi uskoa että pumpulla irtoava määrä olisi koko totuus..Jännä että teillä on noin äkkinäistä vaihtelua!Voisko olla joku tiheän imun jälkeinen tissitäyttymys meneillään..? :D

Mulla ei ainakaan pitäisi olla tiheän imun kautta menossa eikä tulossa, kun viime vkolla tuli 9 viikkoa täyteen. Kai se on vain pakko tunnustaa, että moni näistä äitiysjutuista jää ikuisiksi mysteereiksi :-P

Täälläkin tuota, joinain öinä joutuu pumpata maitoa pois kun tuntuu tissit niin täysiltä ja toisinaan tuntuu että onko sitä maitoa edes siellä :D

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app

Siitä maidon riittävyydestä,mikähän se pissavaippojen määrä pitäisi 3kk ikäisellä olla jos maitoa tulee tarpeeksi?Ja mitä tarkoittaa läpimärkä vaippa..siis kun jostain luin että pitäisi tulla x määrä läpimärkiä vaippoja.Vaikka varmaan olisi parempi olla miettimättä koko asiaa ettei stressaamalla heikentäisi tuotantoa..

oon kanssa lähiaikoina miettinyt tuota, mikä on märkä/painava vaippa. päivävaipat ei tunnu kovin painavilta sen jälkeen, kun on vaihtanut koko yön käytössä olleen vaipan.. mutta jostain luin, että täydeksi vaipaksi lasketaan sellainen, jossa on 50ml pissaa. voihan niitä koittaa punnita ihan vaikka mielenkiinnon vuoksi :)

Takaisin