Imetysjutut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sakura
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä huomenna neliviikkoinen vauva.
Syö usein edelleen, joskus helpompia päiviä välissä. Tämä neiti ei liiemmin halua myöskään nukkua, joten nännit on joutuneet koville. Yöt menee pääasiallisesti ihan hyvin, mutta päivällä valvotaan tissi suussa tämän tästä. Vielä ei helpotusta näy.

Kyllä meillä ainakin helpotti noiden ekojen viikkojen ja tiheän imun kausien jälkeen,vaikka varmaan niitä kausia on edessäkin!Voihan olla että vauva syö tiheämmin päivällä jos yöllä nukkuu pidempiä välejä...Mä en ole meidän kohdalla allekirjoittanut sitä että joka itkuun kannattaisi tarjota tissiä,useimmiten kuitenkin kyse on masuväännöistä tai jostain muusta kuin nälästä ja meillä sujuu paremmin kun vauva syö vähän harvemmin ja kerralla enemmän.Mut tässä asiassa jokainen tuntee ja tulkitsee omaa vauvaansa parhaiten. :) Vaikka ihan alussa se ei mulla ainakaan luonnostaan onnistunut.Nyt osaa vähän erottaa itkutyylejä ja löytää vauvaa helpottavia asentoja ja hytkytyksiä.Meillä kyllä helpottaa tuttikin kovasti.

Kiitokset vastauksista! Eilen ja tänään oon huomannut, että poikanen kyllä tyytyy hetkeksi seurusteluun ja hytkyttelyyn kun kitinä alkaa. Kauaa tyytyväisyys ei kyllä kestä, mutta ihan heti ei tissille tarvitse päästä.

Tuttinaan toi jässikkä mua pitää, mutta tämä vaihe ei tosiaan kestä ikuisesti. Välillä vaan meinaa tulla epätoivo, että kuinka toi pikkuihminen muka ikinä hyväksyy mitään muuta lohtua kuin tissin? Tuttia ottaa hyvin vähän. Tänään oikeastaan toista kertaa piti sitä suussaan kauemmin kuin 20 sek.

Harmittaa myös mummojen jne puolesta kun ei poika kertakaikkiaan ole hereillä tyytyväinen juuri hetkeäkään eikä sylittely oikein onnistu muilta kuin meiltä vanhemmilta.

Olen ensi lauantaina kaasona häissä, joten menemme koko perheenä edustamaan juhliin muutamaksi tunniksi. Jännittää ja stressaa jo nyt, sillä tiedän että kaveri itkee koko ajan ellei saa olla tissillä. Mies on kyllä yrittänyt kannustaa että sittenhän itkee, me voimme lähteä pois heti kun siltä tuntuu.

Ja siis tosiaan, nytkin poika on isin kanssa puuhommissa, eli nukkuu vaunuissa ulkona ihan tyytyväisenä. Taitaa äipän hormonit hyrrätä ihan ylikierroksilla.....

Meillä rauhoittumiseen toimii hyvin myös esim klassinen musiikki. Itkuisuutta ei ole niin paljoa oikeastaan, mutta tissin ja läheisyyden tarvetta sitäkin enemmän. Itse en ole antanut tuttia, enkä pulloa. Ajatuksena, että tämä vaihe on kuitenkin niin lyhyt. Omassa sängyssä tyttö nukkuu harvoin, melko usein täytyy ottaa kainaloon nukkumaan. Ja itse pääsen helpommalla, jos tyttö nukkuu vieraiden aikana.. Eipähän tarvitse koko vierailun ajan imettää :D ja eihän näin pienet vauvat jaksakaan vielä kovin sosiaalisia olla :)

Ja meillä ei myöskän nukuta vaunuissa, jos ne ei liiku! Ja heti kun vaunut pysähtyy, vauva herää.

Triina oletteko kokeilleet rauhoittuuko vauva esimerkiksi kantoliinaan tai vastaavaan?Kaikki vauvat ei tietty viihdy mutta meillä on toiminut jos väsymyskiukku iskee.Voisi olla kätevä kyläilyissä ja miksei juhlissakin. :)

Ja tässä on Triina vielä viikko aikaa vauvan treenata tuttia, se voi hyvinkin olla hitti jo juhliin mennessä! Ja rennosti vaan joka tapauksessa, jos vauva itkee niin se on omaa tyhmyyttä jos joku sitä arvostelemaan lähtee! Nauttikaa juhlista vauvan kanssa :)

Mä niiiiin fanitan tätä foorumia! Kiitos teille tsempeistä ja vinkeistä!

Mulla itseasiassa on toi manduca (kantoreppu) eikä tullut mieleenkään että voisin ottaa sen käyttöön häihin!! Ja totta, viikko aikaa treenata tutin kanssa.

Tänään kävi kauempana asuva ukki ekaa kertaa kylässä ja poikanen nukahti muutaman imetysotoksen jälkeen ukin syliin. Jes! Nyt beibi jatkaa unia vaunuissa. Huomattavasti eilistä rauhallisempi päivä.

Vauvat itkee, mun pitäisi päästä asian kanssa sinuiksi. Todella yllättävää että otan itkemisestä näin paljon painetta. Ohjaan työssäni nuoria äitejä ja perheitä, joten teoriassa mun pitäisi tietää nää jutut. Yhtäkkiä olenkin aivan hukassa!

Onneksi voin syyttää hormoneja!

Niin että kiitos kantoreppu-ajatuksesta! Aloitan senkin kanssa treenaamisen huomenna viimeistään!

Meilläkin on Manduca käytössä nyt kun vauva on siihen tarpeeksi iso, hetken hölskyttelyn jälkeen vauva yleensä rauhoittuu siihenkin. :)

Mulla on sellainen mielikuva että ihmiset sietää ja ymmärtää pienen vauvan itkua aika hyvin. :) Se on kuitenkin vähän eri juttu kuin isomman lapsen raivari karkkihyllyllä. :wink

Manducan ohjeissa lukee että voi käyttää 3,5kg painoisen vauvan kanssa. Varmaan siis ihan ok meille kun poika painoi neuvolassa eilen 3,7kg. Juurikin tutustun ohjeisiin täällä!

Meidän tyttö on onneksi huolinut myös tuttipullon ja korviketta on annettu nyt jopa kahdesti päivässä koska haluaisi koko ajan syödä. Selvästi on tyytyväinen kun on saanut mahan kunnolla täyteen, muuten kitisee koko ajan. Yöt ollaan oltu vielä pelkällä tissillä. Jatkuva tissittely ei olisi mulle muuten ongelma mutta kun mulla on täällä kotona myös 2-vuotias niin en voi vaan istua sohvalla koko aikaa syöttämässä vauvaa. Olen ihan tyytyväinen nyt tähänkin imetykseen ja hyväksynyt sen tosiasian ettei musta taida täysimettäjää ikinä tulla.

Meillä on tainnut olla ekat rintaraivarit nyt.Eilen johtui varmaan väsymyksestä.Luin vinkin että raivarin aikana voi puhaltaa ilmaa vauvan kasvoille,se hämmästyttää vauvan itkun poikki niin että alkaa imeä.Toimi ainakin kerran meillä,tosin ei enää seuraavalla hepulilla..Lopetettiin myös Cuplaton eilen,mikä on aika iso riski mutta sen antaminen joka syötöllä vaan alkaa kyllästyttää..saa nähdä miten käy!

Mä oon kans miettiny et pitäskö kokeilla lopettaa toi cuplaton. Jotkutjan väittää lumelääkkeeksi, tiiä sitten

Meillä vauva oli eilen illalla itkuisempi kuin yleensä,mut luulen et se oli väsymystä.Vauvaan alkaa vieraat paikat ja virikkeet jo vaikuttaa.Yö ja aamu on menneet hyvin eli ei Cuplatonin lopettaminen ainakaan hirveitä väänteitä vielä oo aiheuttanut mut seurataan tilannetta..Maitohapot on kuitenkin käytössä niin ajateltiin että vauvan vatsa voisi olla jo sen verran kehittynyt että ne riittäisi.

Onko teillä Itu maitohappoja vauvalle vai syötkö itse? Mä alotin muutama päivä sitten Idoformin syömisen, kun luin että äidin syömät voi auttaa vauvaakin.

Mä oon alkanu itekin käyttämään Gefilus-tuotteita jos niistä olis apua vatsavaivoihin. Vauvahan saa toki suoraankin noi Gefilus-D-tipat. Nyt tuntuis mahavaivat helpottaneen, ainakin itkuisuus on vähentynyt.

meillä on vauvalla noi rela-D tipat käytössä. Uskaltaiskohan koittaa jättää cuplatonin pois..

Meilläkin juuri alkoi rela-D,aiemminkin kyllä oli maitohapot käytössä.Enpä ole hoksannut että itsellekin voisi kyllä tehdä hyvää!

Päädyin kompromissina ottamaan Cuplatonin takaisin käyttöön päiväsaikaan mutta yöllä en enää jaksa pimeässä sen kanssa räveltää.Myös muualla kuin kotona syöttäessä jää väliin.

Takaisin