Imetysjutut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sakura
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos, huojentavaa kuulla ettei oo ihan epätavallista eikä oo syytä huolestua.

Oon pitänyt kirjaa vauvan ruokailuista ja ennätys taitaa olla parina edellisenä päivänä, jolloin syöntikertoja oli molempina 18! Tuntuu kans, että jatkuvasti on rinnalla, mutta eilenkin nukkui kuitenkin kolmen tunnin päikkärit.

Meillä syödään miten sattuu mutta välillä on aika lyhyet välit. Vauva huutaa kyllä mahaansa mutta aina ei pysty erottamaan mikä on nälkää ja mikä masuvaivaa. Niihinkin haluaa yleensä tissiä. Yöllä sama kaava, sanoisin että ainakin sen kahden tunnin välein syö, välillä useamminkin.

Mitä kokemuksia teillä on pumppaamisesta? Käytättekö manuaalipumppua vai sähköpumppua? Olen ajatellut että voisin pumpata vähän niin voisin käydä salilla ja mies voisi hoitaa lasta... Mutta kaipaan vähän neuvoja ja mielipiteitä siitä mitä pumppua kannattaa käyttää....

Minulla on manuaalipumppu ja jos tissit ei kunnolla ole täynnä niin ei itseltä ainakaan juuri paljoa maitoa irtoa pumppaamalla. Eli normaali imetyksen rinnalla jos pitää pumpata niin en saa paljoa maitoa pumpattua, pitempi 5-7 tunnin väli itsellä pitää olla ainakin että maitoa hyvin saisi pumpattua. Tietysti riippuu siitä kuinka paljon maitoa tulee normaalisti

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app

Mulla on Aventin manuaalipumppu ja yleensä pumppaan imetyksen jälkeen,kun vauva on laittanut herumisen jo liikkeelle.Muulloinkin kyllä onnistuu jos rinnat on täynnä.Alkuun en meinannut löytää asentoa jolla pumppaaminen ei sattuisi mutta sekin on helpottanut sitä mukaa kun imetyskin on muuttunut kivuttomammaksi.

Medelan base käsipumppu, en saa sillä nykyää paljoo mitää mut alussa sain paljonkin, en muista tarkkaa mut jotaun 100-180ml kerralla

mulla kans manuaalinen (olikohan ainu -merkkinen). Parhaiten saan pumpattua kun imetyksestä on tunteja aikaa ja rinnat on aivan pinkeät. kyllä sieltä muulloinki tulee, mut ei niin paljon ja helposti. niin ja mulla ainaki alussa sattu pumppaaminen ihan hirveesti, eikä tullu ku joku 10ml, mut parin kerran jälkeen suju jo paremmin :)

Mulla on kans medelan perus manuaalipumppu. Oon käyttänyt vasta muutaman kerran ja huomannut että parhaiten saa kun rinta on täynnä. Oon pumpannut vain max. 50ml kerralla, 40ml sain viimeksi kun pumppasin samalla kun imetin toisesta. Neiti imee niin usein, ettei rinnat ehdi täyttyä kunnolla...

On kyllä jännä miten sitä ei enää juuri arkaile ottaa tissiä esiin ja alkaa imettää, vaikka paikalla olisi muita. Naisten läsnäollessa ajattelinkin sen olevan ok, mutta esim. oma isä ja kummisetä on joutuneet/saaneet todistaa vauvan ruokailua. Vauvan kun on syötävä vieraista piittaamatta.

Mä imetin julkisesti neuvolan odotusaulassa tänään. Siel ei kyllä ollut mun lisäksi kuin yksi odottaja, joten hyvin rauhassa sai imettää.

Millon tää tahvo muistaa että pitää juoda että tulee maitoa!? Tänäänki pumppasin aamu 8 ja sain noin 200ml ja seuraavan kerran maito nous vasta klo 16...tosin sen jälkee kun join pullon vettä-_-

Minä jouduin imettämään kanssa viime viikolla neuvolan odotusaulassa ja seuraavana päivänä terveysaseman odotusaulassa :D
Meni ihan ok eikä muita potilaita näyttänyt häiritsevän :)
Mulla vettä menee ihan valtavia määriä päivässä, aina täysi iso vesilasi oltava vierellä, kun imettää.

Mä oon imettäny kahviloissakin ja kauppakeskuksen käytävällä. Ihan hyvin sujuu kun laittaa harson eteen niin ei tissi vilahda. :)

Mää imetin kanssa kavilassa yks päivä tällä viikolla. Oltiin sellaisen lasiseinän vieressä ja sen toiselle puolelle tuli istumaan vanha mummo. Kun aloin imettää, nousi melkein tuolilta seisomaan, kun niin kamalasti piti kurkkia vauvan ruokailua. Ei mua haitannut, oli vain vähän koominen tilanne. Luulen, että mummeli ei voinut itselleen mitään,piti päästä katsomaan, kun vauva niin lähellä; ei varmaan ymmärtänyt, että me oltais ehkä kaivattu ruokarauhaa :rolleyes:

Niin, ja tuon julkisen imettämisen kanssa mulla ainakin mennyt niin, että ekat kerrat oli kamalia, nyt ei paljoa hetkauta :) Oli kyllä kiva, että ekoilla kerroilla oli joku tuttu mukana niin sai siitä vähän turvaa ja rohkaisua.

Mullakin on julkiset imetykset sujuneet hyvin nyt kun oon ostanut imetystoppeja ja löytänyt niiden pariksi sopivia väljiä helposti nousevia paitoja.Ei vilku!

Mä tulin tuolta lokakuisten puolelta hakemaan lohtua tästä ketjusta. Ihanaa oli huomata, etten ole yksin! Minun vauva on huomenna kaksi viikkoinen ja mitään muuta hän ei tekisi kuin söisi. Varsinkin iltaisin! Vauva vetelee kyllä myös 3-5h unia mutta valveilla ollessaan ei ole tyytyväinen kuin alle 10 min kerrallaan. Tuttia ei huoli alkuunkaan. Pulloa en nyt ole edes kokeillut vielä kun toivoisin että imetys olisi meidän tyyli....

Yöt sujuvat nukahtamisen jälkeen tosi hyvin. Mutta viime yönä jamppa nukahti vasta puoli yksi (tosin heräsikin ekan kerran vasta viideltä).

Muiden kuin äidin ja isin sylit ei kaverille kelpaa vaan raivari on valmis kun esim. mummi ottaa syliin. Isin syli käy hetken aikaa jos nälkä ei ole ihan akuutti.

Lähinnä haluaisin kuulla kuinka teidäb vauvat nykyään käyttäytyy nyt vähän vanhempina? Edelleen 157 imetyskertaa päivässä?

Tsemppiä Triina! Kyllä meillä ainakin on jo vähän helpottanut nyt kun vauva on 1kk vanha. Pahimmillaan imetyskertoja on 18 päivässä mutta toisinaan selvitään jollain 13 sta. Iltaisin tuntuu ahkerasti tankkaavan ja on kovin tyytymätön ellei ole tissi suussa, mutta ei enää oo sellanen koko päivää.

Takaisin