Imetyshelvetti- osin jo historiaa

Vai niillä rintakumeilla? Vaikken asiasta mitään tiedäkään, kuvittelisin, että maidonkerääjäkuppi laitetaan rintaa vasten vain keräämään maitoa.
 
Niin, ei kai maidonkerääjällä voikkaan kohottaa, se on vaan sellanen reiällinen kuppi, mutta nänninkohottajalla voi (ainakin lansinohilla on) ja pumppaaminenkin auttaa... Koskaan en oo kuullu et maidonkerääjä tossa hommassa toimis...
 
En oo minäkään kuullu, että maidonkerääjällä vois kohottaa nännejä..
Rintakumilla mulla kans nousee, mut laskee heti ku kumin ottaa pois.
Suihkussa/saunassa ollessa nännit on niin hienosti koholla vaikkei olis ees kylmä, että ihan ihmetyttää miksei oo muulloinki..
Pitää varmaan ruveta imettämään suihkussa [:D]
 
copy pastea..

Matalasta rinnanpäästä tai ontelonisästä huolimatta vauva voi saada oikean otteen rinnasta, jos rinta on pehmeä. Koska rinnan pää voi olla erilainen eri suunnista katsottuna, kokeile monenlaisia imetysasentoja. Voit käyttää myös rintakumia ensiapuna. Heti kun rinnan pää on muotoutunut tarpeeksi, jätä kumi pois. Mikäli ote jää huonoksi esim. rinnan pakkautumisen vuoksi, pehmennä rintaa ennen imetystä lypsämällä vähän.

Voit nopeuttaa rinnanpään esiin tuloa seuraavilla keinoilla:

hiero rinnanpäätä peukalon ja etusormen välissä ennen imetystä.

pidä maidonkerääjää tai rinnan "muotoilijaa" imetysten välissä tai ennen imetystä ( n.10min.).

venytä rintaa pumpulla.

venytä rintaa katkaistulla ruiskulla tai käsipumpulla.

Käykää muutenkin tuolla lukemassa, mun mielestä tosi hyvä sivu.. http://www.pkssk.fi/syn/imetys,%20rintojen%20hoito.htm#matalat rp
 
Maidonkerääjän avulla rintaan muodostuu alipaine, joka nostaa rinnanpäätä ylös. lisäksi rinnanpää säilyy kosteana imetysten välissä, joten ei tule kipeää rupea. Toimi ainakin minulla.
 
kiitos Quara, en saanut tota selitettyä mitenkään ymmärrettävästi, mutta tossahan se tuli [:)] Liekö vieläkin raskauden aikanen aivojen lamaantuminen syynä [:D]
 
Takaisin
Top