Imetysdieett

Mie niin säikähdin noista neidin oireista, että lopetin koko imetysdieetin. Oon palannu takaisin normaaliin ruokavalioon ja neiti voi oikein hyvin. Ei oo ainakaan oireet lisääntyny. Saas nähdä kuin käy pitkässä juoksussa...
 
Mä alotin dietin joulukuun alussa. Pois on siis maito, vehnä, ruis, ohra ja kaura. Lisäksi en syö sitrushedelmiä, herneitä, papuja, kahvia,paprikaa, tomaattia, ketsuppia enkä tulista ruokaa.

En koe tätä diettiä mitenkään ongelmaksi, aikansa kutakin.

Meillähän on nyt siis kohta tämä kulunut 2kk nukuttu sairaan hyvin yöunet, 8-10h unta jonka jälkeen syöttö ja unta lisää 4-2h. Niin että yöunet yhteensä 12h.
Päivisin unet on 15min-1,5h. Syö päivisin aika tiuhaan, mutta niinhän se pitääkin, että pärjää yön syömättä :-)
Edelleen siis täysimetys.

Mä syön gluteenitonta leipää, joko itse tehtyä tai pakaste kaupasta.
Eilen tein makronilaatikon riisimaitoon.
Ja leivoin "piimäkakun" maustamattomaan soijajugurttiin, gluteenittomilla jauhoilla ja Keiju sinisellä.
Melkein kaikkea voi tehdä kun käyttää mielikuvitusta.
Mä tykkään käyttää tota riisimaitoa, en tykkää soijamaidosta ja kauramaito on pois laskuista. Soijajugurtit on kyllä listalla :-)
Mun keskimmäinen lapsi oli tohon 5-vuoteen saakka tosi allerginen monelle ruoka-aineelle, maito, muna, kala, palkokasvit, paprika (myös mausteena), peruna, pähkinät ja mm. soija oli todella allergisoiva. Tälle nuorimmalle se ei tunnu aiheuttavan mitään oireita.

Tuo entinen allergikko, nykyinen eskarilainen on siis nykyään kaikkiruokainen :-)

Tuon 5-vuoden ajan tuli totuteltua tekemään kaikkea ruokaa soveltaen, niin varmasti siksi nytkään tämä homma ei ole ongelma :-)
 
Frian mutakakku (löytyy ainaskin isommista ruokakaupoista) on gluteeniton ja maidoton. Ja siis niiiiiiin hyvää, uppoo koko perheelle. Siihen kylkeen loraus soijapohjaista vaniljakastiketta, mmmmmmmm :P

Tietty toi kaakao/suklaa saattaa myös monilla aiheuttaa oireita, mutta meillä ei ole tullut siitä mitään :-)
 
Takaisin
Top