Imetysajan ruokavalio!

Kakan väristä. Meillä pojalla koliikki ekat 1,5kk, sit käytettiin vyöhyketerapiassa jonka jälkeen kakka muuttu vihreeks ja pahan hajuiseks (myös koliikki itku loppui). Kakka ollu samanlaista siitä asti, nyt ikää 3kk. Neuvolassa ei sanottu mitään 2kk kohdalla vaikka sanoin että haisee pahalle. Ovat vaa sanoneet että ei tarvii muuttaa ruokavalioo ja saan syödä kaikkee mitä haluun eli aika perus ruokavalio, mitään en erityisesti välttele.
 
Meille kans sanottiin, että ei mitään tartte ruokavaliossa muuttaa, joillain vauvoilla vain haisee kakka pahalle.

Edit. Kakan väri vaihtelee. En oo kiinnittäny sen kummempaa huomiota. Ajattelen kuuluvan asiaan.
 
Mä tein fiksusti täällee pääsiäisenä, suklaamuniaan kulta-aikana, päätöksen et kokeilen suklaatonta elämää muutaman pv jos vaikuttais pojan pieruihin positiivisesti ja ne vähenis. Esikoisella ainakin autto!
 
Luin toisilta palstoilta että maitohappobakteerit voi värjätä kakan vihreäks ja ei olla nyt kahteen päivään annettu niitä tippoja. Kakka oli tänään jo hiukan keltaisempaa kuin aiemmin. Ehkä ne tipat vaikutti.
 
Mä oon ollu nyt vkon ilman suklaata ja pojan pierut on vähentynyt ehkä noin 80%. Muuta herkkua kyllä menee...
 
Mäkin oon ollu ilman suklaata ja mitään ole kyllä huomannut! :D Tosin poika sai rotan toisen annoksen torstaina, sehän saattaa ilmavaivoja lisätä.
 
Siiis mielestäni syön hyvin ja monipuolisesti, isoja annoksia aamupalan, välipalan, päivällisen ja iltapalan, ja silti paino vaan laskee pikkuhiljaa! Kerran viikossa herkutellaan. Reilussa 3kk tippunut 3kg (mistä kilo ensimmäisen viikon aikana synnytyksestä). Maitoa tulee, mutta pelottaa, että painon tippuminen vaikuttaa maidontuotantoon :sad001

Voiko tää imetys oikeesti kuluttaa näin paljon energiaa?!
 
Voi :grin mulla suli esikoista imettäessä reidet puolet pienemmiks! En ymmärrä miks! Nyt vois lähtee tuo maha. Imetys ( + valvominen ja "stressi) vie tosi paljon energiaa!
 
Mäkin hoikistuin alussa jatkuvasti, tosin nyt pikkuhiljaa painoa tullut treenaamisen aloituksen myötä takaisin kun lihakset taas tulleet piilostaan. Kannattaa vetää paljon leipää, mä syön ainakin neljä palaa päivässä! :) ja maitoa tulee edelleen hyvin vaikka välillä sitä olenkin epäillyt
 
No mä kyllä treenaan ja lenkkeilen myös aika ahkerasti, mutta ne on kyllä semmosia henkireikiä mistä en ihan heti kyllä mielenterveyden takia luovu :D Ahdistaa vaan kun en halua näyttää ihan nääntyneeltä :/
 
Mulla on edelleen ne viimeiset 4kg jäljellä eikä meinaa sulaa millään. Syön tasapainoisesti ja järkevästi, herkkuja menee tosi vähän ja imetän. Käyn päivittäin 1-2,kävelyllä ja mahdollisesti juoksulenkillä. Salilla n kerta viikkoon. En tajua miksei nämä sula jo pois.. Väsymys tietty vaikuttaa aineenvaihduntaan. Olen myös miettinyt voiko ne pillerit (cerazette) vaikuttaa painoon..
 
Mä tein just päätöksen et tää älytön herkuttelu saa nyt loppua Vapun jälkeen! En mee totaalilakkoon, en halua enkä pysty, mutta rajottaa paljon ja yrittää keskittää yhteen päivään. Jos tää imetyksen laihdutushyöty jäis siten pysyväksi :p
 
Mä en käsitä, kun mulla on ihan järjetön nälkä koko ajan ja herkkuja tekee tavallista enemmän mieli. Pyrin syömään 5 terveellistä ateriaa päivittäin ja siitä huolimatta on nälkä, toki kerralla ei hirveästi viitsi mättää, mutta silti en käsitä ja paino junnaa samassa +3,8kg. :confused:Täysimetyksellä mennään :)
 
Olen saanut tällä sekaisella ruokavaliolla omat mitat hyvin takaisin. Nyt kuitenkin vähän alkanut mietityttää tuo maidon riittävyys. Tiedättekö kuinka urheilu vaikuttaa maidon määrään ja onko hyviä vinkkejä (muuta kuin imettäminen) millä saisi maidontuotannon jatkumaan riittävänä? Kovasti mietityttää, kun neuvolassakin todettiin tympeästi että kun lapsi ei kasva niin maito ei riitä..
 
Makarelli, onko lapsesi tyytyväinen muuten? Kyllä vauva ilmoittaa ellei saa mielestään tarpeeksi maitoa. Onko kasvukäyrä mennyt alaspäin kauan vai vaan yhden kerran? Onko sekä pituus-että painokäyrä mennyt alaspäin? Voihan olla että vauva on kasvanut paljon pituutta ja piano siksi on jäänyt jälkeen. Meillekin sanottiin että vauvat eivät saa tarpeeksi kun käyrät osoittivat alaspäin kerran. Kaksi viikkoa myöhemmin molemmat olivat päässet takaisin vanhalle käyrälleen, eli joko siinä yhdessä vaa'assa oli kalibrointivika tai tyttöjen sairastama rs-virus oli tehnyt tepposiaan ja kesti vähän aikaa toipua.

Olen aloittanut maidottoman ruokavalion kun epäilemme että tytöillä on maitoallergia... Lääkäriajan sain vasta 2,5 viikon päästä, ja vasta silloin saamme (toivon mukaan) lähetteet testeihin, eli otan asian nyt omiin käsiin ainakin kahdeksi viikoksi ja katsotaan tilannetta sen jälkeen uudestaan.
 
Jossain tästä oli jo aiemmin juttua, mutta en nyt löydä missä.
Mitä imetysteetä käytätte ja mistä sen ostatte?
Mulla ollut Weledan imetystee käytössä, mutta voisin muitakin kokeilla.
 
Mulla Earth mama :) Tykkään tosi paljon! Maistuu hyvälle.

muoks. Niin ja bebesiltä tilaan :)
 
Ootteko huomannu mitään vaikutusta sillä teen juonnilla? Kuin nopeasti sen teen pitäisi vaikuttaa, samana päivänä vai useamman päivän "kuurin" jälkeen?
 
Oon ollut itse vähän huono juomaan sitä, niin en oikeen oo huomannu itse vaikutusta. Ja varmaan ihan ihmisestäkin riippuvainen, että miten reagoi :)
 
Takaisin
Top