Imetys

Mä pumppaan oikeastaan vain aamulla, silloin tulee 150-300ml, muuten jos pumppaan niin ehkä 100ml, on tosi tiukassa kun en pumpulle juuri heru. Ja minäkin luovutan mutta vain sen minimin puoli litraa per 2 päivää kun en jaksa olla koko ajan pumppaamassa. Pakkasessa on muutama litra pienissä minigrip pusseissa, pitäisi niitäkin alkaa käyttää ettei mene huonokai. Vasta pari kertaa on annettu pullosta. Silloin on muutamassa tunnissa mennyt 80-150 ml riippuen nälän asteesta.
 
Siis wau miten paljon te saatte pumpattua! :eek: Mie oon saanu kerran pumpattua 125ml, ja niinä kertoina kun oon pumpannu niin vaihtelevasti tulee 50-75ml.. ja mie kun niin haluaisin pumpata maitoo tarpeeks pakkasee varuiks.. :D eikai se auta kun ruveta vaa pumppaamaan .. :D
 
Mäkin saan pumpattua yleensä sen 40-70ml kerralla, enkä todellakaan jaksa montaa kertaa päivässä pumpata. Ajattelin laittaa hoitajalle valmiiksi pariin pulloon maitoa esim. 100ml/plo, niin ei tarvi hoitajan sulatella ja läträtä maitojen kanssa..
 
Kun olette lopettaneet imetyksen, niin kauan on menny, että rinnat ovat palautuneet? Olen ollut nyt yli viikon kokonaan imettämättä (vähensin sitä ennen pikkuhiljaa) ja edelleen rinnat ovat aika kovat. Maitoa sillon tällön heruu, ja sen tiedän olevan normaalia mutta tuo vähän ihmetyttää, ettei se rinta pehmene kunnolla vaan on vähän pinkeä edelleen.

Onko kokemuksia?
 
Ekasta imetyksestä mun tissit oli sellasta hassua "pumpulia", palautui noin puolessa vuodessa normaaliin koostumukseen.
 
Mulla töihin palatessa rinnat pakkautui useamman viikon, joskin tässäkin tilanne on hieman eri. Kuitenkin kyllä siinä oma tovi menee, ettei maito enää pakkaudu rintoihin. Mahdollisimman vähän kannattaa rintaa tyhjentää (toki jos kipeää tekee, niin silloin kannattaa pahin paine lypsää käsin pois). Maidontulo loppuu keskimäärin noin 40 vuorokaudessa, mutta pakkautumisen pitäisi loppua kyllä parissa viikossa.
 
Joo, kiitos :) vähän jouduin käsin pumppaan ja paineleen niitä pahkuroita mut sitten lähtikin nopeesti pienenemään :D nyt ollaan jo vanhoissa tissimitoissa :D
 
Sujuuko muilla imetys ongelmitta? Meillä on poika alkanut puremaan nänniä, kauhulla odotan miten käy kunhan hampaita tulee..
 
Ei pure, mutta nappaa kiinni ja sit vetäsee pään toiselle sivulle. Tätä monta kertaa putkeen. Vannon et mun nänni on sentin pidempi ku ennen :wacky:
 
Meillä poitsu harrastaa samaa ku ahven teillä :D joskus saattaa purasta, mut ei ainakaa vielä sitä tee ussein, katotaa miten sit ku tulee lisää hampaita. :D
 
Meillä tyttö "kokeilee" ikeniään. Ei siis varsinaisesti pure, mutta kiristää ikeniään hitusen yhteen, jolloin nänni jää inhottavasti väliin. Kauhulla odotan sitä puremisen aloitusta. Esikoinen purasi kerran niin kovaa, että nänniin tuli mätivä paise (anteeksi ällötys!!). Tsiisus se oli kipeä, kun en aluksi tajunnut, miksi nänni oli niin kipeä. Sitten useamman päivän myöhemmin kyllästyin kipuun ja kevyesti puristin nänniä kipeästä kohdasta ja sieltä tuli ihan kamala määrä mätää :yuck: sen jälkeen helpotti.
 
Meillä loppui imetys, tavoite oli puoli vuotta, mut siitä nyt jäätiin. Itsellä vähän surkea fiilis, kun imetys ei kuitenkaan onnistunut.
Oma sairauteni aktivoitui ja edessä on vahvempien lääkkeiden aloitus[emoji20]
 
Meillä loppui imetys, tavoite oli puoli vuotta, mut siitä nyt jäätiin. Itsellä vähän surkea fiilis, kun imetys ei kuitenkaan onnistunut.
Oma sairauteni aktivoitui ja edessä on vahvempien lääkkeiden aloitus[emoji20]
Ymmärrän harmituksen, mutta tärkeempää kuitenkin että äiti on kunnossa :Heartred
 
Jaama, olen täysin samaa mieltä Ahvenen kanssa. Tosi hienoa, että olet imettänyt tänne asti - teillä on jo hieno maitomatka takana. Pitää kuitenkin muistaa, että äidin hyvinvointi on myös todella tärkeää ja oman terveyden kustannuksella ei kannata imettää väen vängällä. Meillä on laadukkaita äidinmaidonkorvikkeita kaupoissa, jotta vauvojen ei tarvitse olla nälissään imetyksen loputtua ennen vuoden ikää. Muistathan huolehtia rinnoistasi, jotta vältyt rintatulehduksilta ja tiehyttykoksilta :)
 
Ahven ja Imme puhuvat asiaa :Heartred

Meillä tuli noi alahampaat niin aikasin että kyllä niillä on jo purtu. Yleensä silloin kun on jo täynnä. Heruttelu on ärsyttävää nyhtäämistä täälläkin.
 
Mun tavoite imettää oli 3kk enkä ois ikinä uskonut että nyt tulee 6kk täyteen. Vaikka osittaisella siis mentiin, korviketta pari kertaa vuorokaudessa ja tällä kombolla yritän päästä sinne vuoteen asti.
Mun eka oli lähinnä korvikelapsi, mun oman tietämättömyyden takia, sen takia tää on niin voitto nyt.
 
Mulla tavoite oli imettää 4kk ja siihen päästiin. Päätös lopettaa tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta, että nyt! Yösyötöt lisääntyi, enkä myöskään herunut enää pumpulle, joten joka tapauksessa korvike olisi tullut mukaan kuvioihin, niin siirryttiin sitten kokonaan korvikkeeseen kiinteiden aloituksen lisäksi. Ja kyllä kannatti! Yöt rauhoittui, kun vauva sai illalla tarpeeksi syödäkseen :) mutta iloinen olen siitä, että imetys onnistui loppujen lopuksi niin hyvin kuitenkin :)
 
Mitenhän tuon maidon nousemisen saisi loppumaan, noin kolmisen viikkoa jo imetyksen lopettamisesta ja vieläkin maito nousee ja kunnolla (tuntuu että valuu enemmän kuin imetyksen aikana)
 
Takaisin
Top