Imetys

Meillä loppui esikoisen imetys siihen, kun tulin raskaaksi uudestaan :) Moni kai pystyy jatkamaan raskauden alussa edellisen lapsen imetystä, mutta täällä maito vaan loppui kokonaan. Esikoinen oli silloin 6 kk ikäinen. Mieluusti olisin jatkanut pidempäänkin, joten ehkä tällä kerralla, mutta ei nyt hirveästi haitannutkaan pieni 9 kk imetystauko tähän väliin :D

minä oon imettän jokaist lastani niin kaua ku lapsi haluu, esikkoo 1v, tyttö edellee haluaa ja ikää 2v2kk nyt, josko tuo lopettas ennen toukokuuta inshaAllah. jos maito nousee ni imetän tulevaakin inshaAllah.

Olen kolme lasta imettänyt ja aion nytkin imettää neljännen ja pitkään. Ensinnäkin se on parasta vauvalle,helppoa ja mahtava kokemus jonka lopettaminenkin on haikeeta. Ongelmitta ei ole vältytty mutta pitkäjänteisyys ja halu imettää on jo paljon. Maidon runsas tulo,rintoihin maidon paakkuuntuminen,rintatulehdus ja jopa vauvan imusta nännipalan irtoominen on koettu mutta yli päästy. Suurimmaksi osaksi ihanaa aikaa vain imetys. Täysimetyksen lopettaminen on tapahtunut millon vauva tarvii kiinteetäkin ruokaa nälkää pitääkseen. Sittenhän voi jatkaa osa imetyksellä. Puolisen vuotta on tullut imetettyä,täysimetystä hiukan vähempi. Nauttikaa tuosta lyhyestä ajasta!

Kyllä oon aatellut imettäväni/haluaisin. mutta en ota siitä stressiä. Katsotaan kuinka se sitten onnistuu tai ei onnistu. :) paljon olen kyllä selaillut palstoja ja hankkinut tietoa ja pistäny vinkkejä muistiin.

Jep, täällä sama,no stress... Esikolle ei maistunu mikään, oli refluksia. Mikään siis ei pysyny sisällä ja maitoo ois tullu. Neuvolassa sanovat että pitää syöttää sitä mikä menee vaan. Katsotaan miten tämän kanssa käy!:)

Takaisin