Imetys

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hilla2
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä syödään kiinteitä niin hyvällä ruokahalulla ettei varmasti oo nälkä ja tee mieli tissiä siihen päälle :D

Meillä kanssa sellainen tissitakiainen ettei pääse unohtumaan imetys, aina kun ottaa syliin niin on vetämässä kaula-aukkoa alas. Ihana on että imetys vielä onnistuu, kun kahden ekan kanssa ei päästy näin pitkälle. Toivottavasti vaan en joudu äkisti lopettamaan, kun reumakokeita otetaan.

Täällä on kanssa mietitty et pitäsköhän ottaa korvike lisäksi, koska päivisin imetyskerrat jää kolmeen ja nekin tosi pikasia ja edelleen purraan:(

Tosin yöllä sit tankataan 3-4 kertaa. Ehkä sitten osaa itse säännöstellä maidon määrää. Painoo kuitenkin on tullu hyvin, kohta 10kg:) Noi vitskut ja muut vaan mietityttää, saako tarpeeksi..

Mä oon arvellut, että yösyömisen lisääntyminen on juurikin seurausta päivän vähille imutteluille. Nyt kyllä jo paremmin maistunut maito päivisinkin, eikä ihan niin paljon purra. Imetystuesta myöskin neuvottu, että lapsi ei nälkään kuole, jos ruokaa tarjotaan ja tässä iässä ruokailut voi olla jo tosi nopeita. Välillä syödään pitkään ja välillä käydään vaan vähän pintamaitoa janoon hörppäämässä.

Onko muut imettävät aloittaneet pikkuisille vielä muiden maitotuotteiden antoa? Tekisi mieli alkaa jo pikkuhiljaa totuttelemaan esim. piimään tai viiliin.. meillä ikää kohta 9,5kk.

Loppuviikosta tulee 10kk täyteen, sitten voisi vaikka jugurttia marjojen yms. kanssa kokeilla... Varmaan kannattaa pienillä määrillä aloittaa vähitellen.

Mä oon laittanu 1/4osan puuron nesteestä veden tilalle maitoa. Ja rahkaa sekottanu välillä puuroon pienen määrän. Huomenna teen banaanirahka pannareita!

Imetän enää 2xpvässä, aamu+ilta. Lisäksi saa korviketta 3xpvässä. Tää on ollu hyvä ratkaisu meille. Stressi hävis kokonaan imetyksestä.

Meillä ikää 10,5 kk ja vajaa 10 kk alk ollaan maisteltu hapanmaitotuotteita. Tilkka piimää, jugurttia, rahkaa, viiliä, raejuustoa. Ja ruoanvalmistuksessa käytetty myös maitoa. Ei ole näistä määristä mennyt masu sekaisin ainakaan. Piimä on ollut hitti, tykkää tosi juoda ihan vettäkin. Viili ei uponnut yhtään.

Loppuviikosta 10kk täyteen ja pikkasen raejuustoa maisteltu. Tosin kaupan valmis vauvanruoissa on jo 8kk lähtien maitoa, kermaa yms.

Joo ja niissä rahka-&jugurttisoseissa jo 5kk! Kysyin asiasta neuvolassakin ja sanoi, että niiden pitäisi olla ihan ok. Ollaan niitä välillä välipalaksi syöty, eikä ole mitään tullut. Voisi kyllä tässä alkaa maitojuttuja maistattamaan, helpottaisi paljon, kun voisi aikalailla samaa antaa ruoaksi, kuin mitä itse syödään.

Mä kun itse käytän tosi vähän maitotuotteita, niin ei luonnostaan tule tuo maito mukaan. Raejuustoo oon vähän antanu ja luonnonjugurttia kerran. Onko joku peruste, et maitoo pitää antaa x määrä? Jos imettää tai jos jo vaikka lopettaa imetyksen joskus keväällä?

Mä oon kanssa noita määriä miettinyt, kun niistä tulee kuitenkin aika paljon proteiinia... Täytyykin vähän tutkailla noita ohjelippulappusia, että sanotaanko niissä mitään.

Ei taida olla mitään tiettyä määrää muille maitotuotteille kun imettää. Meillä tarkoitus lopettaa tissittelyt joulukuussa, joten siihen mennessä pitäisi saada muita maitotuotteita menemään tarvittava määrä. Hyvähän se on totuttelu aloittaa hyvissä ajoin että masu ehtii tottua..

Mä annan vaan pikkuisia määriä noita hapanmaitovalmisteita. Meillä kun jatketaan vielä imetystä, niin ei ole kiire siirtyä muihin valmisteisiin.

Meilläkin määrät on aika pieniä, tl tai kaksi eikä joka pv. Imetystä toivon voivani jatkaa vielä tovin. Mitään ala tai ylärajaa en ole asettanut, uskoisin että jossain vaiheessa vaan tulee olo että nyt ei enää. Onneksi maito on riittänyt vaikka töissä nyt olenkin kk päivät ollut.

Meillä loppui imetys viime viikon maanantaina. Silloin oli enää yösyöttö ja sen jälkeen oli sen kolme yötä teholla nii jäi sit sekin. Nyt on nukkunu yöt syömättä ja pari yötä heräämättä klo22/23-08

Takaisin