Imetys

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hilla2
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minkä nimistä toi suihke D on ja mistä sitä löytyy? Meillä tuli keskiviikkona 2vko täyteen mut en oo vielä joulun aikaan nyt uskaltanut aloittaa mitään tippoja ku muutenkin on pienellä masuvaivoja..

Täällä syödään noin 2-3h välein ja 5-20min, nopea syömäri :D Yöllä nukkuu yleensä 4h ja syö noin 30min kerrallaan.

Mä jätin ton d-vitamiinin eilen pois ja ajattelin käydä hakee tota suihketta tai muuta huomenna niin, jis se helpottaisi mahavaivoja. Ainakin tuntui eilen olevan helpompi päivä.

Aikasemmin meilläkin ollut noi syömisvälit sen 3,5h, mutta nyt pari päivää aamu ja ilta vähän tiheämmin. Eikö kolmen viikon kohdalla ollut joku tiheän syömisen kausi? Huomenna tulee kolmisen viikkoa täyteen.

Nyt kokeilin pari päivää syöttää toista rintaa pelkästään pumppaamalla pullon kautta, kun meinaa siitä vetästä aina hengeen maitoa. Että eka syötän toisesta rinnasta ja sitten oon pumpannut toisen aiemmin, jonka syötän pullosta. Onkohan tää kokeilu sekoittanut nyt ruokailurytmiä ja määriä :sad001

Ainakin siitä pumpatusta rinnasta tuleekin maitoa tosi paljon, kun yhdellä pumppauksella tuli melkein 150ml vaan toisesta rinnasta :wideyed:

Oiskohan ollut niin, että kolmen ja kuuden viikon iässä ainaki oli tiheän imun kaudet. Jos vauva tyytyväinen, vaikkakin tiheämmin syö, niin luulis helpottavan muutamassa päivässä. Tokihan voi olla niinkin, että vaikka pumppaamalla tulee hurja määrä maitoa, niin vauva sais imemällä siltikin enemmän irti?

Mulla vasen rinta taitaa hivenen suihkuttaa ku nyt melkeen joka syötöllä tyttö joutunu yskimään ku maitoa menny henkeen :/ Ei suihkua ku irrottaa imuotteen, mut taitaa sit imiessä tulla kovemmalla paineella. Harvemmin tuo suostuu tissistä irti päästämään, joskus reppana yrittää yskiä tissi suussa ku ei malttas irrottaa ja joskus puoliunessa röyhtäsee tissi suussa ja jatkaa syömistä :D

Mua niin rasittaa tää maidon valuminen..... Vasen rinta valuu kokoajan! Ihan hullut määrät. En yhtään muista missä vaiheessa tuo loppui viimeksi. Mitkään suojat ei pidä sitä maitomäärää. Ärh... :|

catherine mulla on sama et vasen tuottaa enempi ja valuu niin et aina on paita märkä ja suojaa joutuu joka imetyskerran jälkeen vaihtaa... vaan eiköhän tuo tasaannu tässä ku aika kuluu.. toivottavasti :)

Meillä tyttö syö päivällä yleensä n. kolmen tunnin välein ja illalla on tiheempää, joinakin iltoina iha hirveet tissihulinat :D Tänään esim. on vetänyt molemmista rinnoista jo kohta pari tuntia n. vartin välein o.O

Mullaki vihloo rintoja, varsinkin näiden tehosyöntimaratonien jälkeen. Varmaan iha vaan maidonnoususta ja tästä alun rasituksesta johtuvaa. Tuntuu et tää tytsy tilaa iltaisin hirveet määrät maitoa ja aamulla sitte nukkua posottaa tyytyväisenä ku mulla meinaa tissit räjähtää :D Oon monesti tyhjentäny sit pahimpia paineita käsin lypsämällä.

Meillä kerettiin noin viikko syyä d tippoja kunnes lopetin ne. Kauheet vatsa vaivat ja masu vähänväliä vaan lorisi. Päivällä ei suostu nukkumaan ku sylissä ja muutenki koko ajan vaan sylissä. Iltaa kohden vaan paheni ja pahimmillaan 22-24, mut sit ku nukahtaa yö unille nii nukkuu tosi hyvin.

Meillä ainaki toistaseks pitkät raivoitkut helpottu ku aloin laittaan maitoon maitohappotippoja1xpäivässä ja cuplatontippoja joka syöttökerralla. Ei näytä olevan enää niin kovia vatsanväänteitä siis.

Täällä ei enää niin vatsanväänteitä kun aloitin cuplatonin, mutta itkua ja huutoa riittää silti monta tuntia päivässä ja putkeen. Taitaa olla koliikki :O Ei tunnu mikään muu auttavan kuin kantoliinassa olo ja tissi. Miten tämmöistä kestää? Ei sitä ruokaa voi aina lohduksi vaan tarjota, kun toisella ei ole selvästi edes nälkä vaan ihan muuten vaan paha olla. Onko teillä hyviä vinkkejä vauvan olon rauhoittamiseksi. Kauheeta kuunnella toisen itkua!

Ei kai siinä muu auta ku kantaa liinassa ja hytkytellä? Jos tissi ei lisää huutoa tai aiheuta mahavaivoja/pulauttelua ni ei sen väliks vaikka vauvalla ei nälkä oliskaan, kun kyllähän se tissittely tuo myös lohtua ja läheisyyttä. Kaverin vauvalla ku oli koliikki, lähtivät öisin välillä pitkälle ajelulle ku autossa rauhottui aina, päivisin imurin ääni sai rauhoittumaan. Koliikki voi olla kyllä todella raastavaa, kun eihän siihen lääkettä ole. Toivottavasti teilläkin jostain muusta kyse!

nyt joku apua?kiitos! mä olin ihan 100% varma et mun rinnoista ei maitoa tule pisaraakaan vaan kuinkas kävikään, on semmoset maitokannut ettei usko kukaan, aivan järkyttävän isot, kipeet ja turvoksissa! pojulla meinaa mennä hermot välillä kun ei heti saa kunnollista imemis otetta sekä lisäksi pikkuherralla niin valtava ruokahalu ollut että nännit on vähän rikki ja imetyksen alottaminen sattuu. sairaalas sanottiin et nännit kyl ajallaan tottuu ja rasvaamalla paranee mut juuri apua ei tullut muuten.. joten olisiko kellään vinkkejä mitä teen näiden rintojeni kanssa?

Jos oot faces niin kannattaa liittyä ja lukea imetystukiryhmä ryn sivuja. Siel on apua imetysotteisiin ja rintojen hoitoon.

Jos iho hirveen herkillä ja rikki niin kannattaa vissiin kokeilla rintakumia :)

Mullakin oli aluksi pari päivää tissit monta kokoo normaalia isommat, kivikovat ja kipeät. Noin viikossa tasottuu kyllä se. Mulla ei nännit oo ollut onneksi rikki, mutta pari ekaa imua sattunut kyllä. Sekin ajan kanssa tasottunut. Nyt tissit on taas omaa (pientä) kokoa :D

Suosittelen kyllä ottaa käyttöön sen rintakumin. Itellä toinen nänni meni alussa niin rikki että joka kerta kunnvauva alkoi imeä tuntui että nänni lähtee irti. Kipu laimeni kumilla melkein kokonaan ja nänni parani parissa päivässä. Lisäksi vauva saa paremmin otteen kumilutterosta kuin tosi pinkeestä rinnasta. Ja kun vauva tyhjentänyt rintaa voi koittaa tarjota ilman kumiakin jos onnistuisi.

Tietysti kumin kanssa ei ole niin kätevää imettää mutta parempi tietty sen kanssa kuin ei ollenkaan jos imetys on toiveena.

Asiaan liittyen, Itse muuten pääsin rintakumista eroon kun aloin antaa vauvalle tuttia. Jotenkin vaan sen jälkeen taianomaisesti en sitä enää tarvinnut. Onko muut huomanneet tällaista ja mihinkähän mahtaa perustua?

Onko muilla sellaista että kun imettää yhdestä rinnasta niin toisessa vähän niinkuin tuntuu se imu myös? On kyllä niin pimeen tuntuista :D

Onko muilla tissimaratoonareita, meillä syötiin viime yönä 00-5.30, vaihdettiin vaan välillä rintaa. Sitten annoin periksi ja kaivoin tutin, autto vähän. Meillä ikää tänään 4 vrk.

nyt joku apua?kiitos! mä olin ihan 100% varma et mun rinnoista ei maitoa tule pisaraakaan vaan kuinkas kävikään, on semmoset maitokannut ettei usko kukaan, aivan järkyttävän isot, kipeet ja turvoksissa! pojulla meinaa mennä hermot välillä kun ei heti saa kunnollista imemis otetta sekä lisäksi pikkuherralla niin valtava ruokahalu ollut että nännit on vähän rikki ja imetyksen alottaminen sattuu. sairaalas sanottiin et nännit kyl ajallaan tottuu ja rasvaamalla paranee mut juuri apua ei tullut muuten.. joten olisiko kellään vinkkejä mitä teen näiden rintojeni kanssa?

Pinkeistä rinnoista voi lypsää hiukan ennen imetystä. Helpottaa imuotteen saamista. Ja särkevään pinkeään rintaan kannattaa koittaa kaalinlehteä.

Haavaiset tai muuten kipeät rinnanpäät kannattaa pitää kosteina. Lanoliini on ihan ykkösjuttu, samoin voi laittaa ihan haavalappua dipattuna keittosuolaliuokseen. Vauvan ote ei satu niin paljon kun imasee kiinni kosteaan nänniin ja haavatkin paranee nopeammin. Ja nännit kyllä tosiaan tottuu ajan kanssa. ;) Jos imetys ei muuten satu niin en ehkä lähtis rintakumia tähän ihan heti koittamaan..

Tsekkaa tosiaan imetyksen tuki ry. :)

Takaisin