Imetys

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Guang Xi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä kanssa öisin herätään koko ajan masunväänteisiin tai tukkoseen nenään, ja sen kitinän rauhottaa lohtutissi.. koska herätyksiä on koko ajan niin en jaksa venkslata puolelta toiselle vauvaa vaan monesti menee jopa koko yö niin että vauva on vasemmalla rinnalla. Niinpä se tuottaakin enemmän maitoa, jollon se on päivälläkin helpompi antaa vauvalle + että oikea käsi on sillon vapaa. Kohta loppuu varmaan oikeen rinnan maidontuotanto kun se on vähemmällä käytöllä.. esikoisen kohalla imetin 13kk josta viimeset 4kk oikea rinta ei enää toiminut. Kivan näköstä kun toinen tissi on kokoa C ja toinen roikkuva A :hilarious:

Imetin vahingossa unenpöpperössä viime yönä "väärästä tissistä", eli tunkesin kyljellä maaten ylemmän tissin suuhun. Vasta loppusyötöstä rupesin ihmettelemään, että miten tää on jotenkin omituisen tuntuista. Mutta tulipahan testattua, että sekin onnistuu, eikä tarvitse kylkeä kääntää vaikka haluaisi rintaa vaihtaa!

Suvitus, mulle meinasi käydä tollain yks yö kun olin niin väsyny etten meinannu tajuta miten ja mistä tissistä tota vauvaa pitää syöttää kun oon kyljellään :D Sitten vähän siinä mietiskelin järjellä ja osasin antaa "oikeaa" rintaa :D

Suvitus, tuo on hiton hyvä taito osata imettää yhdeltä kyljeltä molemmat rinnat. Niin minä oon aiemmin tehnyt, nyt ei ole ollut vielä tarvis ja sektiomahaa kirvellyt tietyt asennot, jota tuokin tyyli multa vaatisi.

Mä kans imetäm samalta kyljeltä molemmat.. ainakin kun makaan vasemmalla kyljellä ja oikee tissi on isompi ni sil saa syötettyy väärältäkin kyljeltä. toisinpäin ei onnistu.

Piti kokeilla tota samalta kyljeltä molemmat tissit -tekniikkaa, ja sehän toimi! En kyllä pysty siinä asennossa vahingossa nukahtamaan, sen verran pienet rinnat että asento on vähän epäergonominen. Ja koko ajan samalla kyljellä makoilu alkaa kolottaa lonkkia ja selkää. Ahtaammassa sängyssä kyllä hyvä tekniikka. :)

Ai niin, syrjitäänkö teillä muilla toista tissiä? Siis ihan vauvan toimesta, ei teidän omista käytännön syistä. Meidän tyttö ei huoli yhtä hyvin oikeaa rintaa, jotenkin ei tunnu osaavan hamuta sitä suuhun yhtä näppärästi kuin vasenta. Etenkin iltaväsyn aikaan oikean syömiseen ei riitä vauvalla kärsivällisyys.

On meilläkin toisen tissin kanssa ongelmia. Toisesta ei saa yhtä hyvää asentoa kun istualteen imettää ja jos samainen tissi on vähänkin pinkeä niin ei saa hetkeen kunnon otetta ennenkun puoli tissiä on tyhjentyny sänkyyn, vaatteille tai johonkin muualle ohi suun.. Toinen tissi vaikka ois vähän pinkeekin niin ei mitään ongelmaa

Mäkin kokeilin heti viime yönä tuota molemmat-tissit-samalla-kyljellä -tekniikkaa ja ihan hyvin toimi :joyful:

Meilläkin tykätään vasemmasta tissistä enemmän. Mulla on ihan eriparia tissit ja toi vasen on pienempi ja terhakampi ja oikee on tommonen muhkeempi. Oikeesta syödessä päästää irti paljon useemmin, varmaan vaikeempi syödä siitä. Ja mullekin vaikeempaa, kun syö oikeesta, kun joudun melkein pitään aina kiinni tissistä, että pysyy hyvässä asennossa eikä jäbä tukehdu, kun tissi painaa nenän tukkoon :p

Uhosin jo yks päivä, että meen tissileikkaukseen pienentään ton oikeen tissin saman kokoseksi kun toi vasen on, paljon kätevämmän kokonen! :joyful:

Voisin mennä kans pienentää molemmat tisut ellei touhu ois kuin suoraan kauhuelokuvasta, E-kuppi on epäkäytännöllinen imetyksessä (ja muutenkin kaikessa) kun on molemmat kädet varattuina ettei pieni huku tissin uumeniin. :|

Mun oikee tissi on kans E ja vasen jotain väliltä C-D... hirveen kiva koittaa ostaa rintsikoita :grin Siinä yks syy miksi oon jo pitempään käyttänyt niitä semmoisia toppimallisia rintsikoita, niihin kun sujahtaa eriparisetkin tissit ihan mukavasti.

Ei ikkään onnistuis samalta kyljeltä molemmat, ei yllä ei. Näin imettäessä koko on C ja tuntuu valtavalta muka, ei käy kateeksi! Johan jo selkään sattuis kannatella :grin

Rinnat on kestäneet hyvin imetystä kun saavat aina sen pari kolme tuntia levätä syömisväleillä, mutta eilisen monen tunnin tissirumba pilasi koko homman. :E Nyt joudun puree hammasta imettäessä ja ahdistaa koko touhu eikä tuo halua kuin syödä, nukkuminen on todettu tylsäksi tässä taloudessa. Voi teitä onnellisia joiden vauvalle kelpaa esim. rintakumi, tai tuttipullo...

Mäkään en saa tota kyljellään imetystä toimimaan. Mulla on myös suihkutissit... Onks jollain muita vinkkejä suihkisten aiheuttamiin ilmsvaivoihin kun toi puoli istuvassa asennossa imettäminen? Oon välillä yrittäny puristaa pahimman paineen pulloon tai lasiin mutta yöllä ei kyllä pysty.

Neuvoja kaivataan!
Mulla on koko ajan ollut syömisen kanssa ongelmia, vauvan syntymän jälkeen. Väkisin oon syönyt, sillä neiti on täysimetyksellä. Sain viikonloppuna rintatulehduksen ja siitä seuranneiden korkeiden kuumepäivien aikana en saanut syötyä juurikaan mitään, join vaan kun hullu. Normaalistikkin 3-4 litraa päivässä. Ja nyt se on alkanut... Neiti ei malta olla rinnalla, ei kitise eikä itke, mutta jäykistää kroppaa, hamuilee rintaa, ns. Lyö päätään tissiä vasten, ottaa kiinni > irrottaa. Syö jonkun aikaa ja sama temppuilu alkaa. Imetykset kestää tuntikausia nyt. Voiko tää olla nyt se mitä oon itkukurkussa pelänny koko ajan, että maidontulo on alkanu hiipumaan? Rintatulehdukseen saatujen antibioottien ei kuulemma ainakaan pitäisi tämmöstä aiheuttaa :(

Mulla oli samankaltaista kamppailua imetyksen alussa ja vieläkin ongelmia tuon syömisen kanssa, mutta toi tissiriehuminen loppui itsestään jossain vaiheessa. En usko että maidontuloon liittyy mitenkään, mulla ainakin maitoa tullut hyvin laitokselta asti.

Ja ruokahalun palauttamiseen otan kans vinkkejä, ei oo palannut synnytyksen jälkeen vaikka raskaana ruokahalu oli hirveä.

Tirlitan. Voisko suihkutisseihin auttaa rintakumi vaikka öisin? Kun siitähä maito ei täysin suoraan minun mielestä suihkahda suuhun. Mä oon laitokselta asti käyttäny ja käytän edelleen, yritin jättää pois mutta vauvalle ei pelkkä rinta kelvannu, pari kertaa olen saanut sen huijattua paljaalle rinnalle vaan jahka se hoksaa niin hirveä on huuto :grin Ne on kyl ärsyttävät koska pitää sitten olla mukana jos jonnekin lähtee jne.

LMK, yritä syödä edes jotain -lemppariruokaa, hedelmiä. Pidä pesimispäivä vauvan kanssa, iholla paljon. Tissit paljaina ja vauva ilman syömistäkin siinä lähellä. Relax. Ei se maito lopu. Ehkä helppo heruminen on tasaantunut muttei se maito lopu. Vauva pissii ja kakkii kuten ennen? Tissiraivoilu kuuluu kasvuunkin. Toki VOIHAN esim kielijänne tai muu oireilla noin. Mutta näitä takakenoraivoja tulee ajoittain. Stay cool. Lue imetystukilistaa kun aikaa.

Meilläkin poju on nyt välillä nokkinut rintaa, tai vaan hieroo päätään rintaan. Oon ehkä syöttänyt vaan liian tiheesti eikä hällä oo nälkä, kyllä se tissi taas sitten nälkäsenä kelpaa.

Tutkailin taas vähän nettilinkkejä ja yhessä kerrottiin että miltei kaikki ongelmat johtuu vähän väärästä imuotteesta, ehkä tää munkin "maitoa ei ole tarpeeksi" onkin sitä. Helkkari kun synnärillä ekan viikon pakottivat tuttipullosta juomaan 4 tunnin välein, ei ihme jos ei imuote oo oikea.

Takaisin