Imetys

Raskausjoogassa vetäjä suositteli kanssa olutta maidon nostattamiseen, toimii kuulemma hyvin! Hän oli siis juonut alkoholitonta olutta, mutta kyllähän yhden normaalioluenkin voi hyvillä mielin juoda. Hieman kyllä nauratti ajatus, et jos maito ei meinaa laitoksella nousta, että mies toisi sinne oluen :D vaikka edes holittoman..
 
Kaipa se simakin auttaa, luin jostain et maltaat ois se taikasana, tai toisekseen vähäinen määrä alkoholia. Kyllä mulla yhen siiderinkin jälkeen oli kumman pinkeä olo aina..
 
siideriä kun join imetysaikana, niin maito suihkus suojien läpi vaikkei ollu vauvaa mailla halmeilla kun oli vapaailta :D siis et jos ei muuten heru ni joku puolikas siideri ei vaikuta laatuun mutta auttaa varmasti!

(muutenkin, maidon alkoholipitosuushan on sama ku veren, että se ei kovin korkeelle nouse, riskejä tuottaa se käsittely)
 
Kaljasta mäkin olen kuullut ja manaillut kun ei oo sitten ollenkaan meikäläisen suunmukaista tavaraa :D Siideristä en tiennytkään et se voi vaikuttaa noin, tosin enpä tullut esikoisen vauva-aikana juoneeksi kuin kerran ja likka oli silloin 6kk ja imetystä ei ollut ollut enää moneen kuukauteen :D

Mä oon varannut kaappiin imetysteetä, saa nähdä onko siitä sitten mitään hyötyä. Riittävä syöminen ja juominen on kans aika oleellisia ton maidontuotannon kannalta.
 
Onko noilla kertakäyttö liivinsuojuksilla eroja, onks ihan sama mitä ostaa? Ku niitäki on vaikka mitä merkkiä..
 
Ostin aina ennen valkaisemattomia Pirkan suojuksia, nyt Liberon valkoisia kokeeksi koska oli joku CM:n tarjous. Ihanan pehmeitä olivat nuo käteen ainakin. On niissä eroja, kuka tykkää mistäkin. Harmi että paketit on niin isoja kaikki, että voisi testata eri suojuksia.
 
Ainulla on ihanan pehmeitä mutta nukkaavat helposti. Ja liima jää helposti niistä kiinni rintsikoihin.
 
Joo, oliko 50kpl pakkauksia Ainulla ainakin Prismassa. Ja sit oli vielä valkoisia ja puuterinvärisiä. Mitäs hemmetin väliä sillä värillä on?! :D Mutta kaipa se kokeilemalla selviää!
 
Kirjotan nyt tänne nii ei ainakaan huku tonne muihin keskusteluihin :D Minkäkokoinen tuttipullo kannattaa ostaa? Vai paria kokoa? Kattelin Prismassa mutta niitäki oli sataa erilaista ja kokosta ja erilaisilla imuosilla ym niin ajattelin tulla kyseleen tähänkin asiaan neuvoja :D
 
Siis ihan varuiks ajattelin ostaa, että en mitään kymmentä oo hankkimassa. Mut jos jostain syystä tarviskin antaa korviketta tms. niin varmaan ihan hyvä kuitenkin olla.
 
Joo ajattelin kanssa, että ei varmaan ainakaan semmosta jättimäisintä mikä sielä oli, varmaan sen vauvan kokonen :D haha.. Mut joo tiedän siis mitä pulloa meen hakemaan huomenna :wink Kiitos!
 
Joo ei sillä pullo-osan koolla ole väliä, kun joka tapauksessa äiti (tai joku muu) sitä pulloa pitää omissa käsissään eikä vielä vauva itse pitkään aikaan. Jos pullot on käytössä, isommille voi olla pidempi käyttöikä. Meillä vieläkin esikoinen juo iltamaidon pullosta, eikä aina tahdo riittää edes se isoin koko, minkä olen löytänyt (Mamin 3,3 dl). Tuttiosia onkin sitten eri kokoisia, vastasyntyneistä eteenpäin.
 
Mä ostin ton pienimmän mahdollisen lifefactoryn pullon joka taitaa olla sen 120ml ja sit meil on saatuna ainun mam pulloista se kaikkein pienin koko ja ne on ihan vaan varalla ja toivon ettei niitä tarvitse juurikaan käyttää. Jos vaik se tissitys sujuis tällä kertaa. Mä kovin toivon sitä nimittäin. Onhan se kätevää myös et vauvan saa tarvittaessa ruokittua pullosta ja näkisin että joku tissin "korvike" olis saatavilla oli se sitten hörpytyskuppi tai tuttipullo tai mitä niitä nyt sitten mahtaa muita olla..
 
Jos ihan varalle aikoo pullon ja korvikkeen ostaa, niin itse ottaisin pienen 120ml pullon. Niitä kuitenkin saa lähes joka ruokakaupasta lisää jos näyttääkin tarve olevan. Jotenkin ihan pienen kanssa tuo pieni pullo on näppärämmän kokoinen. Korvikkeena meillä ollut aina käytössä (imetyksen jälkeen siis) NAN ja sitä meinasin tälläkin kertaa hankkia kaappiin varalle.
 
Mä oon suunnitellut mitä kaikkea ruokaa välipaloiksi hankin kaappiin, kun tiedän että tarviin niitä paljon että maito nousee. Myös kyläreissuilla vaivas aina se kun ois pitänyt syödä kunnon lämmin ruoka ajallaan. Sitä on imetys vaiheen alussa jotenkin tarkka tosta ruokarytmistä, kyllähän sen vaivastakin huomaa jos äiti ei ole riittävästi saanut ravintoa.

Ei muuta kun mieleistä evästä kaapit täyteen.:rolleyes:
Onneksi lämpimän ruuan saa valmistettua isäkin kun on aluksi kotona...
 
Tarvii varmaan alkaa iteki miettiin oikeen urakalla noit ruokia et mitä sais helposti pakkaseen ja sieltä sulatettua. Etenkin sit kun mies on isyysvapaansa jälkeen taas töissä niin tarttee olla helposti saatavilla ruokaa sekä itselle että tuolle esikoiselle. Mennäänkin varmaan aina osaks viikkoo meidän äitin luokse ja noin ni jos vaik pysyis ruuissa :D
 
Ompa huippua että tänne on tullu imetystä koskeva ketjukin. :) Mulla on eka imetystaipale tulossa ja ootan jo innolla. :Heartred Oon käyny kahdessa imetystukiryhmän tapaamisessa täällä Oulussa ja suosittelen kyllä muillekkin, jos vaan paikkakunnalla niitä pidetään. Ja muutenki tuo facen imetystuki-ryhmä on aivan korvaamaton apu ja tiedonlähde!

Imetystyyny, aventin käsikäyttöinen rintapumppu, liivinsuojuksia (kesto ja kerttis), maidonkerääjä, rintakumi, imetysteetä ja tietty parit rasvat on jo hommattuna. Sain serkulta paketin korvikettakin varalta kun heillä ei ole käyttöä ollut 7 kuukauteen ja päiväykset menee heinäkuussa, mutta toivottavasti itelläki 6kk täysimetys onnistuis niin ei tarvis tuttipulloja keitellä päivittäin. Leivoin pari viikkoa sitten pellilliset mokkapiirakkaa ja kinderpiirakkaa pakkaseen niin voi niitä syödä sitten sohvalla vauva rinnalla ja nostatella maitoa hyvillä hiilareilla. :D
 
Takaisin
Top