Imetys

Maiden, olen niiiiin kanssasi samaa mieltä! Tyytyväisenä imevä vauva on maailman ihanan näky, vaikka kyllä nukkuva vauva on myös aivan ihanaa katseltavaa. :) Olisi pitänyt ottaa video imettämisestä silloin, kun tyttö ei vielä venkoillut uteliaana joka suuntaan, että voisi fiilistellä vielä sittenkin, kun imetys on loppunut.
 
Itsellä olisi myös tarkoitus imettää noin vuoden ikäiseksi. Esikoisen vieroitin kokonaan hieman alle vuoden ikäisenä kun hänellä hoitoonmeno läheni eikä tuolloin ollut muutenkaan enää kuin iltaimetys ennen nukkumaanmenoa jäljellä. Nythän on selvää, että tämä nuorempi on kotona hieman pidempään, kun mies jää vuoden loppuun hoitovapaalle, joten ei ole ehkä niin kiirettä lopettaa hoitoonmenon vuoksi ainakaan mutta katsotaan nyt, miten poikaa itseään kiinnostaa :) Ja eihän se hoitoonmenokaan tietenkään imetystä estäisi mutta en silloin tiennyt, kuinka rankasti ottaa hoitoonmenon, että kuinka pitkälle sitä vieroitusta olisi sitten pitänyt siirtää, ettei tulisi liikaa muutoksia yhtä aikaa. Ja jotenkin poika tuntui olevan valmis vieroitettavaksi. Onneksi molemmat, hoidon aloitus ja vieroitus sujuivat kuitenkin mutkattomasti :)
 
Mihinhän tää nyt kuulus,kirjottelin siitä imetyksen lopettamisesta ja oon sen tehnytkin,viikko vai yli taitaa jo olla takana kävi tosi vaivatta. (koputan puuta) ettei taas maitoa pakkaannu,nyt ovat olleet tyhjän oloiset ei enää kivikovia kipeitä möhlyröitä.
niin itse asiaan on ollut siitä lähtien menkkamainen olo alamahasaa ihan jokapäivä ja särkylääkettäkin olen kipuun ottanut,aika samalle tuntuu kun kierukan laiton jälkeen,eikai heti samantien kun imetys loppuu nii alkaa menkat työstymään? Aika sattuma tää kipu.. toisaalta omat hormoonit,tervetuloa takaisin :)
 
Mulla on nyt noin kuukaus imetyksen loppumisesta eikä vieläkään menkkoja... En tiiä oonko nyt vaan kärsimätön vai mitä mut voi persus, tulisivat jo!
 
Mulle tuli esikoisen synnytyksen jälkeen, kun kierto palasi noin 9kk synnytyksestä, aina menkkakipua oviksen aikaan. Imetin vielä tuolloin. Tai ensin sitä ihmettelin mutta kun aina tuli noin puolessa välissä kiertoa päiväksi menkkakipuja ilman menkkoja niin tulkitsin sen ovikseksi. Nytkin on välillä menkkakipuja ollut, ei mitenkään säännöllisesti mutta menkoista ei tietoakaan, ei ole kyllä ikäväkään :)
 
Mulla oli tossa pari päivää sitten nippailuja vatsassa ja epäilen ovulaatioks. Menkkoja ei vielä oo näkyny, mut jotenkin noi tuntemukset anto vähän esimakua niistä, ah, niin ihanista menkkakivuista, että eiköhän ne parin viikon päästä tännekin pamahda :/
 
Jaaha..arvatkaapa mitkä täällä räpsähti imetyksestä huolimatta? Ehdinkö just sanoon, ettei oo ollu ikävä? Toisaalta hyvä, että parin päivän takainen tunnekuohu selittyy näillä :wink
 
Sama täällä. Täysimetyksellä menty viikkoa vajaa 6kk, ja eilisiltana vessakäynnillä yllätyin. Nyt joutuu opettelemaan uusiksi mitäs se menkkailu olikaan...:wink
 
Mulla on nyt kans ollu parit menkat, ja selvät ovulaatiokivut kierron puolivälissä! Ei kyllä ennen oo ollut tollasia :O
 
Meidän imetystsival on tainnut tulla tiensä päähän.Poika välillä on ottanut ihan kunnolla ainoilla kahdella alahampaalla nännistä kiinni ja nyt on ottanut sitten niin lujaa että on kunnon haava tullut.Ei pysty imettään ku käy niin sairaan kipeää.Tätä on nyt ollut pari päivää.Eilen vielä imetin mutta kun haava ei pääse paraneen kun se aina aukeaa uudelleen kun poitsu imee. Tänään sitten päätin etten imetä ennen kuin haava on päässyt paranemaan. Rinnathan on ratkeamis pisteessä ja yritinkin pumpata mutta kävi sama homma..haava aukes. Sen lisäksi se joka pumppauksen yhteydessä vuoti verta niin mietin vaan että onkohan pienikin saanut verta imiesdään suuhunsa...hyi!!Niin ja toinen rinta meillä ei oo koskaan kelvannut muuta kuin öisin joten siitä ei enää paljo maitoa tuukaan.Saa nähä kun haava on parantunut että vieläkö maito riittää ja pojalle rinta kelpaa. Tällasta täällä :/
 
Voi tuo on kylla kurjaa Papuliina. Kokeilitkos bepanthenia siihen haavaan? Silla varmaan paranisi nopeiten. Minua pelottaa juuri tuo pureminen. Onneksi meilla ei ole kuin yksi hammas vasta pilkottamassa.
 
Minähän kans valittelin tuosta puremisesta hieman sen jälkeen kun molemmat alahampaat puhkesivat. Siitä on nyt jotain 2 kk aikaa, puremista kesti noin viikon ja aina piti olla itse tosi nopeana, kun lopetteli syömistä, että otti rinnan heti pois suusta. Sitten kun imee kunnolla niin ei pysty puremaan kun on oma kieli välissä. Nyt on välillä meinannut kokeilla muttei ole kipeästi kuitenkaan purrut.
 
Takaisin
Top