Imetys

Mä sain tänään pumpattua hurjat 30ml toisesta rinnasta. Pumppasin vaan varuiks, ku olin saunaan menossa ja yleensä illalla poju tykkää tankata, jotta jaksaa nukkua yhden pidemmän pätkän. Siinähän se pumpattu maito meni mun saunoessa ja sieltä palattuani jatkettiin taas imetysmaratoonia. Onneks makkarissa on telkkari, ni voi samalla katsella sitä, kun vaihtaa vauvaa tissiltä toiselle :)

Ei helkkari oikeesti. Poikani on imenyt tissiä viimeset kolme ja puol tuntia. Eikä lussuta edes tyhjiä tissejä ku heruu aina tosta toisesta, josta ei sillä hetkellä syödä. Mies jo yritti hienovaraisesti ehdottaa korvikkeen antoa, että äiti ja kipeät nännit sais hetken rauhaa, mutta minä pidän kovan pääni. Ei korviketta kun maitoakin tulee. Tästä hyvästä poika vois suoda ens yölle edes sen yhden yli kahden tunnin uni pätkän. Muuta en pyydä. Tai no tulevaisuudessa olis ihana selvitä niillä 15minuutin teho tankkauksilla..

Tiehyttukos vissiin tullut :(. Koko tissin alaosassa on sellaisia kovia solmuja rivissä. Tää on vielä se ainoa tissi, josta tyttö syö eli tiheästi imee. Mitäs muuta sille voi nyt tehdä kun syöttää koko ajan? Alkaa tuntua tosi kipeältä!

Sent from my HTC One using Vau Foorumi mobile app

Illan tankkauksen jälkeen jätkä veti unta 7 tuntia putkeen!!! Itse heräsin vähän ennen viittä aamulla, et eikö se laps herää lainkaan syömään. Tissejäkin pakotti. Herätin sit muksun vaipanvaihdolle ja siinä yhteydessä sain sit kakat päälleni. Olin juuri ottanu vaipan pois ja puhdistamassa pyllyä, ni poju pieras ja kakat lensi mun päälle :grin Onneks mies heräs käymään vessassa ja sai sen jälkeen jatkaa vaipanvaihtoa, että mä pääsin siivoamaan itseni.

Sit poju söi ja nukkui taas 4 tuntia. Aamulla oli pakko pumpata, kun oli niin tukala olo. Sain toisesta tissistä aika helposti 50ml jemmaan. Jospa pääsisin iltapäivällä tissiliiviostoksille.

Nyt vähän itseä harmittaa ettei oo keränny tuota ylimääräistä maitoa talteen! Siis pääsisi käymään helpommin kampaajalla ja omilla asioillaan kun voisi antaa maitoa pullosta! Tosin tuskin tuo nyt maailmaa kaataisi vaikka korviketta antaisikin mutta olisihan tuota omaakin maitoa ollut mitä kerätä aiemmin

No samaa mietin Elisha ja nyt ajattelin, että kannattaisko luovuttaa maitoa sairaalalle kun tuntuu, että aika hyvin sitä tulee. Oisko jollain kokemuksia luovuttamisesta?

Cedjulle vinkiksi lämmin kaurapussi, lämmin suihku ja lypsäminen. Tekee kipeetä, mut tukos pitää saada auki.

Hei nyt on pakko vinkata!

Liityin Facebookissa Imetyksen tuki ry:n ryhmään! Ihan loistava ryhmä, todella hyviä vinkkejä olen saanut parin päivän aikana vaikken ole kuin seurannut kirjoituksia :D asiallisia kommentteja ammattilaisilta!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Cedju: nykyään hierontaa ei suositella ettei rinnan rakenne mene rikki ja maito valu kudoksiin ja tulehdu.

Mulla käytössä kaalinlehdet, tulehduskipulääke+panadol, suihkuttelut, lypsäminen, kaurapussi, eri imetysasennot ja silti tulee tukoksia. Ja vielä eri puolille rintoja eli ei ole rakenteellista. Ja siis antibioottikuuri vielä. Mut noilla pitäis helpottaa!

Kevyesti voi sormilla sivellä tuloksesta nännin päin samalla kun imettää...

Kiitos spiraali, enpä ajatellut, että hieronta voi tehdä pahaa mut onhan toi loogista nyt kun ajattelee asiaa. Huh, kuuma suihku siis nyt!

Sent from my HTC One using Vau Foorumi mobile app

Niin ja mieti painaako esim rintsikat johonkin kohtaan tai nukutko aina samalla kyljellä että rinta painuu. Myöskään kyljelleen imetystä ei suositella jos on tukos, istualleen rinta tyhjenee paremmin eikä ole "lintassa" patjaa vasten!

Kahden tunnin välein pitäisi imettää, mutta tänään kahden tunnin jälkeen koitin ainakin vartin herättää niin ei onnistunut! Päätin antaa nukkua sitten vielä tunnin kun kerran niin väsynyt oli. Kolmen tunnin jälkeen vaihdoin vaipan johon sitten heräsi ja sain imetettyä. Hyvät unenlahjat!

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app

Hannastiina, olin just lukenut sun päällekakkausepisodista kun lähdin vaihtamaan vaippaa ja sain kokea saman. Näiden asioiden välillä oli oikeasti n. minuutti.

En ymmärrä tuota lasta yhtään. Toinen ilta putkeen kun se olisi koko ajan tissillä. Se syö alkuun oikein reippaasti, mutta ei missään vaiheessa lopeta itse.

Sitten se lussuttaa tyytyväisenä hetken, kunnes alkaa taas herumaan kunnolla maitoa, jolloin alkaa kakominen, irrottelu ja raivoaminen. Se ei edes niele enää maitoa, vaan se valuu suupielestä.
Siinä vaiheessa se monesti vaihtaa imemisen sellaiseksi puremiseksi, joka pidemmän päälle sattuu aika lailla.

Vaikuttaa että sillä on maha täynnä, mutta tahtoo silti olla tissillä. Miten se huvituttina oleminen edes onnistuu tässä tapauksessa? Ei ole hyvä kun ei saa, eikä ole hyvä kun saa. :(

Meille sanottiin että sitten keksittävä muuta. Mie en ala huvitutiksi. Otan Tontun sit heti olalle, syliin, lattialle tai mitä vaan keksin lorutellen. Kerta riitti kun rinnat tuli kipeäksi huvituttina olosta

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app

Meillä toi Jonssonin kuvaama käytös tarkoittaa sitä, että tyttö on kylläinen ja väsynyt, mutta vähän sekaisin maidonhimosta. Silloin pitää tosiaan saada muuta mietittävää, mieluiten miehen sylissä. Uni tulee tossa vaiheessa yleensä pian.

Meillä on kans varsinkin iltaisin tuota ilmiötä, ettei oikein tiedä söiskö vai ei enää. Silloin miehen syliin nukahtaa yleensä pisimmälle yöpätkälle :) voi kun olis vaan vielä pidempi kuin tuo max kolme tuntia!

Takaisin