Imetys

Meilläkin ilmavaivoja kun vaikea välttää näillä hoonitisseillä ja ihan sinappikakkaa tulee. Mene ja tiedä sitten. Vauvatkin kuitenkin yksilöitä.

Meillä toki toi antibioottikin voi nyt muuttaa kakkaa ihan mihin vaan suuntaan!

Elisha, kuinka vanhana teillä alkoi se allergia.oireilu? Käsittääkseni näin pienillä se harvoin vielä oireilee... Meillä kuitenkin ollut "oireita" jo pariviikkoisesta...

Ja mä oon ymmärtäny et jos on allergiaa ni oireita ois muitakin, esim. ihottumaa ja sit se koliikki-itku...? Mun äiti ainakin oli sitä mieltä et meidän pojalla ei varmaan vielä ainakaan mitään allergiaa ole koska ei juurikaan itke ja vaikuttaa hyväntuuliselta ja hyvävointiselta muutenkin. Mua mietitytti et voiks olla korvikkeelle herkkä mutta eipä taida olla onneksi :).

Spiraali, kyllä meillä alko se tuskien taival siinä muutaman viikon ikäsestä. Mutta eihän sitä tosiaan tiedä mitä se vihreä kakka kertoo kellekin. Aika haku ammuntaa kaikki, kunnes toisin todistetaan. Toivottavasti teillä poika kuitenkin hyvävointine vaikka vähän pulauttelua ilmaantuukin. Mutta jos vähääkään epäilyttää että kaikki ei ole kunnossa tai että poika kipuinen niin lääkäriin. Mekin oltiin sillon niin "tämä on kai normaalia" asenteella kunnes saatiin selville vaivan syy ja tytöstä tulikin hymytyttö kun saatiin lääkitys.

Mun rinnat tuntuu enää todella harvoin pinkeälle. Maitoa silti tulee tosi hyvin ja vauva on kasvanut erittäin hyvin. Eli ei se pinkeys/tyhjän tuntuinen kerro välttämättä mitään siitä maidontuotannosta.

Vihreä kakka voi johtua melkein mistä vain, kakka voi myös alkaa vihertää, jos on pitkään vaipassa. Enemmän kannattaa kuunnella sitä vauvaa ja sen vointia. Jos vauva on tyytyväinen ja jaksavainen, nukkuu ja herää itse syömään, niin ei ole hätää. Apaattinen, unelias, kivulias, tyytymätön, itkuinen, levoton vauva kertoo, että jotain on pielessä.

Spiraali, josko pojalla on vaan temperamenttia jos välillä pitää talossa vähän jöötä :D Ihana kuulla että tyytyväinen poitsu siellä :)

Meillä tyttö nyt parina iltana ollu vähä itkunen, massu vääntää mitä suuremmalla todennäköisyydellä. Ilmaa ilmaa ja vielä kerran ilmaa. Tällä hetkellä kuitenkin nukkuu tuossa vieressä mahallaan, pierut tulee ulos vaivatta :)

Ja spiraali ei oo ollut tarkoitus olla mitenkään hyökkäävä tai paasaava. Enhän voi tietää täysin miten teillä siellä menee kuin et mitä olet kertonut mut kuulostanut vaan aika ajoin niin tutulta kun mietti esikoisen ensi kuukausia. Se oli raskasta aikaa eikä todellakaan kellekään samaa toivo joten olen iloinen että teillä kaikki hyvin siellä pojalla :)
Tekstien välityksellä välillä vaikea tietää millä mielellä toinen kirjoittaa :)

Mä oon ymmärtänyt et maitoa tulee koko ajan lisää. Siis vaikka vauva ois just imassu tissin tyhjäksi niin kohta sielä taas on vähän lisää. Jos imettää molemmista vuorotellen samallakin istunnolla, on toiseen aina ehtinyt kertyä taas vähän. Sillä tavalla voi maidon määrääkin lisätä tiheän imun kaudella tms. Ei munkaan rinnat tunnu enää piukeilta juurikaan, vaikkei rintsikat meinaa riittää. Iltaisin tuntuvat lähinnä läpysköiltä kun vauva tankkaa. Luotan vain siihen että maito riittää :) Vaavi ei oo vielä kolmeakaan viikkoa.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Onpa kiva kuulla, että Spiraalilla menee paremmin :)

Kiitos ihanat! Kyllä tää foorumi on vaan parasta! :) en Elisha ottanut kommenttejasi mitenkään negatiivisena, päin vastoin! Ja jos tämä nyt jatkuu edelleen etenkin antibiootit jälkeen niin aiotaan lääkärille... Kiitos vielä kerran :)

Meillä ainakin valkosipuli on sellainen, että tyttö ei tykkää sen jälkeisestä maidosta. Harmi :sad001.

Itse olen välttänyt kaikkea mikä aiheuttaa itelle ilmaa vatsaan ja kauhean mausteisia ruokia myös olen välttänyt! Muuten en ole miettinyt asiaa... Ei kai silleen ole rajoituksia kuin esim raskausaikana..

Mä söin hyvin sipulista ruokaa heti ekana päivänä ku tultiin kotiin. Seuraavana aamuna oli selvästi maha kipee ja huus sitä pitkän tovin. En oo sen jälkeen uskaltanut sipulia syödä. Pitäis kyl kokeilla et johtuko oikeesti siitä vai oliko vaan kummaa sattumaa.. Valkosipulia ei kans oo käytetty ja samoin herneet ja pavut on nyt jäähyllä koska ne pierettää mua niin kai myös vauvaa. Harmi kyllä, koska sipuli+valkosipuli ja herneet+kaikki pavut on olennainen osa meidän ruokia.. No mutta luovitaan. Jotenkin tytön itku käy (tietenkin) niin kovasti mun korvaan ja sydämee(ja tisseihin) et haluun välttää sitä viimeseen asti. Siis kitinä on normaalia mut sellanen au mua sattuu-itku.

Meillä ollaa 12krt vuorokaudessa tissillä. Käytän tabletissa kans sovellusta. Kertokaa väheneekö tää määrä koskaan? Tissit ei oo mielestäni tyhjät aina, kun lopetetaan. Maito nous vast pari päivää sitten.

Mä oon iloinen 12kerrasta ku eka vko meni reilu 20krt/vrk :D

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Takaisin