Imetys

meillä syö 5-30min. Tarjoan tissiä niin kauan kun syö,välillä röyhtäytän,varsinkin jos alkaa venkoilu ja ähinä niin auttaa kun saa ilmaa pois. Aina röyhtäytän,mutta jos nukahtaa tissille niin silloin en.

Tyttö kävi illalla kylvyssä ja sen päälle nukkui yön ekan pätkän yli 4h putkeen. Sai kyllä illalla 30 ml pullosta että mä sain käytyä saunassa ilman takiaista. Mäkin heräsin 4 h aikana jo muutaman kerran ihmettelemään. Sittenkin nukkui viel parin tunnin vetoja joskin niihin tarvittiin tunnin tankkaus.

Tissit oli yöllä aivan pinkeinä mutta silti tarvittii hörpyt molemmilta puolilta että jano lähti. Tuntuu kyllä että maitoa tulisi inan verran paremmin kun olen antanut vetää noita tuntien maratoneja. Pumppuun olen saanut silti vain pullonpohjan peitoksi tavaraa. No, sen verran siitä kertyy että saa relat ja vitskut annettua omassa maidossa. Korviketta kyllä pakko antaa molempien hermojen säästämiseksi mutta eilenkin sitä meni alle desi.

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

Mä kokeilin tota Lyytin kikkaa, viiden minuutin jälkeen kun vauva päästää irti niin röyhtäytän ja tarjoan lisää. Noh, herrahan söi kunnolla lisää, kunnes iskän sylissä hetken päästä puklas kauhean satsin ulos :) et ehkä tää ukko saa riittävästi jo siinä viidessäkin minuutissa. Joskus syö kerralla pidempään.

Onko joku muuten aikeissa luovuttaa maitoaan? Mä aioin, mut jää nyt nähtäväksi löytyykö päivästä yhtään hetkeä, kun sais rauhassa pumpata pesuineen päivineen. Ilmoittauduin jo rekisteriin, mut voi olla et elämä on jo valmiiksi liian kaaosta kahen vaippapöksyn kanssa :(

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä haluisin luovuttaa mutta musta tuntuu että kun oon käytännössä koko ajan yksin vauvan kanssa niin mulla ei riitä aika eikä energia siihen luovuttamisrumbaan! Ja mietin vähän sitäkin että kannattaako mun ruveta luovuttamaan kun oma paino on nyt niin matala... Mutta juttelen tosta luovuttamisesta perjantaina neuvolassa. Katotaan mitä se täti on mieltä. Voi olla että ei tuu kun kieltoja ja kauhistelua sieltä :(

Mulla alkaa iskemään epätoivo tän imetyksen kanssa. Siitä oon nyt varma, että kyllä mulla maitoa tulee, mutta tyttö imee tosi tehottomasti suurimman osan aikaa. Niin kateellisena luen täällä kuinka teillä joillain vauva imee 5 minuuttia kerrallaan 2-3 tunnin välein kun meillä kertaimetys on helposti sen tunnin. Musta vaan tuntuu että suurin osa siitä ajasta on tytöllä sellasta hengailua, imee kyllä mutta sen perusteella ettei mitään nielemisääniä kuulu niin veikkaan ettei se maitoa juo.

Eilenkin yötä myöten olin tunnin jo imettänyt ja aattelin, että eiköhän tää jo riittäis ja irrotin tytön tissiltä. Samantien hirvee hamuileminen tissille takas ja itkut päälle, että vieläkin ois nälkä. Lopulta tyrkkäsin tytön miehelle ja annettiin 60ml korviketta niin heti rauhottu nukkumaan. Mie en ymmärrä miksi tyttö ei ime kunnolla jos kerran on nälkä ja maitoakin tulisi. Imuotekin on mielestäni kunnossa niin mikä helvetti tässä mättää? On alkanu koko imettäminen ärsyttämään ja tuntumaan vastenmieliseltä kun en enää jaksais tuntitolkulla istua ja imettää jos se on ihan turhaa lutkuttamista vaan.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

^Tolta sarava mustakin tuntui kun vauva oli alle pariviikkoinen ja annettiin sillon vielä se lisämaitosatsi. Sittemmin on tulleet ne mahavaivat, jonka takai tyttö äheltää ja äheltää tissillä tuntikaupalla ja raivoaa tissille. Mä ite mietin, et jos multa tulee turhan vuolaasti maitoa ja se on vastenmielestä vauvalle? Mutta ei se turha tissillä oloa ole, kun ei se vauva kuitenkaan aina syömisen takia tissillä ole vaan läheisyyden kaipuuta ymym.

Nipsumukille piti heittää, et annatko vitamiinit ja relat erikseen? Mä ostin Rela-D:n, jossa ne on samassa ja mies syö noi Devisolit pois kaapista :). Toki sen voi noinkin tehdä, mut sittei tarvitse kahden pullon kanssa kikkailla. Meillä mun tuntuman mukaan maha alkoi vaivata aikaisempien käytettyjen Devisolien jälkeen noin 4 h päästä, tosin se voi olla sattumaa ja vaan sitä koliikkia, jota meillä nyt ilmeisesti on.

Sarava jos lohduttaa ni en oo minäkään ikinä selvinny alle 15minuutin imetyksestä. Todellisuutta vastaa paremmin just toi tunti. Meillä on kyllä tehokas imuote, mutta tää meijän herra on oikee haaveilija, ja silmät puol tangossa ottaa imasuja kymmenen sekunnin välein tai parhaimillaan nukahtaa tissille ja herää vasta ku oon nostamassa pois tissiltä. Eli tähän tahtiin aika hitaasti saa itsensä kylläseks. Mut mä en ota mitään stressiä, vaan ihan mennään vauvan ehdoilla.

Meilläkin meni tossa jo useempi päivä ihan hyvin ja pärjättiin omalla maidolla eikä tarvinnu antaa korviketta. Nyt on pari päivää ollu taas hankalaa. Tota äskeistä viestiä kun kirjotin niin imetin samalla. Taas meni melkein tunti ja tehokasta aktiivista imemistä ei juuri lainkaan. Hetken kuluttua tissiltä pois oton jälkeen alkoi taas huuto ja hirmuinen käsien imeskely. Lopulta annettiin korviketta melkein 100ml niin sai nälkänsä taltutettua.

Ymmärrän, että välillä vauva hakee tissiltä vaan läheisyyttä, mutta sitä en tosiaan tajua, että jos selkeästi vauvalla on nälkä ja rinnoissa on maitoa saatavilla niin miksei sitten ime niin, että saisi sen maidon sieltä ulos. Etenkin nyt kun oli jo muutama päivä pärjätty omalla maidolla ja tyttö imi paremmin, niin mitä tässä on nyt tapahtunut kun yht äkkiä ei ime ollenkaan niin että saisi sitä maitoa.

Mäkin välillä epäilen että olisi maitoa vielä mutta tyyppi ei vain ime kunnolla vaikka otteen irrotessa olisi kaamea rimpuilu ja hamuilu. luulin että johtuu siitä että oppinut pullon kanssa laiskaksi mutta tänään neuvolassa terkka sanoi että voisi olla vatsavaivaa, johon sitten hakee lohtua rinnalta. Meillähän tosiaan nää syöttöhetket kestää tuntikausia. Ja oikeastaan vasta se lisämaitoannos rauhoittaa pidemmille unille.

Sellaista olen kyllä koikeillut että puristan käsin rinnasta maitovirtausta lisää niin havahtuu siitä aina hetkeksi imemään kunnolla.

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

Mä oon miettiny että syökö meiän tyttö tarpeeks kun syö enimmäkseen pieniä pätkiä,mutta ainakin eilen neuvolan vaa,an mukaan :) Eli kyllä pienokainen ite tietää.

Miekin oon tehny tota että puristan rintaa maidon tulon tehostamiseksi ja kyllä tyttö silloin muutaman imun ottaa vähän tehokkaammin mutta laiskistuu taas samantein. Tänään kokeilin myös imetyksen päätteeksi puristaa maitoa rinnoista käsin ja kyllä sieltä helposti sai pari tippaa herumaan joten ei tissit tyhjätkään ole tunnin imetyksen päätteeksi.

Katoin että Koksissa on keskiviikkoisin imetysklinikka ja melkein voisin ilmoittautua sinne niin katsoisivat vielä onko imuotteet sun muut varmasti kunnossa.

Ja noita vatsavaivoja oon kanssa vähän epäilly kun usein syötön päätteeksi selkeästi masussa möngertää ja helpottaa vasta kun saa pierastua tai turautettua kakat. Eilen kiinnitin myös huomiota vaippaa vaihtaessa kakan tumman vihreään väriin. Googlettamalla sain käsityksen, että kakan vihreä väri voi olla joko ihan normaalia tai joskus merkki allergiasta. Pitää nyt vähän seurailla tuotakin...

Meille sanottiin neuvolassa että jos yli viikon ikäsellä vauvalla kakka edelleen (tai alkaa uudestaan) vihertää niin se kertoo siitä ettei vauva saa tarpeeks paljon takamaitoa!

Höh, meillä oli tänään niin pikainen neuvolakäynti etten ehtinyt kysyä imetysasioista mitään.
Mua lähinnä askarruttaa se et mitä tehdä kun vauva on imeny rinnan tyhjäks ja tuntuu et kestää kauan ennenku siellä taas on jotain millä ruokkia. Täysimetyksellä ne rinnat varmaan täyttyy nopeesti mut onks mulla nyt alkanu jo laiskistua?

Hyvä kysymys sarra! Mä mietin tota aina iltasin ku tuntuu et tissit imetty jo tyhjiksi. Täysin vastakohta aamutisseille, ku tuntuu et olis impantit ku on niin pinkeinä.

Vihertävä kakka voi johtua kaiketi myös siitä jos on ilmavaivoja. Eli melkein mistä vaan :wink Meillä keskimäärin 70% kakoista on osin vihertävää, mutta olen liittänyt sen ilmavaivoihin koska vauva piereksii niin paljon. Voi toki olla siitä "etumaidostakin" tai allergiasta... Hmm.. :rolleyes:

Takaisin