Imetys

Ihme ku ei oo ennen tullut vastaan. Mutta kiitos rimpsukka, pitää suunnata ostoksille :)

Mä olen nyt eilen ja tänään pitänyt tyttöä tissillä niin kauan kun imee enkä ole antanut korviketta. Eilen imi n. 8-12 pienillä välitirsoilla, sitten nukkui 3 h, otti seuraavan maratonin, nukahti vaunulenkin jälkeen 3h ja perään koko ilta tissillä. Maratonin aikana vaihdan puolelta toiselle tiheään. Tänään en oo vielä saanut nukahtamaan vaikka annoin jo 30ml pumpattuakin. Jotenkin kyllä tuntuu että ei oikein suostu nukkumaan kun maitobaari on hajuetäisyydellä, eilen mies tuon molemmille pitkille unille rauhoitti.
Vähän huolettaa kyllä että saako tapeeksi ruokaa ja lepoa. Pissaa ja kakkaa kyllä tulee, mutta en pysy märkien vaippojen kanssa millään laskuissa kun mies vaihtaa vaipan useimmin. Ehkä niitä se 5 just tulisi, ei kyllä montaa enempää.

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

Mulla on Feed Baby, tykkään! Sillä voi muuten seurata vaippojakin, mutta en oo viitsinyt.

Mulla vuotaa kanssa öisin rinnat paljon enemmän kuin päivisin, mut oon kyl huomannut et viime päivinä liivinsuojuksia on tarvinnut vaihtaa monta kertaa päivän aikana...
Toissa yönä oli tissit niin pinkeinä ja tyttö veti sikeitä niin oli pakko käydä pumppaamassa suurimmat pois, joku 50ml tais tulla. Pumppauskerrat on kyllä toistaseks laskettavissa yhden käden sormilla mut jotakin saatu pakkaseen jos paniikki iskis. En kauheesti oo uskaltanut pumppailla ku pelkään et kiihdyttää sit tota maidon tuotantoa liiaksi, ne maidonkerääjät pitäis kanssa hankkia...
Tänään ollut aika tissirikas aamupäivä. Tyttö oli rinnalla 06-12 välillä kai viidesti, mikä oon viimepäiviin nähden aika paljon. Joku tankkauspäivä kenties? Tuntuu että tissit on ihan tyhjät ja epäilen että tuleeko sieltä edes mitään mut kaipa sieltä tulee. Jotenkin ku viimesen viikon tissit tuntuneet vähän väliä painavilta ja täysiltä niin kummastelen tätä "kevyttä" oloa...
Oon myös huomannut että istuen imetys tyhjentää tissejä parhaiten. Maaten voin kerran imettää mutta en kahta kertaa peräjälkeen, tuntuu et tissi tyhjene ollenkaan siten. Öisin ois helpompaa vaan kölliä mut näköjään tarvii sit kuitenkin nousta ylös olkkariin tyynyvuoren ääreen.
Vasen tissi kirpaiseen vielä aina ja joskus nänni näyttää hieman vinolta, mut ku maitoa tulee eikä kipu ole sietämätöntä ja jatkuvaa, en jaksa enää huolehtia siitä. Tuttia tarjottu nyt parina päivänä ja nyt tyttö alkanut tajuamaan et mitä sillä kuuluu tehdä, toivottavasti pulloakin huoliin kun tarjotaan tällä viikolla maitoa siitä.

Yhdestä rinnasta pari syöttö kertaa. Jos pitää lisätä maito määrää syötän yhden syötön /rinta.

Mä lillun maidossa... Mulla menee rintasuojia ihan tolkuttomasti. Paketti kestää kaksi päivää! Vaihdan rintsikoita ja paitaa pari kertaa päivässä, kun en pysty olemaan märillä maitosilla vaatteilla. Voin kertoo, että oon jo tod kyllästynyt tähän olotilaan!

Ehkäpä tää tästä, ainakin oon saanu tuota suihkuamista syötön aikana hillittyä.

Vauva on nyt parina iltana antanut melkkejä jonkin asteisista koliikki vaivoista. Kitinät alkaa ihan samaan kellon aikaan 21 jälkeen ja kestää 23.30. Olen nyt oppinut tunnistamaan, et se ei ole nälkä itkua. Vauva kyllä imisi rintaa kipuihin, mutta se vaan pahentaa tilannetta. Joten meillä vaihdetaan asentoa miljoona kertaa iltaisin. Toistaiseksi itku ei ole ollut jatkuvaa, toivotaan ettei homma pahene.

Ei oo vieläkään tyttö simahtanu... onkohan tää nyt huono jos roikkuu tissillä koko päivän ja nukkuu välissä vaan lyhyitä pätkiä? On tää vaikeeta...

Mä kyl uskon et kyl ne vauvat ottaa sen tarvitsemansa unen jostain sit. Vaik välil tuntuukin et eikö toi nyt hei nuku, se on vauva ja sen pitäis tyyliin vaan nukkua mut eiköhän se osaa säädellä itse sitä jotenkin. Et sit ku tarpeeks väsyttää niin nukahtaa, ainakin meillä näin. ja itkun kanssa sit viimeistään menee taju kankaalle

Tarttis varmaan opetella tosiaan tyynnyttään itkua muutenkin kuin lykkäämällä tissi suuhun. Tänään koittanut siirtää tarjoilun äärelle nukahtaneen neidin omaan petiin (jossa tähän mennessä nukkunut tasan kerran) ja vaunuihin mut heti kun siellä havahtuu niin poru pääsee enkä henno sitä kauaa kuunnella ellei satu olemaan joku ihan välttämätön homma kesken.

15krt tissillä tän vuorokauden puolella. Tosiaan varmaan nyt sit sitä tiheää imua. ..

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Miten sä pysyt laskuissa? Mun päässä ei pysy edes ne pissavaipat ja niit on sentään määrä x 3 ja kuuden välitä. Syömisistä en ees yritä enää kärryillä. Tissiltä toisellekin tulee vaihdettua yhden syöttösession aikana nii n tuhottoman monta kertaa etten seuraa edes sitä kummasta viimeksi söi.

Kännykän sovelluksen avulla! Ekat päivät kirjotin aina ylös et pysyin kärryillä, samoin tehtiin vaippojen kanssa kunnes huomattiin että kakka+pissamäärät oli niin suuria ettei tarvinnut enää vahdata niitä...
Imetän aina tissin kerrallaan ja yleensä vuorotellen tai sit kaks kertaa peräkkäin yhdestä. Toistaseksi tää ei oo ikinä syönyt kerralla molemmistakin...

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Meilläkin mennään ihan tuntumalla. Pissaa ja kakkaa tulee ja tissiä vaihdan fiiliksen mukaan.. Nyt tietty imetän tosta tukkoisesta enemmän. Yritän tyhjentää aina yhden tissin tyhjäksi asti ja siihen menee 1-2 imetyskertaa. Nyt jostain syystä vauva hylkii tota tukkoista tissiä eikä se oikein tyhjene... :(

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä en kyllä rehellisesti sanottuna tiedä aina millon tissi on tyhjä. Tiedän kyllä milloin se on täysi(yllätysyllätys) mut sit ku ei oo pinkeenä niin emmää tiedä onko siellä mitään vai ei. Tytölle näyttää kelpaavan aina mut mut. Vaikeeta. Bensamittari tissiin josta näkee paljon jäljellä ja paljon vauvan uppoaa!!

Meillä rupee vauva temppuilemaan tissillä ja se tuntuu painellessa "tyhjältä". Kyllä sieltä aina vähän tulee kun puristelee mut nieleminen vauvalla vähenee kun maitoa ei enää tule. Sen näkee myös muuten peilistä kun toinen on tyhjä ja toinen täynnä. Ihan kuin Josefiina "Jossu" Näätä putouksessa :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

sama täällä, en mäkään tiedä koska tissi on tyhjä. Imetän yleensä tissi/kerta jos tyttö imenyt reippaasti.

Wou mikä määrä tohon maidonkerääjään tihkuukaan maitoa 15 minuutin imetyksen aikana! Oon nyt hörpyttäny pariin otteeseen lusikalla sinne kertyneet maidot imetyksen päätteeksi, mut vois kyllä alkaa keräämään säästöön, ku oon niin laiska pumppaaja. Mihin ootte maitoa pakastanut?

Minigrippussit kätsyjä pakastukseen, ne pienet. Saiko maidonkerääjästä laittaa useamman kerran päivässä talteen samaan pussiin, en muista enää missä luki vastaussiihen.

Takaisin