Mulla on kans maitoa tullut välillä ihan suihkuamalla enkä olisi siksi uskonutkaan, että alkaisin epäillä maidon riittävyyttä. Meillä oli tänään 1kk neuvola ja edelliseen punnitukseen verrattuna painoa oli nyt tullut vain 110g. Edelliset painonnousut ovat olleet 210g ja 260g viikossa. Sanoivat, että tyttö näyttää kyllä hyvältä, mutta täytyy kontrolloida nyt kuitenkin eli mennään ekstrakäynnille ens viikolla. Asiaan saattoi vaikuttaa eiliset megakakat ennen yöunille rauhoittumista. Vaihdettiin nimittäin tytölle kolme kertaa vaippa ja jokainen oli täynnä kakkaa!
Joka tapauksessa sitä alkoi heti miettiä, milloin ja miten kauan tyttö on syönyt ja tuputin ehkä tänään sitten rintaa liiankin kanssa. Miehen töistä tullessa tyttö vain itki ja itki eikä meinannut rauhoittua millään. Luulin, että nyt se itkee nälkäkuoleman partaalla ja mun rinnoista ei tule mitään, vaikka oon luullut, että hyvin riittää. Kokeiltiin pulloakin, mutta ei kelvannut sekään. Itse asiassa taisin tyrkyttää liikaa, koska tyttö rauhoittui vasta, kun sai röyhtäistyä, puklattua ja kakattua...
Musta vaan just tuntui, että meillä meni tämä viime viikko niin hienosti, kun aiemmin tyttö söi ja söi ja söi, kunnes oksensi ja nyt musta tuntui, että oon oppinut huomaamaan, koska on tyytyväinen, kun noita megapulautuksia ei ole nyt hetkeen ollut (oli erityisen hienoa, kun tyttö pulautti puolet syömästään maidosta meidän sänkyyn!). Ja sitten sanotaankin, että painoa on tullut liian vähän ja joudun kyseenalaistamaan sen onko tyttö saanut tarpeeksi syödäkseen. Ahdistavaa, kun ei voi luottaa omaan näkemykseensä siitä, että tietää ja tuntee lapsen ja sen koska hän on kylläinen.
Me ollaan päästy rintakumista kokonaan eroon, vaikka musta tuntui välillä, että eihän se ikinä onnistu. Meilläkin toinen rinta sopi tytön suuhun paremmin kuin toinen, mutta nyt onnistuu kummastakin. Vilukissa, jos sulla riittää kärsivällisyyttä niin kannattaa ohjata sitä otetta isommaksi myös rintakumin kanssa niin sekin edistää siitä eroon pääsemistä. Eli ettei kumillakaan söisi sillä suppusuulla. Mutta tokihan voi olla just niin, että tuohon auttaa vaan aika.