Imettävät kuumeilijat

Disperiini kiihdyttää verenkiertoa mut en tiiä sen vaikutuksesta limakalvoihin. Greippiä ja greippimehua kannattaa juoda. Se ainakin paksuuntaa kohdun limakalvoja. :)

Mä oon ihan kypsä yösyöttöihin. Kunhan vauva paranee ja pahin ohi niin alkaa vierotus. Kylläpä osaa nyt ottaa tää tissillä nukkuminen päähän :D

Heippa! Imetän vielä 1v1kk ikäistä poikaani muutaman 3-5 kertaa päivällä ja yöllä en ollenkaan. Minipillerit lopetin neljä viikkoa sitten ja menkat eivät ole vielä alkaneet. Ei ole siis synnytyksen jälkeen tullut ollenkaan. Onkohan tässä mitään toivoa siis että tän vuoden puolella raskautuisi. Mitään käsitystä ei siis kierrosta ole tällä hetkellä. Toivon kyllä todella että tärppi kävisi nopeasti.

Jos sitä vähän kirjoittaisi tänne, kun sain vihdoin ja viimein rekisteröidyttyä.

Imetän 1,5-vuotiasta. Ehkäisy jätettiin pois vuoden vaihteessa ja kuukautiskierto alkoi huhtikuussa. Kierto on ollu epäsäännöllinen 21-33 päivää, mutta viimeiset kolme kuukautta ovat olleet 24 päivän kiertoja. Muutama paketti ovulaatiotestejä on mennyt ja viime viikonloppuna sain ovistestiin ensimmäisen selkeän plussan (varmaan jo sen takia että tämä oli ensinmäinen digitaalinen paketti). Ovisplussan sain siis kiertopäivänä 16/24. Tuo väli on luultavammin liian lyhyt, sitä taidettiin kutsua luteaalivaiheeksi. Harmittaa, kun olin niin varma että vihdoin tärppää ovulaatiotestin hymynaaman takia.

Tervetuloa uusille :)

Triokide, onneksi luteaalia pystyy helposti lääkkeellisesti yrittää pidentää, vaikka onhan se masentavaa tietysti nyt.
Toisaalta, jos et ole aiemmin saanut ovista kiinni, niin voihan olla että nyt onkin pidempi kierto ja siksi ovis näin myöhään :)

Twisted, pikaista paranemista sinne ja tsemppiä yötissin vierotukseen!

Me aloitettiin tassuttelu unikoulu. Yllättävän hyvin poika on sopeutunut, ettei tissiä enää saa nukahtamiseen. Vaikka edelleen itkee ja huutaa äitiä, niin rauhoittuu melko nopeasti untenmaille.
Ennen siis pikkumies roikkui tississä koko yön, 13h. Nyt herää 2 kertaa, jälkimmäisellä kerralla vaan imetän.
Luulin jo että samalla jäi päivistäkin imetyskertoja pois, kun poika ei ekana päivänä huolinut kuin muutaman kerran tissiä, kun normaalisti kävi 5-8 kertaa päivän aikana. Onneksi se kunnon lakko jäi vain yhteen päivään, ja nyt näyttää siltä että edelleen maistuu päivisin, mutta kerran-kaksi harvemmin :)

Ovista en taaskaan tikuttanut, ensikierrossa sitten, jos vaikka unikoulu tuottaisi tuloksia ja äitikin alkaisi muistamaan paremmin :P
Oireiden (limat, himot, maidon heruminen totaalisesti loppu parin päivän ajan) perusteella kuitenkin arvelisin sen olleen kp12-13 tienoolla.
Nyt kp24, ehkäpä ensiviikon puolessa välissä tuhlaan raskaustestin :)

Kiitos tsempeistä, mä oon niin kypsä, viime yö oli tuskaa. Poika nukku koko yön tissillä, päästi irti ja käänty ja sit kohta kitisi tissin perään. Ja sama rumba vartin päästä alusta. Ei jumankekka mä olin loppu. Ja keskimmäinen heräs 7.15 tuli viereen. Luulin et on yö ja passitin takas sänkyyn. Kohta katoin kelloa ja pyysin takas et juu herätään vaan :D

Vaiana, kiitos näytöt mennyt päin persettä, on täällä porukkaa käynyt mut viime viikollakin tuli tyypit et "juu ei meitä kiinnostaa kakskerroksiset ja tää on liian iso" no miks tulitte? :D tänään kävi joku ja nyt meidän koti on niiden kakkos vaihtoehto, tekevät päätöksen ensi viikolla.. Mut katotaan. :) Jos vaan ennen pakkasia said myytyä niin sais ne perhanan maatyöt aloittaa vielä ennen talvea..

Poikienäiti ja triokide tervetuloa myös :)

Twisted, toivotaan ett menis pian kaupaksi kuitenkin! :)

Ei kyllä ole mitään oireita. Ei kyllä ollut esikoisestakaan.. Paitsi julmat menkkajomot ja lattialle vetävät kramppaavat kivut jotka siis on normaaleja menkkojen aikaan, mutta alkoivat kiinnittymisen aikoihin jo, kun normaalisti olisi alkanut vasta päivää-paria ennen menkkoja.

Ja nyt kun tarkistin womanlogista muistiinpanoja, niin näyttääkin siltä että oletetusta oviksesta 5pv eteenpäin olisi taas ollut pieniä herumisongelmia. Sehän ei tietenkään kerro välttämättä mitään, mutta voihan sitä vaikka yrittää leikkiä että olisi ollut kiinnittyminen :P
Ennen kierron käynnistymistä siis mulla ei ikinä ollut missään vaiheessa ollut ollut minkäänlaisia herumisongelmia. Ei edes silloin kun oli niitä "menkkajomoja" jo puoli vuotta ennen kierron todellista käynnistymisestä.

Tervetuloa uusille!

Täällä elellään jännittävyyksiä, sillä tänään ja toissapäiväisessä ovistestissä oli havaittavissa haalea viiva. Kierto ei siis vieläkään oo käynnistyny, mutta ovisoireilua(?) on ollu jo keväästä samaan aikaan kuukaudesta. Kai sitä voi ovuloida ilman kuukautisia, vai voiko?

Unikoulua piti täälläkin harrastaa, mut mun selkä ei just nyt anna siihen periks. Onneks oon koko viikon varannu siihen. Ja siihen, että saa ihan rauhassa olla väsynyt ja nukkua itekin päikkäreitä.

Täälläkin, jos ei rupee kohta tapahtumaan, ollaan jännän äärellä saadaanko kolmet synttärit syyskuulle :D siinä stressin määrässä ois kyllä ehkä hauska kaukana.

Ei mun mielestä ilman kuukautisia voi ovuloida. Kuukautisten tehtävä on poistaa se kuihtunu munasolu pois vuotona. Kuukautiset voi olla ilman ovistakin näin oon ymmärtäny ennen luulin et ei vois mut ilmeisesti voi. Ovulaatio toki voi tapahtua ennen kun varsinaiset kuukautiset alkaa, jollon vuotoa ei tuu kun tärppäsee. Kaikki naiset ei pysty raskautumaan samaan aikaa kun imettää. Naisen keho on ihmeellinen, joillakin lähtee kierto käyntiin melko heti jollon keho on valmis raskauteen että imetykseen. Sillon jos kierto ei lähde käyntiin niin keho ei ole valmis ottamaan vastaa uutta raskautta jos imettää. Imetystä ja raskautta ylläpitää eri hormoonit. Sen takia on melko tavallista et maidon tulo loppuu raskaudenaikana, mutta jotkut naiset pystyy imettää läpi raskauden ilman et maito loppuu. Näin oon siis lukenu.

Ja nyt kun tarkistin womanlogista muistiinpanoja, niin näyttääkin siltä että oletetusta oviksesta 5pv eteenpäin olisi taas ollut pieniä herumisongelmia. Sehän ei tietenkään kerro välttämättä mitään, mutta voihan sitä vaikka yrittää leikkiä että olisi ollut kiinnittyminen :P
Ennen kierron käynnistymistä siis mulla ei ikinä ollut missään vaiheessa ollut ollut minkäänlaisia herumisongelmia. Ei edes silloin kun oli niitä "menkkajomoja" jo puoli vuotta ennen kierron todellista käynnistymisestä.

Mul muuten kävi näin sillon kun tärppäs toinen mikä meni kesken. Katoin yhtä ohjelmaa missä vauva itki niin maito lähti tulvimaan. Ei oo ikinä näin käyny. Olin vähän et öö. Muutenki tuntu et hukuttiin maitoon ennen kun piirty plussa testiin.

Ei mun mielestä ilman kuukautisia voi ovuloida. Kuukautisten tehtävä on poistaa se kuihtunu munasolu pois vuotona. Kuukautiset voi olla ilman ovistakin näin oon ymmärtäny ennen luulin et ei vois mut ilmeisesti voi. Ovulaatio toki voi tapahtua ennen kun varsinaiset kuukautiset alkaa, jollon vuotoa ei tuu kun tärppäsee. Kaikki naiset ei pysty raskautumaan samaan aikaa kun imettää. Naisen keho on ihmeellinen, joillakin lähtee kierto käyntiin melko heti jollon keho on valmis raskauteen että imetykseen. Sillon jos kierto ei lähde käyntiin niin keho ei ole valmis ottamaan vastaa uutta raskautta jos imettää. Imetystä ja raskautta ylläpitää eri hormoonit. Sen takia on melko tavallista et maidon tulo loppuu raskaudenaikana, mutta jotkut naiset pystyy imettää läpi raskauden ilman et maito loppuu. Näin oon siis lukenu.

Järkikin sanoo, ettei ovista ilman kuukautisia, mutta jonkun muun piti tämä ääneen sanoa, että sen sisäistää. Kiitos siis :D

Turhauttavaa tämmönen arvailu, että mitä kehossa tapahtuu. Toivottavasti noi tikut nyt antais vastauksia.

Tervetuloa kaikki uudet! :)
Tsemppiä kiertojen alkuihin ja ihan superisti kaikille unikoulua aloitteleville, ja jo aloittaneille! Raskasta on, mutta ei se ikuisuuksia kestä :) <3

Twisted, voihan rähmä! Kuulostaa kyllä tosi ahdistavalta. Toivotaan että menisi pian kaupaksi, niin ei tarvitse stressata kaikenmaailman hupikatselijoita! :)

Nenna, kuulostaa lupaavalta! Oisipa siellä pikkuinen mukana<3

Täällä täti hukassa. Kp33, viime kierto oli sen 31päivää. Varmaan kierto vain hakee paikkaansa vielä imetyksen lopetuksen jäljiltä. Alkaisipa jo, niin pääsisi uuteen kiertoon!

Taskis, mulla kans tulee ovulaatio-oireita aaltoina, mutta mitään ei kuitenkaan tapahdu (testit negaa, lämmöt ei nouse, vuotoa ei tuu). Toivoisin edes ovuloimattoman kierron vuotoa ja sitten lähtis toden teolla käyntiin!
Tsempit testaajille ja plussapuhallus!!

Yö syöttöjen kanssa tappeleville tsemppejä<3 meillä se ei todellakaan ole vielä ajankohtaista lopettaa niitäkään mutta esikoisen aijoilta antaa vinkin miten lopetettiin!
Minä siirryin sohvalle nukkumaan ja mies hoiti halimalla yön harmit. Siihen meni viikko nii pystyin palaamaan sänkyyn ja tietty hermoja vaati ja loma aikaan kannattaa suorittaa nii väsymys ei haittaa :D

Vaiana, milloin testaat, jos ei tätiä näy? :)

Tänään taas testattu nega! Kovin kostea olo ja kirkasta valkovuotoa.. tosi outoa :D ihan erilainen kierto kun viimeksi. Viime kierrossa tuli 4pvää ennen menkkoja vaaleanpunaista vuotoa ja muuten oli kuivaa.
Tunne on kuitenkin,että täti pian saapuu. En kyllä voi päätellä oireista jatkossa mitään, kun näin heittelee kierroissa nämä vuodot yms :D

Järkikin sanoo, ettei ovista ilman kuukautisia, mutta jonkun muun piti tämä ääneen sanoa, että sen sisäistää. Kiitos siis :D

Turhauttavaa tämmönen arvailu, että mitä kehossa tapahtuu. Toivottavasti noi tikut nyt antais vastauksia.

Älä vaan! Mustakin tuntuu jotenki et ei tunne omaa kehoa ollenkaa. Mul lähti säännöllinen kierto käyntii vauvan ollessa 4kk ja imetän edelleen tosi monta kertaa päiväs. Mulla menkat helpottunu raskauden jälkeen kärsin kovista kivuista nyt niitä ei oo mut sit vuotopäivät pidenty 2pväl. Ollaan yritetty kakkosta siitä asti kun kierto lähti käyntiin. Nyt kun se raskaus menikin kesken. Niin kroppa on ihan sekasi. Vuoto kun loppu tuli uus vuoto ja ne nyt kait oli menkat. Nyt mun menkkojen paikka muuttu ihan toiseen paikkaa kuukautta ja se häiritsee mua ihan hirveesti. Mul on aina ollu siitä asti kun menkat edes alko niin kuun loppupuoles menkat. Nyt ton keskenmenon jälkeen nää siirty päin vastoin et ovis on siel mis ennen menkat ja menkat siel mis ovis oli ennen. Äärettömän hämmentävää ja kiukuttavaa kun tottunu tuohon systeemiin kaikki nää vuodet. Toivon et lähtis nyt kuitenki siirtymään takas mun vanhalle menkka paikal.

Heippa pitkästä aikaa kaikille. :)
Ei ole nyt foorumilla tullut paljon oltua, välillä käyn muiden viestejä lueskelemassaja tuloksia jännittämässä. Meillä yrittäminen on jäänyt täs pikkusen taka-alalle ja edellinen kierto meni täysin hukkaan. :s Esikoinen on ottanut yösyönnit takaisin sen jälkeen kun hampaita pukkas. No sit jotenkin mä oon jo ihan lannistunut, vaikka nyt vasta yk4. Tähän kiertoon päätin sit ihan oikeasti selvittää ovulaation, jos se sais innostumaan uudestaan. Testit raskauskeijulta OneStep. Nyt jo kp 23/34 ja selkeä ovis plussa oireiden kaikkineen oli kp 18 juuri siinä missä appikin ennusti. Ja nyt tunnistaa kyllä selkeesti ne ovisoireet mm. Nännit tuli siitä kolmeksi päiväksi aroiksi, tuntui imettäessä ja selkeää selkeämpi munasarjajomo! nyt on sitten tehty taiat juuri oviksen aikaan sekä 48h ennen ja nyt ois pitkä aika odotella vielä tuonne kp 34 asti. Ei mitään oireita vielä oo ollut. Teen ehkä herkäntestin jo aiemmin.

Ripsu kp 23/34 yk 4
Esikoinen 12/16

Älä vaan! Mustakin tuntuu jotenki et ei tunne omaa kehoa ollenkaa. Mul lähti säännöllinen kierto käyntii vauvan ollessa 4kk ja imetän edelleen tosi monta kertaa päiväs. Mulla menkat helpottunu raskauden jälkeen kärsin kovista kivuista nyt niitä ei oo mut sit vuotopäivät pidenty 2pväl. Ollaan yritetty kakkosta siitä asti kun kierto lähti käyntiin. Nyt kun se raskaus menikin kesken. Niin kroppa on ihan sekasi. Vuoto kun loppu tuli uus vuoto ja ne nyt kait oli menkat. Nyt mun menkkojen paikka muuttu ihan toiseen paikkaa kuukautta ja se häiritsee mua ihan hirveesti. Mul on aina ollu siitä asti kun menkat edes alko niin kuun loppupuoles menkat. Nyt ton keskenmenon jälkeen nää siirty päin vastoin et ovis on siel mis ennen menkat ja menkat siel mis ovis oli ennen. Äärettömän hämmentävää ja kiukuttavaa kun tottunu tuohon systeemiin kaikki nää vuodet. Toivon et lähtis nyt kuitenki siirtymään takas mun vanhalle menkka paikal.

Totakin itseasiassa on tullu pähkäiltyä, että asettuuko ne menkat samalle paikalle. Mut nähtävästi niittenkin kanssa voi käydä vähän miten vaan :D

Takaisin