Imettävät kuumeilijat

Kotikissa ehdottomasti tulet kertomaan! Ja saa täällä muutenkin olla tietenkin vaikka imetys loppuisi.

Huomio voihan maitovahinko! Toivottavasti pikkuisella vointi helpottaa pian. Maitoa voi olla siis mitä ihmeellisimmissä paikoissa:bored:

Eihän sitä Pikkutassuinen ikinä tiedä, se ois sitten meant to be. :) mutta lähinnä siihen suhteuttaen että esikoiseen tarvittiin nappiosuma oviksen aikana, niin aika epätodennäköisenä pidän!

Onneksi noita vegaanituotteita saa nykyään aika hyvin, itsellä vaan vielä gluteeniton ruokavalio, mikä aiheuttaa pakettien syynäystä lisänä :hilarious: tosin itselleni ei pieni määrä esim. vehnää ole katastrofi, joten se on pienempi vahinko kuin tuo maito.

Tässä just kohta jonkun nelkyt minsaa koittanu saada pikkutyyppiä unille, hiivatin maito. No, eipä se auta, tyhmästä päästä kärsii :banghead: ei vaan jaksais aiheuttaa yhtään ylimääräsiä vaivoja omalla toiminnalla toiselle :sorry:

Vois kyllä muutenkin koittaa vähän karsia noita epäterveellisyyksiä tästä sipsivahingosta viisastuneena, edellinen raskaus kun vielä näkyy mahassa. Jos sais lenkkeiltyä vielä kiloja veks ennen virallista yrityksen alkua. Just luin muuten myös Hesarin sivulta jutun tutkimuksesta, jossa roskaruuan syöminen oli yhteydessä heikompaan raskautumiseen.

Joo, ehdottomasti saatte kuulla että kuinka tässä käy :cat:

Mutta kyllähän tämä imetyksen lopettaminen näyttäis olevan äidille kovempi paikka. Muksu ei ole ollut millänsäkään, mutta minä täällä teen surutyötä. Olen hankkinut kasan imetysvaatteita ja osa niistä on todella vähän käytettyjä, niin että toivottavasti pääsen niitä taas kohta käyttämään!

Vois kyllä muutenkin koittaa vähän karsia noita epäterveellisyyksiä tästä sipsivahingosta viisastuneena, edellinen raskaus kun vielä näkyy mahassa. Jos sais lenkkeiltyä vielä kiloja veks ennen virallista yrityksen alkua. Just luin muuten myös Hesarin sivulta jutun tutkimuksesta, jossa roskaruuan syöminen oli yhteydessä heikompaan raskautumiseen.

Mielenkiintoista.. Ite oon raskautunu just sillon kun en oo roskaruokaa syöny just siinä kuussa :D

Varmasti kotikissa on haikeeta! Varmasti itselläkin kuitenkin surettaa kun tämä joskus loppuu, vaikka onhan se myös sitten tietyllä tapaa helpotus.

Kyllähän sitä terveellistä ja monipuolista ruokavaliota suositellaan jo raskautta yrittäessä! Pitäisi haastaa itsensä. :joyful:

Joo, ehdottomasti saatte kuulla että kuinka tässä käy :cat:

Mutta kyllähän tämä imetyksen lopettaminen näyttäis olevan äidille kovempi paikka. Muksu ei ole ollut millänsäkään, mutta minä täällä teen surutyötä. Olen hankkinut kasan imetysvaatteita ja osa niistä on todella vähän käytettyjä, niin että toivottavasti pääsen niitä taas kohta käyttämään!
Mä lopetin imettämisen reilu kuukausi sitten, itelle oli myös kovempi pala kun pojalle. Nykyään jos näkee mun tissit niin nauraa vaan räkäsesti, haha. Heti pian lopettamisen jälkeen antoi pusut tisseille, sen jälkeen ei oo yhtään kaivellut puseroa mitä aikaisemmin teki kun halua maitoa (vähän väliä). Parasta imetyksen lopettamisessa on että saa käyttää normi ihania rintsikoita eikä tarvi miettii mitä ei voi syödä jos lapselle tulee herkästi maha kipeäksi. Mä täällä roikun lähinnä taustoilla vielä, mukava lueskella ketjua ja miten imettäminen vaikuttaa/ei vaikuta raskautumiseen. Meillä yritys jatkuu, vähän tjottailu meiningillä mutta yleensä oviksen aikoihin hyödynnetään tilaisuus. Välillä menkat tympäsee todella, välillä menee vähemmällä suremisella.

Tuota vapaampaa syömistä ja pukeutumista minäkin ootan kyllä! Paitsi että jos sen plussan sitten saisi niin kuin toiveissa olis niin lyhyeksi jäänee se ilo sitten :hilarious:

Onneksi se olisi sen arvoista :Heartbigred

Tuota vapaampaa syömistä ja pukeutumista minäkin ootan kyllä! Paitsi että jos sen plussan sitten saisi niin kuin toiveissa olis niin lyhyeksi jäänee se ilo sitten :hilarious:

Onneksi se olisi sen arvoista :Heartbigred
Niinpä, täytyy nyt iloita kauniista pitsi rintsikoista ja kaikesta mahdollisesta vapaudesta se hetki ennen kun pikkuveli/sisko ilmottelee tulostaan. Kumpa ei silti joutuis kauan odottelemaan.

Minua rupes kuitenki nyt vähän jännittämään kun tänään kp 29 ja menkkojen pitäisi alkaa huomenna tai ylihuomenna :hilarious: vaikka tiedän että mahdollisuus raskauteen on aika minimaalinen eikä oo mitään havaittavia raskausoireita (no ei tainnut olla kyllä esikoisestakaan tässä vaiheessa) mutta ei toisaalta menkkaoireitakaan!

Täällä alkoi tänään (tai no eilen kun kello yli puolen yön) kp 1. Kierrolle tuli pituutta nyt 30 päivää, aikaisemmin kierto oli 26-27 päivää, joten hätäisenä tein aamulla testin ja siitä tunnin päästä menkat alkoikin. Ehkäisy oli ollut käytössä kyllä, mutta tulipahan testattu:hilarious:

Eihän sitä huomio koskaan tiedä:wink jännäillään täällä sun kanssa:)

Tosiaan nyt sitten yk 1 alkaa

Ai niin sulla oli Sindy melkein sama kierto kuin mulla! :hilarious: toivotan onnistuneita talletteluita, plussatuulia ja kaikkea hyvää heti ekasta yrityskierrosta lähtien. :happy:

Täällä ei ole vielä tapahtunut mitään, huomenna olisi menkkojen aika mikäli kierto edelleen sen 30 päivää. Saapa nähä! Ei tuntemuksia suuntaan eikä toiseen, ainoastaan väsyttää, mutta siitäkään ei oikein voi päätellä mitään :joyful: Toisaalta en ihmettelis vaikka kierto venyis kun tosiaan se ovis jäi nyt mysteeriksi. Ja jos menkat sieltä tulee niin se ois sitten kans täällä ehkäpä se yk1 virallisesti! Eli jännää kaikin puolin.

Jos menkkoja ei kuulu niin testaan aikasintaan maanantaina kun mies tulee, saa tuua tullessaan testejä kun viimeksi unohdin tilata :p

Täällä ei vieläkään näy eikä kuulu menkkoja.. Miten usein te sindy ja huomio vielä imetätte?

Siiru, en oo laskenu päivittäisiä imetyskertoja mutta kyllä niitä vielä tulee. Enemmän aamupäiväpainotteisesti tosin ja ruokailujen yhteydessä, öisin en enää imetä.

Mutta mulla alkoi kyllä menkat jo silloin kun neiti oli puolivuotias ja imetin tosi paljon öisinkin, että minulla ei ainakaan näyttäisi korrelloivan imetyksen määrän kanssa.

Täälläkin ihan reilusti vielä imetetään pitkin päivää ja usein yölläkin tulee vielä ainakin yksi imetys kerta. Mullahan menkat alkoi 6 viikkoa synnytyksen jälkeen, mutta ne minipillerit sitten jätti menkat oikeastaan pois.

Jep huomio näin toivotaan meille molemmille :)
Siirulle toivotaan pikaista kierron käynnistymistä :)

Pikkutassunen nyt ei muuta kun tallettelemaan oikein urakalla :wink
Toivotaan pikaista tärppiä :) Kohta päästää jännäämään ja piinailemaan sun kanssa :grinMinkä ikäinen sinun pikkuinen on?

Mun imetys kerrat on kyllä lisääntynyt sitä mukaa kun vauva kasvaa. Alussa oli 3-4 h välein ja nyt on puhdistin 1-2 h välein ja öisinkin muutamia kertoja.. Jossain kohden yöt meni yhdellä imetyksellä, mut kun kiinteät aloitettiin niin imetys kerrat lisääntyi öisin :dead:

Eiköhän ne tosiaan Siiru sieltä tule, varmasti piinaavaa odotella mutta se kun on niin yksilöllistä! Toivotaan että mahdollisimman pian :happy: Minullekin tuli menkat ihan yllärinä silloin, toki jälkeenpäin ajatellen tuli migreenikohtaus ennen kierron käynnistymistä, kun edellisen kerran oli migreeni alkuraskaudesta.

Pikkutassuinen, jotenkin vaan pää sanoo että kyllä ne menkat sieltä tulee ja minusta on helpompi ottaa vastaan ne kuin nega testi :joyful: ja toisekseen kun testaan niin haluan testata sellaisessa vaiheessa, että näkyy jo kunnolla raskaus jos on näkyäkseen:) toiset haluaa tietää kemialliset ja tosi varhaiset km:t, minä jotenkin mieluummin säästän itseni niiltä. Oon vähän semmone "tieto lisää tuskaa" -tyyppi.:hilarious: Toki sitten jos olisi tarkoitus juoda alkoholia ja mahdollisuus että raskaus voisi jo näkyä testissä, niin asia erikseen.

Ja itse asiassa tänään jäikin sitten jo vaaleanpunaista paperiin, että eiköhän tämä tästä vielä ennen iltaa kunnolla kp 1 käänny! Kuten arvelinkin. Tosin aamulla ehdin jo hetken säikähtää kun kuunneltiin lapsen kanssa lastenmusiikkisoittolistaa ja sieltä tuli Meidän uusi vauva, joka pisti hetkeksi olon tunteelliseksi. :hilarious:

Harmi sinänsä, oisihan se tammivauva ollut kiva, olisi voinut mukavasti joululta jäädä äippälomalle ja kaikkea. :p aloin vähän jo miettiä että miksihän ei alettu yrittää jo tässä kierrossa. No, esikoiselle vielä aikaa kasvaa!

Ja testausintoa kummasti himmaa muuten sekin, kun ei oo yhtään testiä kotona ja pitäisi omaan pieneen paikalliseen apteekkiin/markettiin lähteä hakemaan, missä kuiten joku kyylää hyllyjen välissä ja kohta jo juorutaan pitkin pitäjää. :rolleyes::hilarious:

Mutta onpa kiva kun on pari yk 1 ainakin tiedossa nyt piinailtavaksi! Meillä täytyy edelleen miettiä se, että haluanko täysin varmuudella rajoituksista vapaan hotellireissun vai otetaanko tjottailu-riski vai yritetäänkö ihan kunnolla. Ite alan ehkä koko ajan kallistua enemmän kunnon yritykseen mutta katsotaan mitä se mies on mieltä! :grin

Takaisin