Imettäminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hepsuli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon kyllä pärjännyt hyvin hennesin perus 4,90 topeilla. Venyy sen verran että saan tissin esille ja niitä löytyy eri väreissä. Siihen vaihtelevasti villatakkia, paitaa tai tunikaa päälle.

Meillä mennään täysin vauvantahtisesti, imee 1-2,5 tunnin välein. Yöllä syö 1-3 kertaa riippuen iltatankkauksesta. Esim.eilen illalla imutteli vajaan tunnin ja nukkui sen jälkeen 6 tuntia putkeen. Mä nautin imettämisestä, tosin julkisesti en halua sitä tehdä, yleensä sitten mennään esim.vessaan imettämään jos ei muuta löydy ja tyttö hermostuu ja lopettaa syömisen jos ei saa ruokarauhaa. Ja sitten jos hermostuu ei auta mikään muu kuin aika.

Oon kyllä tykännyt nyt enemmän imettämisestä tämän kuopuksen kanssa ja hän onkin enemmän rinnan perään kuin isoveljensä oli. On ollut kaikenlaista tukosta, mutta niistä on selvitty ilman tulehduksia ja rintakumista päästiin aika nopsaa eroon. Oon myös uskaltanut imettää vapaammin kylässä, yleisessä saunassa, huoltoasemalla jne. Koko ajan joutuu kyllä samoja vaatteita käyttämään, mutta ei se haittaa kun kuitenkin edullisempaa tämä imettäminen on kuin korvikkeen ostaminen. Korkeintaan yhden vuoden ikään aion imettää, sitten menee maitobaari kiinni :D Ja kyllähän tämä myös rajoittaa aika paljon omia menoja, mutta onneksi tyttö suostuu pullostakin syömään.

Mä voisin lopettaa tän imettämisen vaikka heti, en nauti siitä.

Tiedostan kyllä äidinmaidon hyödyt ja miten tärkeää se lapselleni on (myös läheisyyden kannalta), mutta harkitsen tarkkaan jatkanko enää kuuden kuukauden jälkeen... Miehen toive olis 8kk imetystä, ainakin...

Öö..mitä se sun miehelle kuuluu mitä tisseilläsi teet? Mä saatan lopettaa jos vaikka hampaiden tultua puree siis ennen tuota vuoden ikää.

Aika jännä että mies on sanonut, että ainakin 8kk ikään toivoo sinun imettävän. Mä muistelen esikoisen ajoilta että mies oli enemmän lopettamisen kannalla, että hänkin pääsis osallistumaan enemmän syöttötouhuihin ja mä en ois vauvalle niin korvaamaton... Imetin 1v 3kk kunnes olin jo uudelleen raskaana ja lopetin sen vuoksi :D

Onhan se halvempaa imettää eikä kiinteisiin noin pienellä rahaa saa menemään ellei sitten paljon osta purkkisoseita.

Tiuku86, mulla on siina mielessa samanlaista taistelua, etta typy ei aina suostu rinnalle ja lypsaminen ei oikein tuota tulosta. Mulla tosin ei rinnat pakkaudu ennenkuin tuntien paasta, jos ollenkaan.
Meilla tuohon imemishalukkuuteen on aina valilla auttanut se etta paneudun hyvan imetysasennon loytymiseen. Tama on lahinna tarkoittanut, etta kaannan tyton kunnolla kyljelleen, vatsa vatsaa vasten ja vauvan alempi kasi mun kainaloon/kylkeen kiinni. Tama asento on usein helpottanut vauvaa rauhoittumaan rinnalle, vaikka joskus se ei toimi kauaa.
Musta tuntuu muutenkin, etta olen tehnyt paljon toita sen eteen, etta imetys jatkuisi korvikkeen annon rinnalla ja voi vitsit etta se onkin ollut stressaavaa. Olen kuitenkin tyytyvainen, etta on onnistunut vaikkei lahipiitista ole loytynyt kovin paljon tukea..
Kiitos vertaistuesta! Sen tärkeys on kyllä korvaamaton huonoina päivinä!
Viime viikolla olin ihan valmis lopettamaan koko imetyksen, kun vauva ei suostunut enää edes yöllä rinnalle. Onneksi tällä viikolla ollaan oltu rinnalla jopa 6-7 kertaa/päivä. Ennätys aikoihin!! :D
Neuvolassa annettiin positiivista palautetta, että olen näinkin kauon jaksanut rintaraivoilusta huolimatta.
Meillä on muuten tuo sama asento, mikä toimii. Ja tosiaan välillä sen minuutin tai pari, jos tytöllä huono päivä.
Jos ei ole rintaraivoilua, niin sitten suositaan vain toista rintaa :/ onneksi tällä viikolla hoksasin imettää ensin "mukavasta" rinnasta ja sen jälkeen "huonomman" rinnan. Tuolloin tyttö ei välitä hylkiä toista rintaa.

Meillä on koettu tällä viikolla kanssa rintaraivoa, varsinkin oikean puolen tissiä kohtaan! :/

Täällä meinaa vauvan huomion viedä ympäristö. Alkaa siis nälkäisenä imemään, mutta jokaisen ympäriltä kuuluvan äänen myötä vetäsee itsensä irti kuuntelemaan. Tekee rinnanpäät araks tollanen toistuva imusta repäisy + kun ei sitten kunnolla kerralla syö (mä kyllästyn lopulta touhuun) ja heti pian taas nälkä. Ja, kun hiljaiseksi en ympäristöä saa 2,5v isoveljen höynytessä vieressä.

Meillä on myös tuollaista. Yleensä auttaa rinnan vaihto. Jos ei auta laitan pojan vaan sivuun kunnes muistaa taas nälkänsä.

Nyt täytyis tehostaa imetystä. Huomaan selvästi, että poika jää nälkäiseksi syötyään vaikka söisi molemmat rinnat. Pitäisi varmaan vaikka pumppailla parina päivänä syöttöjen lisäksi.

Ja voi jösses tuon vauvan maha on herkkä! Söin perjantaina sipulia ja valkosipulia. Niinpä pe-la yö meni huudon siivittämänä. Ja eilen söin intialaista (mietoa, mutta mausteisempaa kuin normi arkiruoka) ja kylläpä heti vääntää poikaa mahasta.

Itse sain jättää valkosipulin jo heti alussa, nyt on pannassa herneet. Olen kyllä koko ajan imettänyt ihan lapsentahtisesti, mutta toisessa ketjussa oli puhetta että voi venyttää..no ei nytkään millään voinut. Toinen raivosi niin että rintaa oli pakko antaa vaikka oli herännyt 40min sitten (nukkui 1,15h ja sitä ennen tankkasi tehokkaasti puoli tuntia). Pakko oli siskolta pyytää tukea tähänkin ja sanoi itse aina imettäneensä lapsen sitä halutessa. Hänen lapsensa ovat suht rauhallisia mukavia lapsosia. Eivät vaativia vaiko äiti on aina rintaa antanut kun sitä on pyydetty. ;)

Kyllä mäkin imetän täysin vauvan tahtiin. Esimerkiksi öisin en edes mieti koska on syönyt viimeksi. Rinnalle pääsee ainq jos haluaa. Nyt tosin reilun viikon ajan syönyt vain kerran yössä. Viime yönä kahdesti kun nukahdin syötölle, joten heräsi kätevästi ruokakuppi poskella. Ei voinut vastustaa :D

Meilläkin useimmiten syödään kerran yössä. Joskus käy niin että aamu menee parin tunnin välein niin etten kuitenkaan vielä nouse sängystä. Esim. 6.30 ja 8.00 ja 10.20 mä sit vihdoin perjantaina nousin ylös.

Tottakai imetetään kun on nälkä, puhe tais olla siitä, nukahtaako siinä välissä. ;)

Mä ainakin tarkotin, että väsymyskitinää viihdytetään. Kyllä nälkänen on pakko ruokkia, mutta jos ei oo vielä uniaika, ni ei anna nukkua sylissä vaan syömisen jälkeen jatketaan päivää. Ei tän ikänen kai joka syöttöön enää nukahda? Meillä ei ikinä nukahda syöttöön, joten en muista esikoisesta..

No meillä nukahtaa. Täytyy varmaan kysyä seuravalla neuvola käynnillä. Kyllä joskus harvoin käy niin että jää hereille, mutta ei edes joka päivä.

Takaisin