Imettäminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hepsuli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos diabolicat linkeista. Meinas ihan naurattaa (vaikka turhauttava asia), kun toi youtube-patka on just niinkuin meilla vauva kayttaytyy paivittain.

Kyllä tämä tissiposki monesti nukahtaa rinnalle, mutta tosiaan, herätän hänet jos ei ole nukkuma-aika. Nyt tuntuu että poika aika hyvin nukahtaakin vain päikkäriaikaan tai yöunille mentäessä. Toki herätän niihinkin aikoihin sänkyyn siirtäessä.

Meillä 4kk kyllä nukahtaa rinnalle syömiseen myös päivällä, tosin usein en anna nukahtaa vaan pidän hereillä juttelemalla ja vasta päikkäriaikaan saa nukahtaa. En myöskään yleensä anna nukahtaa jos ollaan lähdössä vaunuilemaan koska havahtuu niin maan perkuleesti pukemisesta että sitten on alkumatka pelkkää raivoa kopassa. Jos en anna nukahtaa ja puen ulkovaatteet päälle sekä laitan koppaan niin nukahtaa jo ennen kuin pääsen kellariin (asutaan kerrostalossa ja runkoa on pakko säilyttää siellä kun ei oo hissiä) kopan kanssa. Vähän aiheen vierestä mutta meilläkin siis vielä nukahdellaan ruokailuun.

Mun piti äsken luovuttaa kun yritin syömisen jälkeen pitää hereillä häntä. Tuli semmonen raivokohtaus että ei ole tosikaan. Nyt hän sitten koisii sylissä. Sain kyl nyt venutettua väsyä puolella tunnilla..tai mä en saa enää tarpeeksi selviä viestejä onko hällä nälkä vai lutkuttaako muuten vaan kättä kun se käsi on jo heti herättyä suussa! :'( Miten tää nyt tämmöseksi on mennyt. Yritin että päästään nyt jo klo 12 vaunulenkille mut ei..myöhemmin sitten. Niin eikä vauva lopeta imua kun täynnä vaan nukahtaa rinnalle niin miten sitten voin tietää että nyt on täynnä? On tää hitto vie vaikeeta!!!

Ihan mielenkiinnosta hepsuli kysyn, että miten ajoitat imetykset ja kiinteät? Imetätkö aina ennen kiinteitä vai jälkeen?
Meillä poika nukahtaa maitopullolle enää todella väsyneenä, yleensä iltaisin. Ja esim näin iltapäivällä syö maidon unilta herättyään ja siitä n. tunnin päästä on soseruokailu. Jaksaa olla hereillä 2,5-4h.

Ai tosiaan.. tuolla mainitsitkin, että olette vasta niitä aloitelleet, muistin väärin.

Hepsuli, meillä ainakaan se käden maistelu ei liity nälkään mitenkään... Tai tuon ikäinenhän laittaa kaiken suuhun mitä käsiinsä saa. Meillä ainakin kädet on kokoajan suussa ja lelut menee heti suuhun, eikä nää tarkoita että olis nälkä...

Aina on tissi kelvannut kun olen tarjonnut. Yleensä nyrkkiin liittyy myös huuto. Niinhän taisi jo kirjoittaa että nykyään on nyrkki suussa sina niin en enää tiedä.

Meilläkin poika mielellään pitäisi imua päällä vaikkei enää oikeasti syö. Tämän ilon hänelle usein kyllä suonkin, mutta jos on pakko päästä irti, tarkkailen nieleekö hän enää. Yölläkin siis (jos en itse nukahda) seuraan milloin aktiivinen imu ja nieleminen -vaihe loppuu ja irroitan pojan rinnasta itse. Jos en tätä tekisi, syötöt kestäisivät vähintään tunnin. Nyt syöttö on yöllä noin 5min.

Poika illalla katseli veljensä puuron syöntiä ja aukoi suutaan samaan tahtiin. Lisäksi pulauttelu on aivan järjetöntä. Näin ollen alan olemaan melko varma, että bataatin maistelu alkanee parin viikon päästä.

Pojalla on NÄLKÄ. Syö aivan uudenlaisella intensiteetillä. Siis imee ihan älyttömän voimakkaasti, nopeasti ja useammin. Ja yhtäkkiä vatsa ei ole toiminut kahteen päivään. Ja se tuntuu kovasti poikaa häiritsevän. Annoin nyt aamulla ihan vähän luumusosetta.

Kiinteiden aloittaminen jännittää, koska pelkään pojan vatsan puolesta. Enkä oikeastaan usko, että ne vaikuttaisivat suotuisasti öihin. Mutta 4kk tulee mittariin ja toisaalta olisi kiva saada maistelut käyntiin. Hirveä päänsisäinen dilemma nyt tämä.

Oliko joku kokeillut nokkamukia pullosta kieltätyjälle? Millaista?

Me testattiin Mam nokkamukia medän pullostakieltäytyjälle. Meni 40ml 10minuutissa kun tosiaan pullosta menee sama määrä puolessa tunnissa. Ei meillä oikein totakaan kunnolla vielä tajuttu mutta selkeästi toimi paremmin kuin pullo. Oon sata varma että jossain vaiheessa tajuaa ton nokkiksen kun vaan sitkeästi tarjotaan joka päivä. :)

Onko siis pehmeä nokka? Tuleeko sieltä ilman imua?

Meillä menee pullosta 30ml 45 minuutissa. Ja yleensä menee ihan huudoksi. Ajattelin nyt skipata koko pullovaiheen.

Juu, pehmeä nokka ja täytyy imeä. Oon kokeillut myös kovanokkaisesta josta vain valuu mutta tulee liikaa ja tyttö yökkii ja jakoi ja maidot tulee ulos.

Meillä olisi ollut tarvetta taidolle osata juoda pullosta. Mulla oli todella raju vatsatauti ja se vaikutti vauvaan siten, ettei tullut kuin pieni tumma pissa vaippaan. Soittokierroksen jälkeen eivät ottaneet meitä sairaalaan vaikka oltiin molemmat rutikuivia. Olisi pitänyt olla heikko yleiskunto vauvalla, jotta oisivat nesteyttäneet. Ruiskulla huudon kanssa korviketta hiukan suuhun, ei mennyt hörpytysmukista, pullosta tai mistään. Pelkäsin tosi kovin, että imetys loppuu. Siispä päätin vaan juoda väkisin ja vaan imettää ja imettää. Luulen, että sillä sain maidontuotannon pysymään jonkinlaisena. Vasta 5-6 pv taudin jälkeen tuli tunne rintoihin, että niissä on kunnolla maitoa. Huh mikä hullu tauti!!

Hui Ameeba, kuulostaa pelottavalta! Mullakin oli vuoden alussa vatsatauti. Se ei ollut edes mitenkään raju, mutta ihan hirmu rankka setti silti.

Meillä ei kelpaa vieläkään tuttipullo eikä toi mamin nokkamuki. Sen verran edistystä on saatu aikaan, että tosta nokkamukista kelpaa vesi, mutta vaihdappa sisältö maitoon tai korvikkeeseen niin alkaa huuto saman tien. Myös ihan ikean perusnokkamukista suostuu juomaan vettä. Luovutin ton pullon kanssa ny, roikkukoon tissillä. :D ehkä sitten kun kiinteitä alottelee niin vois koittaa taas pullosta

En mäkään varmaan oikeasti usko että toi nokkamuki kelpais. Mutta pulloa en enää jaksa edes kokeilla kun rupeaa niin harmittamaan niin mua kuin poikaakin.

Nyt toi nokkis kuitenkin on olemassa ja kokeilen sitä heti kun olen taas valmis pettymään :D

Takaisin