Imettäminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hepsuli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sitruunamehua äsken kans tuputtelin pumpulitikulla vauvan suuhun ja laitoin myös nänneihin. Eli tätä olis tehtävä useasti päivässä?

Periaate lienee se, että syötön jälkeen. Maitokuola hyvä kasvualusta sammakselle. Tuota varsinaista lääkettä pitää laittaa neljästi päivässä ja viimeisin yötä vasten syönnin jälkeen. Sammas voi äityä tosi kipeäksikin. Jollei sitruuna auta, kannattaa herkästi pyytää resepti neuvolasta, opastettiin mua.

Itse siis puristin tuoresitruunasta mehua joka syötön jälkeen ja vave tykkäs mausta. Sitä pullotettua mehua en tohtinut käyttää suuhun, on maku minusta epämiellyttävä ja heitin tarratkin pois enkä tiedä tarkkaa sisältöä. Jotkut käyttää tosin sitäkin suuhun. Ite käytän vaan nänneihin joissa sammas myös alkaa herkästi elää. Toista viikkoa sitruunakuutilla vave eikä tuloksena muuta kuin ettei sammas lisääntynyt mutta ei parantunutkaan. Nyt kun kolmas pv tuolla Mycostation-kuurilla niin näyttää suu selkeästi paremmalta. Pitäis jatkaa kaksi vk.

Ja tutit pitää keittää päivittäin.

Okei, kiitos Kia!!

Nyt kokeilen sitruunakuuria ja keskiviikkona onkin neuvola.

Vauvalla ei ole kovinkaan paljon sammasta mun mielestä. Mutta vähän on ja nännitkin kipuilevat vaikkeivat ole auki tms.

Ekat kunnon rintaraivarit vedetty eilen illalla, muutamat maltillisemmat ollut aiemmin. Yritin rauhoitella välillä, vaihdettiin asentoa, kokeiltiin toista rintaa, kuljettiin kämppää ympäri.. Ei auta, raivoa vaan kesti ja kesti. Sain välillä vähän rauhoittumaan mutta heti kun uusi imetysyritys niin raivo palasi. Meillä ei vauva suostu syömään tuttia joten en silläkään saa huijattua.. Vasta kun mies rauhoitteli vauvaa noin 15-20min suostui syömään vain toisesta rinnasta hirveän kitinän kanssa ja nälkä kuitenkin oli tosi kova. Vauva nyt pari päivää vajaa 5 viikkoa. Jos näitä tulee lisää alkaa pää hajota tähän imettämiseen.. Muutenkin tuntuu että kotoa ulos lähteminenkin on hankalaa kun kuinka syötät ennen lähtöä niin tuurista riippuen huuto alkaa 20min - 1,5h välillä. Vaunulenkitkin on joko sellaiseen paikkaan jossa voi imettää tai sitten pyöritään lähikatuja ympäri jotta päästään tarvittaessa nopeastikin kotiin. Voi tätä ihanaa vauva-arkea. ❤ Onneksi aika kultaa muistot. :)

Meillä esikoinen oli samanlainen, mutta kyllä mä sen kanssa lähdin. Välillä oli vähän katastrofia sit..mutta pää ei kestänyt huutoa kotona kaiken päivää. Nyt korvike pitää nälkää niin hyvin, että on ihan ihmeellistä tää vauva-aika. Syöttöväli on tasaisesti 3-4h ja illalla pari kertaa 2h. Hiukka helppoa lähteä jonnekin, vaikka pullot ja maidot pitääkin ottaa mukaan. Aloin 6 viikon kohdalla antaa huoneenlämpöistä, joten enää ei tarvii mikroa tai vettä termospullossa.

Meillä kans syödään ja syödään vaan, välillä saa hetkeks tuttia suuhun mutta mielellään käyttäis tissiä tuttina. Eilen taisi olla tissillä suurimman osan ajasta välillä 18-01.30, kyllä alko vähän olee tuskasta. Tuttia jos kehtas ehdottaa niin kyllä kuulin kunniani ja niin kuuli varmaan naapuritkin. Eihän tässä imettämisessä muuta kun et ois toi esikoinen joka sekin vaatis ees pikkasen huomioo mutta on aika vaikee on sen kanssa yrittää puuhata kun vauva on kokoajan kädessä tai kainalossa. Kantoliinaa oon kokeillu pari kertaa mutta tää on huutanut kun palosireeni ja se liina on itellekin uus tuttavuus niin en vielä oo löytänyt sellasta molemmille mieluista sidontaa.

Oon tässä nyt miettiny että pitää varmaan lisätä päivään joku pieni korvikeannos että jää vähän aikaa muuhunkin. Maitoa multa tulee hyvin mutta en ehdi pumppaamaan kun tosi harvoin koska tää on aina tissillä ja pumppaamista varten pitäis olla ees se parin tunnin tauko. Esikoisella sain sellasen mukavan rytmin että mulla oli aina 1-2 annosta pumpattuna jääkaapissa niin ei tarvinnu ihan vaan ruokintahommissa viettää koko päivää. Nyt tuntuu ihan mahdottomalta päästä samaan kun kokoajan on tissit syöty tyhjiksi :D

Munkin tissit syödään tyhjiksi. Miettinyt että voiko se korvike vaikuttaa että jos en antaisi tulis enemmän maitoa ja saisin sitä pumpattuakin? Viime yönäkään ei nukutti oli kolme syöttöä ja väliajat kitisee ja kränisee... Zzzz

Voi kakka! Eilen Medela pumpustani meni rikki se pieni muovinen venttiili. Onneksi niitä sai tilattua netistä lisää. Tilasin samalla 3kpl.

Onko joku testannut imetysteetä tai sarviapila valmisteita? Maidon tuotannon lisääntymiseen. Toiveena edelleen että saisin äidinmaitoa pumpattua.

Onko joku testannut imetysteetä tai sarviapila valmisteita? Maidon tuotannon lisääntymiseen. Toiveena edelleen että saisin äidinmaitoa pumpattua.
Itse en ole testannut, mutta sarviapilalla muutama tuttu saanut parissa päivässä herumaan maitoa hurjasti :)

En vaan tiedä että miten uskallan kokeilla kun poika on hoto imemään ja ylimääräiset tulvii ulos nenästä ja suusta.

Mitäs Agapen imetysrintamalle? Onko vielä kipuja ja ootko saanut apua/tukea imetykseen jostain? Täällä sujuu jo ilman rintakumeja ja maitoa tuntuu riittävän.

Soitin imetyspolille tästä maidontulon lisäämisestä. Hoitaja oli todella kannustava ja kuulemma maito voi vielä lisääntyä näinkin "myöhään". En kyllä itse tajua, että miten. Neuvo oli siis imettää tiheästi ja kun antaa korviketta niin pitäisi pumpata. Ei pitkiä taukoja imetyksessä, jos tulee niin pumppaus. Imetän jo nyt pitkin päivää ja _kauan_. Olen nyt vähän tehostanut ton pumppauksen kanssa, mutta vaikea uskoa että lisääntymistä tulisi jos ainoa muutos on pumppaus kaksi krt päivässä..

Edit: Tai siis jos se maidontulo olis lisääntyäkseen niin se olisi jo tapahtunut. Mut koitan neljä päivää et alkaako tulla lisää ja sit lopetan stressin

Muokattu viimeksi:
Mulla maidon tuloon vaikuttaa oikeesti tosi paljon se, kuinka paljon syön tai juon. Ainakin esikoisen ja tän tokan kohdalla oon saanu syödä ekojen kuukausien ajan ns. Kahden ihmisen edestä :wink Että oon saanu maidon oikeasti riittämään.
Ilman että se ruoka muhun itteeni sen koommin tarttuis.
Muistakaa naiset syödä ja juoda hyvin ja monipuolisesti:)

Imetys alkaa sujumaan ilman rintakumia :) Öisin vielä käytän sitä kun ei siinä väsymyksessä jaksa alkaa säheltämään imuotteen kanssa.

Me ollaan sairaalassa kun poikaan nousi kuume ja hirveä räkätauti. Nyt imettelen vähän harvemmin ja vähemmän aikaa kun poika on ihan hirmu väsynyt. Toivottavasti ei käy imetykselle mitenkään kalpaten.

Rupeeks ketään muuta ramasemaan imettäessä? Yöllä saatan nukahtaa kesken imettämisen ja päivällä jos sattuu imetys hetki samaan aikaan ku lukee esikoiselle kirjaa ennen sen unille menoa niin kyllä haukotuttaa! Tai sit ku imettää typyä sängyn päällä ennen kuin se lähtee päiväunille.. taidettiin eilen nukkua tytön kans päivällä hetken aikaa vieretysten :oops:

Takaisin