Imettäminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hepsuli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä oksentelu loppui 7,5kk iässä. Painon kehitys oli siihen saakka hidasta, mutta kuitenkin paino nousi, joten ei hirveämmin haitannut. Oksenteluun liittyvä itku loppui oikeastaan 3kk iässä. Mutta ilman sakeuttajaa MIKÄÄN ei pysynyt sisällä. Ja sen huomasikin, että vauvalla oli koko ajan nälkä.

Onko kenenkään muun vauva koko ajan räkäinen? Meillä poika alkoi räkäilemään viikon vanhana ja nyt on 8 päivää jatkunut. Yöllä kun syö pötköllään niin nukahdamme molemmat ja lopulta herään vauvan kakomiseen kun nenä niin tukkoinen. Olen imenyt räkää pois, mutta tuntuu ettei tilanne helpota yhtään. Neuvolassa puhuivat että voi olla ns. maitolimaa. Mutta ainako sitä vaan on sitten?

Lisäksi vauva "vingahtelee" ja välillä rohisee. En tiedä pitäisikö käyttää sitten lääkärissä. Mutta kun on virkeä ja syö hyvin, ei kuumetta tms.

Meillä on ollut kahteen otteeseen räkäinen, ihan vastasyntyneenä ja kolmisen viikkoa sitten oli oikea nuha. Ei siis jatkuvasti kuitenkan. Mutta meidänkin vauva vingahtelee ja murisee ja korisee. Erityisesti tuosta vingahtelusta kysyin neuvolan lääkäriltä, kun siellä käytiin, hän sanoi sen tulevan selkeesti äänihuulista ja on vaaratonta ja johtuu kehittymättömistä äänihuulista. Joten olen lopettanut siitä murehtimisen, vaikka välissä tulee ihan sellainen fiilis, että kohta se tukehtuu.

On meidänkin tyttö ollut syntymästä asti räkäinen. Ja myös vingahtelee, korisee ja örisee :)

Joo se vinkuminen syönnin jälkeen on tosi outoa..en muistanut esikoisesta moista. Yöllä tää nykyinen vauva ääntelee toistaiseksi vähemmän kuin isoveljensä vauvana..mikä olisi ihan jees, ettei valvottaisi uniääntelyllään vieressä nukkujia.

Hoitaja synnärillä sanoi kun ihmettelin vauvan aivastelua/tukkoista nenää että se johtuu siitä että vauvalla menee maitoa nenään.... O_o

Täällä kans vingahdellaan, ähistään, koristaan ja rohistaan.

Oon pitäny sitä vingahtelua vauvani erikoisuutena. Hauska pikku ääni aina syömisen jälkeen vähän ajan päästä. :) rohisee ja kränisee kuin aikoisi puhetta pitää. Öisin kertyy räkää nenään ja tänään eka kertaa friidalla poistin. Muuten oon kaivanut paperilla.

Täällä myös on nuhainen ja vinkuu, rohisee, neuvolassa tänään kysyin asiasta ja sanottiin olevan maitorohinaa, tiedä sitten, pitää seurailla tilannetta..

Noniin, eli muillakin rohinaa ja vinkunaa... ilmeisen yleinen ilmiö siis. Luultavasti auttanee vain aika.

Esikoisen yöääniin heräilin jatluvasti, mutta tämän uuden vauvan kohdalla en jotenkaan heräile muuta kuin selkeisiin hereillä olon ääniin.

Näyttää siltä että täällä on muitakin joilla imetys ei oo ihan ruusuilla tanssimista. Neljä viikkoa nyt takana, täysimetykseen en näytä pääsevän kirveelläkään. Pakko antaa korvikettakin että saadaan nukkua ja ettei vauva huuda aivan raivona nälkäänsä. Lisäksi imettäminen sattuu niin perhanasti. Kovasti haluaisin imettää ja monet itkut olen jo itkenyt asian kanssa, enkä ole vielä valmis luovuttamaan. Mutta ei tämä kyllä ole mitään autuutta eikä ihanuutta, no hetkittäin ehkä. Mutta sitten yhtäkkiä taas jonain päivänä sattuu aivan älyttömästi. Ykkösolut muuten nostatti mulla selvästi maidontuotantoa, Mammateen vaikutuksesta en oo varma, en huomannut että mitään kovin ihmeellistä v aikutusta sillä ois.

Meillä typy ollu viikon? nuhainen. Nyt oon parina viime päivänä joutunu laittaa keittis tippoja nenään ja sitten imemään friidalla räät pois. Kuumetta ei onneks ole ja pystyy nukkuu vaaka tasossakin. Menis vaan nopeesti tää vaihe ohi..

Kai se on ihan normaalia, että imetys sattuu alkuun kun otetaan rintakumi pois? Pyrin tässä pääsemään kumista eroon ettei sitä tarttis aina olla keittelemässä ja muistaa ottaa joka paikkaan mukaan. Nännit ei varmaan oo tottuneet vielä, onneksi ei sentään koko imetyksen ajan satu.

Kysyin lääkäriltä rohinasta ja sanoi että on ihan normaalia. Tuo kuvaa hyvin että on ihan kuin puhetta alkaisi pitää. Mä vaan herään joka röhkäisyyn. Ja aivastamalla vauvat kuulemma puhdistaa nenäänsä. Tiedä häntä. Meillä vauva aivastelee usein mutta ei lainkaan nuhaa eikä lämpöä ym.

Mä koitin rintakumilla eilen ja sattui ihan sairaasti. Vauva tikkasi kumiin kiinni kaikella voimalla.

Mulla taas kumilla ei imetys tunnu ollenkaan kun oon niin tottunut siihen. Ilman sitä vauva näykkii ja hakee pitkään otetta.

Mites sitten rohinan lisäksi kuiva yskä? Varsinkin paljon itkiessään yskii väliin aina muutaman "hakkaavan" yskäisyn. Eilen illalla aloin kiinnittää huomiota tähän ja tänään tuntuu jatkuvan.

Mutta on kyllä itkenytkin ihan hirveesti eilen ja tänään.

Nukahtaako teidän vauvat kesken syötön niin että kun alkaa sitten lasta siirtämään rinnalta pois, niin huutakin nälkäänsä taas? Pari kertaa meillä nyt näin käynyt. Yrittänyt oon herätellä kun vielä on rinnassa kiinni, muttei herää. Saattaa vaan irrottaa otteen rinnasta ja nukkuu :)

Juu samanlaista täällä varsinkin öisin. Sitten siirrän sivuun että herää jotta voin jatkaa imettämistä. :)

Täällä sammasta. Aluksi sitruunamehun kans tuhrasin ja vauva rupes tykkäämään mausta. Ei auttanut ja aloitettiin pari pv sitten Mycostatinilla penslaus. Vauva inhoaa makua ja yökkii lääkettä pois. Tissinpäihin käytän edelleen sitruunamahua, sitä pullotettua ruuttaan joka syötön jälkeen.

Takaisin