Ilostuttaa!

Vesimeloni

Näppärä viestien naputtelija
Maha on vähän eri näkönen kuin koskaan aiemmin, vauva alkaa tuleen näkyviin, ihan superkivaa!
(tosin kunnollista mahan pullahtamista saa varmaan vielä venailla, mutta pienikin muutos on ihana huomata!) [:)]

Musta tuntuu, että ihmiset töissä kehrää mun ympärillä (ja huom olen naisvaltaisella alalla [;)] ) että mä varmaan hehkutan jotain hormonia ympärilleni? En tiedä, kaikki on vaan niin kivoja ja pitää musta huolta! Se lämmittää tällaisen taiteilijasielu erakkosuden (sosiaalisen erakkosuden, vaikea selittää) sielua, kun tuntuu saavansa yhteisön tuen... Kun harvemmin kuulun mihinkään porukkaan kun oon vähä vastarannan kiiski ja haluun tehdä kaiken omapäisesti omalla tavalla... Tuntuu että kuulun johonkin <3

Eräs perheenjäseneni, josta olen miettinyt että löytääkö hän koskaan kumppania/haluaako edes, alkoi hehkuttamaan minulle erästä henkilöä, on ottanut jo kontaktia ja hyvin kuulemma sujunut tähän asti..
Hän on minua vanhempi muttei koskaan (?) ole minun tietääkseni seurustellut, toisin kuin mä olen 15-vuotiaasta asti seurustellut lähes koko ajan... Niin musta on tuntunut sen takia aina jotenkin pahalta, koska olen niin toivonut että hän ei olisi niin yksin, saisi kokea lämpöä... Niin olen ihan supesuperhyper ihanan onnellinen siitä että tällaista tapahtuu! Voi kun onnistuisi ja rakkaus leimahtaisi liekkeihin! Aika kohtalonomaiselta heidän tapaamisensa minusta kuulosti [;)] oijoijoijoi!!! <3 *puhaltaa vähä rakkautta sinne suuntaan*

Ilostuttaa myös se että ostin pähkinäsekoitusta ja lohta! (en syö niitä kyllä yhdessä) Mutta se ilon aihe on siis ne hyvät rasvahapot, joita mun vuokralainen saa niistä!

Semmosta! Mikäs teitä kutkuttaa, ilostuttaa, innostaa, hymyilyttää?
 
Mua ilostuttaa ihan hirveesti! [:D] Sain eilen tietää että mun paras ystävä on myös raskaana[:D][:D][:D][:D][:D] IHANAA! Lasketussa ajassa on kymmenen päivän heitto vain [:D][:D] Aivan ihanaa... Saa kerrankin ystävän jonka kanssa samaan aikaa raskaana ja sitten äippälomallakin samaan aikaan [:)][:)] On tää ihanaa <3
Huomen aamulla neuvola, huiiiii!!!
 
Mua ilostuttaa se että tänään olin ultrassa ja siellä näin pienen sydämen sykkivän<3 Eli oikeesti siellä on elämää!!! SE on niin tärkeetä nähä konkreettisesti, tulee hyvä mieli[:)] aika ihana tsägä enkulilla! Mulla oli sama tilanne ekaa odottaessa, kaverin vauva synty tasan kuukautta aiemmin! Pidettiin yhteiset vauvakutsutkin! eli vink vink olis aika kiva varmaan järkkää yhteisesti vauvoille bileet [:)]
 
Mua niin ilostutta nää pahoinvointi rannekkeet! siis etova olo on tipotiessään!
Oksentaa on saanut mutta tuo huono olo on kadonnut kokonaan!
aivan ihanaa [:D]
Tuntuu kuin olisi taas elävien kirjoissa! [;)]
 
pisces, mukava kuulla että ne on auttanut! Voin kuvitella että pahoinvointi ei ole mikään kiva kaveri.....
Toivotaan että kaikilla helpottais pahoinvoinnit nyt kun on eka kolmannes mennyt..

Niin se olikin se mun tuuletuksen aihe tänään, jee jee, enää kaks päivää niin alan käymään kahettatoista viikkoa! Ihan mielettömän nopeesti menny aika tähän asti...[:)]

Raskaus on kyllä maailman ihanin asia, oon ollu tästä joka päivä ilonen ja innostunut...!
Puhun mun masuasukille telepaattisesti sekä ääneen pitkin päivää - mun mielestä on erittäin tärkeetä että sen kanssa juttelee ja muodostaa suhdetta...

Se on pieni matkustaja ja mä olen emoalus - niin onhan sen viihtyvyys kyydissä vähän kuin mun vastuulla...[;)]
 
Tajusin tuossa eilen, et en edes muista milloin oisin viimeksi ollut huonolla tuulella. Vähän meinasi masentaa, kun tajusin, että tää vuosi pitää vetää tanssitunnit salissa, jossa ei ole peilejä. Mut sekin kiukku laantui, kun pääsin taas tanssimaan ja tajusin, ettei se peilien puuttuminen mikään maailmanloppu ollutkaan :)

Lisäksi on ihanaa, että pahat olot ovat nyt olleet pois monta monta päivää. Eikä liikuntakaan tunnu enää pahalta!

Piti kysyä mieheltäkin, et kuvittelenko mä vaan, vai olenko oikeesti ollut vain hyvällä tuulella. Kuulemma en ole kuvitellut. Kyllä tämä raskausaika on aika kummallista :)

Ainut harmitus on se, että tukka (ja naama) on taas rasvainen koko ajan, mut sekin harmitus väheni hiukan, kun laittoi tuoreen värin tukkaan :)
 
Voi että tulee hyvälle mielelle, kun tuolta Vauvakuume-osiosta käy lukemassa uusimmat plussauutiset! [:)]
En kovin pitkään ehtinyt kuumeilijoissa olla, ehkä kuukauden tai vähän yli. Mutta kyllähän sieltäkin "tuttuja" ehti tulemaan - huippua kun kuumeilijoista tutut nimet vähenee ja siirtyvät odottajiin. [:)]
 
Itsellekin tulee hyvä fiilis siitä kun huomaa että uusille kuukausille tulee lisää odottajia!
 
Juu mukava huomata, että sellaiset keillä on mennyt pitempään yrittäessä, raskautuvat. [:)] Kyllä sen soisi kaikille, jotka sitä sydämestään haluavat....

Mua ilostuttaa:

ensinnäkin miehen äiti kenen kanssa en siis juuri oo ollu tekemisissä ja kenestä jotenkin luulin että sitä ei kiinnosta yhtään, niin se olikin laittanu miehen mukaan pari kassii joiden sisältö on seuraava: 2 finlaysonin parivuoteen lakanaa, 2 pussilakanasettiä (aikuisten), 2 marimekon kaivo isoa pyyhettä, 2 marimerkon kaivo käsipyyhettä, vauvan peitto, söpö koirapehmolelu. VOIH <3 (ja siis ei oo mikään rikkaassa ammatissa oleva ihminen, noihan maksaa ihan törkeesti jo pelkästään marimekon pyyhkeet - itse ostin hetki sit kaks marimekon kaivo käsipyyhettä hintaan 23€)...

Ja sitten miehen serkku oli soittanut sille just et niitä niillä on joku "paras" sitteri ikinä, brion 123, sitten pyökinvärinen pinnasänky ja vaunut, että halvalla myis meille..... Ihanaa, nää asiat alkaa lutviutuun. [:)]
 
Kerroin tänään raskaudesta ystävälleni, jonka kanssa oltiin aikoinaan vakaasti sitä mieltä, että ei koskaan lapsia.. No asian kerrottuani selvisi, että hänkin on raskaana ja laskettuaika 2pv mun aikaa ennen [:D] En enää ylläty mistään [:D]
 
Barbapapa, ihan mahtavaa! Mulla ei oo kukaan kaveri nyt raskaana, mikä vähän harmittaa... Kahdella mun parhaista ystävistä on nyt 1,5v. ikäinen muksu joten ikäroo tulee ja sit taas loput mun ystävistä ei varmaan iiiiihan hetkeen oo lapsia tekemässäkään...

Toisaalta lapsenkasvatuserot voi hiertää ystävyyttä jos syntyis samaan aikaan ja asuis vielä lähellä...

Mua ilostuttaa se että mä meen tänään kuudetta päivää putkeen töihin (hah) ja huomenna on se kauan odottamani yhden päivän vapaa! Oon muuten huomannut myös et sen jälkeen kun meiän listan tekijä kuuli et oon raskaana, oon ollut lähes joka ikisen viikonlopun töissä................ Et näin!
 
Vesimeloni: Aika ikävästi laittaa kaikki vkl kiinni. Toisaalta siitä voi hakea myös positiivisen puolen - Vaikuttanee positiivisesti äitiyspäivärahan suuruuteen [;)]
 
Voi ihanaa! Mun pomo soitti eilen työhuoneestaan mulle kansliaan henkilökohtaisen puhelun, että saan palkankorotuksen [:)][:)][:)][:)] Jee! Sehän on vaan parikymppiä lisää kuukausipalkkaan, mutta silti - tunnen oloni otetuksi... Ja kyllähän se siis tietty vaikuttaa siihen mun äitiysrahaan.

Luulen että noi pomot on alkanut kosiskeleen mua ihan siltä varalta, että ne pelkää että etin äitiysloman aikana uuden työpaikan (mikä on vähän suunnitteilla)..
 
Vesimeloni:
itse asiassa se EI taida välttämättä vaikuttaa sun äitiysrahaan. Korjatkaa jos oon ihan väärässä kun oon ihan sairaan huono näissä käytännön raha-asioissa, mutta eikös äitiysraha lasketa edellisen vuoden tulojen perusteella ELLEI palkkatulot oo noussu tyyliin 20% siitä?
Kuten sanoin, oon aika huono näissä ja edellisestä kerrasta on sen verran aikaa että en vaan muista tuota enää.

Mut hei: hienoo! Ainahan rahaa ottaa mielellään lisää! [:D] Työtä siis arvostetaan.
Meilläkin taitaa tulla indeksikorotukset palkkoihin tässä piakkoin, en kyl tiiä paljon se on. Eihän ne kovin isoja taida yleensä olla. Mut silti! [:)]
 
Mulle on sanuttu että mun kannattaa lasketuttaa mun äitiyspäiväraha "viimesen puolen vuoden tulojen mukaan", en sit tiiä ihan tarkkaan miten se menee, mutta niin kai voi tehdä, kun jos se laskettais normaaliin tyyliin niin siihen tulis mun opiskeluaikasia tuloja osittain...

Juu, en kanssa tajua näistä mitään mutta pitää varmaan alkaa piakkoin selvitteleen, ettei kohta jää ilman mitään rahoja. [;)]
 
Mun käsittääkseni Kelassa voi laskettaa joka tapauksessa tuon viimeisen 6kk mukaankin. Automaattisesti maksetaan joka tapauksessa sitä kumpi on parempi, joten ei voi "turhaan" laskettaa.
 
IhaNainen:
no tämäpä minua just hämääkin. Edellisen kerran kun äippälomalle jäin, niin mulla oli noussut palkka työtehtävien muutoksen mukana aika paljonkin. Sitten pyysin meidän HRn kautta, että vois kokeilla sitä, että Kela laskisi sen ei viimeksi vahvistetun verotuksen mukaan, vaan nimenomaan ottaen huomioon, että olin jo lähes vuoden saanut useamman satasen korkeempaa palkkaa.
Näin tehtiin, mutta vastaus oli Kelasta vaan, että "ei oo noussut tarpeeksi (olisko ollut 18%, eli alle sen vaaditun 20%), lasketaan edellisen vahvistetun verotuksen mukaan", eli sen pienemmän palkan mukaan.
Että mun kohdalla ne ei ainakaan tosiaan tehneet mulle parempaa ratkaisua, jäihän se kahdesta kokonaisesta prosentista kiinni! [:@]
Ja tommonen määrä vaikutti jo siihen rahan suuruuteenkin ikävästi pienentävästi.

Vesimelonilla tilanne lienee ihan toinen, jos se edellinen vahvistettu verotusvuosi on mennyt opiskellessa, eikä pääsääntöisesti palkkatyössä. Sillon ne varmasti voi sovitella sen äitiysrahan sen mukaan. Hyvä niin!
 
Mulla on taas onnellisen päinvastainen tilanne.. Aloitin opiskelun viime vuonna, joten mulle tuli alennetun työajan kuukausia vain kolme. Tulot oli siis viime verokautena 2009 sen kokoiset, et kelan laskurin mukaan mun tulotaso ei juurikaan muutu jäädessäni äitiyslomalle. Oli muuten aika positiivinen ylläri, koska mies vuorostaan lähti opiskelemaan tänä syksynä.. Hänen opintonsa ovatkin sitten sellaista laatua, ettei työskentely siinä ohessa onnistu, joten ollaan eletty viime ajat pelkästään mun tuloilla.

Koska tää raskaus tuli vähän "yllättäen", olin suunnitellu opiskeluni vähän erilailla. Nyt sitten tulikin vähän kiire, että saa mahdollisimman paljon valmiiksi ennen taukoa. Huh. Olis sitten tarkoitus kirjoittaa yliopiston kandityö tänä talvena. Saa nähdä, millainen kunto on, että tuleeko siitä mitään. Onneksi kaikki professorit on olleet enemmän kuin ymmärtäväisiä (yllättäen naisia kaikki [;)]) ja oon saanut joitain erivapauksia.
 
Sain vihdoinkin itseäni niskasta kiinni ja olin eilen ja tänään salilla [;)][:)] Tänään jopa 50 min.
Tein kaikkea mikä maalaisjärjellä tuntuu sopivalta [:D] eli poljin kauan kuntopyörällä ja tein yläkroppaa aika paljon. Kiertovatsoja ja konttausasennossa selkää ja jalannostoja.
 
Sen verran järkyttävää katseltavaa olin eilen pukuhuoneen isossa peilissä, että huh-huh! [:'(]
 
Miten voi ihmiselle tulla 2 kuukaudessa tällanen määrä selluliittia ja läskiä?[:(] Mutta nyt sille tuli stoppi. Ruokaa en tarvitse pahanolon takia enää niin paljoa ja usein, jolloin tulee syötyä terveellisemmin. Lisäksi ajattelin nyt aloittaa säännöllisen salilla käynnin, niin eiköhän tämä ylimääräinen läski lähde läiskimään [:D]
 
voi tätä iloa! Huutamani doppler tuli postissa ja sain äänet kuuluviin :D

Kaks kertaa sain sykkeeksi 134 ja kerran 140. Myös istukan "viuh viuh viuh" äänet kuului hyvin!

Ja aurinko paistaa! <3
 
Takaisin
Top