Ilmavaivat

Googlettelin useampi viikko sitten vyöhyketerapeutteja, mutta kun ensimmäinen mainosti olevansa myös homeopaatti, se jotenkin vaikutti negatiivisesti.
Meillä poika sai rotarokotteen n. 20 tuntia sitten, vielä ei ole mitään poikkeavaa vatsan toiminnassa. Itse asiassa poika on ollut yllättävän rauhallinen. Mietin, johtuisiko se siitä, että autoiltiin ja poika oli turvakaukalossa rattaissa. Nehän aiheuttaa molemmat tärinää, ja oletan että se sekä liikuttaa kaasua paremmin että rentouttaa vatsaa, jolloin kaasu voisi liikkua vielä vapaammin.

Meitä varoteltiin kakan tartuttavuudesta 4 päivän ajan, mutta eikös tässä ole kaksi koulukuntaa? En oikein käsitä, että suuhun annetaan heikennettyjä viruksia, jotka eivät aiheuta lapselle varsinaista tartuntaa, mutta että kakan mukana me voitaisiin tartunta saada...? No, pestään käsiämme hyvin joka tapauksessa.
 
Meitä varoiteltiin mahdollisesta tartunnasta pissan ja kakan mukana 2 vk. Vähän näyttäis olevan eroa tuossakin.
 
Tai sitten kuuntelin ohjeita toisella korvalla.
Thl:n mukaan tartunta on teoreettinen, mutta hyvää käsihygieniaa suositellaan, ja asia huomioitava jos lähellä on immuuniteetiltaan vajaita henkilöitä.
 
Mariel, kirjoitan meidän osteopatia kokemuksia kunhan saan kädet kunnolla vapaiksi :happy: Mutta mä sanoisin että kannattaa kokeilla. Vyöhyketerapia ja osteopatia periaatteessa auttaa samoihin vaivoihin, mutta täysin eri keinoin. Siks en usko et hoito "keskeytyisi" vaan hoitoa vain jatkettaisiin eri menetelmällä. Mun käsityksen mukaan osteopatia hoitaa ongelmia "syvemmältä" ja pidempi kestoisesti. Lapsen tähden-osteopatiakeskuksen nettisivuilta saa hyvän käsityksen mihin kaikkeen se voi vaikuttaa ja auttaa.
 
Mielenkiinnolla tarinaa odottaessa :) En ole löytänyt itse yhtään huonoa kokemusta Osteopatiasta mutta vyöhyketerapiasta kyllä noita kun meilläkin että joka kerran jälkeen vain pahenee..

Kirjoittelin aamuyöstä viestiä tuonne josta hoitoja ollaan otettu kun katsoin, että vapaita aikoja olisi jo huomenna illalla.. itse olen jo melkein toinen jalka oven välissä lähdössä sinne.. Toivoin, että joku muu kuin tämä nainen jonka luona ollaan käyty olisi viestin lukenut, mutta kymmenen aikaan aamulla tuli tekstiviesti samalta ihmiseltä että on lukenut viestini ja keskustelee osteopaatin kanssa ja soittaa sitten mulle päin.. sitä odotellessa.. taitaa huominen aika olla jo menetetty :sad001

Kävin lukemassa tuon mainitsemasi sivun ja sieltä löytyi vielä sekin, että pitkittynyt synnytys aiheuttaa ongelmia ja huomataan mm pukemisen vaikeudessa ja pään yli vedettävissä bodyissa.. me ollaan tapeltu pukemisen kanssa ja huuto kovener nimenomaan noissa kun pään yli pukee jotain bodya. Ja lakit ovat jotain aivan kamalaa..
 
Muokattu viimeksi:
Meidän tarina lyhykäisyydessään: esikoinen valvotti ekat 10kk öisin heräämällä joka yö 2-3h välein. Uudelleen nukahtamiseen auttoi vain tissi. Sitten kuultiin osteopatiasta ja 3. yö ekan hoidon jälkeen niin hän alkoi nukkumaan täydet yöt! Mies oli täysin sitä mieltä että huu-haa hommaa koko hoito ja siks "pakotin" hänet tulemaan mukaan. Minä siis varasin ajan ja päätin et sinne mennään vaikka mies olis mitä mieltä. Olin niin väsynyt että tartuin joka oljenkorteen, onneksi! Siellä varoiteltiin että 1-2pv lapsi saattaa olla levottomampi koska keho alkaa itse parantamaan itseään mutta niin ei meillä ollut. Ekat päivät oli ihan normaalit ja sit ah, niitä nukuttuja öitä! Kirosin vaan, et miks kukaan ei ollu kertonu mulle osteopatiasta aijemmin kun oli noin nopee ja helppo apu! ( siks toitotan sitä nyt kaikille). Kaks vkoa ekan käynnin jälkeen käytiin tarkastuskäynti jossa todettiin, että kroppa hoitaa nyt itse itseään " alku sysäyksen" jälkeen ja uusia hoitokertoja ei tarvita. Siitäkin tuli hyvä mieli, ettei ollu rahastusta ja pyydetty muuten vain uusille käynneille. Niin sain tosi paljon kuulla kommentteja sen ekan 10kk aikana et oon itse opettanut vauvan siihen et joka inahdukseen saa tissiä jne... Ja minähän esikoisen kanssa niin uskoin...

Vauvan vein ekalle käynnille 2vkoa vanhana. Se oli vähän sellainen tsekkaus synnytyksen jälkeen et " mitä sieltä löytyy". Ja olihan siellä kireyksiä päässä ja suolistossa. Eli samat uniongelmat ois varmaankin ollut edessä. Se oli hassua nähdä kun vauva alkoi rentoutumaan pöydällä hoidon edetessä, lopulta makas selällään meritähti asennossa umpiunessa :dummy: Uudelleen käytin vauvan muutama vko sen jälkeen kun kovat ilmavaivat alkoivat vaivaamaan. Taaskaan vauvalle ei tullut levottomampaa oloa ja parin päivän päästä pierut lauloi jo kunnolla ja edelleen paukkuu vain pikku puhinan jälkeen, ei itkun kanssa niinkuin ennen. Eikä uutta hoitoa taaskaan tarvinnu varata kun vauvan kroppa reagoi hoitoon niin hyvin.

Se hoito tehdään niin et vauva makaa selällään hoitopöydällä ja osteopaatti painelee sormilla vauvan alaselästä päälakeen asti jotain pisteitä(?) ja näyttää siltä ettei hän oikeesti tee mitään ( niin sanottiinkin sille hoitajalle eka kerralla). Hoito ei satu lasta yhtään ja ainoo mitä lapsi tuntee on ehkä rentoutus ( näin meille sanottiin). Siis täysin kivuton hoito josta ei nyt ainakaan haittaakaan ole.

Mua alkoi nyt suunnattomasti ärsyttään sun puolesta se vyöhyketerapeutti täti :mad: Se ei sille kuulu pätkääkään jos te haluatte kokeilla jotain toista hoitomuotoa!! Jos se on niin omahyväinen ettei pysty näkemään kuin oman hoitomuotonsa niin morjens sanoisin minä sille! :sour: itsehän te hoidot maksatte niin kyllähän sitä pitää saada mitä itse haluaa! Eikä mitään et "keskustellaan" argh...:angry5


Niin ja ystävät on saanu parin kerran jälkeen apua mm.ummetukseen, johon edes lasteklinikalla ei löydetty syytä eikä muuta apua kuin ummetuslääkkeet ( siis 6kk vauvalle), liikkumattomuuteen johon fyssari ei löytänyt mitään syytä ( 10kk ei edes kääntynyt vatsalleen) ja syömättömyyteen ( vauva ei suostunut syömään mitään kiinteitä ja pelkällä maidolla paino vaan putos), kovaan pulautteluun ja mitähän vielä :rolleyes: kellään ei ole tullut juurikaan mitään "jälkioireita" ja apu on tullut 1-2 hoitokerran jälkeen!

Onko teillä Mariel muita paikkoja lähellä joissa on lasten osteopatiaa jos ne siellä nykyisessä alkaa hankalaksi?

Eipä tästä nyt niin lyhyt juttu tullukaan:grin
 
Meillä mies taas uskoi noihin kaikkiin terapioihin enemmän kuin minä kun oli joskus itse kokeillut.. ja kyllähän minäkin kun luin kokemuksia ja näin, että vyöhyketerapiakin jotain teki..

Nyt se tilanne, että kun naisesta ei kuulunut niin varasin huomisiltaan osteopatia ajan ja sitten täti soitti, että he olivat keskustelleet osteopaatin kanssa että olisi hyvä vielä kolmas kerta koittaa ja sitten vasta osteopatiaa.. Joten huomenna vielä vyöhyketerapiaan ja tiistaina osteopatiaan.. ja pitää toivoa ettei sunnuntaiksi pahene kun on ristiäiset, viime sunnuntaina huusi päivälläkin..

Viimeksi kun muita paikkoja katselin kun tuoltakin oli ajat vasta kaukana vapaana niin muissa oli vielä täydempää.. joten ei oikein paikan vaihtokaan onnistu eikä sinänsä houkuttele
 
Pääasiahan tietty on et vauva sais apua ja saisitte seesteisemmän vauva arjen! Kerrohan sitten miten vauva reagoi huomiseen ja tiistain hoitoon!
 
Joo, mua ärsyttää myös toi "keskustellaan ensin" ja vaikkei oma asiani olekaan, niin vähän myös se, että pitää se kolmas kerta käydä. Juujuu, voihan siellä käydä mutta miksei voisi käydä vaikka välissä osteopaatilla?
 
Niinpä, kun kerran aikojakin olisi ollut.. se vain että osteopatia esittelyissä on kuvaukset ongelmista kuin suoraan meidän elämästä niin olisin halunnut koittaa sitä mahdollisimman pian kun se on varma, että vyöhykkeestä taas pahenee ja sunnuntaina ristiäiset niin tosi hienoa jos ne menevät pilalle siksi.. siellä sitten istutaan tuttipullo vauvan suussa lohduttamassa kun saa sellaisia itkuhuuto kohtauksia kun aina.. vai vieraatko jätetään kahvittelemaan ja lähdetään ajelemaan että menee ohi.. :angry1

Ja jos osteopatiasta olisi oikeasti apu niin torstai tai tiistai on pitkä aikaero pienelle ihmiselle joka ei pysty nukkumaan vuorokaudessa juuri ollenkaan ja täällä sitten hänen kanssaan valvotaan miehinen uloke otsassa ajatellen, että edes pieni mahdollisuus nukkumiseen oli niin lähellä ja nyt kärvistellään monta päivää ja pitkää yötä eteenpäin, vaikkakin voi olla ettei tähän auta yhtään mikään muu kuin aika..
 
Muokattu viimeksi:
Niin. Aika auttaa ainakin. Meillä esikoinen pystyasennossa koko kastetilaisuuden ja ne pikku hetket, mitä piti selällään olla huusi puukossa, kuten tavallista. Kolmen kerran jälkeen meillä vyöhyketerapia auttoi. Jotkut tarttee useamman kerran.
Haluaisin kyllä kans kokeilla nyt osteopatiaa, vaikka pulautteluki vähentyny, eikä muita vaivoja.
 
No nyt on viimeinen (varmasti!) vyöhyketerapia käyty.. Ja tässä välissä iso kiitos PiPaNat tarinasta js varsinkin linkistä, sieltä löysin monen monta meidän tytön ongelmaa joita ei osannut ajatella liittyvän mihinkään, mutta kaikki löytyi sen "syntymätrauma" käsitteen alta.. mutta mm sellainen, että sen huomaa siitä, että pukeminen on vaikeaa ja varsinkin pään yli vedettävät bodyt (ja pipot) tuottaa huutoa.. tulostin tuon syntymätrauma tekstin mukaan ja näytin sitä saatesanoilla että se on helpompi selittäö kun teksti on kuin suoraan meidän elämästä ja sanoin että esimerkiksi tuo pukeminen on juuri niin. Täti totesi, että se on normaalia että ne huutaa pukiessa.. eikä ottanut kantaa kun sanoin että kaikki muukin tekstissä täsmää..

Lopuksi totesi, että ei tällä suolistossa mitään ole vaan jotain muita paineita, ja niitä "suolisto ongelmia " hoidettu siellä nyt.. ja kun tuli valmista niin niitä ei ole ollutkaan.. o.O
 
Ei meillä huuda kun vetää vaatteita pään yli, ainakaan yleensä. Tietty silloin jos on kovin nälkäinen tai vatsan takia itkuinen tai jos unohdan aukaista nepparit (on tapahtunut) tai esim. yöpussukkaa en ollut rullannut tarpeeksi lyhyeksi valmiiksi. Yleensä kuitenkin sujuu hyvin.
 
Juu ja tämä huutaa vaikka siihen saakka olisi miten hyvällä päällä ja muita vaatteita puettu, mutta kun tuollaisen bodyn tai pipon vuoro tulee niin tulee myös huuto..
 
Ole hyvä Mariel! Siks mä jaksan jauhaa tuosta osteopatiasta kun jos siitä on edes yhdelle hyötyä vauva arjessa niin hyvä! Mä oon niiiiiiin kiukku-raivoinen tuolle teidän vyöhyketerapia tätille!! :angry5 Kuulostaa niin pelkältä rahastukselta ja "vain minun alani hoidot auttaa" tätiltä kun ei voi edes sitten myöntää että voi olla että jostain muustakin vois teidän vauvalle olla apua. Ja eihän se nyt todellakaan ole normaalia että vauva huutaa suoraa huutoa pukiessa. Oon kuullu myös yhden samanlaisen tarinan vaatteiden pukemisesta ja sillä vauvalla oli päänahka (muistaakseni) niin jumissa ettei se liikkunut ollenkaan ja siks aiheutti tuskaa vauvalle aina pukiessa. Mä nään niin punaista aina kun joku "kaikkitietävä" sanoo että vauvat nyt vaan huutaa( niinkun nyt teidän tämä täti) kun yleensä niihin on joku syy. Ite sain tuota lausetta kuunnella unien suhteen esikoisen kanssa sen 10kk ja oon sille niin allerginen o_O Toivottavasti teillä on kiva ja asiantunteva se osteopaatti täti! :headphone:
 
Muakin on alkanut kiinnostaa toi osteopatia, ihan vaan jos tsekkais onko kaikki ok. Vauva kuitenkin istua tönötti kohdussa ainakin viimeiset 2 kk ja siihen päälle käynnistys + 1,5 h pikasynnytys... Vatsavaivoja on ollut alusta asti, nyt ollaan kahdesti käyty vyöhyketerapiassa ja edelleen peräpää laulaa ainoastaan paukkujen muodossa. Suolisto ilmeisesti jotenkin kramppaa välillä ja siitä johtuu sydäntäsärkevät itkukohtaukset. Kakkaan hoidoilla ei tosiaan ole ollut vaikutusta, mutta noin muuten likka on nukkunut nyt pari päivää aiempaa paremmin. Kerran ainakin vielä mennään vyöhyketerapiaan, mutta ehkäpä sen jälkeen sitten koitetaan osteopatiaa.
 
Nyt kun rotan jälkivaikutukset on loppu niin vihdoin alkaa masuvaivatkin helpottaa kokonaan. D-tippa on edelleen pois käytöstä, ollut nyt 3viikkoa. Maanantaista on nyt saanut gefiluksen maitohappotipat päivittäin sen 5tippaa ja kakat tullu joka pv, kun edelliset viikot on ollu 3-5 päivääki välillä ilman. Tyttö muutenkin hyväntuulisempi.
 
Meillä Gefilus D käytössä. Rotarokote aiheuttanut vatsanväänteitä ja nyt tajusin, että runsas pulauttelu (joka jäänyt aiemmin pois) kuuluu nyt rokotteen haittavaikutuksiin, samoin kuin väsymys varmaan. Vaavi nukkunu koko päivän ja hereillä ollessa kärttynen. Ilmeisesti pahoinvoivakin, kun ei alkaisi oikein tissille. Tuli tosiaan kunnolla nää oireet muutaman päivän viiveellä.
 
Enpä ole koskaan aiemmin elämässäni ollut yhtä iloinen kakan näkemisestä kuin tänään! 16 pv likka panttasi mutta nyt iltapäivällä päätti turauttaa suolen tyhjäksi. :joyful: Eikä sitä tavaraa ollut sen enempää kuin edeltävällä kerralla, kun väliä oli ollut 8 pv. Joko neiti osaa käyttää rintamaidon niin hyvin hyödyksi tai sitten vaan suoli on hidas toimimaan... Mielenkiinnolla odotan jatkoa. :p
 
Kuinka herkästi oottevauvalle antanu tota Cuplatonia tms.?
Meillä ei o (ainakaan vielä) ollu hurjaa huutoa mahakipujen kanssa, mut vauva ähisee ja heiluu kaiket yöt. Ja välillä oikee kuulee ku suolessa myllertää. Ikää on nyt 6,5vk.
Oon miettiny jotain helpotusta ihan kaikkien unien kannalta vai oottelisko vaan, et vaivat loppuu iän myötä?
 
Takaisin
Top