Täälläkin yksi, jonka laskettu aika on vajaa viikko oman 35-vuotis syntymäpäivän jälkeen. Kovasti olen perhettä aina halunnut. Taisin olla koulun juuri aloittanut, kun ilmoitin, että minusta tulee äiti ja haluan kymmenen lasta. No, elämä ei ole mennyt yhtään niin kuin olen lapsena, nuorena ja aikuisiässäkin suunnitellut, mutta hyvä niin. Olin aina ajatellut, että lapset teen(nykyisin ajattelen, että niitä saadaan) ennen kolmeakymmentä tai viimeistään siinä paikkeilla, mutta miepä erosin avioliitosta, kun täytin kolmekymmentä. Kyllähän sitä monesti mietti, että miten tässä ehtii perhettä saamaan, kun ikää karttuu ja ei ole edes miestä. Onneksi elämänkokemus ja sen tuoma viisaus on tuonut luottavaisuutta ja tasapainoisuutta elämään sekä on oppinut hyväksymään, että elämä ei mene niin kuin suunnitelee ja kaikkeen ei voi vaikuttaa.
Viime vuonna alkuvuoden ja kesän osasin ensimmäistä kertaa nauttia elämästä ressaamatta siitä, että mitä elämä tuo tullessaan. Kävin paljon ulkona, vietin aikaa paljon nuorempien kanssa, kun oman ikäiset ovat suurin osa jo perheellisiä, ja ajattelin, että nautitaan nyt tästä, kun ei sitä koskaan tiedä, milloin en enää voikaan mennä ja tulla niin kuin haluan. Ja niinhän siinä sitten kävi, että kun lopetin murehtimasta ikää, lapsettomuutta ja sitä, että mistä sen miehen löydän, niin tulevan lapseni isän käveli kuin tyhjästä elämääni. Me ei siis olla oltu kuin kahdeksan kuukautta yhdessä, mutta kaikki palaset on vain loksahtanu kohdalleen ja saman katon allakin ollaan jo puoli vuotta asuttu. Nyt on semmonen olo, että on niin oikea aika saada lapsi ja juuri tämän miehen kanssa. Sen kyllä sanoin jo heti alkuun, että kun mulla on jo ikää ja perhettä haluaisin,niin en rupea sellasen miehen kanssa mihinkään, joka ei ole valmis perhettä perustaan lähiaikoina. Onneksi ollaan oltu samoilla linjoilla koko ajan :).