Ikäerot ja sisarusten suhtautuminen

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Te, joilla on jo lapsi/lapsia ennestään: Kuinka monta lasta teillä on ja millaisilla ikäeroilla? Miten isosisarukset suhtautuvat vauvaan? Kyselevätkö ja kommentoivatko he raskautta ja/tai vauvaa?

Jos vielä mietit, mikä olisi sopiva lapsiluku, tee leikkimielinen testimme asian selvittämiseksi. :)
 
Meidän esikoinen on nyt 10kk. Ikäeroa tulee 1,5vuotta. Alkuun varmaan rankkaa kun molemmat vaipoissa ja esikoinenkin kuitenkin niin pieni sit vielä, mutta toivon että saavat isompana toisistaan seuraa [emoji7]
 
Esikoinen vauvan synnyttyä 4v8kk ja kuopus 3v2kk.
Heillä se 1,5v ikäeroa ja oli sen verran rankkaa tuo ikäero että on ihana kun pojat on jo vähän isompia kun tämä vauva syntyy
En usko että puhutaan heille vauvasta ennenkuin maha alkaa näkyä, muutakin kuin turvotus
 
Meillä on ihastuttava uusioperhe, jossa on mun, sun ja sitä kautta meidän ihania tulevia isoja sisaruksia. Kaikki jo koululaisia, joten luvassa on Iltalähti meidän joukkoamme täydentämään. :binkybaby Ikäeroa lapsukaisille tulee 8-13 -vuotta.

Voidaan sitten tulevaisuudessa tämän tulevan vauvan kanssa viettää yhdessä mun vaihdevuosia ja hänen teiniangstiaan. Voi miesparka! :laughing001
 
Esikoinen ja kuopus täyttävät 7 ja 6 vuotta kun kolmonen syntyy. Täydellinen hetki jäädä kesää vasten äitiyslomalle ja esikoinen kun aloittaa ekan luokan niin pystyy olla enemmän läsnä, ei olisi voinut parempaan aikaan ilmoittaa tulostaan :) lapsille ei olla kerrottu vielä uudesta tulokkaasta, mutta tulevat varmasti olemaan todella innoissaan ja herää paljon kysymyksiä :D
 
Meidän esikoinen on nyt 2 v 1 kk eli ikäeroa tulee aikalailla 2 v 10 kk. Kerrotaan hänelle varmasti vasta sitten, kun vatsa alkaa pullistua. Mutta hänestä tulee varmasti mahtava isosisko, kun hoitaa jo nyt pehmoleluja ja nukkeja niin tunteella.
 
Meillä tulee esikoiselle ja vauvalle ikäeroa reilu 3,5 vuotta. Jännä nähdä miten tulee ottamaan sisaruksen kun saanut tähän asti olla huomion keskipisteenä.:grin
 
Meillä ikäerot tulee olemaan 11, 8, 5 ja 3 vuotta :happy: ja voisin uskoa että ainakin nuorin tulee olemaan mustis, mutta toisaalta hänellä on kova hoivavietti tällä hetkellä :grin
 
Vielä en oo kauheesti puhunut tuleville isoveljille, esikoinen on vähän sellainen papupata, et kohta kaikki tietäis, kun näin alussa ollaan. Jos tää pikkuinen pysyy matkassa niin isoveljet ois 4v10kk ja toinen 3v6kk. Sopivan isoja jo.
 
Meillä olis tuleva isosisko 4v5kk ja ainakin vielä, kun on mietitty asiaa yhdessä, on sitå mieltä että se vauva saa muuttaa muualle. Minun lelut, minun talo ja minun sänky pysyy äitin ja isin huoneessa
 
Meillä esikoinen kohta 10kk joten se 1v 6kk on aikalailla sillon kun pitäis toukokuisen syntyä.
 
Esikoinen on 3v9kk jos tämä pikkuinen pysyy kyydissä :)

Ajattelin kertoa asiasta nt-ultran jälkeen, kun voi näyttää kuvan sikiöstä. Veikkaan, että tuleva isosisarus on mustasukkainen, mutta osallistuu mielellään vauvan hoitoon, kun tykkää kovaati hoitaa nukkejaan :Heartred
 
Meillä tulee vähän yli 2v ikäeroa. Pitää katsoa sitten miten ja milloin kerrotaan kun tuo nyt ensin alkaa itse puhua :joyful: ainakin voisi tässä hankkia pikkusisaruksista kertovia kirjoja jos osuu silmään. Onko jollain suosituksia kivoista 2v lle sopivista kirjoista, joilla tehdä sitten tutuksi pikkusisarusaihepiiriä?
 
Tomppa-sarjassakin taitaa olla aihepiiriin sopiva kirja, Tomppa ja piimänakki muistaakseni :grin
 
Meillä vauvan syntyessä isosisarukset on 6, 4 ja 2v Luultavasti asia selviää suht pian kun mun on otettava 2 nuorempaa mukaan neuvolaan ja he tajuaa kyllä.
 
Meillä on kohta 11 kk ikäinen erityinen poika. Ikäeroa tulee n. 1v7kk ja kyllä hieman jännittää, miten jaksaa sitten kahden "vauvan" kanssa, kun esikoinen tuskin oppii kävelemään pitkään aikaan, ei edes istu vielä.
 
Meillä esikoinen nyt 1v 4kk, eli ikäeroa tulee aikalailla tasan 2v. Itseasiassa tämän toukokuisen laskettu, on esikoisemme syntymäpäivänä (mikäli la ei muutu esim ultrassa). Toivon vaan ettei tule sama syntymäpäivä...:nailbiting:
 
Esikoisemme on nyt 9, seuraava 8 ja tämänhetkinen pesämuna 6. Isommat saavat jo olla avuksi :) kun isoin täyttää toukokuun alussa jo 10.
 
Takaisin
Top