Ihoa kannattaa kuoria! Niin kroppaa kuin kasvojakin.:) Vartalon ihon kutina ja kiristely saattaa helpottaa kun kuorii sen (joko kuorinta-aineella tai sit vaikka maitoon sekoittaa suolaa ja sillä), pesee kosteuttavalla suihkusaippualla ja sit rasvaa hyvällä öljyllä tai kosteuttavalla paksummalla voiteella (ei sellaisella, joka sisältää vettä! Ne kuivattaa ihoa entisestään. Eikä myöskään kannata käyttää vartaloemulsioita, niistä suurin osa on silkkaa roskaa.). Esim. vauvaöljy on aika hyvä.
Mulla on myös finnien kans taistelu ollu nyt toisessa raskaudessa, tosin mulla on ollu aknetaipumus aina. Kannattaa pestä myös rintakehä samalla aineella, jolla pesee kasvot mikäli finnejä tulee rintaan. Kasvot kannattaa kuoria ihotyypistä riippuen 1-2 kertaa viikossa, mieluiten saunan yhteydessä.
Ihon höyryttelykin saattaa auttaa avaamaan ihohuokosia: eli kattilallinen kiehuvaa vettä pöydälle. Pää kattilan päälle noin 10min ja pyyhe pään päälle.:)
Ite voi tehdä kasvonaamion, joka kosteuttaa ja hoitaa ihoa. Esim. hunajaa, kananmunankeltuaista, maitorahkaa, kurkkua...jne. voi käyttää. Ja jos naamio meinaa olla liian valuvaa niin mie oon laittanu sekaan kaurahiutaleita / ruisjauhoa, ne sit samalla vähän kuorii kun hieroo naamion kasvoihin ja pesee pois.:)
Mulla on toiminu Neutrogenan tuotteet aika hyvin (puhdistus ja kosteutus). Kasvovettä en oo kehannu raskausaikana käyttää.:O
Teepuuöljyn taputtelu vanulla kuivattaa finnejä, mutta se kyllä kuivattaa ihoa helposti mikäli käyttää pitkään kerralla.
Ja huomaan, että jos koskettelen kasvoja niin finnit villiintyy nopeasti! Eli täytyy koittaa pitää likaiset näpit irti kasvoista, vaikka houkutus näplätä on välillä kovin suuri...>/
Ehkä kannattaa pitää myös meikittömiä päiviä, niin iho saa "levätä" välillä.
Mun on tullu tässä vuosien mittaan kokeiltua kaikennäköistä, kun on saanu tapella tän ihon kanssa...;)
Tsemppiä!! Toivotaan, että iho-ongelmat helpottaa!=)