ihonhoito vinkkiä?

hallansuru

Satasella mukana keskusteluissa
kaksi pulmaa.yksi on se et finnei pukkaa liikaa :( nolottaa jo naama kun punasii finnei pitkin kasvoja ja ne kutiaa niin et raavin verille joskus yöllä :( selässäkin on muutama.raskaus aikana tulleet esille, kauhee kutinakin.ja ovat rumia.en tahdo käyttää meikkivoiteita mut pakko et saa piiloon noi :( millähän niistä pääsisi eroon? paras hillitsijä on suolasaippua mutta sitä ei aina ole saatavilla.onko muita keinoja?
sit toinen ongelma on se et iho kutiaa kaikkialta ja rasvaus vaan ei auta :( rasvaan joka päivä.ja neuvolas sanottiin et rasvaa vain lisää.no teen niin ja ihan turhaan..onks kellään näihin mitään vinkkejä? :) finnit pois ja kutinat pois :D

Jos suolasaippua auttaa, uskallan suositella Meine Base -nimistä tuotetta :) apteekeista saa, ja monella auttanut finneihin ja akneen. Tekee muutenkin ihosta aivan ihanan samettisen pehmeän.

Kutinaan, millaista rasvaa käytät? Voiteet voi suoraan heittää romukoppaan, jos niissä on vettä eivät kosteuta kuin hetkellisesti. Iholle öljyä, jos ei ole muuta saatavilla niin hyvälaatuinen kylmäpuristettu oliiviöljy toimii kanssa hyvin. Sitähän ne välimeren maissa käyttävät :) jos on laittaa rahaa, niin kylmäpuristettu kookosöljy (semmosessa lasipurkissa) on yksi parhaiten kosteuttavista :)

Ihoa kannattaa kuoria! Niin kroppaa kuin kasvojakin.:) Vartalon ihon kutina ja kiristely saattaa helpottaa kun kuorii sen (joko kuorinta-aineella tai sit vaikka maitoon sekoittaa suolaa ja sillä), pesee kosteuttavalla suihkusaippualla ja sit rasvaa hyvällä öljyllä tai kosteuttavalla paksummalla voiteella (ei sellaisella, joka sisältää vettä! Ne kuivattaa ihoa entisestään. Eikä myöskään kannata käyttää vartaloemulsioita, niistä suurin osa on silkkaa roskaa.). Esim. vauvaöljy on aika hyvä.

Mulla on myös finnien kans taistelu ollu nyt toisessa raskaudessa, tosin mulla on ollu aknetaipumus aina. Kannattaa pestä myös rintakehä samalla aineella, jolla pesee kasvot mikäli finnejä tulee rintaan. Kasvot kannattaa kuoria ihotyypistä riippuen 1-2 kertaa viikossa, mieluiten saunan yhteydessä.

Ihon höyryttelykin saattaa auttaa avaamaan ihohuokosia: eli kattilallinen kiehuvaa vettä pöydälle. Pää kattilan päälle noin 10min ja pyyhe pään päälle.:)
Ite voi tehdä kasvonaamion, joka kosteuttaa ja hoitaa ihoa. Esim. hunajaa, kananmunankeltuaista, maitorahkaa, kurkkua...jne. voi käyttää. Ja jos naamio meinaa olla liian valuvaa niin mie oon laittanu sekaan kaurahiutaleita / ruisjauhoa, ne sit samalla vähän kuorii kun hieroo naamion kasvoihin ja pesee pois.:)

Mulla on toiminu Neutrogenan tuotteet aika hyvin (puhdistus ja kosteutus). Kasvovettä en oo kehannu raskausaikana käyttää.:O
Teepuuöljyn taputtelu vanulla kuivattaa finnejä, mutta se kyllä kuivattaa ihoa helposti mikäli käyttää pitkään kerralla.

Ja huomaan, että jos koskettelen kasvoja niin finnit villiintyy nopeasti! Eli täytyy koittaa pitää likaiset näpit irti kasvoista, vaikka houkutus näplätä on välillä kovin suuri...>/

Ehkä kannattaa pitää myös meikittömiä päiviä, niin iho saa "levätä" välillä.

Mun on tullu tässä vuosien mittaan kokeiltua kaikennäköistä, kun on saanu tapella tän ihon kanssa...;)

Tsemppiä!! Toivotaan, että iho-ongelmat helpottaa!=)

PAKKO SAADA tuota suolasaippua!!
luin ihmisten käyttökokemuksia ja jne..
itselläni näppyläinen naama pintakuivuuksineen ja iho kanssa kuiva!
mistä mistä saa? siis ihan apteekki? saakos lifesta?
no netistä tilaan jos ei muualta! :))
tahtoo!!

Suolasaippuaa ei varmaan mistää apteekista saa (tota Meine Basea saa apteekista mutta se ei ole suolasaippuaa, vaan mineraalisuolaa+jauhettuja jalokiviä :D siis sellasta jauhetta mitä sekoitetaan veteen. suolasaippua taas on sellanen kova suorakulmainen kiekko).
Lifessakaan en ole koskaan nähnyt, varmoja ostopaikkoja on Jalokivigalleria, Ruohonjuuri ja netti...

suolasaippuaa saa melkein kaikista luontaistuotekaupoista :) ja netistä. http://www.allergiakauppa.fi/tuote/suolasaippua-himalajan-suolatuote/000050/ esim.tuolta.

niin itse asiaan sitten, suolasaippua on auttanut mutta se ei yksin pidä finnejä loitolla :/ miten se öljy kun oon tosi siisti ja se suttaa :D eli miten sitä käytetään? laitetaan iholle ja annetaan olla? voiko vaikka saunassa antaa olla iholla tuon öljyn ja sitten huuhtelee pois sen? eihän sitä iholle jätetä :D en ole kokeillut.miulla on pari purkkia vauvaöljyä olemassa :) tepsiikö ja miten sitä käytetään?

taidan sit kokeilla tehdä itte tommosta naamiota.onko muita helppoja naamio "reseptejä"? mie joskus kuorin kasvoja hunaja/sokeri sekoituksella, samoin koko vartaloa.onko turhaa touhua vai tepsiikö?

miulla ei ole paljon varaa ostella mitään ni mieluiten teen itte kodin tarpeista kaikkea jos mahdollista :) pitäs kai hankkia parempaa rasvaa kumminkin....tekis pari kertaa viikossa kunnon ihonhoidon! höyryttelyy ja naamiota yms :) se varmaan tepsis ja on samalla pientä hemmottelua :)

kiitti vinkeistä ja jos on ihon kuorinta ja naamio reseptei lisää antaa niin heittäkää ihmeessä! :) ihan noista kodin tarpeista löytyviä juttuja jos on :) hunajat, kaurahiutaleet yms.miula tosin on nyt ohrahiutaleita :D ei taida olla naamioainesta niissä.entä korppujauhot kuorinta-aineeseen?

Takaisin