Ihmettelyä ovistestistä

Mullakin on noi kaksoishormoni testit odottamassa. Oon itse tikutellut liuskoilla koko kierron läpi kun en tiedä ovuloinko edes joka kierrossa. Mutta nyt viimeksi ovis oli kp27, vaikka näytti plussaa moneen eri kertaan. Eli jos mulla on oletettu ovis kp27, niin varmaan kannattaa aloittaa testailu digillä jo muutama päivä etukäteen?

Mulla oli kp26
 
Mrs. Smith, Kuinka pitkä luteaalivaihe sulla on? Nyt kun mulla alko Yk3, huomasin että mulla on luteaalivaihe ollut vain 11pv. Nyt oli 12pv tässä kierrossa. Onkohan lyhyt luteaalivaihe yhteydessä pitkään kiertoon? Kun aiemmin mulla on ollut kierrot 28-29pv, luteaalivaihe 14pv ja on tärpännyt. Sitten muuttui kierron pituus 31-33pv ja luteaalivaihe pysyi samana. Nyt viimeisimmän raskauden jälkeen muuttui lyhyeksi. Kai mä olen niin ikäloppu jo.. :sad001
 
Mrs. Smith, Kuinka pitkä luteaalivaihe sulla on? Nyt kun mulla alko Yk3, huomasin että mulla on luteaalivaihe ollut vain 11pv. Nyt oli 12pv tässä kierrossa. Onkohan lyhyt luteaalivaihe yhteydessä pitkään kiertoon? Kun aiemmin mulla on ollut kierrot 28-29pv, luteaalivaihe 14pv ja on tärpännyt. Sitten muuttui kierron pituus 31-33pv ja luteaalivaihe pysyi samana. Nyt viimeisimmän raskauden jälkeen muuttui lyhyeksi. Kai mä olen niin ikäloppu jo.. :sad001

Mulla on semmonen historia et helmikuussa lopetin nuvaringin ja kierto ollut aivan sekaisin siitä lähtien :sad001 elokuussa ja syyskuussa söin terolutkuurit kp15-25 ja mulla alko menkat heti ja jopa aiemmin ku terot loppu eli oli lyhyet kierrot. Silloin lutvaihe oli 12pv ja 9pv.

Nyt eka kierto ilman mitään, ovis ehkä kp26 ja luteaalivaiheessa mennään :sad001 dpo15 tänään ja testi nega. Alkaa jo pikkuhiljaa rassaamaan hermoa... mutta lämmöt on edelleen koholla, joten elättelen toiveita.

Musta lutvaiheen minimi suositus on 10pv. Sen pitäisi riittää raskautumiseen :)
 
Mehän ollaan oltu lapsettomuushoidoissa siis "sata" vuotta, ja joskus yritettiin alkionsiirtoa luonnolliseen kiertoon. Ovulaatiota ei ruvennut kuulumaan, ja pari kertaa ultrassakin kävin. Lääkäri sanoi, että unohdetaanpa tämä kierto. Kun ovulaatio näin viivästyy keltarauhanen muodostuu heikoksi. Silloinhan luteaalivaihe on juurikin ontuva, ja menkat alkaa "liian aikaisin". En usko, että kaikilla pitkissä kierroissa on mitään ongelmaa, mutta näin minun kohdalla arveltiin.
Mulla oli vasta eka kierto imetyksen lopettamisen jälkeen, ja luteaalivaihe oli vain viikko. Eli pitkään (viikkoja) rakenneltu ovulaatio (superlimoin) olikin ihan onneton keltarauhashormonimielessä.

Noh, nyt on vissiin kp 15 ja katellaan, miten tässä kierrossa käy. Eilinen ovistesti antoi jo jonkinlaisen viivan. Tällä kertaa ei näy pisaraakaan ovislimaa, huoh...
 
Katjusha, mä imetän vielä 3-6krt päivässä. Öisin ei syödä enään. Onkohan imetyksellä vaikutus sitten luteaalivaiheeseen? Söin 3kk primoluteja ennen tätä nuorimmaista kun en ovuloinut kai.. Ja kierrot oli ihan päättömiä. Sitten vuoto olikin sellainen että saavin päällä olisi saanut istua :sad001
 
Emk, en tiedä, mutta jotku on kommentoinut, että yöimetyksen lopetettua alkanut kierto on alkuun ollut lyhyellä luteaalivaiheella muutamana kuukautena (päiväimetyksellä). Minäkin toivoin kierron alkua, kun lopetin yöimetyksen, mutta kuukautiset palasivat vasta imetyksen loputtua kokonaan.
 
Kääk. Onko kenellekään käynyt niin, että digi (tai tässä tapauksessa monitori) näyttää huippua mutta liuska ei edes tummu, plussasta puhumattakaan? :wideyed:

Olin ajatellut pitää taukokuukauden tikuista mutta lankesin kuitenkin. En kuitenkaan halunnut ostaa niitä ökykalliita monitoritikkuja, joten olen yrittänyt käyttää muutamaa edellisestä paketista jäänyttä säästeliäästi estrogeenin nousun havaitsemiseksi ja löytää itse oviksen RFSU:n liuskoilla. Edellinen monitoritesti keskiviikkona kp 12 matala ja liuska eilen illalla samaa keskivahvaa viivaa kuin näyttänyt koko ajan. Nyt tänä aamuna monitori näytti suoraan huippua mutta liuska ihan samaa kuin aiemminkin. :wideyed::wideyed: Lämpöjä en ole tässä kierrossa mittaillut joten niistä ei apuja ja limojakin tullut lähes koko kierron. Yleensä ovis ollut kp 16-20, niin tämä kp 14 olisi mulle kyllä vähän aikaisin muttei mitenkään mahdoton.

Auttakee!
 
Tuun sivusta huutelemaan, että voi se raskaus lyhyelläkin luteaalilla onnistua :) mulla on "aina" luteaali ihan max. 11vrk, useinmiten 9-10vrk ja viisi onnistunutta raskautta takana joista kaikki yhtä lukuunottamatta alkaneet 1-3 yrityskierrosta :) viimeisimmästä raskaudesta ovuloin vasta kp22 ja kierrot oli pituudeltaan 27-30vrk. Tsemppiä ja pikaisia tärppejä!
 
b606ea389c66bc23e59736895f9f554e


Tässä on syy miksi en ole enää käyttänyt ovulaatiomikroskooppia! Mulla on kp5 ja tää tötteröö näyttää ihan pokkana ff eli full ferning! Eli estrogeeni korkealla. Mul on vielä menkat!!
 
PicsArt_05-18-06.10.10.jpg
PicsArt_05-18-06.10.10.jpg
Helou. Tikutteleeko täällä muut tällä hetkellä ovista? Täällä tämmöistä näyttää tänään, eikös tätä voi jo sanoa plussaksi?:)

Muutamassa kierrossa aiemmin testaillut rfsu:lla ja koskaan en oo ennen saanu kontrolliviivan vahvuista testiviivaa. Nyt vaihdoin pregcheckiin ja itsellä näköjään toimii huomattavasti paremmin.
 
Itse olen yrittäny tikuttaa ja pari tummempaa viivaa olen saanut..

En kylläkään noin tummaa mitä littlemermeid sulla on :D

En si tiä onko huippu menny ohi kun kerran vuorokaudessa testannut
 
Jos olis aamulämpömenetelmä lisäksi käytössä näkisit 1-2 päivän kuluessa peruslämmön nousun ovulaation merkiksi. No, talletella kannattaa ainakin!
 
Miten nopeasti teillä nuo ovulaatiotestit alkavat vaalenemaan?

Mulla siis maanantaina kirkuvan punainen viiva, tämän päivän testissä just ja just näkyvillä. Kuuluuko sen mennäkkin niin haaleaksi, joillain tuntuu läpi kierron näkyvän jotain.
 
Mulla oli vielä tänää vahva viiva vaikka tosin hieman haaleampi kuin eilen... Kuinka nopeasti se laskee? Tai onko munasolu vielä edes irronnut?
 
Takaisin
Top