Ihmettelyä ovistestistä

Naxu30

Vasta-alkaja
Oon täs lueskellu jotain toooodella vanhoja ovistesti ketjuja eri lähteistä ja niiden innoittamana ajattelin tikuttaa koko kierron alusta loppuun. Alotin siis nyt viime perjantaina 1.9 KP1, lauantai jäi välistä, mutta ihmetyttää tikkujen "tulos". Oon kuvitellut että ennen ovista ja sen jälkeen näyttää tyhjää/haaleeta yms, mutta mulla nyt tää testistartti alko näin että 5 päivän aikana "tulos" on sama, ei haalistu, ei voimistu jne. Muiden kuvia ku kattellu ni se on joka päivä vähän eri vahvunen. Käyttämäni testit on Pregchec merkkisiä. Testit oon tehny klo 12-18 välillä. Jännä nähä onko mulla ovikseen asti tällästä vai tuleeko haaleempiakin päiviä. Oireeton raskauskin toki on mahdollista, mutta kyllä luulis noiden tikkujen jo näyttäytyvän voimakkaampana jos siitä kysymys.

http://aijaa.com/n1bm36
 
Mielenkiintoinen testaus sulla käynnissä. Aika paljon vaikuttaa pissan väkevyys tuohon testitulokseen, ainakin itsellä on ollut vaihtelevat tulokset (sekä testi- että kontrolliviiva vaihtelee testistä toiseen). Harva on nähdäkseni testannut kp 1 alkaen, ennemminkin jostain kp 9 eteenpäin.
Tuloksen tasaisuus on ymmärrettävä siinä mielessä, ettei LH nouse ennen kuin vasta 1-2 päivää ennen plussaa. Kaivoin tuon kierron kuvaajan luomupimun blogista:
ImageUploadedByVau Foorumi1504633721.977341.jpg
 
Mulla näyttää pregcheck samalta. Mun mielestä se näyttää tosi vahvaa viivaa koko kierron, mut sitten + on kyllä ihan selvä. Tässä esimerkki mun yhdestä kierrosta
ImageUploadedByVau Foorumi1504765006.424424.jpg


Sen jälkeen tilasin raskauskeijulta one steppejä ja oon tykännyt niistä paljon enemmän, kun viiva vahvistuu vasta ovulaation lähestyessä

ImageUploadedByVau Foorumi1504765151.767265.jpg


Kuitenkin kun noita vertaa, huomaa että + on samanlainen kummassakin, joten ajattelisin että vaikka viiva on nyt ollut vahva, se on paljon tummempi kun ovulaatio tulossa.
 
Mulla oli kai ovis+?
8f26d8ee2addab54c76b64cf73ef08db


Tämä siis eilinen testi ja toissapäivänä näytti samalle. Mietinkin että kun tuo ei tasaisesti ollut tummempi kun kontrolliviiva, että oliko vai ei +. Testit on one steppejä.
 
Oon tikutellut (kolmas tikutuskierto menossa), mutta en ole selvää ovisplussaa bongannut. :/ Kierto säännöllinen 28pv. Todella lähellä on on käynyt, mutta selkeää plussaa ei. Kaks lasta ennestään ja edellisestä raskaudesta bongasin kaks selvää ovista ja tyttö tais saada alkunsa tästä ensimmäisestä ovulaatiosta. Alkaa tulla vähän toivoton olo..
 
Jennaellen, onpa tympeetä jos et löydä selkeetä plussaa. Mulla on kierto mullin mallin imetyksen jäljiltä, ja koitan kartoittaa tilannetta sekä ovistestein että aamulämpömittauksin. Monet sanoo, että niiden vahvin plussatulos vaihtelee kuukausittain. Varmuudeksi mittailisin myös lämpöjä.
 
Jennaellen, onpa tympeetä jos et löydä selkeetä plussaa. Mulla on kierto mullin mallin imetyksen jäljiltä, ja koitan kartoittaa tilannetta sekä ovistestein että aamulämpömittauksin. Monet sanoo, että niiden vahvin plussatulos vaihtelee kuukausittain. Varmuudeksi mittailisin myös lämpöjä.

Alotin itse myös tänään lämpöjen mittailut, vaikka noin puolessa välissä kiertoa menossa. Tänään kp 16, lämpö ollut 36.2-36.3 (norm.35.4-35.6). Ovulaatio mahdollisesti ollut viikonloppuna, mutta ei täyttä varmuutta.
 
Kysytään täällä. Mulla on ollut ovistesti positiivinen kp14. Positiivista näyttänyt myös kp18-23, 25 ja nyt kp 27 näyttää tältä. Ajattelin huvikseen seurata koko kierron mielenkiinnosta. Mutta tää tulos vähän ihmetyttää.
 

Liitteet

  • 1509086559881.jpg
    1509086559881.jpg
    54.7 KB · Katsottu: 308
Mun tikuttelut ovat olleet pelkkää valkoista vaan. Edellinen kierto oli 31 päivää, ja tässä kierrossa olen kp11 alkaen testannut, tänään kp17 ja yhtenäkään päivänä ei mitään plussaa. Vielä on 4 testitikkua jäljellä, käytän ne ja jos ei sittenkään tule plussaa, jätän tikutuksen tämän kierron osalta ja mennään freestylenä menkkoihin asti. (Miehelle toki olen sanonut, että "tärppääkö-arpajaisiin" kannattaa jättää arpalipuke vähintään joka toinen päivä, joka tapauksessa, riippumatta siitä mitä ovulaatiotikku näyttää. Hänelle on sopinut tämä järjestely hyvin...)

Jostain luin, että tuo LH huippu voisi olla niin lyhyt, että jos testaa vain kerran vuorokaudessa, se voi mennä ohi. Ite oon testannut joka päivä töiden jälkeen, kun kuulemma aamuvirtsasta ei oikein kannata ja töihin en viiti noita tikkuja roudata.

Onko joku oikeesti testaillut 12 h välein?
 
Tsih, Mä testaan 1-3krt vuorokaudessa. Mulla on ovuloimattomia kiertoja, ja muutenkin nyt kierto ollut 35-41pv nuorimmaisen syntymän jälkeen. Aiemmin max 33pv. Nyt ovis oli vasta kp27. Nyt tikutan koko kierron ihan mielenkiinnosta.
 
Haalea viiva tulikin testitikkuun sitten kp18 alkuillasta, ja vähän vahvempi vuorokautta myöhemmin kp19 alkuillasta vahvempi viiva, muttei silloinkaan selvästi yhtä paksua kuin kontrolliviiva. Kp20 aamupäivällä viiva oli taas heikompi viiva ja saman päivän iltana unohdin mitata kun olin reissussa. Eli ehkä LH-huippu oli jossain kp19-20 välisenä yönä. Arpalippu tuli jätettyä kp19 ja kp21 ja ehkä vielä tänäänkin kp22 ehtis...

1) Pikkasen raivostuttavaa, jos kierto venyy tommoseksi 35 päivän mittaiseksi. Pessimisti minussa epäilee, että ei yk2:ssa voi kuitenkaan vielä mitään tärpätä, joten tulis jo seuraava kierros.
2) Jos arpajaisissa ei nyt tärppää, seuraavaan yrityskierrokseen harkitsen vakavasti digitaalisen mittarin hommaammista. Kaksi kiertoa takana noiden tikkujen tihrustamista ja kyttäämistä, ja ärsyttää jo niin hemmetisti.
 
Hip hei täällä kp40 ja en ole KOSKAAN saanut ovisplussaa tikuilla :sad001

Olen kokeillut: halpistestit, clearbluen digitestin ja clearbluen kahden tason hormoonitestin. Olen testannut jopa 3 kertaa päivässä todennäköisenä päivänä...

Kuitenkin nyt kun olen alkanut mittaamaan aamulämpöjä näyttää siltä että ovuloin kuitenkin :)

Onko kohtalotovereita?
 
Hei, nyt tuun teiltäkin huhuilemaan:

onko teillä kokemusta CB kaksoishormoni ovistesteistä?
Ne pitäisi vissiin tehdä aamupissasta.. eilen tein päivällä, kun tulivat postissa. Silloin näytti tyhjää..ei vilkkunaamaa. Tänään unohdin aamupissasta tehdä, joten tein päivän toisesta ja HYMYNAAMA! Mitä ihmettää :D oireita ollut vain eilinen kamala kiukku, ehkä hieman kosteat olot.
Pointti tässä, että voikohan eiliseen negaan luottaa.. ja tähän plussaan.
toivon niin, sillä ei pariin päivään olla puuhasteltu. Tänään täytyy heti miehen kotiin tullessa ;D

Oon hämmentynyt vaan, en odottanut ovista vielä kun edellinenkin kierto oli niin pitkä ja sekava :D

Vaiana, yk3, kp16
 
Vilkkuuko hymynaama? Ohjeessa lukee, että ekan kerran tulee aina tyhjä rinkula jos lh-huippu ei ole käsillä. Tyhjä rinkula tulee siksi että mittari arvioi estrogeenitason nousua. Siksi eka mittaus on pohjalukema estrogeenille. Seuraavaa mittausta verrataan edellisen viivan vanhuuteen. Jos se on vahvempi tulee vilkkuva hymynaama. Hymynaama jää pysyväksi kun mittari tunnistaa toisessa kohdassa liuskaa lh-sensitiivisellä alueella tarpeeksi vahvan viivan.
 
Mrs.Smith, ei vilku vaan on ihan pysyvä :)
Kiitos vastauksesta!
Nyt toivotaan, ettei tämän päivän tallettelut ole liian myöhäisiä :shy:
Rintoja aristaa ja menkkamaista jomotusta.
 
Mrs.Smith, ei vilku vaan on ihan pysyvä :)
Kiitos vastauksesta!
Nyt toivotaan, ettei tämän päivän tallettelut ole liian myöhäisiä :shy:
Rintoja aristaa ja menkkamaista jomotusta.

Hieno homma! Jos tänään tuli pysyvä naama niin uskon että teillä on ajoitus kunnossa :)
 
Mullakin on noi kaksoishormoni testit odottamassa. Oon itse tikutellut liuskoilla koko kierron läpi kun en tiedä ovuloinko edes joka kierrossa. Mutta nyt viimeksi ovis oli kp27, vaikka näytti plussaa moneen eri kertaan. Eli jos mulla on oletettu ovis kp27, niin varmaan kannattaa aloittaa testailu digillä jo muutama päivä etukäteen?
 
Takaisin
Top