Ihanasta ja rakastavasta miehestä hirviö.

Hei!

Oon lukenu sun tekstejä kyyneleet silmissä, ajatellu sua kovasti ja toivonu et lähtisit pian pois miehesi luota. Ei tuollaista tarvitse kenenkään sietää!!
Ilokseni avasin tän ketjun ja löysin hyviä uutisia :) Anteeksi jos kuulostaa kamalalta, mutta näin se vaan on :shy:
Toivon sinulle ja pojallesi kaikkea parasta ja hyvää uuteen elämäänne ja toivottavasti saan lukea kuulumisiasi täältä myös jatkossa! :):signs003
 
Hei!
Iso kiitos teille, ilman en olisi varmasti vieläkään lähtenyt poikani kanssa siitä helvetistä. Kiitos! ❤

Nyt tosiaan on asuttu pari kuukautta pois 'mieheni' luota. Muutettiin tuolloin kaverin luokse, ja samoilla jäljillä ollaan. Asiat ovat alkaneet pikku hiljaa selviämään, poika pääsi päiväkotiin( tai vielä toistaiseksi harjoitellaan) ja minulla on elämäni ensimmäinen työhaastattelu!

Kun me muutettiin pojan kanssa pois, huomasin vasta viikkojen päästä, minkälaisessa helvetissä me oikeasti oltiin asuttu. Tuntui niin oudolta, kun joku toi aamupalan sänkyyn, tai sanoi että "jatka vain unia, että hän hoitaa pojan kanssa aamu askareet. Tai että " huilaa sinä vain, minä laitan ruua tms"

Ensimmäisen viikon jälkeen pois muuttamisesta, "miehestäni" ei kuulunut mitään. Sitten pikku hiljaa alkoi tulla soittoja ja viestejä, että palataan yhteen, tai että voidaanko tavata vielä, aloittaa alusta, ja haluaisi olla kuitenkin poikansa kanssa tekemisissä. Sitten taas tuli ääripää viestejä ja soittoja (luultavasti humalassa) että minusta olisi pitänyt hakata ilmat pihalle, niin en olisi hänen poikaansa vienyt, narttua, ämmää, huoraa, kaikkea muuta vastaavaa. Seuraavana päivänä taas litania anteeksi pyyntöjä. Ainoaankaan viestiin tai soittoon en vastannut.
Humalassa näitä viestejä tuli myös tälle kaverille, jonka luokse muutin, että on vienyt häneltä perheen, ja hänetkin ois pitäny hakata yms. Seuraavana päivänä taas anteeksi pyyntöjä.
 
Muistan lukeneeni tätä ketjua aikaisemmin ja ilahtuneeni silloin, kun pääsit lopulta muuttamaan pois. Onneksi teillä on lähtenyt nyt asiat sujumaan suuresta muutoksesta huolimatta. Tuo mies mua kyllä vähän silti huolestuttaa. Voiko hän alkaa vaatimaan oikeuksia isänä ja mitä hän sitten voisikaan tehdä? Jos hän noin sinua uhkailee, niin olisko hyvä varman päälle hankkia hänelle lähestymiskielto? Tsemppiä edelleen jatkoon!
 
Hienoa että olet päässyt pois huonosta tilanteesta ja alkaa elämä sujuvan. Muista kuitenkin säilyttää kaikki nuo viestit ja mahdollisesti ääniviestitkin joissa haukkumiset ja uhkailut näkyvät. Jos mies yrittää saada pojan yksinhuoltajuuden tai muuten hankaloittaa elämääsi ovat nuo tärkeitä todisteita. Ehdottomasti kannattaa puhua asiasta jollekkin viranomaiselle esim. neuvolassa kertoa miten mies edelleen häiriköi. Tsemppiä sinne!
 
En tiedä seuraatko Avav tätä ketjua enää, mutta mulla tuli ihan onnen kyyneleet silmiin, kun luon tuon viestisi, että olette muuttanet pois. Itselläni oli myös hieman saman kaltainen ex, onneksi ei lapsia hänen kanssaan. Hyvä, että et ole vastannut hänen viesteihin tai puheluihin. Jos tilanne vielä jatkuu, tai kukaan samanlaisessa tilanteessa oleva lukee tätä, niin tärkeää on, että jättää ne viestit noteraamatta! Mikä tahansa vastaus, vaikka se tiukka "Ei, en tule takaisin" on kuitenkin aina vastaus ja vahvistaa sitä häiriköintiä. Ex lähetteli minulle vielä uhkausviestejä pallon toiselle puolen, en niihinkään enää vastannut, joten vähitellen se loppui. Tästä on nyt melkein 2 vuotta ja vieläkin näen hänestä painajaisia. Välillä poden syyllisyyttä, että no pitikö jättää asiat näin ja eikö olisi voitu sopia.. Ei oltaisi. Mitä siinä sovit, kun toinen on molempien mielestä kusipää? On kurjaa, että joudut (todennäiköisesti?) ainakin osittain katkaisemaan isän ja pojan välit, mutta kuten joku jo kirjoittikin, niin hän voisi koska tahansa muuttua hirviöksi myös pojalle.

Toivottavasti teillä on kaikki hyvin ja jos kukaan muu samassa tilanteessa oleva tätä lukee, niin ihan oikeasti lähteminen on ainoa ratkaisu. Eikä sitä tee kukaan muu, kuin sinä itse.
 
Olisipa kiva tietää tilanne nyt?

Hurjaa miten innokkaita täällä ollaan yllyttämään eroon..

Ja ennen muuta, että äidin itsensä määrittelemä: "lapsensa kanssa leikkivä unelma isä" pitäisi pitää lapsesta erossa!? Lähestymiskielto varmuuden vuoksi??

Apuva.

Oma mieheni oli 8 vuodessa muuttnut kylmäksi, etäiseksi ja jopa ilkeäksi. Rehellisellä kohtaamisella hän on kumminkin löytänyt herkkyytensä uudelleen. Pystynyt tunnustamaan kuinka pelkäsi, että eroon tämäkin suhde päättyy.

Olkaa hyvät ihmiset avoimia puolisoillenne. Joskus vaikeuksien jälkeen pääsee voittoon. Toisinaan ero on ainoa ratkaisu. Sen tietää kukin kohdallaan. Mutta älkää ihmeessä antako aikuisten välisten ristiriitojen tulla lapsen ja aikuisen väliin. Lapsella on oikeus määritellä ja rakentaa omat ihmissuhteensa!
 
Muokattu viimeksi:
Itseäkin kiinnostaisi tietää tilanne? Itseäni jäänyt vähän ihmetyttämään, mikä miehelle tuli? Mun kaverit ja siskoo kun ovat sekaantuneet väkivaltaiseen tai narsistiseen mieheen niin ongelma tullut pinnalle ekan vuoden aikana...

Itse oon kans sitä mieltä että lapsen kuuluu saada tuntea isänsä, mutta onhan se hurjaa kun isi sillä lailla äitiä uhkaillut, että itse ainakin haluaisin pysyä kaukana.
 
Takaisin
Top