Bellatrix, tosi kamalaa tuollainen, pistä ihmeessä kunnolla palautetta sinne sairaalaan!!! Mulla oli itsellä itseasiassa ihan samalla tavalla. Ensin neuvolassa annettiin kauheena kaikkia lappuja imetystukiryhmistä ja höpötettiin siitä ihan taukoamatta, ettei se imetys ota kaikilla sujuakseen. Sitten kun poika syntyi, synnytin seinäjoella, niin ihan heti oltiin tunkemassa nänninpäihin rintakumeja ja tuttipullon pään näköisiä päitä. Minä kiskoin niitä pois jo ihan hermona ja ne vaan sanoivat siellä, että kun mun rintani on niin huonot, niin ei poika saa otetta. Minä taas päätin etten vaan anna periksi vaan heitin ne hiton kumit pois ainakin kolme kertaa kun joku tuli oikeasti kesken imetyksen aloituksen väkisin tunkemaan niitä kumeja siihe väliin. Sanoin niille monesti, ettei kai poika voi oppia, jos hänelle ei anneta edes mahdollisuutta.
Neljäntenä päivänä kotona nousi maito kunnolla, joten sitä ennen jouduin antamaan lisäksi korviketta, mutta kuinka ollakaan. Vaikka mun rintani oli monen hoitajan mielestä niin hirmuisen huonot, niin poika oppi oikein hyvin syömään rinnasta, kun häntä ei pakotettu imemään mitään kumeja!!!! Olin itse oikeesti tosi käärmeissäni siitä, että mun rintoja haukuttiin ja väen väkisin meinattiin tunkea niitä kumeja eikä pojalle tahdottu antaa ees mahdollisuutta!
Sitten mua viel otti päähän, ku mentiin pojan kanssa sairaalaan kipsien takia, niin jatkuvasti siellä oli joku lämmittelemässä pojalle muiden äitien maitoa, kun ei multa varmaan tule riittävästi, lopulta mieskin sanoi nillle, että me kyllä juodaan VAIN OMAA MAITOA! Ärsytti iha hulluna varsinkin ku maitoa siis tuli nousun jälkeen niin, että olen saanu pakastaakin sitä reilusti.
Pitäis kyllä sanoa kaikille raskaanaoleville, ettei anna niiden liikaa määrätä siellä sairaalas, vaan antaa asioiden edetä omalla painollaan. Uskon, että suurempi osa vauvoista oppis kyllä, kun vaan annettais äitille ja vauvalle tarpeeksi tilaa. Onhan ne vauvat ennenkin oppineet juomaan, eikä mitää kumeja sillo ees ollu.