Voi Hanski, tsemppiä!!!
Mulla nyt ei ole hankala pomo, mutta muuten aika hankala tilanne rahallisesti näiden työkuvioiden kanssa. Olen siis vuokrafirman kautta tehnyt töitä marraskuusta asti ja töitä on ollut tosi hyvin tarjolla koko ajan. Maaliskuun alussa pidin vapaehtoisesti viikon talviloman (joka on siis tietenkin palkaton) ja sen perään olin toisenkin viikon kotona, kun en vaan kyennyt tän mahan kanssa töihin lähtemään. Nyt sitten tilanne on se, etten tietenkään saa tuolta maaliskuun alun ajalta palkkaa ollenkaan, koska en ole päivääkään ollut töissä. Saan kuitenkin liiton kautta soviteltua päivärahaa. Sen hakemiseen pitää kuitenkin kerätä päiviä ensin kuukauden verran, eli maaliskuun loppuun asti. (koska se on mun palkkakausi). Maaliskuun loppupuolen palkka maksetaan mulle 10.4 ja sen jälkeen voin hakea liitosta päivärahaa. Soppaa sekoittaa vielä se, että 18.3-2.4 välisen ajan olen sairaslomalla ja sairasloman ajalta päivärahan maksaa Kela. Paitsi, että kelalla on 10 päivän omavastuuaika, jonka ajalta mitään ei makseta. (tässä oli kuitenkin jonkunlainen porsaanreikä olemassa ja pieni mahdollisuus sille, että sen ajan päivärahan maksaa liitto)
Kohtuullisen ressaava tilanne, kun seuraavaa palkkapäivää ei tiedä. Joskus huhtikuun lopussa varmaankin saan liitosta jotain. Sinne asti on pärjättävä pelkillä miehen tuloilla ja tämän kuun palkka on tullut ja mennytkin jo.
Miten nämä paperiasiat osaakin aina olla niin hankalia ja ressaavia.