Ihana raskausaika ja pomo helvetistä.

No huhhuh, kyllä kuulostaa aika hurjalta!!! :(

Mä sain vihdoin maanantaina ne työsopimukset ja tänään meen erään ihanan sairaanhoitajan kans kertomaan tilanteestani pomolle... Kyllä piru vie jännittää mutta onneksi on hyvä työystävä tukena <3

Hempuli, tsemppiä! :)

Joo soitin tossa työkkäriin ja ei ne kuulema voi asialle tehdä oikein mitään kun tää tilanne on mun ja työnantajan välinen, eli mun pitäis sopia työnantajan kanssa koeaikapurku, en vaan tiedä kuinka mun voimat riittää kohtaamaan yleensäkään tän ihmisen... Miks ei vaan voi olla helpompaa keinoo! Tuntuu et mun elämä on täynnä näitä hankalia tilanteita ja päätöksiä, eikö vois elämä ees joskus olla helpompaa?

Voi Hanski, tsemppiä!!!

Mulla nyt ei ole hankala pomo, mutta muuten aika hankala tilanne rahallisesti näiden työkuvioiden kanssa. Olen siis vuokrafirman kautta tehnyt töitä marraskuusta asti ja töitä on ollut tosi hyvin tarjolla koko ajan. Maaliskuun alussa pidin vapaehtoisesti viikon talviloman (joka on siis tietenkin palkaton) ja sen perään olin toisenkin viikon kotona, kun en vaan kyennyt tän mahan kanssa töihin lähtemään. Nyt sitten tilanne on se, etten tietenkään saa tuolta maaliskuun alun ajalta palkkaa ollenkaan, koska en ole päivääkään ollut töissä. Saan kuitenkin liiton kautta soviteltua päivärahaa. Sen hakemiseen pitää kuitenkin kerätä päiviä ensin kuukauden verran, eli maaliskuun loppuun asti. (koska se on mun palkkakausi). Maaliskuun loppupuolen palkka maksetaan mulle 10.4 ja sen jälkeen voin hakea liitosta päivärahaa. Soppaa sekoittaa vielä se, että 18.3-2.4 välisen ajan olen sairaslomalla ja sairasloman ajalta päivärahan maksaa Kela. Paitsi, että kelalla on 10 päivän omavastuuaika, jonka ajalta mitään ei makseta. (tässä oli kuitenkin jonkunlainen porsaanreikä olemassa ja pieni mahdollisuus sille, että sen ajan päivärahan maksaa liitto)
Kohtuullisen ressaava tilanne, kun seuraavaa palkkapäivää ei tiedä. Joskus huhtikuun lopussa varmaankin saan liitosta jotain. Sinne asti on pärjättävä pelkillä miehen tuloilla ja tämän kuun palkka on tullut ja mennytkin jo.
Miten nämä paperiasiat osaakin aina olla niin hankalia ja ressaavia.

Maikkie, tiedän tunteen!
Mä olin joulukuusta tammikuun puoleen väliin työtön ja sain liitosta rahaa vasta helmikuun alussa. Ja kaiken lisäks avopuoliso sai lopputilin omasta työpaikasta ja tilanne riitautettiin ja hän ei saanut liiton rahoja kun vasta tammikuussa, eli oltiin molemmat ilman rahaa kuukausi. Ei niitä tuolla laitoksissa kiinnosta että millä sitä eletään sen aikaa kun rahaa ei tule. Onneks molempien vanhemmat on hyvinkin ymmärtäväisiä ja auttaneet tiukan paikan tullen! Nyt ihan mielenkiinnolla odotan et kuin taas käy kun itsekin jään kelan sairaspäivärahoille kuun lopulla et minkähän rahasumman sitä sieltä oikein saa..
Ja kiitos vielä näiden kansanedustajien kaikkia lapsilisiä ym tukia leikataan ja meidän vähätuloisten olot vaan tiukentuu. Kuinkahan käy oikeesti kun jää äitiyslomalle?! :eek:

Että ei nää asiat ainakaan helpotu kun saa perheenlisäystä, mutta eipä sitä nyt voi niinkään elää että en perhettä uskalla perustaa jos ja kun rahat ei riitä.:confused: Pitää vaan olla "positiivinen" ja ajatella että asiolla on tapana järjestyä! :)

Tämä alkuhan se noiden toimistojen kanssa hankalaa on, mutta sitten kun asiat alkaa rullaamaan niin helpottuu huomattavasti. Luultavasti mullakin sairasloma jatkuu ja oon sit kelan sairaspäivärahoilla. Mut Kela maksaa 6 päivästä viikossa. Liitto 5 päivästä.

No niin nyt tuli sit tänään puhelu et ei tarvii mennä enää töihin. Tokkopa tää asia tähän jää kun liittoon soittelin asian tiimoilta! :angry5 Ongelmanahan vain on nyt se että haluaisin tehdä töitä vielä kun voin muutaman kuukauden, mutta kuka ottaa töihin raskaana olevaa.. ? :sad001

Muokattu viimeksi:
Ole työkkäriin yhteyksissä jos niillä olis tarjota jotain, Kyllä kuule joku saattaa ottaakin :)
Vauvatarvikeliike :wink
Tsemppiä :Heartred
Ja hyvä, että otit yhteyttä liittoon. Eihän tuossa enää mikään muu asia olis auttanutkaan!

Täällä ei vaan ole edes sitä vauvantarvike liikettä! :confused: Hiton tuppu kaupunki... Mikään yritys ei kyllä täällä pärjää. Just tässä raskaana ollessa saanu kaikkee ideoita et mitä kauppoja ei esim ole ja mitä palveluita ei raskaana oleville ole. Mut ihan turhaa koittaa et ite edes alkais yrittämään kun muutkin kokeilijat ovat kaatuneet.. :sad001 Ei vaan ole asiakkaista jatkuvasti tommosiin liikkeisiin et ne kannattais pidemmän päälle.

Käyt kaupassa rikkomassa tai ostamassa kaikki ehkäisyvälineet pois niin johan tulee tarvetta :grin

Ei vaan..Oikeesti ihan paska mäihä kyllä :sad001
Mut ole edes vähän onnellinen, ettei tarvi sen typerän pomon kanssa enää vääntää. Tai siis tarvii, mut ei tarvi kärsiä töissä!

Mullakin on pomo ihan sanonko mistä. :( Eipä jousta missään asiassa raskauden suhteen. Jäin 5pv sairaslomalle selän takia, kun ei oikeen kestä niin kovaa fyysistä rasitusta enään. Meinasi lähteä jalat alta kesken työpäivän :/ Apua en saa juuri missään jos pyytää. Koko ajan vaan tokaistaan että kannattaisiko jäädä jo kokonaan pois. Pomo tietää kyllä tilanteeni ja silti kohtelee kuin mitäkin juoksukoiraa.. Joudun hoitamaan kaikki paskahommat ja sellaisetkin työt mitkä rasittaa selkää ihan hirveästi, vaikka tiedossa on että selkä ei kestä. Ketään muuta ei kohdella näin. Ja kaikki alkoi kun kerroin olevani raskaana! Työ alkaa käymään henkisestikin raskaaksi kun päivittäin kuuntelee tuota :/ En haluaisi jäädä kokonaan pois viellä kun ei huvita kotonakaan vaan olla, mutta kohta vaan ei enää jaksa! :( Onneksi työsopimus loppuu heinäkuussa ja äippälomalle pääsen jo kesäkuussa kun käskivät pitää lomat pois.

Äitiyslomallehan saa jäädä sen 50 arkipäivää ennen laskettua aikaa. Ootko jäämässä sillon? Pitää vaan työnantajalle ilmottaa 2kk etukäteen. Jos saisit vielä sitä ennen pidettyy ne rästissä olevat lomat, niin johan lyhenee ikävät työt kummasti :)

Jään sen 30 pv mukaan pois. Olisi kyllä varmaan pitänyt jäädä se 50pv ennen pois. Onneksi on 3viikkoa putkeen töitä ja 2 viikkoa ``talvilomaa`` ja sitten enää 3 viikkoa töitä ja saan jäädä pois. Pelottaa vaan miten sen jaksaa. :sad001 Saako noita päiviä muutettua jos on jo aluksi ilmoittanut että jää 30 pv mukaan pois?

Onpa ikävää mimsku tuommoinen... Itellä ihan ahdistanu puhua kaikesta pomolle mutta huolet osoittautui turhiksi ja helposti joustaa ja ymmärtää etten ole enää niin "tehokas" kuin ennen raskautta. Myös sairaslomailmoitukset ottanut hyvin vastaan, vaiks kyse ollut siis flunssasta mutta siihenkin totesi puhelimessa että kyllä sun täytyy pitää nyt itsestä ja prinsessasta huoli. :)

Oispa kaikilla yhtä helppoa. Tiedän ettei oo. :(

Mimsku-, kai se on työnantajan kanssa sovittavissa, jos haluu jo aiemmin jäädä. Jos se yrittää sua sieltä savustaa pois, niin toivon mukaan ei asetu tossa poikkiteloin. Kannattaa varmaan ainakin kysästä. Siihenhän ei työnantajalla pitäis olla mitään sanomista muutenkaan, koska se on täysin työntekijän päätös, millon jää lomille. Jos se 2kk:n määräaika ei oo vielä täynnä, niin ei luulis olevan ongelma? Ootko jo Kelaanki ilmottanu, että jäät sen 30 pv ennen?

Veikkaan että työn antaja ei kyllä ilahdu jos joudun neuvottelemaan asiasta hänen kanssaan. Ja eilen ehdin kelaan viemään laput :/ 2kk määrä aika taitaa mennä umpeen tässä pian.. ellei ole jo mennyt.

No kuulostaa kyllä sen verran hankalalta tyypiltä, että voit olla oikeessa... Tosin ehkä silti kannattais kysyä? Ei siinä ainakaan mitään häviä. Haukut saattaa tietysti saada niskaan :/ Mulla on LA 6.8. ja lomalle oon jäämässä 7.6. Toisin sanoen eilen meni mun ilmotusaika umpeen, eli jos sulla on LA myöhemmin, niin vielä ehit ilmottaa :)

Takaisin