Ihana raskausaika ja pomo helvetistä.

hanski_

Puuhakas puhuja
Hei vaan kaikki ja ihanan aurinkoista odotusta!

Vaikka asiat eivät aina niin aurinkoisia olekaan.. Ajattelin ottaa vähän toisenlaisen asian esille, että onko kellekään sattunut vastaavaa tilannetta. Nimittäin työpaikan pomo kenen kanssa ei vaan voi tehdä mitään oikein, kaikki mitä teet, teet väärin!

Niin hermoja raastava tilanne kun pitäisi nauttia tästä ihanasta ajasta kun masu kasvaa ja ihminen sen sisällä ja samaan aikaan töissä pinna vaan kiristyy ja kiristyy. Ja vaikka koitat kaikkesi mukaan tehdä asiat oikein niin aina joka ikinen kerta teet jotain jotenkin väärin hänen mielestään!

Jos tilanne olisikin se kuten usein työpaikoilla on tapana, että pomon kanssa ei oikeastaan tehdä töitä niin asia olisi vielä ihan ok, mutta kun kyseessä on yksityisyrittäjä ja muita työntekijöitä on minun lisäkseni yksi vakituinen niin pomo on töissä jatkuvasti antamassa palautetta.

Kaiken lisäksi tämä ihminen puhuu työntekijöiden asioista/menoista asiakkaille, mikä ei minun mielestäni ole kovinkaan sormien välistä katsottavaa. Vaikka asiosta yleensä aina sanotaan suoraan esim. tämä pitää tehdä näin eikä näin ja että minä teen sen aina näin, niin silti joitakin asioita ei taas sanota suoraan asian omaiselle vaan puhutaan toiselle työntekijälle että taas se teki niin ja näin, eli kyräillään selän takana. Muutenkin tätä seläntakana puhumista tapahtuu mm. asiakkaista. Ja mä en vaan jaksa tollasta paskaa, suoraan sanottuna!

Lisäksi kun noin kuukausi sitten avauduin pomolleni että minun on töissä pahaolla kun tunnen ettei minua tai työtäni arvosteta, niin tämä ihminen ei ymmärtätnyt olleenkaan kuinka noin ajatella näin ja kun itkin että miltä minusta tuntuu niin hän sanoi että lopeta tuo vollotus aikuinen ihminen. :sad001 Lisäksi hän sanoi ettei ymmärrä että mistä on kyse ja että hänen mielestään minun kuuluisi selvittää tämä asia oman pääni tai psykiatrin kanssa?! Jokainen varmaan tietää että raskausaikana olo on herkempi, mutta on tässä pomossa se kaikista isoin syy miksi työt kärsivät.

Kun kerroin raskaudestani hän ei tietenkään ilahtunut asiasta ja kerroin kuitenkin tilanteen heti viikolla 12 ja kerroin myös hänelle että ymmärrät varmaan etten voinut kertoa aiemmin ennen kuin on ns. turvallista, hän sanoi ymmärtävänsä asian. Lisäksi hän heittäytyi martyyriksi ja lisäsi keskutelun loppuun että tarkoitukseni oli kyllä jäädä eläkkeelle. Kuitenkin seuraavana päivänä kuulin tältä toiselta työntekijältä kuinka pomo oli kertonut hänelle että minun olisi pitänyt kertoa asiasta aiemmin! Haha... uskomatonta.

Eikä siinä vielä kaikki! Jäin sairaslomalle jännetupitulehduksen takia ja tottakai tunnollisena työntekijänä ajattelin että perjantai on töissä pahin päivä että olen sen vielä töissä etten jätä työkavereita "pulaan" niin pyysin lääkäriä kirjoittamaan saikkuni alkavaksi vasta lauantaina. Niinpä soitin sitten ja ilmoitin hyvissä ajoin pomolleni että jään maanantaina pois töistä kahdeksi viikoksi tulehduksen takia, mutta tulen kuitenkin pe töihin vielä. Hän oli sitä mieltä että en tarvitse tulla töihin ja ihmetteli suureen ääneen että kuinka lääkäri voi kirjoittaa sairasloman alkamaan la jos olen nyt jo "sairas". Sanoin että minä pyysin tekemään niin koska ajattelin teitä siellä töissä. Mutta hänen mielestään minulla ei ole asiaa töihin perjantaina, mikä on siis tänään. Ja minullahan ei nyt ole sairastodistusta tälle päivälle, joten menetän yhden päivän palkan tämän takia. Ja jos olisin tehnyt toisin että olisin jäänyt saikulle tänään ja ilmoittanut asiasta eilen päivällä etten tule töihin tänään niin olisin saanut siitäkin sanomista etten ilmoittanut asiasta aiemmin!

Olen niin veemäisessä tilanteessa kun en voi lopettaa töitä tuosta vaan kun saan karenssia 3kk. Lapsi tulossa ja remontti kotona vasta alussa, mutta ei mun hermot kestä tällasta... :mad: Lisäksi neuvolan tätikin vaan sanoi kylmän viileesti että sun on vaan nyt purtava hammasta ja kestettävä tai otettava lopputili ja kärsittävä se karenssi. Oon niin hukassa mitä teen... :sad001

Olen ollut tällä työnantajalla töissä kohta kaksi kuukautta ja minulla on 4kk koeaika, lisäksi olen palkkatuella. Tässä tilanteessa on hyvin epätodennäköistä löytää toistakaan työpaikkaa kun työaikaa ennen äippälomaa on jäljellä reilut 4kk. Ja kotiinkaan ei oikein olisi varaa jäädä kun pitäisi niitä hankintojakin tehdä pikku hiljaa vaaville.

Että semmoinen tilanne täällä... kellään mitään hyviä ideoita?

Mikäli kuulut johonkin liittoon niin ota ihmeessä yhteyttä sinne.
Yksityisen puolen ongelmat on kaikista yleisempiä ja juurikin tuosta syystä kun pomo tavallaan "työskentelee" siinä samalla.
Nyt tsemppiä ja jaksamista ja puhelin käteen! Kummastuttaa jopa tuon sun neuvolatätösen neuvo..Hmph!
Sinun on hieman noustava vastarintaan :wink Mikäli voimat siihen riittävät..

Jos olisin sina, kavisin kysymassa apua TE,toimistosta naispuoliselta virkailijalta. Aloittaisin rauhallisesti sanoilla, etta tarvisin kipeasti neuvoa, ja sitten antaisin itkun tulla siella ja kertoisin kuinka paljon raskaus vaikuttaa tyosta suoriutumiseen ja etta olen kuullut asiasta pomolta moneen otteeseen. Pomon kaytoksesta kantelu sen syvemmin tuskin auttaisi, vaan vetoaisin vain omiin tuntemuksiin. Kertoisin kaikki raskauteen liittyvat vaivat, jotka vaikuttaa tyohon (sellaiset joihin ei tarvi laakarin lausuntoa) esim hormoniheittelyt, vasymys, lihaskrampit yms. Ottaisin esille sen etta en yksinkertaisesti kykene suoriutumaan tyosta raskauden takia ja se vain pahentaa oloa. Kysyisin voisinko raskauden tuomiin fyysisiin ja henkisiin vaikeuksiin vedoten irtisanoutua koeajalla, kertoisin milloin aitiysloman olisi tarkoitus alkaa, mutta etta en jaksa toissa siihen saakka. Itkisin lisaa sita, etta ei ole varaa karenssiinkaan, ja olo on kuin olisi loukussa.

Sitten kuuntelisin mita neuvoja saan, ja jos virkailija on sita mielta etta tyon voi lopettaa noilla mainituilla syilla, niin kysyisin sitten lisaa neuvoa, miten tulisi menetella asiasta ilmoittamisen suhteen seka tyonantajalle, etta itse tyokkariin ja kelaan. Kirjoittaisin sitten kotona valmiiksi kirjallisen selvityksen raskauden vaikutuksista tyotehtavista suoriutumiseen ja henkiseen vointiin ja mainitsisin sen syyna aikaiseen irtisanoutumiseen koeaikana. Luultavasti joutuisin siis tayttelemaan papereita suuntaan, jos toiseen ja tarkeinta niissa olisi mainita syyksi raskauden tuomat vaikeudet.

Toki jos virkailija olisi niin kylma ihminen etta sanoo ettei raskaus ole hyva syy lopettaa tyota, niin lahtisin itkien pois. Kiukkua ei missan nimessa kannata antaa tulla pintaan. Sitten koittaisin kayda laakarilla itkemassa oloa, jos ainakin saisin sairauslomaa uupumuksen yms takia. Jos sekaan ei auta, niin koittaisin jatkaa toissa viikon tai pari, ja sitten kavisin uudestaan tyokkarissa itkemassa.

Minusta tilanteesi tyopaikalla ei ole reilu kertomasi perusteella. Kun tulit toihin, oletan ettet tuntenut pomoasi entuudestaan tai tyokaveriasi, lisaksi olet palkkatuella, koeajalla ja raskaanaoleva nainen ja irtisanoutumisesta uhkaa karenssi. Ei ihme etta ahdistaa ja pomosi taitaa olla ihminen, joka sortuu ponkittamaan omaa egoaan heikommassa tilaneessa olevan ihmisen kustannuksella.

Mina en tuntisi huonoa omaatuntoa, jos kavisin liioittelemaan raskausvaivojani paastakseni pois moisesta loukusta.
Tsemppia.

Mulla meni ihan ohi tuo, että olet palkkatuella. Siinä tapauksessa Nooriksen ehdotus on enemmän kuin varteenotettava vaihtoehto :)
Mä varmaan kiihdyin jo niin paljon lukiessani tuota, etten kiinnittänyt olennaisiin seikkoihin huomiota ollenkaan :grin

Nooris, niin varmaan on tehtävä. Onneksi olen nyt sairaslomalla kaksi viikkoa niin on aikaa pähkäillä asiaa rauhassa ja rentoutua. Voihan se olla etten mä oikeesti enää halua mennä takaisin kun saikku loppuu.. Mulla on kyllä yksi oljenkorse mitä myös voisin käyttää, joka tavallaan liittyy tähän sairaslomaankin. Minulla on ollut aiemminkin ongelmia niska/hartia seudulla ja viime kesänä olin toisessa työpaikassa vähän raskaammissa hommissa jossaalkoi samantapainen sairasloma kierre, niin mulla kuvattiin kaularanka, joka on väärässä asennossa ja täten aiheuttaa minulle tällaisia käsiongelmia jos työni on esim. yksitoikkoista tai kuten tässäkin työssä teen työtä käsillä, joka tietenkin kuormittaa lisää tätä hartia aluetta. Toisaalta siis voisin myös lääkärissä vedota tähän jotta saisin lääkärin lausunnon etten voi tätä nimenomaista työtä tehdä. Luulisin.. :rolleyes:

Marmoritar, voit kuvitella kuinka mä töissä kiihdyn kun nään ees nykysin koko pomon. Tuntuu että sen läsnäolokin piaa jo päivän. Valitettavaa, mutta totta.

Mulla oli vähän vastaava tilanne muutama vuosi sitten, paitsi etten ollut raskaana. Mutta pomo oli juurikin semmoinen kyttäilijä, jolle mikään ei passannut. Silloin päätin vain irtisanoa itseni karensseista välittämättä ja vaikka ei olisi varaa ollutkaan. Omaa hyvinvointiaan ei kuitenkaan kannata riskeerata yhden työpaikan vuoksi. Olen seurannut erään lähimmäiseni kamppailua vaikean masennuksen kourissa ja tämän aiheutti narsistinen ja epäoikeudenmukainen pomo.
Tuolloin kyllä pääsin siirtymään oikeastaan suoraan seuraavaan työpaikkaan, joten ei sitten tullut sitä karenssia. Muutoin sen saa kyllä hyvin herkästi. Tuosta seuraavasta työpaikasta jäin pois, koska työtunnit vähenivät olemattomiin ja oli rahallisesti kannattavampaa olla liiton päivärahoilla kotona. Sovimme silloisen työnantajan kanssa, että hän voi irtisanoa minut, ettei mulle tule sitä 3kk karenssia. Ja niin tehtiin. Vaan kuinkas kävikään. Se perk.... karenssi tuli silti, koska olin kuulemma itse ollut halukas lopettamaan työt. Kävin varmaan vuoden päivät paperisotaa liiton ja Te-toimiston kanssa asiasta, mutta hävisin taistelun. Ja minulla siis oli ihan mustaa valkoisella, jossa näkyi päivän selvästi, että työnantaja on minut koeajalla irtisanonut.
Tilanne oli sellainen, että olin töissä pienessä siivousalan firmassa, jonka sitten yksi työkaverini osti itselleen. Minulle tehtiin uusi työsopimus ja sovittiin siihen alkuun 2kk koeaika. (sitä ei välttämättä olisi tarvittu) Se sovittiin juuri sen vuoksi, kun oli tiedossa, että tämä uusi omistaja alkaisi tekemään itse enemmän töitä ja mun tunnit vähenisivät huomattavasti. Kuviteltiin molemmat, että koeaikana työnantaja voisi irtisanoa minut ilman sen kummempaa selittelyä ja syytä ja mulle ei tulisi sitä karenssia. Todellisuudessahan en tietenkään voi tietää, millaisen tarinan työnantaja on sitten TE-toimistoon sepostanut. Karenssi tuli kumminkin ja se vituttaa vieläkin vaikka tilanteesta on yli 3 vuotta aikaa.

Mulla on kans töissä vähän omituinen tilanne kun viikkoja jo 16+4 ja en oo voinu vieläkään kertoa pomolle kun työsopimustani on luvattu jatkaa elokuun puoleen väliin, edellistä ei oo voimassa ku n.kuukausi. Pomo ei oo mikään hirveän ymmärtäväinen ihminen. Lisäksi teen melkein pelkkää yövuoroa, ja toukokuun työvuorolistat on jo suunnitteilla, enkä varmaan jaksa sitten enää öitä tehdä näin paljoa... Soitin just liittoon ja kehottivat kysymään viestitse että mihin asti se seuraava sopimus jatkuu että saa todisteen että sitä on luvattu jatkaa. Eipä oo vielä vastausta kuulunu... Ihan kauhea tilanne. En tiiä mitä teen jos en saa sitä sopimusta, yksinhuoltajana tarvis kyllä mahd korkean äitiyspäivärahan... :(

Hempuli, hmm.. paha tilanne, mut pakkohan sun on sanoo siitä kohta puoliin jos tuntuu ettet kohta yövuoroa jaksa enää tehdä niin paljon. Mä olen ymmärtänyt että tää äitiyspäiväraha katsottaisiin ainakin vuosi takaperin saaduista tuloista? Kenties olen lukenut väärin... Mutta mun mielestä luin että tän vuoden äitiysraha lasketaan siis viime vuoden tulojen perusteella vai peräti sitä edeltävän?! Onko sulla semmoinen työ että pystyt peittelemään vauvamasua? Mulla ainakin alkaa jo pömpöttää ja kun pidän essua töissä niin masu alkaa jo näkyä vaikkakin omaakin mahaa hieman löytyy! :grin

Maikkie, Joo mulla vaan ei ole varaa oikeesti jäädä kotiin kun toinen meistä on jo työttömänä kotona tällä hetkellä. Ja yhden ihmisen liitonrahoilla ei tulla mitenkään toimeen kun on omakotitalo jota remontoidaan. :sad001 Jotenkin vaan tää oma työasia, raha-asiat ja remontti kaikki yhdessä ahdistaa ja stressaa niin paljon just nyt. Ja tilannehan olis varmaan toinen jos ei olisi raskaana, mutta sitä asiaa en muuttaisi mitenkään vaikka saisin mahdollisuuden!

Ainiin ja lisätäkseni tuohon aloitus tekstiini, näköjään unohdin kirjoittaa että olin tuolla kyseisessä työpaikassa jo töissä vuoden lopulla 4kk, ja olin työttömänä joulukuun ajan koska sovittiin että pomo hakee mulle palkkatukea niin tulen takaisin töihin tammikuun vaihteessa, mutta jos olisin tuolloin tiennyt että tulen "lomani" aika raskaaksi niin en olisi lupautunut tulemaan töihin enää takaisin, vaan olisin etsinyt toisen työn jostain muualta. Mutta kiltti kun olin niin pidin lupaukseni, mitä nyt kyllä jälkeen päin kadun.. :oops: Minun työni on osaaikainen, joten minullakaan ei ole kovin kummosia äippärahoja tiedossa, jos teen 6h päivässä töitä. Tämänkin takia olisin halunnut etsiä uuden työn jotta olisi jäänyt sitä rahaa laskujen maksujenkin jälkeen vaikka ostaa jotain tavaraa uudelle perheen jäsenelle. Elämä on aina toisinaan niiiiin hankalaa kun tuntuu et heti kun tapahtuu jotain ihanaa niin kaikki muut asiat kusee samaan aikaan.

Äitiyspäiväraha lasketaan vuoden 2012 verotuksen (tulojen) mukaan. MUTTA, mikäli tulot on siitä nousseet vähintään sen 20% niin äitiyspäivärahaa voi hakea puolivuotta edeltävien tulojen mukaan,
ennen sen äitiyspvärahan alkamista :)

Kannattanee miettiä ja laskea kumpi on kannattavampaa.

Itse kokeilen josko puolivuotta takautuvat tulot olisivatkin paremmat..

Marmoritar, Onpas hankalaa.. En mä edes muista mun tuloja vuodelta 2012! :grin Ehkäpä ne selviää sitten ajallaan... Mulla on muutenkin takan monelta vuodelta pätkätyötä. Pisin aika minkä olen ollut töissä oli vuonna 2007-2009. Kröhöm! Mutta tää koko äitiyspäiväraha hommakin on niin syvältä, kun mä kävin verotoimistossa laskemassa mun veroprosenttia et jää palkasta enemmän sit käteen niin tää täti sit sano että tuut uudestaan sit kun saat päätöksen äippärahoista niin sun veroprosentti nuosee, olin että whaat?! o_O Mut joo ei oo kyl kiva semmonen et ku tulot laskee niin veroprosentti nousee. Mun mielestä tässä kohtaa on ISO vääryys pienituloisia kohtaan! :angry1

Kela pidättää mun mielestä aina sen 20% vai oliko peräti enemmän tai lisää 2% siihen sun nykyiseen veroprosenttiin. Näin mä kuule muistelisin. Verotoimiston tädit ja sedät ei ehkä aina ole sitä maailman parhainta jutteluseuraa :grin
Tosin siinä se on oikeassa, että tavallaan sun tulorajahan on se mikä merkkaa tuossakin asiassa eniten. Veroprosentin nostaminen itsessään ei pelasta sua välttämättä mätkyiltä..Sun pitää etsiä Kelalta joku kiva ihminen (kuin etsisi neulaa heinäsuovasta) joka vois auttaa sua miettimään tuotakin asiaa..

Helpommin sanottu kun tehty, täällä ei kovinkaan montaa ihmistä oo kelassa ja toiseks en oo kyllä siellä asioinukaan varmaan 10 vuoteen.. :) Mut asioilla on kuulemma tapana järjestyä! Ainakin tähän asti niin on jopa yleensä käynytkin.

Itse olen yrittäjä ja kyllä kiehuttaa aina kun tulee tuollaisia apina yrittäjiä vastaan! :angry5 Tollaset ihmiset kyllä pilaa "kunnon pomojen" maineen ihan täysin. Me ollaan miehen kanssa noudatettu lakia aina viimoseen asti ja inhottaa kun toiset tuntuu tekevän just mitä lystää eikä joudu ikinä vastuuseen siitä.

Me on tehty raskauksien aikana aina niin että tehään semmonen kartotus henkilön kanssa, pystyykö tekemään samaa hommaa vielä ja jos ei pysty niin sitten on siirretty vähän kevyempiin hommiin. Myös on pystytty tekemään niin että on lyhennetty päivää tms. jos on ollu raskaus "oireita" mutta ei ole halunnu jäädä saikulle. Ja tää on kyllä toiminu hyvin,puolin ja toisin. Moni ei tajua sitä, mutta se tulee todella kalliiksi jos on sellasella on/off sairaslomalla... Joten me on kerrottu aina työntekijälle se ja melkein kaiki meillä on tehnyt sitten niin että jos ei ole ollut täysin kykenevä enää töihin niin on jäänyt sitten pitkälle sairaslomalle ennen äitiyslomaa. Ja on ollu oikeen tyytyväisiä työntekijät tästä :) Siis toki on niitäkin supernaisia joilla ei oo mitään vaivoja ja he on sitten olleet loppuun asti töissä. Ja tietysti silloin kun sairastetaan, ollaan sairaslomalla, niille kun ei minkää voi, en nyt sitä tarkoita ettei sairaslomalle saa jäädä.

Minulle ei ole millään tavalla tuttu tuo palkkatuki homma ja miten lakipykälät sen ympärillä toimii. Mutta työnantaja ei voi sinuu irtisanoo sen takia kun oot raskaana, tai sen takia että että jäät sairaslomalle. Eli minä ainakin tollaselle natsille mulkkuilisin niin että jäisin jo sairaslomalle äitiyslomaan asti. Kyllä ne sitä saikkua antaa siellä, kun kertoo tilanteen ja miten henkisesti raskasta siellä on. Sitten jos irtisanoo niin riitauttaa asian. Mutta niinkuin sanoin, yhtään en tiedä miten toimii palkkatuella toi homma.

Toivottavasti saat hommaan jonku selvyyden, ei ole kivaa tuommonen :sad001

No juu täytyy pohtia tätä asiaa et kuinka tässä nyt oikein menettelisi... Olisin mielelläni kyllä töissä niin pitkään kun vain suinkin voin, mutta mun hermot ei varmaan kestä just tätä työpaikkaa eikä näköjään kädetkään. Ei ole ensimmäinen työpaikka minkä vaihdan näiden käsivaivojen takia, aiemmin olin lähettämössä töissä ja ajattelin että tämä homma ei olisi niin raskasta, mutta väärässä olin. Ja nyt kun en voi edes ottaa yöksi lihasrelaxantteja raskauden takia niin jännitys on päällä koko ajan. Mutta tosiaan vaihtoehtonahan olisi löytää joku toinen lyhyt aikainen työ raskauden loppuun asti, vaikkakin tämän kaupungin työtilanne ei ole kovinkaan kehuttava... :sad001

Mä oon kanssa palkkatuetussa hommassa, ja jään kyllä äitiyslomalle niin pian kuin suinkin... Työporukassa ei oo mitään vikaa, mutta homma on aika viheliäistä (saan kaikki "jämähommat", mitä muut ei haluu tehä :sad001), eli en kärsi siellä yhtään kauempaa kun on pakko. Nyt oon siellä lähinnä sen takia, että saan valmistumisen ja äitiysloman väliin edes jotain työkokemusta. Tarkotushan oli olla töissä mahdollisesti pari vuotta ennen lasten hankintaa, mut työtilanne on huono täälläki, joten lisäännytään sitte! :p

Ainakin toi mun tukityöllistämishomma toimii niin, että kumpikin osapuoli saa sen vapaasti katkasta millon haluaa. Mitä sun työsopimuksessa sanotaan? Karenssithan siitä varmasti tulee, jos ite poikkasee työsuhteen, mut en jaksa uskoa, et äitiys-/sairauslomalle jäämisen takia voi systeemi rangaista. Ite en oo kyllä edes koko raskautta ottanu puheeks töissä. Kohtapuoliin alkaa olla sen aika kyllä pakostikin kun tätä vatsaa ei enää oikein saa piiloon.

Gnome, mun työsopparissa ei lue mitään sen asian osalta. Tarviis varmaan kysyy tuolta työkkäristä siltä ihmiseltä kuka tän homman on hoitanut.. Olis ollu helpompaa kun ei ois menny takas ollenkaan tai ees luvannu mennä alunperinkään... :sad001

No tosi kurja tilanne kyllä sulla :sad001 Kummallista, ettei sopparissa sanota mitään tosta, kuitenkin aika olennainen asia. Kannattaa tosiaan olla sinne työkkärin puolelle yhteydessä. Toivon mukaan tilanne selventyy. Voimia sinne!

Tuntuu niin moni muukin asia ihmeelliseltä. Mä olin tässä samassa työpaikassa tosiaan elo-marraskuussa koeajan ja sopimus purettiin yhteistuumin ilman karenssia koeajan viimisellä viikolla, kun oli puhe hakee palkkatukee. Ja olin työttömänä 7vk ja menin takasin töihin, niin mulla on taas koeaika 4kk!? Mut se on kuulema kysytty liitosta ja laillinen, mut en mä tajuu miks taas koeaika, kun olen ollut jo koeajan. No helpompi tietysti molemmille kun ei oo irtisanomisaikaa jos päättää ite lähtee tai saa lopputilin.

Hmm. Toi uus kaoeaika kuulostaa kyllä tosiaan työnantajan kepuloinnilta. Varmasti sut olis ilmanki voitu palkata, koska oot jo koeajan lusinu kertaalleen. Työnantajalle tietysti edullista, kun kaikki on paperilla ok, mutta työntekijän voi silti laittaa pellolle koeajan turvin. Ärsyttävää!

No eiköhän tuo työpaikka ole mun osalta taputeltu. Sain tänään sairaslomaa lisää ja ilmoitin asiasta työnantajalle, joka syyllisti minut tyyliin " että eihän se käsi parane kun rakennukasella heiluu" Meillä on siis kotona putkiremontti ja elämä on aika hankalaa ilman että käsikin olisi toimintakyvytön. Ja tokaisi vielä puhelimessa että aika hyvin vedätän. Jos tämäm lapsi ei olisin minulle tärkein asia elämässä niin olisin jo tähän väliin muutaman tupakan polttanut ihan huolella! Olo on niiiiiiin kertakaikkisen vittuuntunut. Otanpa asiakseni huomenna tavoittaa työkkärin ihmisen ja puhua asiat halki. Ei tällasta paskaa kestä vaikkei olis raskaanakaan! :sad001

Takaisin