Ihan(a) Kamala Anoppi

summerwine kirjoitti:

Kaikista paras oli appiukko kun halus väkisin antaa piparia pojalle.. Työnti palan suuhun niin poika sitten pehmitti sen suussa, otti käteen ja länttäs sen appiukon nenään :D!! Siitäs sai.

hehhheh,ihan oikein! :D
 
Tää kuulostaa vähän lapselliselta, mutta kun oon tässä Nean kanssa ollut kipeänä niin anoppi kyselee vaan Nean vointia eikä mun ollenkaa emoticon
Tosin mua ärsytti kun se soitteli sillon sairaalaan sektion jälkeen ja kyselin mun vointia koko ajan :D Hahah, millonkaa ei oo hyvä.
 
ketäpä se äidin hyvinvointi kiinnostaa...Äidit on superihmisiä, jotka vaan jaksaa ja jaksaa vaikka olis mikä niin mitäpä tuota edes kyselemään. Tai jos erehtyy jollekin "valittamaan" väsymystään niin ei sitä edes mitenkään erikoisemmin noteerata...
 
pakko nyt hieman avautua...mulla on tietyissä asioissa hieman neuroottinen toi anoppi... jos ollaan niillä ja siellä kylvetän Kimiä ni se vahtii koko ajan vieressä että Kimi ei vaan huku...kun vauvat voi niin yhtäkkiä "tipauttaa" päänsä ja niellä vettä... ja siitähän anoppi oli ihan kauhuissaan et annan kimin välillä ilman kiinnipitämistä olla mahallaan punkassa... Sillon siis laitan aika vähän vettä punkkaan ja tietysti oon ite koko ajan vieressä...ja Kimi on aina mahallaan ku tikanpoika pää pystys...mutta niin tai näin, minä tahallani siis yritän omaa lastani hukuttaa... AAARGH!

ja toinen asia on sit tää lapsen pukeminen autoon tai pihalle vaunuihin... Me suht kevyesti puetaan poika vaunuhin nukkuun tai automatkoille...et max. koppalakki, kevytvanuhaalari, tumput ja tossut... ja vaunuissa on tietysti vielä sit ne suojat ja makuupussi ja joskus villapeitto. Ja joskus jos oikee kylmä ni sit vielä lakki koppalakin päälle autoon ja vaunuihin kans... No, tämähän siis tarkottaa sitä että me palellutetaan kimi kun noin vähillä vaatteilla sitä kuskataan... ja joskus oon sitten pukenu pojan niinku anoppi on neuvonu ni toinenhan on oitis hiestä märkä kauttaaltaan...ja silloon tietysti kuulee kommentin että onko äiti pukenu sulle liikaa vaatetta päälle kun oot noin hikinen... eli mikään ei siis oo hyvä...

Mutta siis oikeasti näin muuten mun anoppi on kyllä oikeen kiva ja kaikkea mutta muutamat asiat on sellasia että meinaa pää levitä...ja varsinkin kun niistä kuulee joka kerta kun käydään siellä tai ne käy täällä.
 
Appiukko oli ensimmäinen joka kyseli siihen malliin että onko meille tulossa toinen. Hyvä etten tirvassu sitä emoticon Ekan kerran laitoin lempifarkut jalkaa ja heti tulee tällästä niskaa. ARGH. Ois voinu vaan liittyä muihin ja sanoo että näytän hyvältä :D
 
aaaaaarrgh emoticon pakko taas avautua tuosta viivin viherpiipero tädistä.
se laitteli eilen mulle viestiä että tulee käymään. viestissä luki ihan selvästi että tulen tapaamiseni
jälkeen joka alkaa 14.30, kestää pari tuntia. soitan kun olen tulossa. eikös toi viesti
tarkoita sitä että hän tulee tapaamisen jälkeen noi klo 17........
mä täällä leivon ja laitan ja ajoitan viivin leikkimiset niin että on sit hereillä jotta
täti kerrankin saa touhuta sen kaa.. vaikka siis tällä tädillä on kyllä maailman vittumaisin
tapa että laulaa ja tuudittaa lasta ja viivihän nukahtaa sellaseen heti... vaikka
ois vasta nukkunut.... no.. me ootellaan.. käytiin kärryttelee ja pulkkailee pika aikataululla
jotta saan viivin nukkuu päikyt sopivasti. tätiä ei vaan kuulu. eikä puhelin soi.
sitten just klo 19.30 puhelin soi kun viiviä yritin rauhotella, oli yli väsy. ajattelin että vetää parikyt
minsaa unta ja sitten kylvyn kautta yöunille. no siis puhelin soi ,, me ollaan tulossa! auto täys porukkaa..
oli mummot ja serkut. ja voi viddu. yritin sanoa että kyllä nyt ois viivin jo aika torkahtaa ja sit iltatoimet ja unille..
ei mitään me ollaan tulossa. mulla palo taulu ihan täysin. mä en pysty käsittää
ihmisiä joilla aikataulu muuuttuu ja mistään kellon ajoista ei voi pitää kiinni. mä itte
oon aina minuutilleen sovittuna jotta toisen elämä ei mee ootteluksi. näiden kanssa
se on aina ihan sama. mun pitäis jo oppia. tää täti ja sen tyttö on kyllä ihan toivottomia tapauksia.
mä aina kihisen raivosta näiden kanssa. ne kulkee keravalta ja on sääntö ku poikkeus että ne myöhästyy aina
junasta. ja taas toiset saa oottaa.. ei mikään ihme että myöhästyvät ku on aina kassit
 ja laukut ja nyssäkät ja pussit täynnä tavaraa.. kirjoja, leikkejä.. jne. plaah.
nytkin täti toi ihan kysymättä multa kaikkee vanhaa siis tosi vanhaa vauvan tyynyliinaa peittoo jotka oli ollut
mun miehellä vauvana. enhän mä oikeesti sellasta kelpuuta. en tod. sit mä sanoin napakasti että mä en niitä halua
niin tuumas vaan että no mä en sitten näytäkkään näitä loppuja jos ei kelpaa. no ei kelpaa.
huah... ei mikään ihme että mulla taas tänään särkee niin paljon päätä että ei tuu mistään mitään..

sit tää mummo tuumii että eikö sulla käy aika täällä pitkäksi kun kaikki päivät täällä oot...
no mihin vittuun mun pitäis täältä kotootani mennä.. kun sen armaalla pojalla on mun
auto kokoajan käytössä ja mun pitäis junalla kulkee (8e, riksun reissu) ja mihin mä sillä kulkisin. enhän
mä tunne ketään täältä... sitte viivin jatkuva kehuminen alkaa jo raivostuttamaan. se on ihan normi vauva.
ei siinä ole mitään ihmeellistä. kaikki ne on tuollaisia pieniä ja ihania, osaa istua, syyä, kakkia, jutella sillon tällöin, nukkua
jne. kaikki mitä viivi tekee on niiiiiiiiiin ihmeellistä ja kyllä on meidän sukkuun tullut. hohhoijaa...
kyllä taas kestää että tota porukkaa jaksaa katella. onneksi viivillä on toinenkin täti joka on sitten íhan erilainen
ku nää vaikka samaa sukua onkin... :) se on maailman ihanin tätsy. :)
sori oli ihan pakko avautua kun vituttaa taas niin paljon.
 
Anoppi........ juu u

Ennen tyttöä meillä meni hyvin, saatiin elää omaa elämäämme ihan rauhassa. Ei ongelmaa. Raskauden aikanakaan ei ollu mitään suurempia. Mitä nyt melkein joka tapaamisella (viikottain) kysy että saako lapsi isän sukunimen ja että tyttö sieltä tulee... aaaarrrrgggg!! Mieli teki sanoa että ei kun annan oman!! Ja ultrassa näky munat!

Tyttö kun synty niin neuvoja alko tulemaan.... ja sit nöksähdettiin jos ei niitä käytetty.

Jos tytöllä on päällä jotain hänen ostamaansa siitä pitää kaikille kertoa suureen ääneen. Myös jos on puhelimessa! Ja sanoin jos on hänen neulomat villasukat jalassa. Kerran oli miun neulomat sukat tytön jalassa niin kyseli että eikö ne hänen neulomat enää mahdu. Mahtuuhan ne mutta on mukava käyttää myös miun neulomia. Ja voi että kun niistä löyty pieni virhe!!!!

Kun käytettiin tyttö saunassa siellä (puusauna, lämmitys vaiheessa, lämpöä jotain 45 astetta) niin mukaan piti tunkea... Tee näin ja näin... no miks et.

Kerran lähdettiin tytön tätin kanssa shoppailemaan ja puhe oli että anoppi katsoo tytön ja toinen täti mukaan lähtevän tädin poikaa. Reissu meni hyvin ja kun mies tuli kotiin niin kysy että miks olin jättäny tytön sinne kun anoppi ei pärjää kahden kanssa... Siis mitä! Siellähän oli 4 aikuista ja 2 lasta. Anopillakin on kasvattanu 4 lasta niin luulis nyt tosta selviivän!

Nyt ei olla hirveesti käyty ja kun käydään niin hirvee syyllistäminen, miks ette oo käyny kato nyt kun tyttö vierastaa. Ja kun ollaan siellä niin ei pidä kun hetken sylissä ja antaa takas. Eikä tyttö vierasta mummoosa ja ukkiisa. Toi ärsyttää että jos siellä ollaan niin vietäisi aikaa tytön kanssa. Ja toimiihan se tie toisinkin päin...
Miun äidin luona kun ollaan niin ei tyttö meidän sylissä ole. Äiti leikkii ja hassuttelee tytön kanssa.

Sillon kun ostettiin tää talo ja kauppoja ei oltu vielä lyöty lukkoon niin anoppi ehdottaa että sitten kun teille jää talo pieneksi niin vaihdetaan keskemämme! Juu varmasti vaihdan joo.. Meillä on kuiteski aika uusi talo ei tarvii remontoida ja heillä on vanha talo joka pitäs remontoida lattiasta kattoon.... Miehellä on varmaanki ollu puhe vanhempiensa kanssa tästä aiheesta mutta kun rupes miule siitä puhumaan niin laitoin pisteen koko jutulle. Me ei paskaan vaihdeta!
Jos tarvitaan lisää tilaa niin tehdään laajennus. Mies on rakennusmies ja kaikki tarvittavat työmiehet löytyy lähi piiristä. Varmaanki tulee halvemmaksi kun koko talon remontti.

Tää nyt ei meitä koske mutta ärsyttää....
Miehen sisko poikansa kanssa on aika paljon anoppilassa. Itse asuvat kaupungissa pienessä kaksiossa joten poika tykkää kun mummolassa saa olla ulkona ja on enemmän tilaa. Olivat lähtöä tekemässä niin anoppi sanoo pojalle että "Työ otte lähdössä kotiin" poika rupee itkemään ja huutamaan "En haluu kotiin" Anopilla oli jotenkin outo ilme kasvoilla jotenki voitokas (???)
Ja on monta kertaa sanonu että saisivat olla tyytyväisiä kun täällä saavat olla....

Kävivät täällä viime viikonloppuna kun oli muitakin sukulaisia käymässä ja näytin sit kuvia tytöstä isomummille niin anoppi heti syyllistämässä myö ei näitä kuvia oo nähty. En mie kai nyt albumeita mukana kanna!

On niitä muitakin juttuja mitkä saa miut näkemään punaista mutta eiköhan tässä ollu tarpeeksi valitusta Nyt on ollu hetki rauhallisempaa kun anopilla on töitä mutta kohta ne loppuu.... Joten voi olla että tätä tekstiä rupee tulemaan.
 
Takaisin
Top