Ihan(a) Kamala Anoppi

Taatu

Näppärä viestien naputtelija
Koska kyseistä aihetta ei vissiin vielä ole, mutta kaikki jatkuvasti ko. titteliä kantavista naisista valittaa, niin suodaan niille oma keskustelu! emoticon

Ja jos vaikka itse aloittaisin purnaamisen.. Hohhohoijaa!

Anoppi tuossa maanantai-iltana soitteli ja kyseli kuulumisia. Oli ihan onnessaan, kun kuuli että Roni on viikko sitten alkanut ryömimään tosissaan. No heti tuli neuvoa, että "teidän pitää nostaa sitä ja tätä pois ulottuvilta ja tehdä niin ja näin ja lukita kaikki kaapit ja lallallaa".. Juuei, niin meillä ei tehdä. Mun järjen mukaan, mitä korkeamalle tavarat nostetaan, niin sitä varmemmin ne sieltä(kin) alas keinolla millä hyvänsä saadaan, eli me aiotaan opettaa Ronille ehdoton EI sen suhteen mitä saa repiä alas ja mitä ei.
No toinen mistä anopilla meni piuhat sekaisin, oli se kun selvis ettei olla aloitettu potalle opettamista tai saatika edes omisteta pottaa! Alkoi kyselee et "joks hää istuu hyvin yms" johon sitten vastasin että juu ihan kivasti istuu, mut ei kauaa ilman tukea.. Heti tuli vastaus että "Nonii, nyt sit vaan aloitat potalle opettamisen, kai sulla potta jo sille on, kohta pitäis alkaa osata jo" ja olin ihan että WHAT!!???!!??!?!? Ei, meillä EI ole pottaa ja eihän toinen edes tiedä millon on hätä! Tai näkee sen naamasta kun vääntää kakkaa mut pissat.. No sitte tuli papatusta että "minä tein niin ja näin timon kanssa ja kyllä sunkin pitäis kohta jo tehdä niin ja tattarattantaa..." emoticon
Mun VAUVA on 5½kk, EI sen tarvii osata potalle, eihän??

Nojuu, Tapaninpäivänä ollaan niille menossa niin kattoo nyt sit taas mitä seuraavaks keksii..
 
no mun mielestä kyllä ei tarviis vielä mitään potatushommia nuin pienelle. kerkee kyllä ihan varmasti. :) eikä meilläkään nostella mitään ylemmäs tai siirrellä paikkaa.. meillä ei oo kotonakaan koskaan siirrelty mitään vaikka meillä porukoilla on ollut aina hiiiiirveesti kaikkee lasi/posliini/kristallijutskaa just siinä lapsen korkeudella.. eikä meitä ne oo kuulema koskaan kiinnostaneet ku ei niistä tehty numeroo. samoin keittiön laatikot pysy kiinni kun anto luvan tyhjentää esim kattilakaapin. näin siis mun kotona. ja näin aijon toimia viivinkin kaan... :)

saako täällä valittaa muistakin ku anopista. mulla ei oo siitä oikeestaan pahaa sanottavaa mutta viivin tätistä.........emoticon voi elämä.

mulla menee sen kaa hermot ihan totaalisesti. täti on kehittäynyt/kouluttanut/kurssittanut itteesä ihan hirveet määrät, toimii taideterapeuttina ja muuta luomu"hömppää". sillä on kokoajan päällä se sen analysoivaluonne.. mä en vaan halua että mun vielä pientä vauvaa analysoidaan ja katellaan ja tuumitaan miten se tilanteissa toimii. musta tuntu viimeksi että voisin kalauttaa sitä jollain.... :( viivi istu sen sylissä ja hihku tapansa mukaan ja oli ihan innoissaan pienestä kiiltävästä paperimytystä joka oli kettiön pöydällä. tää täti siirsi sitä lähemmäksi viiviä just niin ettei kurottamallakaan yllä. viivi hihkuaa ja hinkuaa ja alkaa jo vaatimaan sitä ittelleen.. täti vaan tyynenä analysoi ja katselee miten viivi reakoi ja siirtää kauemmas. viivillä palaa hermot ja alkaa itkemään. vauvahan itkullaan pyytää asioita. sehän on ihan normaalia. heti tätin suusta tuli kauhee analysointi ja toisella tätillä meni hermot ja nakkasi sen paperin viiville. tää täti ottaa sen sitten pois ja viivi alkaa itkemään naama punasena. täti vaan myhäilee ja on mielissään en ees tiedä mistä. mä en käsitä lapsen turhaa itkettämistä. tässä vaiheessa toinen täti nappaa viivin syliinsä ja lohduttaa sitä. mä oon ihan tyrmistynyt.
 
lisäksi tää täti on kokoajan tuputtamassa omia terveysneuvojan asioita ja oli ihan kauhuissaan kun viivi söi toista kertaa proiskua kasvisoseen seassa. se oli pieneksi ajettu sauvasekoittimella mutta viivin suun mielestä siinä oli liikaa rouheita kun oli siis syönyt ihan sileetä sosetta aijemmin. tottakai lapsi yökkii ja tuumailee saamaansa ruokaa. sinnillä lapoin sille suuhun sitä pikkuhiljaa lisää.. viivi yökki ja mun mielestä se oli ihan normia. no kuulin kun tää täti huokaili ja jotain luennoi mun takana. viivi sitten veti henkeensä sitä ruokaa, yski ja oksensi. sitä käy viiville joskus. kuten varmaan monille vauvoille. tää täti oli ihan kauhuissaa. pakotin kuulema väkisin syömään sellaista mitä lapsen pitää syödä luonnollisesti vasta sitten kun luonto sen niin järjestää eli kun tulee hampaat........ just joo. se itte imetti täyspäiväisesti tietysti.olihan supermamma ja alkoi vasta sitten kun hänen lapselleen tuli hampaat antaa lihaa... eli 7kk?? mullla palo siinä vaiheessa pinna. mä en oo imettäny viiviä ku 2kk ja siinäkin tosi huonosti onnistuneena kun mentiin tuttelilla. ja jos ehkä 5lusikallista on väkisin syöttämistä niin just. kyllä lapsen pitää opppia syömään. muutaki ku peruna-porkkanaa.. ja toki mullakin loppu se syöttäminen kun oksensi. mutta pistän sen ihan vaan sen piikkiin että veti jotain henkeensä. täit vaan sitten totesi että tuo oli viivin tapa kertoa ettei halua lihaa. huah. just. seuraavana päivänä viivi söi jo sitä proisku-kasvissosetta ihan ku ois aina syönyt..

lisäksi on paaaaaaljon muutakin tästä tätistä ja musta tuntuu että mä en vaan voi olla sen kaa samankaton alla jos se jatkaa tota lasten analysointia ja arviointeja ja tekee vielä jotain ihme kokeita. katsoo millanen luonne niillä on sen perusteella miten reakoi asioihin ja on niiiiiiiiiiiiiin pätevä sanomaan kun hän on käynyt niiiiin paljon kursseja ja kouluja ja on varmaan sen 7 ammattiakin.. voi kääääääääk. lisäksi jos ne tulee kylään esim  mummolaan sillä on laukku täynnä kaikkee seuraleikkejä, mitä olet-analysointeja, .mitä värit ja numerto sinusta kertovat- analysointeja jne. mä oon ihan tuskassa aina. miksi?? voi miksi se ei voi joskus olla analysoimatta muita........... ja ne sen piiri leikit. voi luoja. nainen on 40v... mä en kestä. :D :D :D
sori oli pakko avautua. :(
 
hahahahahahahhaahaha.. voi juma mikä täti sulla Hani. Ton syömisen suhteen oon kyllä sun kanssa ihan samalla linjalla, että rakeisempaa ruokaakin voi ja pitääkin tarjota. Ja kyllä tämän ikänen ne oppiii jo syömään, kun teilläkin on soseita jo jonkin aikaa tarjottu, joten nieleminen pitäs olla jo ihan hyvin opittu taito jo. Sitä taitoa vaan viedään vähän pidemmälle noiden rakeiden kanssa. Muistaakseni 8kk muksulle noissa kaupan soseissa on mukana pieniä riisinpaloja ja muuta nööliä, mutta kyllä tuo meidän likka osaa jo nyt noita syödä. Eikä mitään ongelmaa, yleensä ottaen. Jotain kakomista toki sillon tällön on, ja joskus se jonkun palan takas kurkustaan ottaa, mut mitä sitten?? Pääsette ainakin nopeesti siirtymään pois noista vauvansoseista, ihan normi ruokaan :)

Potta??? No ei jumalauta. Onhan niitä semmosia, jotka tota pissattamista alkaa harjottamaan ihan suht vastasyntyneelle jo. Eli tyyliin lavuaarin päälle vaan, ja odotellaan että sieltä nyt sitten jotain tulis. Siis seurataan lapsen ilmeitä ja ennakoidaan koska sillä nyt tulee mikäkin tarve. Kuulemma tuo onnistuukin, mutta ei todellakaan ole mun juttu. Kiitti vaan. Mulla on muutakin tekemistä, ku kytätä jatkuvasti toisen perään. Musta on paljon helpompi opettaa tuo potalla käyminen sitten lähemmäs parin vanhana, jollon tuon taidon yleensä lapsi oppii nopeasti, jopa parissa päivässä. 

Tavaroiden nostelusta ylös.. No meillä puukot ja sakset on ylhäällä, eikä niitä keittiöntasoille jätetä. Muuten mennään kyllä vähän samalla linjalla ku Hani, eli kattilakaappia saa penkoa :D 
 
No ei voi kyllä muuta kun ihmetellä noita juttuja. Ja miksei vauvojen vois antaa olla vauvoja sen pienen hetken kun ne on? Potalle kerkee kyllä vanhemmallakin iällä...
Mulla ei oo anopista (tai avoanoppi, avoppi) mitään pahaa sanottavaa, oon vaan kerran sen kans ajautunu törmäyskurssille, tai oikeestaan silloinkin appiukon kans. Sekin saatiin sovittua, ja omaa mokaa sekin oli kun en hoitanu yhtä remppaa henk.koht syistä silloin kun ois pitäny ja fiksuna likkana jätin sitte ilmottamatta siitä... Mutta niin, pitäkää mielessä, että anoppi on kuitenkin miehenne äiti (samoin kuin tädit siskoja jne..) ettei noita kannata ainakaan miehelle haukkua suoraan. Tai vaikka mies itse haukkuis, niin lähtä siihenkään mukaan, ainakaan kauheen radikaalisti (voi veetu näitä hymiöitä, jätetään sit laittamatta) . Mulla on itelläni ainakin sellanen, että itse saan haukkua omia sukulaisia, mutta auta armias jos joku muu tekee niin... Oon joskus miehelle ihan tosissaan suuttunu, vaikkei se oo sanonu läheskään niin pahasti kuin itse :)
 
onpas kyllä täti hanilla.
ja samoilla linjoilla ton potan kans opettamiseen..en itekkää viel lähtis opettaa,ja toki voi silloin tällöin alle vuode ikäsenä käyttää jos itse näkee niin.

itse en ole koskaan nähny anoppia,johtuen siitä kyll et eivät asu suomessa. mutta ehkä vuoden päästä. mutta mitä joskus puhunu puhelimessa ja noin niin ei oo pahaa sanottavaa.voi olla et mieli muuttuu kun nähny ja ollu heidän seurassaan..


noh,nyt ei tullu kyl mitää valitettavaa.mut jtn kumminkin teki mieli kirjoitella..
 
Nea loistava esimerkki rakeisesta ruoasta. Tytöllä ei ollu ees ruokatorvi tyystin kunnossa, mutta silti alas meni ihan ongelmitta normaalit kaurapuurot, mun tekemät risotot sun muut missä AIVAN varmasti on kökkäreitä. Kananmunat sun muut...

Niin anoppi... Siitä on ollut asiaa, mutta nyt en jaksa paapattaa :D Enköhän mä kerkiä paremmalla ajalla ;)
 
Mulla ei ole kyllä pahaa sanottavaa anopista, tai ehkä sen verran ettei sitä kovin paljoa kiinnosta lastensa asiat, tai tämän ekan lapsenlapsen asiat.. Asuu 700km päässä meistä ja soittaa sen kerran pariin kuukauteen..Appiukko kyllä soittelee sit senkin edestä et kai heillä info kulkee keskenään ja sit anoppi ei sen takia niin soittele. Mut eivät onneksi ole puuttunu kasvatukseen tms mitenkään, myötäilee vaan jos jostasin asiasta kerron.. Mut varmaan kyllä auttais ja kertois mielipiteensä jos jotain kysyisin. Ihan siis hyvä anoppi mulla :)

Muutenkaan yllättävän vähän ihmiset on meille neuvoja tuputtanu, ei oikeastaan valittamista. Onneks on tää palsta, jossa voi tyhmiäkin kysellä ja tarvittaessa avautua!
 
Aivan kyllä uskomatonta settiä toi hanin tekstiemoticon jotenki tällasena en sanois hippi-mutta jonkinlaisena viherpiipertäjänä harmittaa tollaset tyypit, pilaa kaikkien muitten maineen x) Siis kaikki nää syömis-imetys-viestimispissatus/kakatus-luomujutut on musta valintoja siinä missä muutkin. esim. jos ite suosin kestovaippoja niin en mä silti kauhistele sitä jos toiset käyttää kertiksiä! Kukin tekee tavallaan! Ja itekin oon joutunu antaan periks useessa asiassa, koska ei näitten lasten kanssa voi elää oppikirjan mukaan...

Toi syömispolitiikka, toi sormiruokailu mikä menee aika vahvasti tohon luomupuoleen niin senkin oppien mukaan lapsi voi syyä lihaa ennen hampaita, vaikka vaan imeskellä jos ei muuta ja se kakomisrefleksikin on vaan hyvä, pitää huolta ettei vauva tukehdu! ite oon huomannu et poika voi venkoilla ja kakoa ja temppuilla syödessä mutta silti syö, kyllä sen sit oikeesti huomaa milloin ei yksinkertasesti halua, sillon sitä ruokaa ei vaan saa sinne suuhun! ;) harmi jos viivin täti ei osaa nauttia vaan siitä vauvan kanssa olemisesta, sillähän menee kaikki ilo ohi kun vaan haluu analysoida emoticon

Omasta anopista, onneks noita miehen vanhempia nähään tosi harvoin ;) ne kävi tossa just keskiviikkona kylässä ja olin jo parin tunnin jälkeen ihan hajoomassa! No kun ne tosiaan näkee Liekkiä niin harvoin niin annan höösätä ja hösöttää mutta meinaa aina palaa käämi kun mun pitää mennä väkisin ottamaan vauva syömään tai päikkäreille yms. Ja siis mun anoppi on aivan hirvee siinä että sillä ei oo mitään käsitystä yksityisyydestä.. tossa keskiviikkona huomasin yhtäkkiä et jaha, tyyppi selailee mun kalenteria ihan pokkana! just joo. paljon muitankin juttuja missä se on ylittäny oikeutensa. mm. ristiäisissä meinasin kiehahtaa kun tyyppi meni meijän kaapeille kolaamaan... ja kuten AnAnAtS sano, ei sais sit sanoo mitään! mä aina miehelle kouhkaan noista jutuista, musta ois sen velvollisuus sanoa omalle äitilleen mitä saa meidän kotona tehä mut vastaus on aina et tollanen se on aina ollu ja ei se vaan tajuu! no pitäs tajuta!!!emoticon huuh, kylläpäs helpotti, hyvä Taatu ku alotit tänemoticon

 
Ehkä siten kun muksu alkaa kävellä,nii vois ruveta potalle opettamisesta puhumaan!

Joo,joulusuunnitelmatkin vaihtu..TAAS :@
Nyt mennäänkin miehen vanhempien luo,eikä päinvastoin kun alunperin oli suunniteltu..HEIDÄN on mukavampi olla kotona..Yksikin muutos vielä ja mä en poistu aattona kotoo mihinkään ;DD
 
jaa että HEIDÄN?? Juurikin tämän takia mä olen lopettanut jouluna ravaamisen pitkin kyliä, ellen nyt sitä satu itse haluamaan, koska yleensä MUN on paljon helpompi olla ihan omassa kotona ku raahata koko kakaralaumaa perässäni paikasta a paikkaan b ja sieltä paikkaan c .. jne. Anopille menen, kun se väsää aivan tajuttoman hyvää ruokaa emoticon

Eli meillä periaatteena on ollut ihan ensimmäisen joulun jälkeen, että jos meitä haluaa nähdä, niin tervetuloa vaan kylään. Vähänkö mä olen ihana .. emoticon
 
Mulla ei kyllä mitään pahaa sanottavaa anopista, on niin ihana ja hyvin tullaan juttuun. Näitä kun lukee niin onpas mulla käyny tuuri emoticon  Toisaalta ton miehen isän uuden naikkosen kanssa onki sitten vähän sukset ristissä, mutta niin on kyllä kaikilla. Siitä sais kyllä revittyy juttuu vaikka kuinka paljon :D Ottaa niin päähän kun se on aina neuvomassa ja arvostelemassa ja sitten itse hyysää murkkuikäisiä lapsiaan ku jotain pikkuvauvoja. Sen tytöt on jotain 16v ja 12v eikä kumpikaan osaa edes voileipää tehdä ilman äitiä emoticon  Tai varmasti osaa muttakun ei tarvitse kun kyllä äiti laittaa.. Huoh, ja sitten kehtaa tulla mulle jotain mussuttaa.
Miehen kanssa naureskellaan että kauankohan kestää ennenkun miehen isä häippäsee, sitäkin alkanut ärsyttää tuo touhu.. emoticon
 
noo,ei tuo oo kun yks päivä tai paremminkin ilta,joten eiköhän siitä selviä..Ens vuonna sit normaali joulu eteläsuomessa ;D
 
Tää ei nyt anoppi juttu ole mutta kumminkin.. Käytiin tänään mun tädin luona kylässä ja hän kysyi, että nukkuuko poika yöt miten, sitten kun kerroin että nukkuu putkeen sen 10 tuntia ilman heräilyjä nii tää töksäytti että "no sinä se et sitten tiedä mitään lastenhoidosta!"

no niin justiinsa.. sitte se kertoili miten sen lapsilla oli sillon vuonna kivi ja kanto ollu aina masukipuja ja oli joutunu yöt valvomaan. ikäväähän se sellanen olis joo, mutta mun mielestä oli kuiteski vähän tyhmästi töksäytetty tuo etten mitään tietäis. kai se vauvanhoito muutakin on kuin valvomista?? emoticon
 
Noo, ehkä se täti ei tarkottanu pahalla. Olishan ton asian nyt voinu kyl muutenki ilmasta, sehän on vaan hyvä jos nukkuu yöt kunnolla! Meil kans poika nukkunu aina yöt suhtellisen hyvin ja muutenki aika helppo poika.

Must tuntuu et suurinsyy et menee sukset ristii anopin kans on se et ite jotenkii otan turhan kärkkääst asiat, eiköhän se yleensä kuitenki ihan hyvää tarkota.
Tosin joulun jälkee mul ei kyl hirveest taas asiaa sille oo... Eikä edes nähty :D Ongelmahan oli siis se että en suostunut siihen että juostaan aattona paikasta toiseen ja kieltäydyin menemäst mieheni siskolle. Lopputulos oli se, että vietettiin joulu miehen kanssa eri paikassa (minä omalla äidilläni) ja hirveä riita puhelimen välityksellä miehen kanssa ja viestejä tuli niin anopilta kuin kälyltäkin. Heille ei siis mahtunut päähän että joulussa on muitakin päiviä kuin aatto! Mrr... Eikä ukko edes vienyt poikaa joulupäivänä tai tapaninpäivänä mummolaan vaikka lupasi... Menee varmaan sekin minun piikkiin.
 
Ehkä tämmösestä ei sais valittaa mut mua ihmetytti suuresti kun anoppi oli ostanu pojalle yhden ainoon joululahjan ( siis tottakai yksi lahja riittää, ei saa olla epäkiitollinen emoticon ) mut se oli yöpuku kokoa 86 !!! ?? Kyllä mä sille sit suoraan sanoin, et tätä hän voi kayttää sit vuoden päästä vast, mut anoppi siihen vaan tokas et jos poika tuota vauhtia kasvaa kun tähän asti niin ei mee kauaa ku 86 vaatteet on sopivia...Juuu...
No, mun mielestä hän ois kyllä voinu suoraan kysyä et mitä kokoa kannattais ostaa.. Mulla ois muutenkin ollu listalla juttuja mitä poika ois oikeesti tarvinnu, ite kun tykkään hankkia lahjaksi tarpeellista tavaraa.. No nyt sama on toistunu jo useamman kerran, anoppilasta ei kannata odottaa mitään erikoista/tarpeellista.. Sieltä tulee vaate oli juhla mikä tahansa, ja vaatteita lapsi tietysti tarvii, ois vaan ollu kiva, et sitä ois voinu käyttääkin tässä lähiaikoina....Ja taas mä kuullostan kiittämättömältä...mut kun ärsyttää..

 
summerwine: mä oon saanut kuulla aika monen sukulaisen suusta tuon samaisen kommentin.. en kuulema tiedä mitään kunnon lastenhoidosta kun viivi on nukkunut 1kk ikäisestä alkaen sen 10-12h heräämättä syömään ja ei oo iltakiukkuja eikä muutenkaan itkeskele. lisäksi kuulen että pääsen ihan liian helpolla viivin kanssa. kyllähän mä sen tiedän ja olen tosi kiitollinen että viivin kanssa elämä on tosiaankin helppoa. voi mennä ja tulla ja olla ja viivi kulkee mukana. sehän oli 2vkoa vanha kun reissattiin seuraavat kaksi viikkoa erämaamökkiä myöten ja viivi vaan nukku ja söi. ja kun ikää tuli niin on ollut yhtä auringonpaistetta koko likka. mutta se että miten ihmiset sen kommentin sanoo tuntuu välillä tosi pahalta. ihan niinku en ois oikee äiti laisinkaan..

toinen juttu on se että just joku aika sitten kuulin eräältä sukulaiselta että en oo OIKEESTI synnyttänyt kun on tehty sektio. ja tämä ihminen tiesi kyllä että se oli kiireellinen ja synnytys pysähtynyt kun oltiin jo kolmatta tuntia 10cm auki mutta ipana liian korkeella.. oikein suutahti mulle kun hän itse manasi kuinka synnytyksen jälkeen saattaa olla pitkään että lirahtelee pissaa housuun ja lantion pohjan lihakset löystyy ja käski muakin reenaamaan niitä lihaksia johon sitten tuumasin että mulla ei oo niitä ongelmia ja oon reenannut niitä lihaksia jo teinistä asti kun äiti on neuvonut.. johon tämä henkilä sitten tokasi että niin sähän oot päässyt niin vähällä kun etoo oikeesti synnyttänyt... kyllä mua vähän suoraan sanottuna vitutti ja itketti.
 
tuli tosta hanin tekstistä vaan mieleen että samanlaisia mulkkuja toiset ihmiset on vaikka ovatkin äitejäemoticon jotenki aattelis et äitiys tekis ihmisistä ymmärtäväisempiä ja jotenki viisaampia mut taitaa olla turha luulo. Aivan järkyttävää että joku on sitä mieltä että sit ei tiedä lapsenhoidosta mitään jos vauva nukkuu yöt. Meillä taas ollu niin helvettiä viime yöt että pelottaa oma mielenterveys ihan tosissaan, ja suren koko ajan sitä etten jaksa iloita lapsesta niin paljon kun äidit jotka ei kärsi alituisesta univelasta..  siis ite uskon että osaisin olla paljon parempi äiti jos ei tarttis kokea tätä "kunnon lastenhoitoa" eli valvoa koko ajan.... Jossain vauva-lehessä oli kans tosta ku toiset on sitä mieltä et ei oo muka oikee synnytys jos lapsi tulee sektiolla. Uskomatonta! Mut äitiys on toisille jotain täydellisyys-kilpailua, se on kyllä huomattu. Mies googlas joku pv leikkikehästä tietoa ja löys keskustelun missä joku oli vakaasti sitä mieltä että kaikki sellaseen turvautujat on huonoja ja laiskoja äitejä...että jep jep, eihän näit kaikkia hulluja mielipiteitä vaan voi ottaa tosissaan....emoticon
 
Joku kirjotteli niistä vaatteiden koosta.. Mä aina haluan nimenomaan isompia (en ehkä noin isoja kuitenkaan kun joku koko 86) ja mua välillä ärsyttää kun mun äiti työntää mulle aina vaatteita mitkä menee ihan just pieneksemoticon  Mm. joululahjaks tuli varmaan 10 vaatetta kokoa 74 ja meillähän tuo poika oli jo melkein kuukaus sitten sen 71cm.. Osa ei edes mene enää päälle. Muutenkin en hirmusti tykkää jos tulee vaatteita lahjaks kun haluisin itte ostaa sellasia kivoja ja mieleisiä ja ainakin tähän mennessä ei oo kun muutama kiva vaate mitä ollaan saatu ja loput sellasia jotka lojuu kaapissa, ehkä kerran käytän päällä ettei tuu huonoa omaatuntoa emoticon Ja jouluna vähän anoppi pisti vihaks kun oikein työnti joulunauhaa pojan suuhun.. Sanottiin miehen kanssa ettei antais syödä kun voi tulla haavoja jne (mulla ainaki oli sormet verillä jo niitä näperrellessä) niin totes vaan että kun toinen tykkää.

Kaikista paras oli appiukko kun halus väkisin antaa piparia pojalle.. Työnti palan suuhun niin poika sitten pehmitti sen suussa, otti käteen ja länttäs sen appiukon nenään :D!! Siitäs sai.
 
Hehheh, toi piparijuttu oli hyvä:D

Joo meillä kanssa anoppi antoi pikkuneidille jouluna lahjaksi kaks Henkka Maukan paitaa kokoa 86 ja sitten sellasen asun, johon kuulu housut ja paita, sekin kokoa 86... meidän neidille menee tällä hetkellä koot 68 - 74. Että katsotaan milloin noita vaatteita tulee sitten käytettyä.

Mä kanssa oon ite niin eri maailmasta kun tuo anoppi, että joskus ihan hirvittää. En edes uskalla ajatella, että pitäisi joskus ehkä jättää hänenkin luokseen pikkuneitiä hoitoon. En tiedä mitä siitä tulisi... anoppi on yli 70-vuotias, ja kaikki kasvatukselliset asiat on aivan jostain syvältä. Kaikenlaista saanut nähdä, kun anoppi hoitaa usein miehen siskon lapsia. Kaikki kuri ja järjestys ja säännöt ja ihan kaikki järki siitä hommasta puuttuu. Niin ei todellakaan tee mieli jättää neitiä hänelle hoitoon. Kertaalleen olisi ollut jo tarvekin syksyllä, mutta tajusin myöhemmin, että en ollut edes harkinnut häntä hoitajaksi. Kun omat vanhempani ja siskoni eivät olleet maisemissa, ja naispuolinen kummi oli samoissa hääjuhlissa joihin itse mentiin, samoin kuin kaikki kaverit, niin pyysin neitiä hoitamaan oman veljeni, jolla ei ollut mitään aiempaa kokemusta vauvoista. Eli mieluummin veljeni, joka piti vauvaa ensimmäistä kertaa sylissään hääjuhlia edeltävänä iltana, kun tuli meille harjoittelemaan. Mieluummin hän kuin anoppi! Ehkä se kertoo jo jotain.
 
Otettiin sitten anopin kanssa vähän yhteen loppiaisena... Aiheena edelleen jouluaatto. Pyysin ettei vastaisuudessa kukaan muu puuttuisi mieheni ja minun välisiin riitoihin, niin siitähän päästiin sitten aiheeseen... Aatto oli kuulemma eri asia ja pojalla on kaksi perhettä jne jne...
Teki kyllä ihan hyvää sanoa suoraan kaikki asiat, ärsyttää kaikki seläntakana puhuminen ja kaksinaamaisuus.

Aion kyllä pitää vastaisuudessakin kantani että aatto ei ole sitä varten että juostaan paikasta toiseen, tulkoon itse sitten katsomaan. 

Ärsyttää sekin kun anoppi jatkuvasti valittaa ettei näe poikaa tarpeeksi, muttei ikinä tule meillä käymään. (Kolme kertaa käynyt, kahdella niistä poika oli illalla jo nukkumassa ja kolmannella kerralla kävi vain tuomassa pakastimen eli viipyi ehkä 15min)
 
Takaisin
Top