i

Yahoo, pitkästä aikaa. Onko teille puhuttu neuvolassa tuosta rokotteesta mitään? Itselleni ei ainakaan vielä ole kerrottu mitään.

Keskiviikkona sitten käytiin ekan kerran lääkärissä ja tehtiin sisätutkimus. Oli helpotus nähdä pienokaisen sydämen sykkeet ja sai selvän varmuuden, että vatsassa joku asustaa. Suuri kiitos teille, jotka olitte siinä jo käyneet ja kertoneet mitä siellä tulee tapahtumaan, ei sitten tarvinnu ihan ummikkona mennä. La pysyy siellä 31.5.2010 ja nyt siis rv 8+4. Tässä viikon aikana ei ole ollut mitään muita oireita kuin jatkuva pissa hätä.

Ja APUA, koiramme ei suostu enää edes leikkimään mun kans, mutta oottakaas ku isäntä tulee kotiin töistä niin johan on kovat leikit menossa. Koiraihmiset tietävät mitä tarkoitan jos kerron että olen ollut se koiran "isäntäntä" nro:1, eli kouluttanut jne. Lenkkeilee kyllä mun kans ja tosi kiltisti menee vierellä, eikä huomioi muita koiria, mutta käytös mua kohtaan on muuttunu varovaisemmaks ja ehkä vahtivammaks, mikä ei sen rodulle oo kyllä kovin ominaista. Uskon siis täysin sen tajuavan tilanteeni. Ootteko muut huomannu lemmikeissänne muutosta käyttäytymisessä teitä kohtaan?
 
Osaankohan tänne edes kirjoittaa :D HElpotti kyllä lukea näitä, itselläni rv 10+1 ja LA 20.5.10 :) jännittänyt kovasti onko kaikki hyvin mutta tiistaina oli ultra ja siellä pikkunen jo kovasti melskas <3

KAuhistuttaa lukea viestejä missä isät ovat välinpitämättömiä tms, tottakai se vie aikaa sulatella asiaa.. Tsemppiä kaikille!
 
Mä ajattelin sikaflunssarokotteen ottaa ja tänään ilmotin että ens torstain rokotuksiin oon menossa. [:)] En oo mitenkään hysteerinen asian suhteen mut kun puntaroin vaihtoehtoja ni kallistuin kuitenkin ottamaan. Mulle puhuttiin neuvolassa ja oon lukenu muualtakin että sikaflunssa iskiessään tulee tosi rajuna just raskaana oleviin ja sen vuoksi me ollaankii ekassa rokotusryhmässä. Ilman raskautta olisin tuskin korviani lotkauttanu asialle koska tavalliseen ihmiseen se tuskin tulee tavallista flunssaa kummosempana mutta raskaanaolijoilla on kuulemma vauvan sekä oma henki vaarassa. Täytyy vielä haastatella lääkärikaveria ja lukea aiheesta enemmän mutta siis nyt ainakii oon menossa rokotukselle. [:)]
 
Bris, meillä ei oo vielä koirat reagoinu mut kaverin koira on menny ihan sekasin. Kaveri on ihan viimesillään raskaana ja koira on ollu tosi stressaantunu ja outo koko syksyn. [:)] Kiipeää esimerkiksi yöllä sänkyyn salaa vaikkei koskaan siellä nuku, on kehittäny tosi hurjan valeraskauden itelleenkii, ei suostu lenkillä tai metsässä lähtemää metriä kauemmas yms. Et kyllä ne vissiin ihan oikeesti tajuaa. [:)] On meilläkii pienempi muuttunu silleen että aikasemmin sen hihnassa kulkeminen on ollu ihan toivotonta (metsästyskoira jota nenä vie aika vahvasti...) mut nyt se vaan hiippailee mun selän takana. [8|] Varsinkii rinteissä ja jyrkissä alamäissä mennään tosi varovasti. [:)] Luulin että se nyt vihdoin on kasvanu aikuiseksi tai jotain mutta eihän sitä tiiä vaikka tää liittyiskii raskauteen. [:)]
 
Kai sitä jo uskaltautuu itsekin tänne ilmoittautumaan, kun alkaa olla ensimmäinen kolmannes takana päin...! Rv 12+1
Ei ole ollut mitenkään erityisen "raskaana" -olo, mutta pakko se on alkaa jo uskomaan. Ensi viikolla on eka ultra, joten kai sen sitten ainakin uskoo.

Vähän pelottaa tämä oireiden vähyys... Voiko kaikki olla kunnossa... Liian helpolla on päässyt... varmaan siunataan sen kunniaksi koliikki-vauvalla... Tai intoudun heti perään toista tekemään, kun helpolla selvisin ja toinen raskaus iskeekin sitten täydet oireet päälle!
Taas hermoilen asiat etukäteen ja kuvittelen pahimpaa...

Kerrottukaan ei ole kellekään vielä. Osin syynä molempien äidit. Kumpikaan ei osaa olla hiljaa asiasta ja alkaa se kauhea vouhkaaminen!
Anoppi tietysti pahin ja muuttaa vielä naapuriin!! (Ei kykene antamaan omaa tilaa, vaan puuttuu kaikkeen, yrittää päättää muiden asioista.)
Pitänee vuokrata kasvimaa anopin valtakunnaksi, jossa voi toteuttaa itseään... Minusta kun ei taida juuri olla möyrimään sinne ensi keväänä... Harmi sinäänsä, puutarha kun on suuri intohimoni... Sinäänsä tietysti oikea aika lapselle syntyä juuri kevätkesällä meidän perheeseen!

Oma äitini taasen tulee aloittamaan vouhkaamisen häistä, vanhanaikainen kun on...
Ajattelinkin, jos pitäisi pienet pippalot molempien vanhemmille jossa olisi oljelmanumerona ylläri häät ja kerroittaisiin uutiset sitten samalla.
Erityisesti mies kun ei isoja sukuhäitä halua.
Sitä en tiedä miten saan kaikki samaan paikkaan kertomatta etukäteen... Voisi yrittää käyttää joulua tekosyynä... Ilmat taisi vain mennä ulkona vihkimiseen, joten sisätilatkin olisi löydettävä...

Onko teillä ollut perinteiset häät tai perus maistraatti vihkiminen?
 
Todella perinteisesti mentiin naimisiin Petäjäveden Wanhassa kirkossa ja juhlittiin sitten paikallisessa maalaistalossa häitämme. Kaikki ns. perinteisiin häihin kuuluva oli mukana, kuten valssit, puheet, leikit, sukkanauhat ja kimput ym ym. Sekä tietty haitarimusiikkia illalla [:D] Perinteistä, häävalssia lukuun ottamatta; Yön Satukirjan sankari [:)]
Olivat juuri sellaiset häät, kuin me halusimme. Ns. omannäköiset perinteisyydestä huolimatta.
 
Moi kaikille!

Ehkä uskallan nyt ilmottautua tänne, vaikka onkin jatkuvasti pelko että jotain on pielessä. Enkä edes tiedä miksi! Laskettu aika on 24.5. ja eka ultra vasta kahden viikon (=ikuisuuden!) päästä. Eniten ehkä pelottaa se, että aikaisemmin mulla oli huono olo, rinnat kipeenä jne. mutta nyt ei oo enää ehkä viikkoon ollut yhtään mitään. Kerrottu ollaan vasta mun parhaalle kaverille, mutta ei kellekään muulle. Ehkä jos ultra näyttää että siellä on jotain, ja se on elossa, niin sitten vois harkita muutamalle muullekin kertomista.

Oon 26v ja mies 27v, eka lapsi tulossa. Naimisiin mentiin vuosi sitten, ja meilläkin oli häävalssina Satukirjan Sankari niinkuin miiuhoolla! Ihana biisi!
 
Hei kaikki!
Ei niitä oireita kannata liikaa miettiä, että onko niitä vai ei. Toisilla vaan on "miedommat" kuin toisilla ja myös raskauskohtaista.
 
Itsellä huomenna ensimmäinen ultra. näillä tiedoilla olisi jotain 11+4.
 
Minulla löytyi keväällä keskeytynyt raskaus ultrassa että todellakin jännitän "huomista" ultraa(vaikkakin kirjoitan jo maanantain puolella x) ) Yrittänyt ajatella että kaikki hyvin kun on voimakkaammat oireet mutta eihän sitä koskaan tiedä. Keväällä olin varma että ei siellä mahassa ole mitään kun en mitään juuri tuntenut, pahaa oloa oli mutta ei mitään turvotuksen tunnetta ym nipistelyjä ollenkaan.
Mutta 8 tunnin päästä kaikki varmistuu, suuntaan tai toiseen. Se selviää sitten.
 
Peukkuja kaikille että meillä kaikilla menee hyvin raskaudet ja olemme onnellisia mammoja ensi keväänä/kesällä :)
 
ps. anteeksi jos on kirjoitus virheitä, olen yövuorossa kirjottamassa
 
Huomenta!

Mietityttää ihan hirmusti se influenssa-rokotus. Jos odottelis kuitenkin viikolle 12, ennen kuin menisi ottamaan...

Tsemppiä Inxulle ultraan :)!!
 
mä sanoin nyt sit siel perjantain neuvolassa, että otan rokotuksen. kovasti kyselin eka, ku ei sitä tietty mitään ylimmäärästä läkkitystä kaipais raskaana ollessa. neuvolatäti oli hyvä puhumaan ympäri ja suostutteli lämpimästi. hän kertoi että syy, jonka vuoksi suositellaan että ekat 12 viikkoa on takana on se ettei rokotteesta voi syyttää tavallisia alkuraskauden keskenmenoja jotka on kovin yleisiä. mutta siitä ei ollu kysymys ettäkö se vauvalle olis vaarallinen alkuviikoilla.

marraskuussa on odotettavissa eka aalto tänne satakunnan kieppeille ja parisen viikkoa rokotteesta kestää ennen ku oma immuunijärjestelmä alkaa toimia niin että se sit kans vieroksuu sitä sikalunssaa. vaikutusaika puolestaan on pitkä. keväällä on odotettavissa neuvolatädin mukaan paljon hurjempi lunssa-aalto joka on sit jo huomattavasti vaarallisempi meille raskaana oleville koska oomme viimesillä viikoilla. joten hän piti erittäin hyvänä että se rokotus otettaisiin nyt heti ku niitä tulee viikon päästä ja vaikutus tehoo sit myös vauvaan, ettei se pikkunen käärö sairastu heti synnyttyään sikalunssaan.

tämän kaiken kuuntelin ja luin laput jossa oli aiheesta infoa ja päätin sen sitten ottaa. se tapahtuu ryhmärokotuksena täällä meidän paikkakkunnalla ja kotiin soitetaan kun rokotus on saapunu ja sinne sit vaan käsivarsi ojossa jonon jatkeeksi. oon ihan hyvällä mielellä päätöksestä ja uskon et se koituu hyväksi suojaksi sekä itelle että vauvalle. neuvolatäti vielä lisäs et suomi on erittäin tarkka maa, eikä täällä alettais rokottamaan missään nimessä raskaana olevia jos se ois riskaabelia. et ei hätiä mitiä [;)]

mulle nää vakuuttelut riitti, ja ens viikolla meen piikille.
 
nii ja tervetuloo uudet odottajat. te maltoittekin oottaa pitkään ku ootte jo kolmannen kuun lopulla ja toinen neljännen alussa.

hyvää ja onnellista odotusta kaikille.

mietein et pitäiskö alottaa uus ketju tänne toukokuun sivuille, jossa ollaan raskauden toisella kolmanneksella. alkuraskaus kun alkaa oleen pikapuoliin meillä kaikilla ohitse. sit näit ois helpompi selata.. mitä kellekin kuulu alkuraskaudessa, keskiraskaudessa ja sitten viimesillä viikoilla.

tällanen ajatus vaan. ite pyörin vielä tän ja huomisen täällä alkuviikoissa [:D]
 
Oli pakko tulla kertomaan ennen kun menen nukkumaan(siis jos saan nukuttua) 12+1 xD ja maailman onnellisin ihminen. tekis mieli huutaa kurkku suorana että oon raskaana :) Onnellinen loppu kevään koetuksille <3 toivottavasti muutkin saavat yhtä onnellisia uutisia ultrissa.
 
Meillä ensimmäinen ultra takanapäin, ja omat laskelmani heitti vain 2 päivää [:)] 11+5 on nyt siis viikkoja takanapäin, että ensimmäinen kolmannes pamahtaa täyteen siis parin päivän päästä [:D] siellähän hän mönki ja polski, oikein normaalilta vaikutti kaikki! Nyt mä voin oikeasti huokaista helpotuksesta ja alkaa hellimään kasvavaa masua!! Kyllä siinä tippa tuli linssiin kun ensimmäisen kerran kuvaruutuun ilmestyi sykkivä sydän ja villisti viuhtovat pienet kädet [:D]
 
Moi kaikille pitkästä aikaa!
 
Onnea kaikille ultrassa käyneille! [:)] Mulla on eka ultra vasta ens pe, eli 6.11. Voi kun aika menis nyt äkkiä ja toivottavasti kaikki olis ok!
Oon ollut viikon ihan hirveessä flunssassa...kuumetta ei onneks ole ollut, mut kaikkee muuta kyllä. Ja siihen kun vielä liittää aamuoksennukset niin voi ihanuus... mut nyt on pahin jo ohi ja pystyy taas oleen töissäkin! Ja mikä parasta; pahoinvointi on jäänyt jo melkein kokonaan pois...toissa aamuna oksensin viimeks, mut sen jälkeen ei oo ollu pahoinvointia! JEE! [:D] ja muutenkin alkaa väsymys helpottamaan (flunssasta huolimatta)! Tuntuu, et alkaa taas pikku hiljaa olemaan oma itsensä! [:)] Jospa mieskin alkais päästä pikkasen vähemmällä... sillä on ollut kyllä mussa PALJON kestämistä! 
 
Ollaan kerrottu ilouutiset perheillemme ja kavereille. Kaikki on olleet onnellisia, vaikkakin yllättyneitä. Ja ekat mahan taputtelijatkin on jo koettu. Siskon mielestä mun mahasta näkee jo selvästi mitä se pitää sisällään, mut ite on vieläkin vähän vaikee uskoa todeks, et se oikeesti alkaa jo kasvaa! [:D]
 
Mä olen kyllä ajatellut, etten ottais rokotetta...sitä on kuitenkin voitu tutkia vasta niin vähän aikaa, ettei mitenkään ole voitu selvittää mitkä sen vaikutukset on lapseen... mut tää on vain mun mielipide ja saattaa toki vielä matkan varrella muuttuakin. Hankala paikka! [8|]
 
Sain mahtavan yllätyksen viime viikonloppuna;  mun paras kaveri kertoi olevansa myös raskaana!! Täysin odottamaton juttu, puolin ja toisin. Mut teki mut kyllä järjettömän onnelliseks!! [:)]
 
Mukavaa viikkoa kaikille! [:)]
 
Tervetuloa uusille! [:)] Ja mukavaa että ultrassa vierailleilla oli kaikki reilassa. [:)]
 
multatassu meillä kanssa oli ihan perinteiset kirkkohäät keväällä. [:)] Juhla seurojentalolla ja porukka melkoisessa tuiskeessa. [;)] Siinä mielessä tosin olivat vähän erilaiset että vieraat olivat pääosin kavereita ja ystäviä ja sukulaisia vain kourallinen. Kutsuttiin vain ne jotka oikeasti halutaan (eikä niitä mummon tätejä jotka PITÄÄ kutsua [;)]) ja joiden kanssa vietetään aikaa muutenkin.
 
Mä kyllä kanssa otan sen rokotteen. [:)] Lopullisen varmuuden sain kun juttelin kaverin kanssa joka erikoistuu naistentauteihin ja työskentelee synnärillä (tulee varmaan teillekin joillekin hätiin jos synnytykseen komplikaatioita ilmaantuu... ) ja hän oli sitä mieltä että ottaisi ehdottomasti jos olisi raskaana koska sen rokotteen riskit on paljon paljon pienemmät kuin sen taudin riskit jos sen päälle saa. Vauveliin yhdyn siinä asiassa että Suomi on turvallinen ja tarkka maa eikä täällä voi ihmisiin ihan mitä vaan ainetta pistää. Ja on olemassa varmasti painava syy siihen miksi raskaana olijat ovat ensimmäisessä riskiryhmässä. Ja mä tulin siihen tulokseen etten sitä possuflunssaa halua jos se aiheuttaa ennenaikaisia synnytyksiä ja voi olla äidillekin hengenvaarallinen. [&:] Mulla ollu luokassa jo kaksi tautiepäilyä, eli jo ihan senkin takia hirvittää kun oon näitten räkänokkien kanssa kaiket päivät. Toki ymmärrän niitäkin jotka eivät tartuntaa usko saavansa ja kieltäytyvät rokotuksesta. [:)] Mulla vaan jo tää työ lisää tartuntariskiä jo aika paljon. Eli siis menen kiltisti torstaina liukuhihnarokotuksille minäkin. [;)]
 
Heips!
Meil oli viime joulukuus maistraattivihkiminen ja sen jälkeen käytiin mukavas pienes ravintolas syömäs todistajien kanssa. Nyt syyskuus oli kirkkomenot eli avioliiton siunaaminen ja pidettii pienmuotoiset juhlat lähimmille sukulaisille ja ystäville. Me oltais tietty ite haluttu pelkät kirkkohäät mut suomen laki vaatii maistraatin kun toinen ei voi kuulua kirkkoon suomes. Mut ollaanpa tuplasti naimisis! [;)]

Tänään sitten olisi meidän neuvolassa rokotukset, taidan aikaisemmist puheist huolimatta mennä ottaan sen. Katsotaan sitten mitä tuleman pitää...
 
Meillä oli elokuussa kirkkohäät ja vähän vähemmän perinteiset bileet siihen päälle. Meillä rokki soi, perinteisiä hääleikkejä ei ollut, oli niin hauskaa tanssiessa että kukaan ei muistanut että kimput ja sukkanauhat jäi heittämättä [:D] me tanssittiin häätanssina Uniklubin kukka, ja häissä viihdyimme paitsi me, kuuleman mukaan myös vieraat nauttivat rennosta ja kosteasta ilmapiiristä [:D] ihanat muistot jäi meille juhlista, ja myös sitä seuranneesta kolmen viikon häämatkasta jolla meidän tirriäinenkin sai alkunsa!
 
Nyt vihdoin hartaasti odotettu ultra takana! Siellä sätkytteli pikku-kaveri ja sydän jumpsutti. [:)]Mies meni ihan höpöksi jälkeenpäin, sanoi että olo oli kuin humalaisella. Kait se nyt sitten konkretisoitui rysäyksellä. Sanoi ultran aikana jotta sähän oikeesti sit oot raskaana etkä pläski. Jep,jep mitähän ultran täti mietti. Saatiin kuvata videolle heiluttelijaa kun täti oli ottanu mitat yms. se selostus olis ollu kiva saada mukaan, mutta ei kai halunnu omaa ääntään nauhalle, pari tulostettua kuvaa saatiin myös. Mitaksi saatiin 7,2cm ja pään mitan kanssa yhdistettynä koko vastaa laskettua aikaa 28.4. jota itse olin ajatellut, kun taas neuvolasta antoivat 1.5. Eipä se nyt siitä kummemmin muuttunut, tulossa on. kuulun kai nyt virallisesti tuonne huhtikuisiin, mutta kai voin täälläkin vielä poiketa. [:D]
Masukilla niskapoimua oli 0,75mm ja verikokeiden kanssa tulokseksi saatiin: ei riskiä. Hyvä, hyvä. Rakenneultra pitää mennä tekee yksityiselle, kun phks:n vermeet tulee ensvuoden puolella. Pöh. Hintaa olis kuulemma 3D/4D 170€ josta saa kelasta 76€ takasi, 2D 122€ josta kelasta saa 61€ takasi. Tekis mieli käydä, nyt vaan tarvii pohtia kumpaan.[8|]

Tytölle tuli yöllä oksennustauti, alotti yökkäämisen 23 ja lopetti joskus 2.30. Tuli sitten pyykättyä kaks peittoa ja sänkypeitto yöllä, matto tarviis vielä pestä. Poloinen joutui jäämään yksin kotiin ultran ajaksi ja täältä tosiaan ajaa sairaalalle melkein tunnin, joten odottelua riitti. Itellä oli karmea väsymys päällä ja otettiin sitten tytön kera päikkärit 13-16.30! [:-]Pistin miehen pyyhkimään lelut ja lattian oksusta, koska muuten oisin tod.näk. oksentanu itsekin. Urpf. lähellä oli... Sai mies uuden kokemuksen ei oo tytöllä ollu oksutautia meiän yhessä olon aikaan. Ollaan siis melkein päivälleen kolme vuotta oltu yksissä, vaikka tunnettu onkin viis vuotta.

Tälläisiä kuulumisia täältä, mukavaa odottelua kaikille kanssamasuttelijoille!

Muoks, muoks... toi mun lilypie näyttää näköjään mitä sattuu nyt olis viikkoja siis tasan 14.
 
Takaisin
Top