i

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Odotus
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hienoa, onko siis jo joku muu hätäinen toukovauvan odottaja?!? Mä aattelin ettei täällä oo vielä ketään... [:)][:)][:)] Ja yksin on kurja jutustella. [;)]

Hätäisiä paikalla[;)] Onkohan odottavan aika pitkä? Toivottavasti osaan nauttia tästä ajasta[:D]

Hienoa cinderella! [:)][:)][:)] Kivaa että meitä on nyt muitakin!
Juu, kyllä tämä odottavan aika pitkältä tuntuu mutta loppujen lopuks aika menee niin äkkiä että kohta ollaan jo toukokuussa. [:)] Ja jos viikkoja on nyt 5 niin enää ei oo kun 35 jäljellä. [:)] Mun mielestä se tuntuu kuitenkii aika vähältä jos sen ajattelee tollee että seittemän tämmöstä aikajaksoa lisää niin käärö alkais olemaan tuloillaan. [:)] 
Eiköhän tänne vielä porukkaa ilmaannu kunhan me hätäisimmät aloitellaan... [;)]

Täällä yks himpun verran hätänen. kirjottelin jo tonne huhtimammoihin, kun yks laskuri anto la28.4. no sit rupesin miettii tota anskun aikaa, kun janan mukaan olis viikon pitemmällä kun minä ja kuitenkin toukokuisissa. Siis ööö on laskurit jännii toinen antoi mullekin 2.5. la:ksi. Menee ihan mahottomaks. Tarvii kai oottaa ekaa ultraa, mutta kun ei malttais, todistakaa nyt mulle että oon tosiaan raskaana... aaarg. No tissit on ainakin erittäin raskaana. Aloin kattelee uusii liivei kun ei mitkää vanhat mahu (75C) ja ylläri oli kova, uusi kokoni on, tattadattadaa: 75E! herramanjestas. siis ja plussauksesta aikaa 1,5 viikkoo. ei oo totta. Musta kasvaa meloonitäti.

Joo, toi mun laskuri on vähän sekava... Mut ku mun kierto on vaihdellu 28-44päivän välillä ni se sotkee kuviota. Laitoin menkkojen odotetun alkamispäivän ihan oviksen (tikutetun) mukaan eli silloin kierto olis ollu n.35päivää. Tämä siis sotkee laskureita kun osa laskee sen ajan viimesten kuukautisten ekasta päivästä ja toiset jostain muusta(?). Siis varmaankii ollaan aika samoilla viivoilla mut laskurit sekoilee. [;)]
Enkä tosissaan tiiä onko se mun LA kumman kuun puolella mut meinasin että pelaan varman päälle että tolloin se kai viimeistään on. [;)] Ja yleensähän ekat menee aina pitkäksi niin toukovauva siitä todennäköisesti tulee jos vaan kyydissä pysyy sinne asti. [:)]

Heipsan kaikki!

Mulla tuli kans plussa tossa viime viikolla, enkä kyllä yhtään tätä vielä tajua... [:)]  [:D] 

Ilmottaudun minäkin hieman ehkä hätäisenä tänne...
LA laskurin mukaan 6.5 ja viikkoja siis nyt 4+6.
Aika uskomattomalta tää tuntuu vielä, testin tein sunnuntaina ekan ja tänään oli pakko käydä hakemassa kaks lisää ja heti testailla toisella niistä ja plussahan sinne ilmesty heti.. Neuvolaan ajattelin kans soitella huomenna ja varailla aikaa.
Miten ton laskuri- systeemin saa tehtyä?
 Olen aikasemmin saanu kaks keskenmenoa, joista toinen on kyllä aborttina papereihin kirjattu ja siitäkään syystä en hirveesti vielä uskalla luottaa pienen mukana pysymiseen. Mutta toivotaan toivotaan. [:)]

Taas yksi toukovauvan odottaja ilmoittautuu. Tein testin 27.8 ja positiivista näytti! Viikkoja nyt 5+2 ja laskettu aika laskurin mukaan 4.5. Jätin pillerit pois kesäkuun lopussa. Yhdet luomumenkat ehti olla ja heti seuraavasta kierrosta tärppäsi. En oikein voi vielä tätä todeksi uskoa. Olen tehnyt useamman testinkin ja kaikki ovat plussaa näyttäneet, joten täytyy se uskoa. Kun vain pieni pysyisi siellä.

Millaisia oireita teillä on? Mulla suhteellisen normaali olo. Hiukan turvonnut olo ja rinnat tuntuvat erilaisilta. Ilmaa kerääntyy vatsaan paljon. Pahoinvointia ei ole.

Ihanaa kun tulee uusia! Valtaisat onnittelut tasapuolisesti kaikille!!! [:)][:)][:)]

Vaskilintu, mulla on ollu tosi huono olo nyt jo reilun viikon päivät. [:'(] Alko jo oikeastaan ennen plussaamista, mikä on musta outoa... Nyt pari päivää on ollu vähän helpompaa ku ei kuvota ihan 24/7 eli toivotaan tämän menevän nopeasti ohi. [:)] Maha on turvoksissa kanssa ja tissit arat. Eilen iski väsymys päälle mutta en tiiä johtuuko tästä raskaudesta vai onko vaan muuten syysväsyn aika. [;)] Meillä on laskurin mukaan sama LA! [:)] Hauska juttu!

nanna85 sen laskurin saa lilypie.com sivuilta ja tuolla jossain yleisellä osastolla oli hyvät ohjeet sinne. [:)]

mulla kans ihan täysin normaali olo ollut, paitsi että vatsassa ollu sellaista "kipua"/tunnetta niinku menkat olis alkamassa :)

tosi kiva kun täällä on tällainen sivusto, kun mä olen vasta 22 ja kukaan mun kavereista ei ole vielä todellakaan vauvoihin päin, niin kiva täällä sit jutella ja intoilla näitä juttuja yhdessä :)

testaan onnistuko laskurin liittäminen... [:)] 

Onnistuhan se...
Neuvolaan soitin tänään, eka neuvola-aika 16.9, siihen mennessä pitää miettiä haluaako osallistua siihen sikiöseulontaan.
 Miestä ei sitten hirveemmin enää kiinnosta koko vauva, totesi viimeks tänään, että eiköhän kuitenki abortti ole oikea ratkasu, no siihenhän mä en kyllä suostu. En voi käsittää tätä asiaa, ku mies oli sillon vielä muutama viikko sitten mua enemmän sitä mieltä että vauva saa tulla, mikä mielen muutti näin yhtäkkiä? Nyt ei halua olla enää mun kanssa suunnilleen missään tekemisissä.. vauvasta puhumattakaan. No me pärjätään vauvan kanssa kaksinki, onneks ei asuta miehen kanssa yhdessä, on jotenki helpompaa ehkä.
 Miehellä myös alkoholiongelmaa ja narsistisia piirteitä, siinä mielessä voikin olla helpompaa ja parempi olla vauvan kanssa ihan kaksin. Ja on meillä kuitenki hyvä tukiverkko.
 No mutta se siitä... Minkäslaisia tilanteita muilla?

toi on nanna85 tosi ikävä tilanne kyllä...mut tosiaan voi olla helpompikin kaksistaan kun hankalan miehen kanssa..

mulla siinä mielessä hyvä kun mies kyllä on, mutta molemmat opiskellaan ja ihan kauheesti huolestuttaa noi raha-asiat sit kun kolmas perheenjäsen syntyy. katselin tossa että kyllähän kelalta kaikenlaista tukea saa, mut kun mieskin kuitenkin vaan osa-aikatyössä opiskelujen ohella.. kai tästä selvitään..

Täällä kans toukovauvaa odotellaan, toivottavasti kaikki menee meillä kaikilla hyvin [:)]

Onnittelut Metist! [:)] Ja tervetuloa hätäiseen joukkoomme! [:)]

Meillä vähän erilainen tilanne eli naimisissa ollaan ja molemmilla vakituiset työt. Itse sitä jotenkin vaan on kai niin vanhanaikainen tai suunnitelmallinen että ensin piti valmistua ja sitten ostaa oma talo ja sitten naimisiin ja vasta sitten kolmikymppisenä oli vauvan vuoro... Mutta eihän se näin aina mene ja ehdin tässä 9kk yrityksen aikana jo moneen kertaan itkeskellä että pitikö odottaa, että olisko tämä raskautuminen ollu helpompaa joskus vuosia sitten? [&:] Kun ei näitä lapsia aina tehdä vaan ne tosissaan saadaan... Mutta nyt sitten vihdoin onnisti eikä mikään muu huoleta kuin että maha-asukki pysyisi vaan matkassa loppuun asti. [:)] Eli te nuoremmat, laittakaa vaan huolet ja murheet romukoppaan ja iloitkaa rauhassa tulevasta pikku-ihmeestä! [:)] Kyllä asioilla on tapana järjestyä ja kääntyä parhain päin. [:)]

ANSKU81: miten sä onnistut joka palstalla viemään jalat suusta?? [;)]

Täällä kans kolmekymppisiä ollaan, naimisissa ja ok-talossa asustellaan kera koira-"vauvojen". [:)] Meillä tärppäsi ihme kyllä heti, vaikka kaikki soti täysin sitä mahdollisuutta vastaan (mm. munasarjakystat). Eli raskaus meille oli melkoinen yllätys josta olemme kuitenkin ihan suunnattoman onnellisia. Nyt sitten onkin kauhea pelko koko ajan perseessä että "mitä jos menee kesken", mutta myös usko siihen, että kaikki menee hyvin, on luja.

Tsemppiä meille kaikille!

Juttelin eilen miehen kanssa ja hän kertoi olleensa järkyttynyt uutisesta, siitä moinen käytös. Tosin ei nytkään vielä varma mitä haluu, sovittiin että ollaan viikonloppu pitämättä yhteyttä (vietetään töiden takia viikonloput eri paikkakunnilla), ni kummallakin on aikaa miettiä että miten tässä lähetään eteenpäin. Eilen kyllä alko jo tulla mieheltä nimi ehdotuksia pojalle, että jospa se pikku hiljaa alkais vaikka lämmetä..

Meillä kans tärppäsi ekasta kierrosta kun oikeesti alotettiin yrittämään, melkein vuoden kyllä olen ollut ilman pillereitä, vähän ajatuksella tulkoon jos on tullakseen, nyt sitten päätettiin että yritetään nyt kunnolla ja heti siis tärppäs. Mies oli alusta asti varma että heti se tulee, mä yritin toppuutella että ei nyt ihan hirveesti pety jos ei tulekaan, sit kun tulikin, miehen järkytys olikin suurempi.. outoa.. [:)]

Onko kellään tietoa mistä voi tilata/ostaa se koti doblerin (onkohan oikein kirjotettu?) mistä tuolla jollain palstalta luin? ja minkähän hintanen mahtaa olla? Oon hieman vauhko näitten sydänäänien kanssa nimittäin, ku ensimmäisellä kerralla kun sain keskenmenon, sikiöllä ei ollut ultrassa sykettä, joten siitä jäi joku sellanen että jos vaan sydänäänet on ja kuuluu, ni kaikki hyvin, vaikka voihan sitä tietty olla muutakin ongelmaa, toivottavasti tietysti ei.

Hiukka sekavaa tekstiä näköjään taas... [:)]

Onpa mukava lukea, että on muitakin samankaltaisia immeisiä. Mekin ollaan naimisissa, vasta ostettu omatalo ja 1v.koira-vauva talossa. Jotenkin vain tuntui, että hyvä olla näin, mutta jos me saataisiinkiin lapsi, se olisi unelmien täyttymys.

Kauheesti ei olla matkan varrella lapsesta puhuttu, ollaan aina vaan todettu että sitten joskus. Mutta nyt alkoi molemmilla tuntua, että koskas sitten jos ei nyt?! Heilutaan täällä 30v.korvilla, on vakituiset työpaikat yms. sellaiset asiat kunnossa, vaikkei se mitään onnellista perhettä takaa, mutta olen aina itse toivonut että olisi tietyt perusasiat kunnossa, ennen kuin väki tässä talossa lisääntyy.

Pahaolo on hellittänyt, hissinä heilui etova olo varmaankin viikon verran, aamuisin toivoin että tulisipa vaikka oksennus, jos tämä kuvotus loppuisi...Muuten ollut melko tavallinen olo, mitä nyt haistan kaikenlaisia asioita mitä mieheni ei haista[;)]

Sain neuvola-ajan 24.9, mitenköhän sinne tulisi varautua? millaisiin kysymyksiin tulee osata vastata? Ja mitä siellä ylipäätänsä tapahtuu? Minulle vain puhelimessa 'neuvolatäti' sanoi, että mukava jos isi pääsee mukaan ja aikaa tulisi varata n.1,5h

Naimisissa mekin olemme olleet jo 2 vuotta. Oma rivitaloasunto ostettiin kesällä -06. Mä olisin jo heti häiden jälkeen ollut valmis lasta yrittämään, koska perusasiat olivat kunnossa. Molemmilla vakityöpaikka. Mies ei silloin vielä oikein lämmennyt ajatukselle.

Mulla on ollut ihmeen hyvä olla. Ei pahoinvointia missään vaiheessa. Reilu viikko sitten kun tein testin oli rintojen arkuutta ja turvotusta, mutta sekin on helpottanut. Sitä alkaa miettiä onko tämä normaalia kun on näin hyvä olo. Äitini kyllä sanoi, että ole onnellinen ja nauti raskaudestasi. Kun kolmekymppisenä vasta alkaa lapsia tehdä niin miettii asioita liikaa. Eli jos on hyvä olla, niin epäilee onko kaikki kunnossa. Muutenkin olen ihan skitso ja mietin kaikenlaista esim. mitä voin suuhuni laittaa. Mun miehellä on kyllä kova kestäminen!

Mulla on neuvolaika 5.10 ja mennään yhdessä miehen kanssa. Ensimmäisellä käynnillä mm. haastatellaan, otetaan verikokeita+pissanäyte ja kuunnellaan sydänääniä. Toivottavasti ne sydänäänet kuuluvat. Mä olen kauhean pettynyt, jos niitä ei kuulu ja herää heti epäilys onko kaikki hyvin. Se on yksilöllistä kuinka pian ne kuuluvat. Jollain kuuluu jo viikolla 8 ja joillakin vasta viikolla 12 ja myöhemmin.

Cinderella mulla kanssa se kuvotus on taas hellittänyt, en tosin tiiä johtuko siitä että aloin syömään joqurttia säännöllisesti välipalana ja muutenkin popsin hedelmiä yms. koko ajan niin ettei nälkä pääse yllättämään. [:)] Siellä neuvolassa tosiaan lähinnä vissiin jutustellaan ja tosissaan mulle sanottiin että olis hyvä jos voisin olla 4 tuntia pissaamatta ennen jotta saataisiin se pissanäyte... Tiukkaa voi tuo 4 tuntia tehdä... [8|]. Ja sitten se täti kyselee kaikkea ja antaa ohjeita. Toisilla paikkakunnilla kuunnellaan niitä sydänääniä mut joka paikassa ei ilmeisesti näin tehdä. Mä en ainakaan aatellu varautua mitenkään ihmeemmin, koitan pidätellä 4 tuntia ja otan miehen mukaan, siinäpä se. [:)] Ja oon kyllä kanssa tosi pettyny jos en sydänääniä kuule, odotan sitä tosi kovasti. [:)] Me miehen kanssa puhuttiin että ihan lähimmille ihmisille (vanhemmille ja sisaruksille) voi ehkä uskaltaa kertoa raskaudesta jo sitten neuvolan jälkeen jos sydänäänet kuuluvat mutta muuten odotellaan sinne viikolle 12 että nähdään ultrassa masussa todella olevan elämää. [:)]

Takaisin