Husin lapsettomuushoitojen jonot

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuutikki36
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä meni 4kk ensikäyntiin lähetteen hyväksymisestä. Sen jälkeen asiat etenivät ripeästi, mutta siihen asti oli aika odottelua🙄
Meillä olisikin just tänään ollut ensikäynti, mutta se peruttiin 1,5h ennen vastaanottoaikaa 😓 19.9. uusi aika.

Odotteluahan tää kyllä julkisella on, ja tulee olemaan myöhemminkin…

Tässä juuri odotellaan miten käy kolmannen inssin kanssa. Jos ei onnistu, niin sitten aletaan jonottelemaan IVF:ään. Henkisesti oon jo valmistautunut, että jonnekin kevääseen se menee..

Heippa, onko kenelläkään tämän hetkisestä jonosta ivf-hoitoon tarkempaa tietoa? Meillä on siis nyt syys-marraskuussa inseminaatiot, joista sitten mennään ivf-jonoon ellei nyt sattuisi onnistamaan...

Lähete yksityiseltä 18.9.2024
Lähtee hyväksytty HUS:ssa ja kutsu labraan 20.9.2024
Ensikäynti 29.11.2024

Heippa, onko kenelläkään tämän hetkisestä jonosta ivf-hoitoon tarkempaa tietoa? Meillä on siis nyt syys-marraskuussa inseminaatiot, joista sitten mennään ivf-jonoon ellei nyt sattuisi onnistamaan...
Nostan tätä samaa kysymystä, onko kellään ajankohtaista tietoa IVF jonosta? 😊

Mulla oli eilen vika inssi, ja tällä hetkellä ivf-jono on kuulemma 3-6 kk, siten että hoidot alkaa viimeistään 6 kk sisällä, eli suunnittelukäynti jo jonotusaikana.

Mulla oli eilen vika inssi, ja tällä hetkellä ivf-jono on kuulemma 3-6 kk, siten että hoidot alkaa viimeistään 6 kk sisällä, eli suunnittelukäynti jo jonotusaikana.
Tuo mahdollinen 6kk jonotusaika hirvittää. Tuskastuttavaa kun on täysin jonojen armoilla...

Me saatiin tänään testipäivän negan kunniaksi taas ilmoitella itsemme jonoon, joten kyselin tietty jonon pituutta. Kuulemma jonotusaika ollut noin 3kk, pelkäsin pahempaa.

Edit: Ja meillä siis onnistunut raskaus edellisestä IVF kierroksesta, joten ymmärtääkseni tämä olis se "pidempi" jono eikä lyhyempi epäonnistuneiden hoitojen välinen jono.

Muokattu viimeksi:
@Kumma Toi 3kk ei kuulosta laisinkaan pahalta! 6kk sitten taas kuulostaa 😄
En tiennytkään, että sielä on kaksi eri jonoa, kumpaankohan ensikertalaiset sit menee 🫣

@Kumma Toi 3kk ei kuulosta laisinkaan pahalta! 6kk sitten taas kuulostaa 😄
En tiennytkään, että sielä on kaksi eri jonoa, kumpaankohan ensikertalaiset sit menee 🫣
Voi olla että jonokäytäntö on muuttunutkin, mut joskus oli mun ymmärtääkseni tosiaan niin että hoitokierrosten välissä ei laitettu aina uusiks jonottamaan 3-6kk, vaan jos onnistumista ei tullut niin pääs nopeammin seuraavaan. Eli pidempi jonotus olis aina kerran per lapsi. Ja nimenomaan siis ekaan ivf-hoitokierrokseen, PASeja pääsee tekemään yleensä heti, jos alkioita on ja osuu vaan tähdet kohdalleen.

Voi olla että jonokäytäntö on muuttunutkin, mut joskus oli mun ymmärtääkseni tosiaan niin että hoitokierrosten välissä ei laitettu aina uusiks jonottamaan 3-6kk, vaan jos onnistumista ei tullut niin pääs nopeammin seuraavaan. Eli pidempi jonotus olis aina kerran per lapsi. Ja nimenomaan siis ekaan ivf-hoitokierrokseen, PASeja pääsee tekemään yleensä heti, jos alkioita on ja osuu vaan tähdet kohdalleen.
Tämä oli käytäntö tasan vuosi sitten.

Itse olen ollut pari kertaa pitkässä jonossa (molemmilla kerroilla 5 kk) ja kerran lyhyemmässä jonossa (2 kk).

Takaisin