Minulla testattiin listeria muiden labrojen yhteydessä, sillä olin ulkomaanreissun tuliaiseksi saanut yrjispaskispyörtylistaudin. Neuvolasta sit soitettiin helatorstain iltana, että yksi neljästä arvosta on moninkertainen normiarvoon. Neuvotäti ei osattua sanoa muuta kuin että selvitä itse, että mitä se tarkoittaa, heillä ei aiemmin ole ollut vastaavaa. Soittelin sitten sairaalaan, jossa ei myöskään ollut paikalla ketään, mutta konsultoivat Aurooran sairaalan infektiolääkäriä, joka lähetti mulle terveisiä, että tässä vaiheessa (rv 11) ei tehdä mitään. Elin muutaman viikon epätietoisena ja surullisenakin. Neuvolalääkäriltä sitten tivasin, että voisiko joku vihdoin kertoa, että mitä tarkoittaa kun listeria-arvot ovat koholla. Hän tokaisi vain, että ei sulla mitään listerioosia ole, siinä arvot olisivat moninsatakertaiset. Mikä helpotus! Samaan aikaan suututtaa, että ei heti ensimmäinen lääkäri voinut sanoa samaa, vaan jätti asian auki.
Tämä on viides raskauteni/lapseni ja olen aina ollut aika huoleton syömisieni kanssa. Nyt olen tuntenut pelon ja surun ja tasan taatusti olen niuho tämän viimeisen raskauteni loppuun saakka. Ehdin syödä graavikaloja sitten koko loppuelämäni.