Huolet ja murheet

Kyumin: Mulla kanssa iltaisin ei meinaa uni tulla ja 1-2 h menee pyöriessä sängyssä. Lisäksi rakko tuntuu vähän väliä täydelle niin pahimmillaan yöllä jo klo 4 kukun hereillä enkä saa jatkettua unta:sad001 kyllä se sitten klo 7 alkaa väsyttää kun esikoinen herää ja pitäisi tosiaan virkeänä olla. Eli vinkkejä ei kyllä itsellänikään oikein ole antaa:sad001 jospa tämä tosiaan olisi vain joku tällainen vaihe ja pian alkaisi taas nukuttamaan:)
 
Alko joskus puolessavälin.. Samaa oli muistaakseni esikoisenki kanssa mutta sillon pysty nukkuun miten tykkäs niin ei paljoa haitannut :p tänä aamuna nukahdin uudelleen (tätä onneksi tapahtuu todella harvoin) ja kun heräsin, oli pakkanen ja jääkaappi sepposen selällään, kossi oli ottanut pakastevihanneksia itselleen aamupalaksi ja sotkenu ne pitkin mökkiä, samaten hammastahna oli ollu mukava koristeluväline.. :D onneksi ollaan eliminoitu kaikki vaarallinen täältä kun on niin tekevä, mutta se tunne kun heräät kaaokseen... :angry1" hattara, toivottavasti meillä molemmilla :) kurja kyllä kun nyt ku pitäis nukkua nii pah. Ehkä sitte muutaman vuoden päästä taas... :D
 
Nyt on jännät päivät. Viime raskaudessa päästiin rv28+4 kunnes kohtukuolema vei meidän tytön.:Heartpink
Vaikka syytä kuolemaan ei löytynyt on nää lähipäivät jotenkin osoittaunu aika jänniksi. Sitä vaan miettii, että mitä jos tälläkin kertaa. Toivottavasti tää pelko helpottaa, kun päästään vähän eteenpäin. Tosin tuo odottamaton,ikävä vieras voi tulla ihan milloin vaan.:sad001
Ehkei se salama sitten kahta kertaa samaan puuhun osu.
 
Mä ohitin pariviikkoa sitten ton kyseisen päivämäärän... Synnytin viime loppuvuodesta enkelipojan. Meilläkään mitään selvää syytä ei löytynyt. Maksa ehkä vähän normaalia isompi oli ainut mitä löyty mut se ei selitä tapahtunutta. Tää raskaus on ollut todella ahistava ja on vaikea uskoa et saisin tällä kertaa elävän vauvan syliin asti. Neuvolassa sanottiin et olo vois helpottua ku tässä raskaudessa pääsee pidemmälle kuin edellisessä mut mun kohdalla niin ei valitettavasti oo vielä käyny...

Mä oon yrittäny "salata" tän mun raskauden ainakin töissä ja kaikkialla muuallakin. Eli oon kertonu tästä raskaudesta vasta mun perheelle ja yhdelle ystävälle ja lapset kerto miehen äidille... Ja poikien kerhossa ainakin yksi toinen äiti tietää. Mut lupasin nyt neuvolassa et yritän uskoa et saan vauvan ja rohkaistuin liittymään myös tänne foorumille... Joten ootte ensimmäisten joukossa jotka saitte tietää.
 
Mamma84 ja Neiti varmasti tuollaisen kokemuksen jälkeen pelottaa, mutta toivottavasti tällä kertaa kaikki menee hyvin ja saatte vauvan syliin asti! ❤️
 
Mamma84 ootko muuten päässy ylimääräisiin seurantoihin tässä raskaudessa?

Mulla on ollu neuvola 3-4viikon välein ja huomenna olis 3.ultra sairaalassa (ja taas jännittää) ja torstaina olis synnytyspelko käynti naistenklinikalla. Siitä voi olla kuulemma apua tähän loppuraskauteen. Kattelin vaan niitä kysely lomakkeita mitä postissa tuli niin ne kysymykset lähinnä keskittyy kipuun ja äidiksi tulemiseen ja mitä synnytystarinoita olet muilta kuullut... Kipu on minulle ihan se ja sama kyllä siitä selviää. Äiti jo olen ja se ei pelota. Ja synnytystarinoitakaan en pelkää...
Oon yrittäny niitä lappusia täyttää mut vielä en oo siinä onnistunut.
 
On meillä ollut ylimääräisiä ultria, vaikka tosiaan se syy jäi epäselväksi eli ei tavallaan ole mitään vikaa mitä etsiä tässä raskaudessa. Mulla on nyt ollut kolme ylimääräistä ultraa ja niitä on varmasti ihan loppuun saakka. Aika suotuisasti ne on niitä antanut.
Toisinaan saa jostain uskoa, että kaikki menee tällä kertaa hyvin ja välillä on niitä päiviä, että pelkää ihan hirveästi.
Mua ei kanssa pelota synnytys, ainoastaan se, että saanhan tällä kertaa pitää tän pienen. Eikä tarttis ristiäisten sijaan suunnitella hautajaisia.
Voimia Sulle Neiti paljon loppuraskauteen. Uskon, että meillä on pienet, elävät vauvat sylissä marraskuussa.:)
 
Kuin myös voimia Mamma84. Ei meilläkään mitään erityistä ultrissa etsitä vaan niitä on lähinnä mielenrauhan takia. Joo ja toi usko siihen kaikki menis hyvin tällä kertaa niin on kyl ollu koetuksella... Sitä miettii et ei niin voi käydä toista kertaa ja sit hetken päästä taas ajattelee et miks ei muka. Todennäköisyys siihen on pieni mutta tälläkin kertaa ihan yhtä iso kuin viimeksikin...
Joo mäkään en halua toisia hautajaisia ruveta järjestämään. Mielummin ne ristiäiset viettäisin.
Mutta enään alle kolme kuukautta niin sit tää vaihe on ohi... Niin meilläkin on ne elävät vauvat sylissä.:happy093
 
Hei Neiti ja Mamma84. Meillekin on syntynyt enkelipoika viikolla 28+0 kolme vuotta sitten. Pian on hänen syntymäpäivä... Meille kuitenkin syntyi ihana tyttö 1,5v sitten ja kaikki meni hyvin. Nyt meille on tulossa poikavauva marraskuussa. Kyllä joka päivä lasken liikkeitä ja huolestun jos liikkeitä ei heti tunnu. Onko teille puhuttu synnytyksen käynnistyksestä? Minulle ehdotettiin käynnistys tytön kohdalla rv38+0 ja se myös tehtiin. Tuntui hyvältä että sai vauvan syliin heti kun oli mahdollista. Nyt mietin käynnistetäänkö tällä kertaa. Luulen että saan itse "valita" ellei siihen ole muuta syytä. Voimia loppuraskauteen!
 
Mulla on suunniteltusektio tulossa. Ja vielä ei oo ajankohtaa sovittu. Jotenkin tää odotus on ollu henkisesti todella rankka ku on todella vaikeeta uskoa et me saadaan se vauva kotiin asti. En oo saanu ostettua vauvalle vielä juuri mitään ja kaikki on laittamatta. Sanoin viikonloppuna miehelle et pitäs vissiin käydä ostamassa pinnasängynpatja ja hakea pinnasänky. Niin mies vastas et kai sitä on pakko ruveta uskomaan siihen vauvan tuloon. Vaikka on itse kieltänyt minua kyseenalaistamasta vauvan tuloa koko raskaudenajan niin eipä ole tuo luotto ollut hänelläkään kovin kova. Ollaan kyllä aiheesta monesti puhuttu ja kun käytiin laittamassa hauta nyt kuntoon talvea varten(havut vielä puuttuu) niin mies vaan sanoi että ollaan me kohta onnex vuos selvitty. Meidän vuos päivää vietetään toivottavasti jo uuden vauvan kanssa. Vaikka minä kyllä haluaisin unohtaa koko asian jos se vaan olis jotenkin mahdollista. Itse olen kyllä sitä mieltä et tää raskaus saa olla kyllä viimeinen. En näillä näkymin halua enää tähän tunteiden vuoristorataan ja ahdistukseen lähteä.

Mä hankin heti alkuraskaudesta dopplerin ja viimex viime viikolla kuuntelin et kuuluuko sydänäänet ku en ollut tuntenut liikkeitä aamun parin ekan tunnin aikana. Ja noi ultrat on vaan niin pelottavia mun ja myös miehen mielestä. Pahimpia on ultraajat jotka ei puhu mitään ja ultraavat vaan vaik kaikki ois kunnossakin. Niin kyl mä haluun kuulla sen mahdollisimman nopeasti et kaikki on hyvin. Sitä ei jotenkin enään luota itseensä ei omiin silmiin eikä edes tuntoaistiin aina. Kun esim edellisen synnytyksen jälkeen olin tuntevani vielä vauvan liikkeitä vaikka tiesin et se on mahdotonta mut alitajunta ei aina toimi sen järjen mukaan.
 
Mulla rv16 tänään. Paino ei oo noussut juurikaan vielä. Tähän asti koko raskausaikana 700g. Pieni on ollut viimeaikoina kovin hiljainen tai sit vaan en tunne kaikkia liikkeitä. Neuvolaan meen huomenna kuunteluttamaan sydänääniä...toivottavasti ne kuuluu paremmin kuin viimeksi. Rakenneultra vasta 13.11 sinne on vielä piinaavan pitkäaika. Raskaus on muuten edennyt hyvin mutta vti on olleet kiusana ja iskiashermosärky jonka vuoksi en ole pystynyt paljon töissä olemaan. Kiitos kun sain purkaa mieltäni tänne
 
Mulle ei ole vielä puhuttu käynnistämisestä mitään. Meidän vauva majailee jalkatarjonnassa, joten saattaa olla sektio edessä. Jos vauva vielä kääntyy ja saan synnyttää alateitse, niin en kyllä halua, että menee yli lasketunajan. Toivon, että viimeistään sillon käynnistettäisiin.
 
Jets missä sairaalassa ne ehotti käynnistystä jo noin aikaisilla viikoilla? Mä voisin kans mielellään ottaa sen sektion jo rv 38+ ku normaalisti se on rv 39+.

Mamma84 onko sulla jo aika siihen ulkokäännökseen tai jokin muu lääkäriaika missä selviäis tosta sektio ajankohdasta jotain? Ja oliko sulla mikä sairaala?
 
Mulla on kahden viikon päästä neuvolalääkäri ja 29.10 on aika TYKSiin lääkärille ja sillon katotaan mitenpäin vauva on. Kai sitä koitetaan kääntää siinä samalla kerralla. Sillon viikkoja 36+1. Eipä tällä tunnu olevan mitään tarvetta kääntyä. On vaan ja köllöttelee.
 
Mamma84, Täällä käytiin tänään koittamassa vauvan kääntämistä rv 36+4, mutta eipä tuo onnistunut, tyytyväisenä peppu alhaalla siellä hääräs. :) Ei oo ollut myöskään ilmeisesti mitään aikomustakaan kääntyä.
 
Muokattu viimeksi:
Neiti sun ajatukset kuulostava tutuilta. Teillä on niin vähän aikaa vielä menetyksestä. Minuakin pelottaa vielä ultrat ja toivoisin että ultraaja voisi heti sanoa että sydän sykkii.
Lks:ssä ehdotettiin käynnistystä 38+0. Nyt kuitenkin mietin haluanko niin aikaisin koska siinä meni sitten 4pv ennenkuin syntyi. Nyt synnytän Taysissa joten voi myös olla että ehdottavat että syntyy luonnollisesti. En kyllä haluaisi että menee yli lasketun ajan...
 
Itku tuli kun luin teidän enkelivauvoista. En nyt kyllä edes taida löytää sopivia sanoja, mutta mä todella toivon, että kaikki menee teillä Neiti,Mamma84 ja Jets hyvin! ❤
 
Takaisin
Top