Huolestuttaa/ahdistaa/pelottaa

Teittekö mitään kannetta tuosta? Tietenkään ei ole pakko kertoa jos et halua, ymmärrän että arka aihe varmasti.
 
Ei ollut voimia tehdä kannetta. Nyt jälkeen päin ajateltuna olisi pitänyt tehdä. Se oli maailman kamalin tilanne että lasten lääkäri vaan kylmästi toteaa ettei yritetä mitään. Vauvat kumminkin syntyivät elävänä ja elivät omin voimin tunteja. Jälkitarkastukseen jouduin äitiyspolille, yli puoli tuntia odotin siellä isomahaisten naisten keskellä ja välillä jo meinasi taju lähteä kun ei henki kulkenut. Kaiken kruunasi odotellessa huoneesta kuuluva huuto kun ei kaikki ollutkaan jollain äidillä ja vauvalla kunnossa.. sitten kun lääkäri viimein vaivautuu paikalle niin toteaa vaan että joo kyllä se tavallaan sun vika oli kun poltit tupakkaa ennen raskautta! Yritäppä siinä tulla enää sen lääkärin kanssa toimeen! Ja sitten se idiootti unohti vielä kirjoittaa e-pilleri reseptin.. täytynee ens kerralla kysäistä ettei tarviis ainakaan ton lääkärin vastaanotolle ikinä enää mennä..
 
Kauheeta.. Voi ku itkettää sun puolesta. Miten joku voi ajatella noin ettei aleta pelastaa.. Lääkärillähän on velvollisuus tehdä kaikkensa..

Ihan kamalalta tuntuu tollanen ja että ylipäätään tollasia lääkäreitä voi olla olemassa. Ymmärrän kyllä että varmasti on voimat ollut lopussa.. Eikä varmasti helpota asiaa se että lääkäri sättii vielä.

Otan osaa teidän menetyksiin. :Heartred
 
Kohtelu kuulostaa kyllä todella ikäväktä ja empatiakyvyttömältä. Tohon pelastamiseen/ tehohoitoon on kuitenkin tarkka viikkoraja millon yritetään pelastaa ja se on koko suomessa joka paikassa sama. On määritelty millon on mahiksia selvitä niin että elämä jatkuisi enemmänkin kuon sen muutaman tunnin tehohoidossa :/
 
Moikka!

Olen ihan uusi täällä ja olen koittanut jo jonkusen aikaa ettiä kohdunulkoiseen raskauteen liittyvää palstaa, mutta en vain löydä..

Jotenkas löytyisikö täältä kohdunulkoisen raskauden uhriksi joutuneita kertomaan mulle, että millaisia oireita teillä on silloin ollut ja mistä tiesitte ku:ksi?
Itsellä aloin epäilemään sitä kun alamahassa ihmeellistä ilman paineen tuntua ja eilen kp 17/30 alkoi tummanruskea vuoto, ei ole ikinä ennen sellaista tullut kuin ihan kuukautisten alussa ja lopussa ihan vähän semmoista vaaleanruskeaa turhua.. mahakipuja on ollut ihan oudonlaisia myös 0.o
Kävimielessä myös kiinnittymisvuoto, mutta kaikki on kirjotellut että se on niukkaa (vaan pyyhittäessä ilmenevää), mutta itsellä sitä tulee ihan jonkusen verran, että en kauppaan uskaltanut lähteä ilman tamppoonia.. mutta vuoto loppuu aina iltaa kohden..
Kaikki kommentit ja mielipiteet on erittäin tervetulleita! (:
 
Elyssei:
Mulla ei ole itselläni kokemusta kohdunulkoisesta. Jos epäilet sitä, niin tee raskaustesti. Jos se on nega, niin kyseessä voi olla joku harmiton vuotohäiriö tai se kuuluista kiinnittymisvuoto (jota ei tosiaankaan ole kaikilla, esim. allekirjoittanut). Jos se on positiivinen, voit ihan hyvin olla myös "normisti" raskaana. Noilla kiertopäivillä en usko raskauteen kylläkään.

oiskohan tuolla keskenmenoaiheisella palstalla enemmän kokemusta asiasta jos se sinua mietityttää?
 
Tein tuossa päivällä testin joka näytti negaa kyllä, mutta tosiaan kun normaalit kuukautiset pitäis alkaa vasta 1.4 että eihän se vielä plussaa voisi näyttääkään jos on ihan alussa? Jännä tosiaan jos yhtäkkiä olisikin joku outo vuotohäiriö kun ei ole kertaakaan aikaisemmin ollut ja kuukautisista olen "kärsinyt" jo yli 12 vuotta..
 
En usko että kohdunulkoinen oirehtii vielä tossa vaiheessa vaan ennemminkin sit kun testi jo näyttää positiivista. Jos ei menkkoja kuulu tee uusi testi ja toki kova toispuoleinen vatsakipu on raskaanakin aina syy mennä päivystykseen mutta ultrallahan tuo voidaan todeta varmaan aikasintaan rv6 eli joskus huhtikuun lopulla vasta.
 
Osaatko tuohon vuotohäiriö asiaan vastata että eikös siinä pitäis ihan verta tulla kun mulla siis on tullut vaan sellaista ihmeellistä ruskeaa mönjää millasta ei oo tullu koskaan 0.o
 
Voisko se sit olla joku emättimen bakteeritulehdus? Siinähän voi tulla rusehtavaa pahanhajusta vuotoa.
 
Vuoto ei haise pahalle, korkeintaan vähän veriselle ja olen käynyt läpi munuais-, virtsa- ja hiivatulehukset että ei ainakaan semmosta ole tuo, mutta toivottavasti huomenna lääkäri vastais nii pääsis johonki selvyyteen kun ei tänään vastannut kun soittelin :/
 
Mulla ollut vuosia sitten vastaava välivuoto kierron puolivälissä. Siihen liittyi myös paineen tunne vatsalla. Bakteerivaginoosihan se oli. Antibioottikuuri ja vaiva häipyi ja on pysynyt poissa.

Sulla ei mitään hormonaalista ehkäisyä ole, mikä vois tuollaista tehdä?
 
Minulla ensimmäinen raskaus oli kohdunulkopuolinen...Kuukautiset oli monta viikkoa myöhässä mutta kotitestit näytti vaan negaa. En muistaakseni vuotanut mitään. Kävin päivystyksessä kun oli paineen tunnetta vatsassa niin kuin vptulehdus olisi ollut. Mitään tulehdusta ei löytynyt ja verikokeista selvisi että raskaana olen. Lääkäri meinasi heti että kohdunulkopuolinen ja meni kaksi päivää niin alkoi kovat alavatsakivut ja vuodot. Siinä sitten viikon katsoin kun oma erittäin toivottu vauva valui vessanpöntöstä alas :sad001 Olin tosi pahoinvoiva koko alkuajan, kroppa oli selkeästi sekaisin...Toivottavasti sinulla Elyssei_ ei kuitenkaan olisi mtn kamalaa kannattaa vaan lääkäriin mennä!
 
Sain tänään lääkärin kiinni ja oli myös ihmeissään ja meinasi varata ajan, mutta jonot oli niin pitkiä että kokeillaan nyt semmoista että kun minulla on endometrioosin hoitoon terolut kuuri menossa lopuillaan niin siitä käski pitää viikon tauon että jos nyt sitte kuukautiset tuliskin tähän väliin mutta jos ongelmia ilmenee niin sitten soittoa uudestaan.. mutta jännä tuo vuoto myös sen värin lisäksi kun loppuu kuin seinään aina 19.00 aikaan illalla ja yön yli seuraavaan aamupäivään on ihan kuivaa, ei edes valkovuotoa sinä aikana.. ja oireista en kyllä osaa ottaa kantaa että oisiko raskaudesta johtuvaa kun terolutista on tullut kaikki mahdolliset haittavaikutukset kuten pahaa oloa, tissi kipuja, nänni kutinaa yms...
 
Hei te kokeneemmat odottajat! Miltä harjotussupistukset tuntuu? Mulla on nyt viikonlopun aikana useamman kerran päivässä tullut semmosia kohdun kovettumia. Semmosia on aikasemmin ollu orgasmin saamisen yhteydessä/jälkeen ja neuvolasta sanottiin ettei huolta. Mutta nyt niitä tulee muutenkin ja ihan ilman mitään ponnisteluja esim sohvallakin makoillessa. Kohdun kohta tulee ihan kovaksi ja jotenkin ihan tohon pinnalle, niin että sen aivan selvästi siitä tuntee. Se ei tee yhtään kipeetä, mutta on se muuten tulee semmonen paineen tuntu. Mulla viikkoja 18+3, joten onko liian aikasta tommosille? Oon ihan hirveä huolehtija, joten sanokaa että ihan normaalia ja vaaratonta on.
Ja pitäiskö soittaa neuvolaan?
 
Kyllähän nuo harjoitussuppareilta kuulostaa. Niin kauan kun ovat epäsäännöllisiä ja kivuttomia niin ei mitään hätää :)
 
Mullakin muutamana päivänä selällään makoillessa tuntu sellasta kiristyksen tunnetta kohdussa ja oli kovahko tunnusteltaessa, toisena päivänä oikealla puolella ja toisena vasemmalla. Tajusin sitten että taitaa johtua vauvelin sijainnista eli oli jotenki ylempänä sillä hetkellä ja potkutki tuntu just sillä puolen missä se "kovettuma" tuntui. Voiskohan tipa89 liittyä tuohon? Onko se toispuoleista vai molemminpuolista?
 
Mulla menee ihan koko kohtu. Paine kyllä tuntuu välillä vaan jommalla kummalla puolella. Soittelin varmuuden vuoksi neuvolaankin ja siellä käskettiin olla huolehtimatta. Kuulemma ihan vaaratonta kun ei oo kipuja eikä niitä nyt säännöllisesti vartin välein tule. Tosin se terkka myös sano, että vaikka joku olis vikanakin niin ennen rv20 niin ei edes tehdä mitään. Pahotin siitä mieleni ihan ja saatoin pari kyyneltäkin tirauttaa. :D Mulla on keskenmeno taustalla niin jotenkin se pelko kulkee koko ajan mukana ja kun ekaa odottaa niin vaikee aina tietää, onko joku normaalia vai vaarallista.
 
tipa89 itse olin rv 18+jotain ihan synnärillä tarkastuksessa kun oli todella kovia kipuja. Silloin sain saman vastauksen, että voidaan me katsoa, mutta eihän näillä viikoilla mitään tehdä, vaikka tilanne olisi mikä. Synnärin päivystys oli vielä lapsivuodeosastolla, niin kyllä siinä useampi kyynel tuli tirautettua tuon vuoksi. Onneksi kaikki oli kunnossa ja varmasti on sinullakin, kun kipuja ei ole. Mullekin noita kovettumisia tulee satunnaisesti levossakin.
 
Takaisin
Top