Huhtikuun "yleispätevä" ketju

OLento

Vauhtiin päässyt keskustelija
Paljon on asioita, jotka eivät suoraan mene yhden otsikon alle, tai sitten sopisivat moneenkin. Ajattelinpa siis aloittaa tällaisen yleisaiheisen ketjun.

Mua alkoi tänään ensimmäistä kertaa jännittämään oikein kunnolla. Taistelen itseni kanssa siitä, pitäisikö tehdä vielä yksi testi varmistusmielessä, että kaikki on hyvin, mutta järjellä ajateltuna, eihän siitä mitään voisi edes sanoa :D.

On tää vaan elämänvaihe tää! Nyt taidan suunnata huomion muualle, ja lähteä vaikka vähän ulkoilemaan :).
 
Niin eihän se raskaustesti sitä kerro onko kaikki hyvin, voi kun kertoiskin! Mulla on koko ajan huoli siitä, että alkaa vuotamaan. Vaikka se voikin olla ihan normaalia, niin silti se pelottaa, viimeksi vuodosta alkoi keskenmeno... Jotenkaan tästä ei vielä uskalla kauheasti iloita, kun pelkään, että kesken menee. Jos ultraan asti selviää ja näkee pikku sydämen, niin ehkä sitten :-) Täähän on melkein yhtä piinaavaa kuin ovulaation jälkeen odotella milloin voi tehdä raskaustestin ;-)
 
Tiedän tunteen! On sellainen kunnon "tuuliviiri" olo, välillä sydän pakahtuu kun miettii, että masussa asuu nyt joku ja sitten seuraavassa hetkessä mennään ajatuksella, entäs jos jotain sattuu eikä raskaus kestäkään. Mä meen tänään työterveyteen. Mä hoidan työkseni vammaisia ja se työ on niin fyysisesti raskastta, että on masu ruvennu kipeytyy nosteluista/siirtelyistä. En oikeen uskalla töitäni tehdä tässä vaiheessa. Katotaan antaako lekuri saikkua.
 
Toi tuuliviiri kyllä kuvaa hyvin tätä ailahtelua. Nyt onneksi taas mulla rauhallisemmat fiilikset. Mun miehellä on ihme kyky rauhoittaa mut omalla olemisellaan :Heartred. Joo, en silti malttais kyllä odottaa ultraa!

Mullakin työ on tosi fyysinen. Ohjaan liikuntaa ja opetan laulua (koko ajan syvät vatsalihakset käytössä). Välillä alavatsa ikävästi muistuttelee itsestään, mikä kyllä säikäyttää, mutta olen ajatellut, että se on kohdun kannakkeiden löystymistä, kun tuntuu vaihtelevasti kummallakin puolella. Mulla onneksu hiljenee työt noin 70% pääsiäisen jälkeen, kun opistojen kaudet loppuu. Eiköhän siihen asti jaksa!
 
Olen myös töissä vammaisten vuodeosastolla ja sain viime raskaudessa lääkäriltä vakuuttelut että alkuraskaudessa työnteolla ei ole vaikutusta raskauteen. Mulla oli pientä tiputtelua koko ensimmäisen kolmanneksen. Mutta kaikki sujui hyvin omasta hermoilusta huolimatta :)


Sent from my TY_MID using Vau Foorumi mobile app
 
Olen myös töissä vammaisten vuodeosastolla ja sain viime raskaudessa lääkäriltä vakuuttelut että alkuraskaudessa työnteolla ei ole vaikutusta raskauteen. Mulla oli pientä tiputtelua koko ensimmäisen kolmanneksen. Mutta kaikki sujui hyvin omasta hermoilusta huolimatta :)


Mulla ei vakuutellut mitään, puhui vaan, että jos on mahdollista tehdä vähän kevyempää työtä niin suosittelee sitä. Kohdunsuu oli kuitenkin kiinni ja kohtu kasvanut, eikä vuotoa, niin kaiketi masussa on hyvin asiat. Olen vaan itse sitä mieltä koko ajan, että mikään työ ei ole sen arvoista, että rikkois itsensä tai tässä tapauksessa tapahtuisi keskenmenoa. Tosin kyllähän se keskenmeno voi tulla missä vaiheessa ja mitä tehdessä vaan, jos on tullakseen, mutta varovainen olen, kun alkaa tätä ikää jo olemaan, enkä luota että mun elimistö on enää ihan parhaimmassa terässä.
 
Satru, toivotaan että saisit kevyempiä tehtäviä. On todellakin totta että masuasukki menee töiden edelle. :)


Sent from my TY_MID using Vau Foorumi mobile app
 
Huomenta kaikille :)

Olen salaa "vakoilemassa" marraskuisten puolelta :p Yritin ettiä ketjua foorumilta missä olisi muita iltatähden odottajia, haku ohjasi joulukuisten puolelle. Satru, teille on myös iltatähti tuloillaan. Olisi kiva vaihtaa kuulumisia vanhempien lasten mietteistä äidin odotukseen ym ym ym. Ollaan keritty miehen kanssa myymään/antamaan pois kaikki vauva jutut. Todellakin aika lailla kaikki alusta aloitetaan, ei haittaa :)

Ihanaa lauantaita teille kaikille :grin
 
Iltatähtönen, ehdottomasti pitää vaihtaa kuulumisia :D Mä laitan sulle tätä kautta postia, jos osaan, en ole vielä laittanut niin voi mennä hetki ennen kuin posti on perillä :)
 
Tänään käyty varhaisultrassa ja kaikki hyvin! :) pituutta n. 3,7mm ja sydänäänet näkyi tosi hyvin, LAksi varmistui 1.12 :) Varhaisultrassa kävin ihan oman "mielenterveyden" vuoksi... keskenmeno helmikuussa ja heti suoraan tämä uusi tärppi :) Nyt on jotenki niin helpottunut olo, kun tietää että kaikki on niinku pitääki mutta koskaanhan ei tiiä... Kivvaa maanantaita! :)
 
täällä yksi toiveikas myös liittyi seuraan. Mulla oli 4 raskautta vuodessa esikoisen kanssa josta siis tuo viimeinen meni varsin mallikkaasti ja onnellisesti, nyt 13kk tyttö kotona. tätä kakkosta tehdessä on ihan täysin varautunut taasen tuohon samaan, kesken saattaa mennä, useastikkin mutta toiveissa toki ettei enää tarvitsisi tuota läpi käydä! nyt toivotaan tarrasukkia koko porukalle!! (tästä syystä en pidä kiirettä neuvola/varhaisultra ajassa, KM:t on aina ollu rv6-7 tienoilla joten saas nähdä miten käy!) ..on tää silti jotenkin ihan epärealistista vielä! :)
 
Olipa muuten hyvä dokumentti Youtubessa, Life's Greatest Miracle (NOVA:PBS): http://youtu.be/1w9o89KkX2A
Kertoo hedelmöittyneen munasolun kehityksestä vauvaksi asti hienoin grafiikoin! Valitettavasti siinä ei tosin ole suomenkielisiä teksityksiä...
 
En tiedä miks mutta mua alko todella ahdistaa kun ton naisen vanhemmat oli mukana synnytyksessä. Hyi hitto miten alko etoon :sad001 Oonko ihan outo? Toi äijäkin oli jotenki ällö.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Heh, no olihan siellä vähän liikaa porukkaa mukana ja mustakin se mies oli aika ällö :wink Mut hyvä dokumentti muuten!
 
Minä olin niin kärsimätön ja tilasin itselleni kotidopplerin.. Tänään postissa saapui kyseinen laite ja pakkohan sitä oli kokeilla. Ihme huminaa vain kuului mutta syke näytti mittarissa jossain kohdin 150-160 hetkellisesti. Pitää viikon päästä uudelleen kokeilla, jos jotain muutakin kuuluis. Luin jostain foorumilta et ovat saaneet sykkeen kuulumaan jo 7+ viikoilla. :)
 
Hän varovaisesti liittyy seuraan :oops: Kyseessä yllätysraskaus joka TIETENKIN selvisi onnettomuuden yhteydessä! Olin siis tuossa moottorikelkkaonnettomuudessa ja epäillään että selkäni että jalkani olisi murtunut (kuvauslupaa vak. yhtiöltä odotellaan) ja mahdollinen nilkkaleikkaus edessä, jottei siis vaan liian helpoksi mikään muodostuisi niin plussasin sunnuntaina... Testiviiva ilmaantui ennen kontrolliviivaa ja sydänhalvaus oli lähellä :grin

Vuosia ex miehen kanssa lasta toivoneena (ei kuitenkaan koskaan kuuluneena) luulin jo raskauden olevan kohtuu mahdotonta minulle, noh... ei näemmä. Vielä en ole antanut itselleni lupaa "tottua ajatukseen", iloita.. tai muutakaan kun ei vielä ole tiedossa joudunko luopumaan vammojen tähden.. (neuvolantädit on muuten raivostuttavia onnitellessaan kun yrität että haluaisit tutkimuksiin että onko siellä edes mikään elossa/hyvin tömäyksen jäljiltä) Täällä siis pienoisesti peläten, toivoen... Isä on shokissa edelleen :D
 
tervetuloa jonna.k. jopas teillä tuliki kaikki kerralla, vakava onnettomuus ja nyt plussa. siis eikö ne ultrannu ollenkaa sua siellä vaikka sanoit tuosta onnettomuudesta, iha outoa menoa. toivottavasti pikkunen ja sinä ootte kuitenki kunnossa ja kaikki menee hyvin loppuun saakka. toivottavasti selkäsi ja jalkasi eivät ole murtuneet. varmasti mies on shokissa siellä mutta toivottavasti iloinen kuitenki lopulta :)

meilleki tuli ylläri plussa ku tässä plussakierrossa saatii kuulla ettei kuulemma luomusti onnistuta miehen takia lasta saamaa vaan ainoastaa ivf/icsi hoitojen avulla. no tässäpä tulos raskaana ollaan vasten todennäköisyyksiä :)

mennaliini onnea jos kerran sait noinkin korkeat lukemat siellä näkyvii, kyllä se on ollu sillo se pikkuisen syke ku aikuisilla ei ole noin korkeaa sykettä levossa normaalist :)
 
Tää ei nyt liity mitenkään mihinkään mutta tuleeko teille tän vau.fi sivun päälle tonne yläreunaan alli-laihdutuspilleri mainos?? :) :) jotenkin huvittavaa avata raskaana-sivusto jossa ensimmäiseksi kysytään HALUATKO LAIHTUA? :)
 
mimael et ol ainoo jolle se mainos tulee...täällä sama pyörii.

onko muute kellää pelkoi tässä alussa? itellä tänää iha hirvee pelko valtas mielen tästä mun raskaudesta ku mulla menny 5 kertaa peräkkäin kesken raskaus. täällä oon itkeny ja ollu kauhuissani vaikka pitäs olla superonnellinen jota olen myös. lanko katto et oonko vihanen ku itken, mies kysy oonko vihanen ni selitin sit miehelle että mä oon kauhuissani ku on kriittiset viikot menossa. se ei oikei ymmärrä miks mua pelottaa mut totesin että se ei tiä miltä musta tuntuu ku 5krt menny kesken peräkkäin ja nyt sit oon superonnellinen mut samalla kauhuissani et meneekö kaikki hyvin. mun miehen ei ol tarvinnu tuntua niitä kipuja ja sitä surua samalla tavalla ku mä.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top