Huhtikuun vauvakuulumiset

Hengissä ollaan! Kevät tulee ja kiirettä pitää kaikkien pihatöiden yms suhteen! En ole edes kerennyt palstaa lueskelemaan, mutta aijon kyllä lukea jonain sadepäivänä mitä jäänyt välistä!
Täälä likka kasvaa kovaa vauhtia, hirveää kyytiä käy kädet ja jalat kokoajan. Myös neiti on aina hymyilemässä, kun joku hänelle puhuu. Saatiin jotain ihme rakkuloita taipeisiin ja näppylää muualle, siihen syötiin 10pv antibiootti joka minusta ei ihan kokonaan auttanut. Nyt kuitenkin seuraillaan, että jos pahenee niin otetaan yhteyttä lastenlääkäriin.
Eka kuume/flunssa saatu! ..onkin kiertänyt koko perheen.
Nyt täytyy mennä tota neiti 2v uhmaikää kattomaan, mitä se taas tuola kiukkuaa..
Terkkuja kaikille, palaillaan!! :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: TMJ
Kukkuu!
Meillä menee edelleen entiseen malliin kivasti :) Onni on tyytyväinen poika.
Ainoa isompi muutos on oikeestaan se että pikkuherra ei suostu sisällä nukkumaan kuin max. 30min päikkäreitä.
Ennen kyllä nukkui useamman tunnin. Vaan eipä hätiä, vaunuissa nukkuukin sitten 3-4 tuntia :) Ollaan ruvettu totuttelemaan puoli-istuvaan asentoon kärryissä ja voi vitsit että Onni viihtyy hyvin. Sittenpä se uni tuleekin helposti ja selkänojaa vaan sit vaakatasoon ja se on siinä :)

Innolla täällä odotellaan ryömimään lähtöä, merkit on sellaset ettei varmaan kauaa enää mene :) Kauheeta kun mun pikkuinen on jo iso ja taitava ♥
 
Kukkuu täältäkin! Minä se oon evakossa ainaki tän yön meidän makkarista. Mulla on nii kurja yskä, että en voi nukkkua tuolla pitämässä pikkutypyä hereillä. Onpas siis tosi outoa nukkua sohvalla.

Meillä on muuten menny hyvin, mutta ihme itkukohtauksia on tyttö saanu nyt useampana päivänä. Torstaina tyttö itki tai ennemminkin kilju 45min putkeen ihan jäykkänä ja hysteerisenä. Sillon mentiinki sitte lääkäriin ja lääkäri sano että kaikki näyttäs olevan kunnossa ka sano että epäilee koliikkia?!? Sano että yleensä loppuu siinä 9kk iässä ... mä kun oon kuullu vaan siitä 3-4kk iässä loppuvasta koliikista. Noh loppuillan tyttö oli hymyilevä oma ittensä ja eilisen. Tänään tuli taas sama juttu, mut ei ihan nii kauaa kiljunu ja sain sitte lopulta rauhotettua. Mietin, että voisko tommonen olla vaan semmosta raivoamista jostain asiasta joka sitte vaa jatkuu kun tulee kuuma yms.? Onko kellään muulla mitään vastaavaa? Aion kyllä ny 5kk neuvolassa ottaa asian puheeks. Tytsä on kyllä tosi tempperamenttinen, että saattaa kiljua ku palosireeni esim. ku pukee vaatteita päälle sille.

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
aarnikratti: Meillä on Onnilla tommosta samantyyppistä huutoraivokiljumista... Siis saattaa ihan kurkkusuorana parkua, ei tosin noin kauaa mutta korkeelta ja kovaa. Ja meillä ainakin on johtunut joka kerta siitä että olo on ollut epämukava kuumuuden takia. Kolme kertaa tää on sattunut ja joka kerta se on huuto on alkanut autossa turvakaukalossa.
Jäbä on rauhoittunut aina kun on riisuttu vaippasilleen. Lääkärissä ei olla käyty kun muuten ei oo mitään vaivaa ollut.

Mistäpä näistä tosiaan aina tietää. Mä en kyllä kans ole aiemmin tuommosesta koliikista kuullutkaan. Kuvitellut että se on sen 0-4kk mitä se voi kestää. No, aina oppii näemmä uutta.
 
Nii mun mielestä se on myös sellasta raivoomista vaikka näyttää ulkopuoliselle varmaan tosi pahalta. Äiti nimittäin kauhistu tätä kiljuntakohtausta ja sai mutki sitten pelästymään, että eikö tää ookkaan normaali raivari. Tuolta pimulta nimittäin pimahtaa hermot tosi helposti jos on vaikka kuuma ja eilen sainki rauhottuu ku puhaltelin niskaan. Meillä on täällä sisällä kyllä tosi kuuma ettei ihme et hermo menee :sad001 onneks vapun jälkeen tulee ilmastoinnin huoltomiehet.

Rattaissa nukkumisesta myös. Se on niin hassua kun kaikki puhuu miten hyvin vauvat nukkuu rattaissa, mutta ei meillä... tyttö nukkuu tasan sen aikaa mitä ollaan ulkona liikkeessä ja herää samantien ku tullaan kotiin ja kuuluu hissin piippaus. Muutaman kerran on nukkunu partsille asti, mut ehkä minuutin päästä aina heränny. Tykkää kyllä tosi paljon ulkoilla rattaissa ja ihmetellä maailmaa, mut nukkua ei suostu kunnolla kun kotona sisällä. Nooh eipä se varsinaisesti haittaa koska tonne partsille tulee nii sairaan kuuma jos aurinko paistaa ettei siel voiskaan rattaita pitää. Sillon oon jättäny rattaat eteiseen, mutta pyh pah ei nuku siinäkään ku max. 15min.

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
aarnikratti: Joo, kuulostaa niin tutulta tuo että ulkopuoliset kauhistelee vauvan huutoa raivarin aikana. Mun kaveri kysy tosi varovasti kans että hei oikeesti mikä sillon hätänä kun noin lujaa parkuu :p Että juu, kyllä tää meidän herra aurinkoi enkin osaa varsin hyvin suuttua kun on aihetta.

Niin ja tosta nukkumisesta rattaissa. Meidän esikoinen oli ihan samanlainen. Tasan tarkkaan sen aikaa nukkui vaunussa kun ne liikkui. Heti kun vauhti pysähtyi niin vauva heräsi.

Onni taas nukahtaa vaunuihin helposti ja jatkaa unia vaikka ne pysähtyy, 3-4 tuntia on aika vakio nyt mitä nukkuu.
Unet itseasiassa piteni vaunuissa kun otettiin se kova kantokoppa kokonaan pois. Makuupussi äippäpakkauksesta on pehmusteena yhdistelmävaunujen ratasosassa nyt. En tiedä nukkuuko sit siksi paremmin kun on enempi tilaa.
Kun pinnasängyssäkin nukkuu X-asennossa :D
 
Meilläki on ollu nyt se toinen osa rattaissa ja pikkunen on tykänny kovasti :) Meillä on siinä niinku rattaiden mukana tullu sellanen pehmuste/lämpöpussijuttu mikä tekee siitä pehmosen ja mukavan istuskella. Sitte ku uni tulee nii laittaa just vaa makuuasentoon. Pakottaa tekemään kunnon kävelylenkkejä jos haluaa, että pikkuneiti nukkuu kunnon unet rattaissa, kun muuten herää nii nopee :wink
 
Ois kiva aloittaa vauvan kanssa joku harrastus. Mitä te muut ootte kokeilleet ja olleet mieltä? :)
 
Takaisin
Top