Huhtikuun vauvakuulumiset

Meillä myös yöunet ja päikkärit huonontuneet. Kaverini mukaan kyse on "4 kuukauden hulinoista". On kuulemma tyypillistä tässä iässä, kun opitaan uusia taitoja. Lisäksi moni vauva alkaa väsätä samaan aikaan hampaita. :grinTäällä myös mennään päikkäreille usein kera raivareiden. Pakko kuitenkin nukuttaa vaikka väkisin, koska muuten seurauksena on kiukutteleva poika, joka ei jaksa illalla syödä mitään ennen yöunille menoa (yöllä toki herättäisiin sitten jatkuvasti syöpöttelemään).
 
Mä oon hulinoiden aikaan ihan rakastunu Tulan kantoreppuun.. en oo käyttäny vaunuja ku niis ei suostu olemaan eikä oikein nukukaan muualla päivällä ku siellä repussa, mut siel hengaa tyytyväisenä ja pääsee lenkille ja saa kotihommia tehtyä.. loistokapine! Jotenki niin paljon helpompi ku kaikenlaiset liinat ym minkä kans oon koettanu aikasemmin tuskanhiessä väsäillä.. (ei oo sit mikään maksettu mainos :P )
 
Hih, meiltäkin löytyy Ergo-reppu. Kantoliinan kanssa luovutin jo aikoja sitten. En vaan saanut sitä päälle mitenkään niin, etteikö molemmilla olisi ensin mennyt hermot. Seuraavat hullut yöt on muuten tiedossa ainakin 8-10 kk:n ikäisenä, tiesi kertoa samainen kaverini. Mutta veikkaan, että niitä on tiedossa tässä välissäkin vielä. Haukotus.
 
Meillä oon nyt parina päivänä saanut selkoa päiväuniin kun olen mennyt neidin kanssa nukkumaan tuohon sängylle. Yllättäen on sitten päiväunia vedelty se perinteinen kolme tuntia tai enemmänkin... Eli unelle on tosaankin tarvetta niinkuin uumoilin. Kriittinen piste näyttäisi olevan se ensimmäinen tunti :D sen jälkeen nukkuu rauhallisesti ja voin siitä itsekin siirtyä tekemään mitä lystään.
Eilen kyllä nukkumaan mentiin hirveällä raivokohtauksella. Oltiin vaunuttelemassa ja neiti heräsi puolen tunnin lenkin jälkeen. Kotona kun en sillä samaisella sekunnilla ottanut neitiä vaunuista alkoi hirveä huuto. Mentiin sitten sänkyyn makoilemaan ja silittelin tytön selkää ja pidin kainalossa. Huuto jatkui aikansa, mutta kun loppu niin unta riitti hyvin ja päikkäreiltä heräsi todella aurinkoinen pikkuihminen.

Meillä on manducan reppu, jota oon alkuviikkojen jälkeen käyttänyt vaan kun on pitänyt pikaisesti käydä koiraa pissattamassa vauvan kanssa. Varmasti johtuu siitä että nuo päikkärit on tähän asti sujunut niin mallikkaasti että kotihommia sai hyvin tehtyä ja pidemmillä lenkeillä on nukkunut tyytyväisesti vaunuissa. Nyt kun lähdetään sinne Brysseliin niin otan mukaan repun ja turvakaukalon kun ollaan reissussa vaan pari päivää.
 
Kuullostaa ihanalta aarnikratti! Meillä ollaan alettu heräämään yöllä useammin vaikkei syömistä haluisikaan... En sitten tiedä mikä on kun ei uni maistu :/ Ehkä hampaat tai sitten vatsa vaivaa, mene ja tiedä. Ikää nyt n.4,5 kk
 
Joo meillä kans tätä edelsi aika ku tyttö riehu ja viuhto sängyssä pitkin yöt. Heräili jatkuvasti... ehkä teilläkin tulee seuraavaks tää vaihe :wink

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Täällä on helpottunut sekä yöt, että päivät :). En tiedä johtuuko siitä vellistä vai ei, mutta täällä nukutaan edelleen se 12h, josta eka pätkä on jo 8h ja sen jälkeen mennään 1-2h pätkissä. Ja siis illalla on tosi tarkkaa, että poika menee klo 21 nukkumaan. Ja herää siis yleensä klo 9 (välillä puol 9-10.30). Päivään on alkanut tulla jonkinlaista rytmiä, eli täällä nukutaan sekä aamupäivällä, että illalla 1 h päikkärit. Keskipäivällä sitten 2 h päikkärit.

Niin ja siis velliä annan noin 50 ml ja korviketta noin 100 ml illalla, että pienissä määrissä mennään.

Meillä on Ercon kantoreppu, mutta ei olla vielä otettu käyttöön. Nyt vois varmaan jo ottaa! :)
 
Onpas aikaa kun kirjoittanut seuraillut olen kylläkin muiden kirjoituksia :)
Meillä on kanssa päivä unet huonontuneet, ennen nukuttiin 3.5-4 tuntia ulkona mutta nyt hyvä jos 2 tuntia heräämättä mennään, parhaillaan herätään puolen tunnin välein kunnes on sit otettava sisälle :sad001 Yö unet on pysyneet samana mutta muuttuneet levottomammiksi, nyt kaiken lisäksi oltu koko poppoo kipeänä, itsellä ja pojalla nuha mutta isäntä ollut myös kuumeessa niin unet olleet huonoja myös sen takia. Yksinkään ei viihdytä oikeastaan hetkeäkään enää. Muuten kyllä sitten ollaan iloista ja pirteää poikaa :grin Liekkö hampaat puhkeamassa sitte ku kaikkea järsitään ankarasti...
 
Tää tyyppi sitte nii tykkää nukkua astetta pienemmässä sängyssä :D

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 

Liitteet

  • 1397890524948.jpg
    1397890524948.jpg
    48.7 KB · Katsottu: 25
Hei mä utelisin mitä te muut mamit puette pikkusillenne päälle ulos, nyt ku on ollut aikas lämpimiä päiviä jo? :rolleyes: Mä oon ainakin välillä ihan hukassa et mitä uskaltaa laittaa ettei poitsu läkähdy! Muutenkin aika kuumakalle tää meidän tapaus... Ihanaa ku kesä tulee :p
 
Meillä on puettu nyt body ja collari-asu... huppari on hyvä ku on lämmin mut ei liian lämmin. On kyl ollu tietty kevyt myssy ja sukat toki :D tänään ei ollu edes lapasia kun nii lämmin oli :)

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Collariasu testattu tänään ja tuntui olevan ihan tarpeeksi vaunuissa! :) Meillä aikaisemmin ollut käytössä sellanen teddyhaalari, mikä nyt näillä keleillä alkoi tuntumaan jo liian kuumalta...
 
Täällä myös pukemisongelmia, mutta ehkä tää vielä tästä. :wink Oletteko millaisia arskalaseja hommailleet?
 
Meillä on sellaset aurinkolasit Onnilla joissa on säädettävä, joustava ja leveä tarranauha. Ei siis lainkaan sankoja. Olivat esikoisellakin käytössä ja hyvin toimivat. Melkein tuntuu että paremlin pysyvät päässä kuin nuo missä on normaali sangat.
 
Meillä on kans sellaset missä ei oo sivussa sankoja vaan sellanen just taakse levenevä joustava nauha. Hyvin on pelittäny.

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Mariya: Me just sovitettiin noita Julboja kaverilta ja olivat meidän jättipäälle liian pienet. :p

Pakko varmaan käydä sovittelemassa eri malleja. Ei uskalla muuten ostaa, jos ei pysykään päässä. Onneksi kokeilu ei näyttänyt tyyppiä häiritsevän eli saattaa jopa suostua käyttämään aurinkolaseja.
 
Takaisin
Top