HUHTIKUUN hulinat

Mulla on varmaan etuna se et oon normaalistikin aamuvirkku, joten mulla ei oo mitään ongelmia saada itteeni aamusta käyntiin :D Mun normaaleihin arkirutiineihin muutenkin (paits kun oon ollu koulus/töis) se et täytän tiskarin ja pesukoneen ja hyysään muutenkin huushollia ojennukseen :D Sit vast voin keskittyä aamupalaan ja noin :D
Iltapäivällä sit hyydynkin enkä saa oikeen mitään aikaiseksi. :D Niin ne ihmiset on vaan erilaisia.

Seuraava projekti jo odottaakin tuol makkarissa :angry1 Voihan puhtaat vaatteet ja vaatekaappi. Taidan kuitenkin ensin miettiä jotain lounaantynkää itselleni. Tynkää todellakin, koska jääkaapissa on valon lisäksi maitoa ja jauhelihaa :D Onneks ollaan menossa kauppaan tänään. Ehkä meilt viel löytyy pari kananmunaa noitten parsojen kaveriksi ja sit pala varrasleipää kaveriksi ja kurkkua ja paprikaa niin eiköhän sillä taas mee eteenpäin hetken aikaa :)
 
Eilinen meni supistelujen kanssa, kylläkin harkkasuppareitten mutta aika epämiellyttävää sekin oli kun koko ajan maha kovana.. noo nyt sitten otettu tänään rennosti ja jos huomenna aamusta vähän siivoilisi ellei jätä lauantaille :D Muuten vappu menee varmaan aika normipäivän omaisesti, ei olla ikinä oltu isommin vapun juhlijoita niin ei toi oo muuta kuin yks ylimääräinen vapaa päivä jos viikolle sattuu :) Tai no mies päivystää niin ei oo sitä tällä kertaa
 
kaiken ahkeroinnin ja aikaisen heräämisen päätteeksi nukahdin sohvalle. Aloin lounaan jälkeen luomaan silmukoita tyttären neuletakkia varten ja just ja just sain sen 88s luotua samalla kun pilkin ja totesin et ehkä on parempi ottaa nokoset kuin koittaa sinnitellä hereillä. Nukuin vissii vajaan tunnin verran, en oo ihan varma :D

Pitäis vissiin miettiä ostoslistaa kauppareissua varten. Siel on varmaan "ihan muutama" muukin tänää kaupassa. Ihmisillä on aina kauhee kriisi kun kaupat on yhden päivän kiinni.
 
Hahaha ootko huomannu nennaemilia ...taalki hesas (vuosaaren s market) huhh heijjaa..hyva ku en KADOTTANU ITTEENI SINNE IHMISTEN SEKAA I WAS LIKE WHAAAAAT :O ..en ees muistanu koko vappuu ku en ite sen kummemin juhli sita ...mut siis porukkaa oli kyl niin et kassas jonotin reilut 27 minaa !!!!! :D jatski:Heartred coz u worth it :p
 
Tiukuliisa, minulla ei ainakaan ole raskausväsymyksiä suuremmin, virtaa on ja välillä unohtaa mahan olemassaolonkin. Melkeenpä turhauttaa, kun joutuu kotona möhmöilemään, alkaa aivot surkastua jos ei kehitä itselleen tekemistä. :) Yöllä nukuttaa hyvin 8-9 h pikku pissiherätyksillä, joten ei päikkäreitä tarvitse, kun en normaalistikaan nuku päikkäreitä.

Sainpas miehen tytön huoneen verhot viimeisteltyä! Tyttö muutti pienimmästä makkarista siis isompaan, joka oli ennen työhuoneena. Pieni huone tulee vauvalle, eikä ole enää työhuonetta... Joka tapauksessa, talvella jo ostettiin verhokankaat ja ompelin roikkuvat verhot, mutta homma jäi viimeistelyä vaille. Nyt sain verhonauhat ommeltua ja huoneen pikkuikkunaan myös kokonaan uuden verhon tuosta samasta verhokankaasta ommeltua. Nättiä! :) Vauvan huoneen remontti seisoo, kun en yksin pysty siirtämään huonekaluja pois tieltä että saisin loput boordit revityksi ja tapetin alaosan maalatuksi, eikä mies ikinä ehdi tai jaksa tai sitten en vaan raaski komentaa sitä riittävän lujasti hommiin. :shy:
 
kyfi, joo, se on viel tämmösel pienel kyläl mis on kuitenki 3 ruokakauppaa ja tokmanni ni joka pulju ihan piukassa väkeä. En ees tajuu mistä sitä porukkaa riittää niin et parkkipaikkakin on piukassa :D Tää on ihan järjetöntä miten ihmiset sekoaa siitä et on pyhäpäivä tulossa ja kaupat kiinni. Se on sama jokaisen pyhän kohdalla aina. Ite yritän aina varautua niin ettei tartteis mennä kauppaan siinä ryysiksessä, mut tällä kertaa se ei sit onnistunut, kun mies on päässy nii myöhään töistä ja noin.
 
Meilläkin oli eilen kauppakärry täynnä herkkuja ja muuta, ja ostoksia pakatessa katselin, että taitaa tulla illalla laihaa tonnikalapastaa, kun tonnikala ja sipuli oli vielä hyllyssä.. Onneksi siinä muistin enkä vasta kotona!
 
Meil on kans hyvin noi vappuostokset hoidettu. Tänää syödään pitsaa, onneks sokerit antaa sen verran periks et voi iteki syödä pienen palan :Heartred Lisäks dippikasviksia ja huomiseks ja ylihuomiseks kaalilaatikkoa. Äitini luokse mennää huomenna päivällä syömään muusia ja sen semmoista. Ajattelin olla myös hurja ja juoda lasillisen zero colaa! :) Vaik mun mielestä ainoo oikee tapa juoda colaa on rommin kanssa :wink Ehkä sitä sitten kesällä.
 
Me unohdettiin et kaikki isot kaupat menee kiinni jo kuudelta eli pitää tyytyä lähikaupan tarjontaan :) no jos lauantaina kävis hakemassa grillattavaa sitte :)
 
Nyt on sairaalakassissa tärkeimmät: muumilimppari ja sirkusaakkospussi pakattu (ja ehkä vähän jotain muutakin hyvää). En tiedä miksi, mutta noita on aina pakko olla mukana odottamassa osastolla oloa. Huomenna pitäis paistaa iso kasa munkkeja, joten tänään mennään simalla ja tippaleivillä. Hyvää vappua :)
 
Mun miehellä on piileviä kykyjä! Autto mua sohvalta ylös ja mun vasemmasta lonkasta kuulu riks raks ja poks siinä rytäkässä ja nyt se ei oo enää yhtään kipee! :joyful: Se on salaa joku jäsenkorjaaja :p

Meilläkin pakattuna sairaalakassi siinä toivossa, että päästään hotelliin :happy: Söpöjä pikkusia vaatteita :Heartred Ja ei niin söpöjä eikä pieniä vaatteita mammalle :hilarious:
 
Mulla oli todella omituinen kokemus eilen illalla. Vähän oli taas jotenkin etova olo ja välillä tuli ihan kivuliaitakin supistuksia. Samalla katselin Kätilöt-ohjelmaa norjalaisesta sairaalasta, ja siellä oli muutama ponnistusvaihe ohjelman aikana. Ja joka kerta kun täti siellä ponnisti niin mullakin supisti. Todella omituinen tunne, suora flashback-teleportaatio synnytyssaliin:wink Mikä mainio kuivaharjoittelu, muistin taas mitä tässä jossain vaiheessa pitää taas tehdä:wink

Viimeksi taisin katsoa jotain tanskalaista synnytysohjelmaa pari päivää ennen kuin tyttö syntyi. Ei ehkä niin fiksu valinta, kaikki synnytykset eivät meinaan menneet ihan putkeen siinä ohjelmassa... No, toisaalta ehkä ihan hyvä juttu, ettei totuus pääse unohtumaan.
 
Ei menny kun kaks tuntia kaupassa. Sama vika kun varmasti monella muullakin, että taas sattui palkka päivä vasta just ennen viikonloppua ja ruokakaappien tyhjennyksessä oltiin onnistuttu. kyllähän sen tietää että palkka päivät ja lapsilisäpäivät on semmosia ettei kannattais kaupoille lähteä.

Ihan samalla tavalla sitä osti ruokaa ja maitoa viikonlopulle, vaikka kyllä meijän maidon määrä päitä kääntää(15 lirraa ja nuori nainen kärryjen kanssa). Saattaa näyttää siltä, että hamstrataan just jonkun Pyhä päivän takia, mutta oikeesti käydään aina kerran viikossa kerralla kaupassa.

Mukavasti kuitenkin sujui reissu kun lapset oli kotona eikä itsellä ollu kiire mihinkään. Auto jonot oli kauppaan ja kaupasta pois.
 
Munkit ostin leipomista kauppareissulla, enkä kyllä niin hyviä ois ite osannut paistaa:hungry: Eli hyvä etten viittinyt ruveta käryyttämään niin pienen määrän takia.
 
Meillä tosiaan munkkeja paistellaan vasta sit ku päästää vauvan kanssa sairaalasta kotiin :)

Mä olen jo suunnitellut sairaalakassin pakkaamista. Ostin jopa tokmannilta pieniä pesuainepurkkeja jotka voin täyttää omilla pesuaineilla, että saa sopivassa koossa mukaan omat aineet. Oli myös kaks semmosta pientä purkkia mihin toiseen aattelin ruutata hammastahnaa ja toiseen naamarasvan. Mulla kun kaikki on aina jotain jättikokoa :D Sain lapsen tulevalta kummilta ja parhaalta ystävältäni lahjaksi iiihanna globe hopen pussukan (tehty jostain purjekankaasta joka sietää kosteutta) johon kerään kaikki noi omat hygieniatarvikkeet ja tissirasvan tietenkin. Eilen silmäilin tokmannilla lehtihyllyä siihen malliin, et oisko joku kiva lehti jonka ostais, mut ei siin nyt oikein ollu mitään.. voi olla et käyn nappaamassa sen tarjouksessa olleen suuren käsityölehden sieltä vielä jossain vaiheessa mukaan.. Ehtii varmaan vaihtumaan just mun tuurillani :angry1 Sit imetysliivit ja toppi ja jotain semmoista. Vauvan kamppeet katon kotona valmiiksi, tosin osaa se mieskin ne kotiutumisvaatteet vauvalle katsoa. Mulla heräsi semmonen ahaa elämys tuossa eilen illalla et en oo vauvalle neulonut vielä vilttiä, että tartteehan vauva viltin! Noh, lykkäänpä täksi päiväksi esikoisen neuletakin tekeleen sivuun ja pakkaan koppaan langat vauvan vilttiin kun lähdetään äitini luokse :D

Hauskaa vappua kaikki!
 
Takaisin
Top