Puol 6 tänä aamuna loppu uni :) lähetään aamusta kohti Helsinkiä Lapsi messuille onhan siellä kaverin ja heidän 1 v pojan kanssa :) miehet menee messujen ajaks etsimään kätköjä niin mammat saa rauhassa kierrellä ja kattella :)
Kyfille isot tsempit! Onneksi olet nyt hyvässä seurannassa!
Minut yllätettiin eilen babyshower-kutsuilla. Hyvin saatiin yllätettyä, mieskään ei tiennyt mitään :D
Oli kaikki läheiset ystävät paikalla ja koko ilta juteltiin ja syötiin. Ja itsetehty kakkukin oli törkeän hieno!
Mä oon niiiiiiiin kateellinen teille noista babyshowereista. Itse oon sitä "vanhempaa" ikäluokkaa, ettei kaverit oikein ymmärrä tonn perään, eli eipä oo tulossa moisia. Tosin kaverit pyörii eri piireissä ja ympäri Suomea, ett voi olla vähän vaikee saada niitä ees kasaan ja sitt kun viel hanakasti kielsin niiltä polttarit alkuvuodesta niin....
Olen ensimmäinen kaveriporukasta, jolle tulee vauva. Eli ei paljon ole vauvakutsuja ollut. Aika moni vieraista oli 1. kertaa tälläisillä kutsuilla. Mutta oli kivan rento ilta ja näki vielä läheisiä työkavereitakin, joita en enää nähnyt kun jouduin sairaslomalle. Tällaiset illat taitaa olla harvassa lähiaikoina.. :)
Violet ihania ystäviä sulla :) Ohhoh olipas mukavan rankka messu reissu :) kauheesti oli nähtävää :) mitään ei tullu ostettua mut kaikkia kivoja vaippa näytteitä ja soseita yms tarttu mukaan :)
Jos on jo niin iso, ettei kykene enää meuhkaamaan vanhaan malliin. Melskaajalle vois kans joku kertoa, että hän ei enää varsinaisesti mahdu tekemään vanhoja temppujaan... huoh, auts....
Mutta jos huolettaa, soittele toki jollekin viisaammalle!!
Mietin Mamia samaa... Sitten aattelin että kohtuus siitä kun vauva ei enää kellu vedessä vaan lepäilee kohdussa eli ei enää mahdu niin paljon liikkumaan ja pyörimään.
Niin... voi olla. Muistan vaan kun esikoinen meuhkas lippuun asti niin että sattui.. mutta joo onhan jokainen raskaus erilainen. :)
Suuremmin ei huoleta koska kuitenkin liikkuu sitten kunnolla kun pysähtyy kuuntelemaan.
Kuulostelen vielä ja jos oikein huolettaa niin kirjottelen neuvolaan. :)
Mä niin nautin lasten kanssa käydä perhe kahviloissa ja kirkon kerhossa. Saa sisältöä ja ohjelmaa näihin viikkoihin. On ollu kyllä mukavaa aikaa kun lapset ei oo päivähoidossa.
Muistakaa esikoista odottavat että niissä voi käydä kahvittelemassa ja tutustumassa raskaus aikana.
Tääl on kans tol mahatyypillä välillä tosi hiljasiakin päiviä, mut sit jos on enempi hiljasta ni liikelaskentaa vaan niin kyl mulla on ainaki tullu liikkeet täyteen. Lisäks oon onnistunut oleen niin paljon liikkeessä ja touhunnu ja noin ettei oo sillee ehtinyt edes kiinnittämään huomiota vauvan liikkeisiin. Ja tosiaan, kyllä se vauveli alkaa oleen sen verran iso näillä viikoilla että ei oo varsinaisesti tilaa heitellä kuperkeikkoja enää :D Tosin kaikkihan ei sitä tajua (vauvat siis).
Hassua, näin viime yönä unta tyttövauvasta, vaikka tää meidän on poika :D Veikkaan et eilisen vaihtokirppistapahtuman syytä, siellä oli ihan pieni (2,5vk:n ikäinen) tyttövauva <3 <3 <3 Toinen oli NIIIIIN piäni <3
Tänään saan ihanasti vaihtelua elämään, kun miehellä on vaaleihin liittyen Turussa MLL:n keskustelupaneeli. Lähden mukaan ja pääsen viettämään aikaa miehen veljen vaimon kanssa, jeejee \o/ Hän on siis mun imetystukihenkilöni (tuleva sellainen siis) ja muutenkin ollaan paljon samoilla linjoilla ja häneltä saa mahtavia neuvoja ja vinkkejä (kun on enemmän asioihin perehtynyt kuin meikäläinen). Ihan mahtava päivä tulossa siis!
Paneelin jälkeen suunnataan miehen kanssa viel ainakin prismaan (ja josko vaikka ikeaankin ) tekemään muutamia hankintoja vauvalle. Oon aika hyvillä fiiliksillä :)
Noni, ultrassa käyty ja kaikki näytti normaalilta. Ei siis ole tulossa jättiläistä :) Tämänhetkinen syntymäpainoarvio on 3400-3600g joten ihan semmoinen normaali. Parin viikon päästä vielä varmistellaan uudelleen ultrassa, mutta tuskin vauveli nyt kahdessa viikossa ihan hurjana kasvaa ellen ala elämään pelkillä herkuilla
Hellis, mä kävin myös tänään ultrassa (synnytystapa-arviossa sairaalalla), mutta lääkäri sanoi vaan tämän hetken painoarvion eikä lasketun ajan kokoarviota ollenkaan. Tällä hetkellä vaavi painoi arvion perusteella 2,8 kg ja kuulemma keskikäyrillä kasvetaan varsin sopusuhtaisesti. Minkä painoseksi sun vaavi arvioitiin tällä hetkellä?